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한글목차
차량 애널리틱스 시장은 예측 기간 동안 24.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측됩니다.
빅데이터의 시작과 압축된 시간 프레임 내에서 중요한 비즈니스 의사 결정을 내릴 필요성이 증가함에 따라 비즈니스 인텔리전스, 분석 도구는 지난 몇 년간 큰 시장 점유율을 얻었습니다. 예측 기간 동안 이 업계의 성장은 긍정적일 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
디지털화는 자동차 산업의 기술 혁신의 필수 원동력이 되고 있습니다. 자동차에는 속도, 배출가스, 거리, 자원사용량, 운전행동, 연료소비 등 보다 상세한 정보를 수집하도록 설계된 최소 50개 이상의 센서가 장착되어 있습니다. 생성된 데이터는 자동차 업계의 이해관계자에게 추가 분석에 사용하는 데 필요한 기술적 진보를 제공하고 관련 분석을 작성하고 메트릭을 더 잘 활용할 수 있도록 합니다.
예측 분석 애플리케이션은 최종 사용자가 과거의 패턴과 운전 행동을 평가하고 미래의 가능성을 결정할 수 있습니다. 이와는 별도로 커넥티드 자동차 산업의 성장은 애널리틱스를 포함한 자동차 부문에 큰 과제와 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 그것은 혁신을 위한 대규모 추진력이 되었습니다.
혁신적인 비즈니스 모델은 차량 텔레매틱스 데이터와 분석 인사이트를 고객 데이터 및 비즈니스 데이터와 결합하여 만들어집니다. Li-Fi나 5G 등, 새롭고 고속의 무선 네트워크 접속 기술이 진화하는 가운데, 고도의 데이터 구동형 서비스에도 매력적인 기회가 높아지고 있습니다. 지속 가능한 교통 및 운송 관리를 위한 지능형 솔루션에 대한 인식을 통해 정부는 신기술의 실현자에게 재정적 이점을 제공하고, 도입을 급속히 진행하고 전략 목표를 조기에 달성하도록 촉구하고 있습니다.
클라우드로의 전환은 업계의 성장을 가속하고 혁신의 새로운 기회를 제공할 것으로 기대됩니다. 그러나 온라인 커버리지와 상호 운용성에 대한 우려가 업계 확대를 방해할 것으로 예상됩니다. 또한 기술의 초기 비용이 높고 솔루션 가격이 높기 때문에 하이 엔드 차량에 대한 도입이 제한되어 시장이 제약을 받을 것으로 예상됩니다.
차량 애널리틱스 시장 동향
예측 유지보수가 큰 시장 점유율을 차지할 전망
자동차 제조업체는 센서를 통해 차량 부품의 성능을 항상 실시간으로 평가하고 있기 때문에 예지보전 접근의 기회가 열리고 있습니다. 한 연식 및 모델의 대부분의 차량에서 데이터를 검색할 수 있으며, 그 정보를 예측 유지보수를 사용하여 보증 수리 동향과 비교할 수 있습니다. 이러한 추세는 신중하게 관찰되고 다루어지므로 대규모 리콜의 영향을 억제하고 불필요한 렌치 시간을 최소화하여 인명을 구할 수 있습니다.
또한 차량 고장은 교통 사고의 심각한 원인 중 하나입니다. 이러한 고장은 종종 차량의 적시 서비스와 유지 보수에서 인간의 게으름으로 인해 발생합니다. 예측 분석 솔루션은 연구가 일어나기 전에 잠재적인 유지 보수의 필요성을 소유자에게 알립니다. 자동차에 장착된 다양한 센서로부터 수집된 데이터는 예지보전 작업의 실시를 지원합니다.
인지적 예지 보전은 전반적이고 실시간이며 깊은 인사이트를 제공합니다. 또한 제조업체의 프로세스의 모든 측면이 IoT를 통해 연결되어 스마트하고 효율적인 의사 결정으로 이어집니다. Appinventiv에 따르면 세계 5G 사물인터넷(IoT) 엔드포인트 시장은 커넥티드카 분야에서 크게 성장해 2020년 40만대에서 당년에는 1,910만대가 될 것으로 예측되고 있습니다. 5G IoT의 설치 기반은 올해 약 4,900만 대까지 성장할 것으로 예상됩니다.
이 시장은 첨단 예측 솔루션을 위해 아직 미개척지입니다. 클러치 및 브레이크 패드의 마모 및 사용 상황을 모니터링하는 단순화된 사전보호 솔루션이 주류입니다. 유사한 마모 장치가 모니터링되고 향후 예측이 이루어집니다.
또한 차량 관리자는 유지 보수를 지속적으로 파악하고 장비 고장을 사전에 완화하기 위해 이러한 솔루션을 도입하고 있습니다. GPS 추적과 같은 기능을 갖춘 통신 기술의 발전으로 비용 효율적인 솔루션으로 등장하여 도입이 쉬워졌습니다.
이 시장은 전기자동차 수요가 증가함에 따라 성장할 잠재력을 가지고 있습니다. 전기자동차에서는 충전 중 전압 변동이 배터리에 손상을 줄 수 있습니다. 인공지능(AI)과 통합된 예측 분석은 배터리 피드백 및 모니터링 시스템을 용이하게 하고 배터리 수명을 연장하는 데 도움이 되는 불필요한 손상을 방지합니다.
유럽이 큰 시장 점유율을 차지할 전망
유럽 국가들은 첨단 기술을 활용하여 교통 안전을 강화하고 있습니다. ITU에 따르면 유럽 교통 사망 사고의 38%는 도시 지역에서 발생하고 있으며 유럽에서 엄격한 교통 안전 대책의 필요성을 강조하고 있습니다. 자율주행차와 도로상의 신기술의 채용이 증가하고 있는 것은 차량 애널리틱스의 실장 범위가 확대되고 있는 것을 부각시키고고 있습니다. 지난해 7월 유럽에서 완전자동운전차 법정비에 종사하는 EU 당국자에 따르면 EU 집행부는 9월 말까지 세계 최초의 기술적 법정비를 제안할 계획으로 회원국은 첨단자동운전기술을 탑재한 자동차 제조업체 각사의 각 해 모델 약 1,500대의 판매 및 등록을 승인할 수 있게 됩니다.
빅데이터 개념의 개발에 의해 자동차 제조업체가 구조화 및 반구조화 데이터를 차량에 축적해 스스로 데이터를 수집·보존·분석·비교할 수 있게 되었습니다. 이를 통해 유용한 결과를 창출하고 의사 결정을 내릴 수 있으며 이 지역에서 차량 애널리틱스에 대한 수요를 견인하고 있습니다.
차량 애널리틱스의 클라우드 전개는 시장의 주요 촉진요인 중 하나입니다. 유럽에서는 고급 컴퓨팅 기능을 온라인으로 활용하고 클라우드 소프트웨어 솔루션에 원격으로 액세스하여 차량 애널리틱스가 매우 효율적입니다. 자동차 제조업체는 현재 이러한 원격 액세스 가능한 시스템을 활용하여 차량 지표를 분석하고 차량의 건전성을 판단하고 교통 안전 및 고급 운송 기술 개발에 기여할 수 있습니다.
양사는 클라우드 기술을 통해 개선된 시스템을 제공하기 위해 협력하여 자동차 관련 기업이 유럽에서 클라우드를 활용할 수 있도록 합니다. 이는 차량 애널리틱스과 같은 솔루션을 시도하는 신규 사업에 매우 중요합니다. 작년 11월에는 자동차 업계를 위한 유명한 소프트웨어 서비스 제공업체인 NavInfo Europe과 Tencent Cloud가 공동으로 제휴를 발표했으며 GDPR(EU 개인정보보호규정)을 포함한 유럽의 규제 요건과 기준을 모두 충족했습니다.
게다가 지난해 2월 OCTO Telematics는 포드 모터 컴퍼니와 새로운 계약을 체결하고 데이터 스트리밍 협업을 유럽으로 확대한다고 발표했습니다. 이는 전년 7월 북미 시장에서 체결된 최초의 합의에 근거한 것입니다. 포드의 커넥티드 차량 데이터를 활용함으로써 OCTO는 영국, 독일, 이탈리아, 프랑스, 스페인의 보험 및 분석 서비스 시장에서 입증된 텔레매틱스 서비스를 향상시킵니다.
차량 애널리틱스 업계 개요
차량 애널리틱스 시장은 매우 세분화되어 있으며, SAP SE, CloudMade, Genetec Inc., HARMAN International Industries Inc.(Samsung Electronics), IBM Corporation 등 대기업이 참여하고 있습니다. 이 시장의 기업은 제품 라인업을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 파트너십, 혁신, 투자, 인수 등의 전략을 채택하고 있습니다. 연구개발에 엄청난 투자를 통해 제품을 지속적으로 혁신할 수 있는 능력을 통해 경쟁사에 대한 경쟁 우위를 확보하고 타사를 크게 벗어나는 시장 점유율을 획득하고 있습니다.
2022년 10월-IBM은 소프트웨어의 새로운 버전 4.0을 발표했습니다. IoT 커넥티드 차량 인사이트 프라이빗은 커넥티드카에 인지 컴퓨팅 기능을 확장함으로써 차내 체험을 향상시키기 위한 커넥티드카 소프트웨어입니다. 현대 자동차는 차량 탑재 센서와 컴퓨터를 갖춘 모바일 데이터센터로 거의 실시간으로 차량 데이터를 수집 및 취득할 수 있습니다. IoT 커넥티드 차량 인사이트 프라이빗은 커넥티드 차량의 대용량 데이터에 대한 액세스, 관리 및 분석을 가능하게 합니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리틱스 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
소비자의 협상력
신규 진입업자의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
차량 텔레매틱스의 보급 확대
차량 관리에 대한 용도로 이어지는 인공지능이나 예측 분석 등의 기술의 진보
시장 성장 억제요인
솔루션의 고비용이 고급차에 대한 도입 제한
제6장 시장 세분화
전개별
온프레미스
클라우드
용도별
예지보전
안전 및 보안 관리
드라이버 성능 분석
기타 용도
최종 사용자 산업별
플리트 오너
보험회사
OEM 및 서비스 제공업체
기타 최종 사용자 산업
지역별
북미
유럽
아시아
호주 및 뉴질랜드
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
SAP SE
CloudMade
Genetec Inc.
HARMAN International Industries Inc.(Samsung Electronics Co. Ltd)
IBM Corporation
Inquiron Ltd
Intelligent Mechatronic Systems Inc.
Microsoft Corporation
Teletrac Navman US Ltd
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
AJY
영문 목차
영문목차
The Vehicle Analytics Market is expected to register a CAGR of 24.3% during the forecast period.
With the rise of Big Data and the increasing need to make critical business decisions within a compressed timeframe, business intelligence, and analytics tools have gained a substantial market share in the past years. The growth in this industry is anticipated to be positive during the forecast period.
Key Highlights
Digitalization has become an essential driver of innovation in the vehicle industry. Cars account for at least 50 sensors designed to collect more detailed information, such as speed, emissions, distance, resource usage, driving behavior, and fuel consumption. The generated data gives the automotive industry stakeholders the required technological advancement to use for further analysis, create relation analysis, and enable better utilization of the metrics.
The predictive analytics applications enable the end users to evaluate prior patterns and driving behavior, deciding the likelihood of future possibilities. Apart from this, growth in the connected car industry is expected to provide significant challenges and opportunities to the automotive sector, including analytics. It has been a massive impetus for innovations.
Innovative business models can be generated by combining vehicle telematics data and analytic insights into customer and business data. As new and faster wireless network connectivity technology is evolving, such as Li-Fi and 5G, a rising opportunity lies in the advanced data-driven services, which is also appealing. The awareness of an intelligent solution for sustainable traffic and transport management has prompted the governments to provide the new technology enablers the financial benefits to fast pace the adoption and meet their strategic targets sooner.
Migration to the cloud is also expected to increase industry growth and provide new opportunities for innovation. However, concerns about online coverage and interoperability are expected to hamper industry expansion. Furthermore, the market is expected to be constrained due to the high initial cost of the technology and the high price of solutions limiting adoption in high-end cars.
Vehicle Analytics Market Trends
Predictive Maintenence is Expected to Hold Significant Market Share
As automakers are constantly assessing the performance of the vehicle part in real-time through sensors, it unlocks the opportunity for a predictive maintenance approach. Data can be pulled out from most vehicles of a given year and model, and that information can be compared with warranty repair trends using predictive maintenance. These trending issues are carefully observed and addressed, limiting the fallout from large-scale recalls, minimizing unnecessary wrench time, and potentially saving lives.
Moreover, vehicle breakdowns are one of the significant causes of road accidents. These breakdowns often occur due to human negligence in the timely service and maintenance of vehicles. Predictive analytics solutions inform the owner about the potential maintenance requirement before a study can occur. Data collected from the various sensors fitted in a car assists in carrying out predictive maintenance tasks.
Cognitive predictive maintenance makes holistic, real-time, and deep insights possible. Also, every aspect of a manufacturer's processes can be connected through IoT, leading to smart and efficient decision-making. According to Appinventiv, the global 5G Internet of Things (IoT) endpoint market is forecast to grow significantly in the connected car segment, from 0.4 million in 2020 to 19.1 million units in the current year. The 5G IoT installed base is forecast to grow to around 49 million this year.
The market is still an open place for any advanced predictive solutions. It is dominated by simplistic predictive maintenance solutions, which monitor the wear and usage of clutches and brake pads. A similar wear-out apparatus is monitored, and projections are made about the future.
Also, fleet managers are increasingly incorporating these solutions to stay on top of maintenance and mitigate equipment failure in advance. The adoption has been easier with the technological advancement in communications with capabilities, such as GPS tracking, emerging as a cost-efficient solution.
The market has growth potential as the demand for electric vehicles increases. In EV(s), voltage variations during charging can damage the battery. Predictive analytics integrated with artificial intelligence (AI) facilitates the feedback and monitoring system for batteries to avoid unnecessary damage that assists in extending the lifespan of batteries.
Europe is Expected Holds Significant Market Share
European countries leverage advanced technology to enhance road safety. According to ITU, 38% of traffic fatalities in Europe occur inside urban areas, emphasizing the need for stringent road safety implementations in Europe. The increasing adoption of self-driving cars and newer technologies on the road highlight the growing scope of vehicle analytics implementations. In July last year, according to an EU official involved in making the laws for fully self-driving cars in Europe, the EU's executive planned to propose the world's first technical legislation by the end of September, allowing member countries to approve the sales and registration of around 1,500 vehicles for every carmaker model for every year installed, with advanced self-driving technology.
The development of big data concepts has made it possible for automakers to store structured and semi-structured data in vehicles that can gather, store, analyze and compare the data on their own. This, thereby, helps to produce useful results and make decisions that drive the demand for vehicle analytics in this region.
Cloud deployment of vehicle analytics has been one of the key drivers of the market. Vehicle analytics has become immensely efficient in Europe, leveraging advanced computing features online and remotely accessing cloud software solutions. Automakers can now leverage these remotely accessible systems to analyze vehicle metrics, determine the vehicle's health, and contribute to road safety and advanced transportation technology development.
The companies collaborate to provide improved systems through cloud technologies, allowing automotive businesses to leverage the cloud in Europe, which is crucial for new businesses to try solutions like vehicle analytics. In November last year, NavInfo Europe, a prominent software service provider for the automotive industry, and Tencent Cloud jointly announced their partnership, meeting all the European regulatory requirements and standards, including GDPR.
Furthermore, in February last year, OCTO Telematics announced signing a new agreement with Ford Motor Company to extend its data streaming collaboration into Europe. This would build on the initial agreement signed in the North American market in July of the previous year. By leveraging Ford's connected vehicle data, OCTO would improve its market-proven telematics services in insurance and analytical services in the United Kingdom, Germany, Italy, France, and Spain.
Vehicle Analytics Industry Overview
The Vehicle Analytics market is highly fragmented, with major players like SAP SE, CloudMade, Genetec Inc., HARMAN International Industries Inc. (Samsung Electronics Co. Ltd), and IBM Corporation. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, investments, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage. Their ability to continually innovate the products by investing heavily in R&D has allowed them to gain a competitive advantage over their competitors, enabling them to gain significant market share over others.
In October 2022, IBM announced the software's new version, 4.0. IoT connected vehicle insights private is connected vehicle software that aims to improve the in-car experience by extending cognitive computing capabilities to connected automobiles. Modern vehicles are mobile data centers equipped with onboard sensors and computers that can collect and retrieve vehicle data in near-real time. IoT-connected vehicle insights private allow the company to access, manage, and analyze large amounts of data from connected vehicles.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Adoption Of Vehicle Telematics
5.1.2 Advancements in Technology, Such as Artificial Intelligence and Predictive Analytics Leading to Applications in Vehicle Management
5.2 Market Restraints
5.2.1 High Cost of Solutions Limiting Adoption in High End Cars
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 Cloud
6.2 By Application
6.2.1 Predictive Maintenence
6.2.2 Safety and Security Management
6.2.3 Driver Performance Analysis
6.2.4 Other Applications
6.3 By End-user Industry
6.3.1 Fleet Owners
6.3.2 Insurers
6.3.3 OEMs and Service Providers
6.3.4 Other End-user Industries
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.2 Europe
6.4.3 Asia
6.4.4 Australia and New Zealand
6.4.5 Latin America
6.4.6 Middle East and Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 SAP SE
7.1.2 CloudMade
7.1.3 Genetec Inc.
7.1.4 HARMAN International Industries Inc. (Samsung Electronics Co. Ltd)