은행업의 사물인터넷 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Internet of Things in Banking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1630182
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
은행업의 사물인터넷 시장은 예측 기간 동안 CAGR 18.58%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
은행 산업에서 IoT의 본질적인 장점 중 하나는 신용 카드 및 직불 카드 고객에게 쉽게 접근 할 수있는 서비스를 제공하는 것입니다. 은행은 특정 지역의 ATM 키오스크 이용률을 분석하고 이용량에 따라 ATM 설치를 변경할 수 있으며, ATM과 함께 은행은 IoT 데이터를 사용하여 키오스크를 제공하고 고객에 대한 서비스 접근성을 높임으로써 온디맨드 서비스를 고객에게 더 가까이 다가갈 수 있습니다. IoT를 통해 얻은 고객 데이터는 은행이 고객의 비즈니스 니즈와 가치사슬을 파악하고 고객 인사이트를 확보하는 데 도움이 됩니다. 고객 정보는 은행이 부가가치 서비스, 금융 지원, 맞춤형 상품 제공에 기여하여 서로에게 유리한 상황을 보장하는 데 도움이 될 수 있습니다.
리테일 은행 업무에 있어서는 시장이 큰 잠재력을 가지고 있습니다. 스마트 스피커를 통한 은행 업무는 고객에게 모바일 기기를 직접 보지 않고 음성으로 지시를 내릴 수 있다는 편리함을 제공합니다.
IoT는 BFSI 산업에 360도 고객 관점, 금융 보안 향상, 사기 탐지, 최첨단 보험 전술 등 다양한 디지털화 이점을 제공합니다. 사물인터넷을 통한 혁신은 은행과 금융기관이 고객의 기대치를 뛰어넘는 우수한 고객 서비스를 제공할 수 있도록 돕습니다.
일부 은행들은 비콘을 사용하여 고객이 지점에 들어서자마자 고객의 스마트폰으로 맞춤형 제안을 전송하기 시작했습니다. 일부 ATM은 현재 라이브 스트림 비디오 지원을 도입하여 고객이 추가 지원이 필요한 경우 텔러와 대화할 수 있는 기능을 제공하고 있습니다. 은행은 IoT 및 기타 은행 업무 및 애플리케이션을 활용하여 모바일 뱅킹을 통해 기존 지점 은행 업무에서 나타나는 갈등을 해결하고 있습니다. 예를 들어, 생체인식 센서를 활용하면 고객이 은행에 들어올 때 데이터를 수집해 주요 시스템에 중계할 수 있습니다.
COVID-19의 확산을 막기 위해 전 세계 은행 직원 대부분이 재택근무를 하고 있으며, COVID-19는 고객의 전통적인 은행 업무 관행에도 도전이 되고 있습니다. 세계보건기구(WHO)는 COVID-19가 지폐에서 며칠 동안 생존할 수 있고, 지폐는 질병의 확산을 가속화할 수 있기 때문에 비접촉식 결제를 사용하고 지폐를 가급적 취급하지 말 것을 권고하고 있습니다. 디지털화된 원격 고객 거래를 도입함으로써 은행은 일상적인 업무와 예외적인 업무가 최소한의 혼란을 겪으면서도 안정적으로 진행될 수 있도록 할 수 있습니다. 이는 은행 업무에 IoT가 점점 더 많이 도입될 것임을 의미합니다.
은행업의 사물인터넷 시장 동향
보안 애플리케이션이 큰 비중을 차지할 전망
오늘날 고객의 기대, 기술력, 규제 요건, 인구통계, 경제가 결정적인 변화를 일으키고 있습니다. 따라서 은행 기관은 이러한 과제를 극복하고 사이버 보안에 대한 적극적인 접근 방식을 채택해야 합니다. 금융 부문은 다른 산업에 비해 약 3배 더 많은 사이버 공격에 직면하고 있습니다. 데이터 유출(사기에 의한 내부 유출, 사이버 범죄자에 의한 외부 유출)은 급격한 비용 상승으로 이어집니다. 일반적으로 물리적 액세스 제어, 가상사설망, 칩 어셈블리 통합업체를 통한 위조 방지를 위한 다단계 인증(MFA)의 구현은 사이버 보안 애플리케이션 시장의 중요한 트렌드이며, 시장 확대가 예상됩니다.
개인재무관리(PFM)는 21세기의 혁신으로, PFM의 기본 개념은 소비자가 자신의 계좌, 수입, 지출을 명확하게 파악할 수 있도록 하는 것으로, PFM 시스템을 통해 고객은 자신의 계좌의 거래를 볼 수 있습니다. 은행은 IoT로 생성된 데이터를 활용해 고객에게 더 나은 서비스를 제공할 수 있습니다. 고객의 사용량을 추적하기 위해 IoT는 은행이 관리하는 특정 항목을 활성화/비활성화하기 위한 경고와 신호를 제공해야 합니다.
IoT 기기와 관련된 지속적인 위협으로 인해 은행들은 패치 가능한 펌웨어/소프트웨어, 통제된 권한 접근 등 보안 계층을 강화해야 할 것으로 보이며, IoT를 이용한 대규모 공격이 시작되면 새로운 규제가 도입될 것으로 예상됩니다. 새로운 규제가 도입될 것으로 예상됩니다. 삼성 인사이트에 따르면, 스마트워치와 같은 웨어러블 기기는 소매 은행 업무 경험의 미래가 될 것이며, 웨어러블 기기의 도움으로 공격을 증폭시킬 수 있습니다. 예를 들어, 은행은 블루투스 비콘을 사용하여 고객이 은행 지점에 들어올 때 고객의 스마트 워치에 개인적인 인사말을 보낼 수 있습니다.
금융 서비스 산업이 사이버 범죄자들에게 매력적인 이유는 돈과 관련 데이터에 대한 접근이라는 명백한 이유와 사물인터넷과 관련된 보안 허점이라는 덜 명백한 이유가 있습니다. 커넥티드카가 보험료를 결정하는 데 도움이 되고, 스마트폰이 은행 창구를 대신하는 등 IoT는 기업에서 점점 더 많이 활용되고 있습니다. 금융 전문가들은 상호연결된 플랫폼에서 고객의 데이터를 보호하기 위해 몇 가지 중요한 조치를 취해야 합니다.
예를 들어, 지난해 7월부터 9월까지 러시아 사이버 범죄자들은 소셜 엔지니어링을 통해 금융기관 고객을 대상으로 13만 4,000건 이상의 공격을 감행했습니다. 또한, 약 3,000건의 고객 대상 공격에서 피싱이 사용되었습니다.
북미가 가장 큰 비중을 차지
북미에는 많은 대형 은행들이 존재하며, 은행업의 IoT 시장을 주도하고 있습니다. 운영 기술과 정보 기술의 융합, 커넥티드 뱅킹을 위한 제품, 애플리케이션, 구내 모니터링에 IoT 기기 사용 증가는 북미 은행업의 IoT를 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 미국은 데이터 유출 사고가 빈번하게 발생하는 은행이 많기 때문에 은행 업무에서 IoT 보안 솔루션의 최대 시장입니다.
현재 많은 은행들이 Apple Watch나 FitPay와 같은 인기 웨어러블 기기용 애플리케이션을 제공하고 있으며, Bank of America와도 이미 제휴를 맺었고, 아마존도 고객이 알렉사를 통해 현금을 주고받으며 아마존 브랜드의 아마존 브랜드의 당좌예금 계좌에 입금할 수 있도록 할 계획입니다. 미국의 금융 보안 서비스 업체인 다이볼드(Diebold)는 한 걸음 더 나아가 스마트 ATM을 설계했습니다. 현금을 인출하고 싶은 사람은 모바일 앱에서 세션을 예약하고 가장 가까운 ATM에 가서 사용 가능한 인증 옵션 중 하나를 선택하면 됩니다.
미국에서는 매년 데이터 유출이 증가하고 있습니다. 영향을받는 주요 부문은 은행 부문이며, 특권 남용과 웹 공격이 주요 원인입니다. 최근 뉴스에 따르면 HSBC 은행 고객이 미국에서 무단 사용자에 의한 데이터 유출로 인해 개인 정보가 유출 된 것으로 인용되었으며, Attila의 GoSilent와 같은 보안 솔루션은 광범위한 소스의 사이버 공격을 탐지하고 방지하도록 설계되었습니다. 고사일런트는 서버, 모바일 기기, 프린터/스캐너, 노트북, 데스크톱 등 모든 엔드포인트를 보호하여 은행 기관의 네트워크에 대한 액세스를 차단합니다.
은행들은 IoT 지원 ATM을 통해 보다 광범위한 거래를 수행하고 고객에게 보다 개인화된 경험을 제공할 수 있습니다. 이러한 ATM은 부정행위를 감지하고 예방하는 데에도 활용될 수 있습니다. 예를 들어, 지난해 10월 효성아메리카는 시리즈 5 ATM, 시리즈 7 ATM, MS500EL Teller Cash Recycler 등 3종의 은행 업무 솔루션을 발표했습니다.
은행업의 사물인터넷 개요
은행 시장에서의 사물인터넷은 세분화된 시장으로 향하고 있습니다. 이는 기업 및 솔루션이 시장에 진입하여 IoT 생태계 내에서 단편적인 상황을 만들어 내고 있기 때문입니다. 주요 진입 기업으로는 IBM Corporation, Microsoft Corporation, Cisco Systems, Inc., Infosys Limited 등이 있습니다. 최근 시장 개척 동향으로는 2022년 2월 DBS Bank India는 인도 전역의 소규모 낙농업 종사자들의 디지털화를 촉진하기 위해 낙농 기술 사업에서 유명한 Stellapps와 은행 업무 및 파트너로 제휴했다고 발표했습니다. 클라우드 기반 원유 등급을 제공하여 낙농업 종사자들에게 출하되는 우유의 양과 품질, 수입에 대한 투명성을 높이고 있습니다. Stellapps의 디지털 원유 조달 시스템은 현재 280만 명의 낙농가와 250개의 유가공업체와 협력하여 하루 1,300만 리터의 원유를 조달하는 데 도움을 주고 있으며, 이는 IoT 기반 솔루션과 디지털 데이터를 통해 이루어집니다. 많은 낙농가들은 투자 비용 때문에 디지털 시스템 도입을 꺼리는 경우가 많습니다. 그 결과 Stellapps의 온라인 네트워크를 임대하기로 결정했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter’s Five Forces
공급 기업의 교섭력
구매자의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 강도
COVID-19의 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
키오스크를 통한 온디맨드 서비스 제공에 의한 고객으로의 서비스 접근성 향상
체크카드/신용카드 거래의 부정 예측을 위한 IoT 채용 확대
시장 과제
프라이버시 침해와 데이터 보안 리스크에 관한 우려
주요 사용 사례와 사례 연구
융자 을 위한 원료나 재고 추적
농작물 생산량 분석에 의한 재무 조건 유연성 결정
상정되는 공격에 대한 보호 시스템 유효성 향상
리테일 은행 업무 상황
Chase Beacon를 활용하여 ATM에 접근하기 전에 서비스 이용을 선택하는 고객에게 사전 고지
Barclay's가 Beacon 기술을 활용하여 몸이 불편한 승객의 지점 탐색을 돕는 노력
US Bank와 Citi가 Beacon를 활용하여 사용하지 않는 하이스트리트 지점을 되살리고 있다.
제6장 시장 세분화
유형별
솔루션
서비스
용도별
보안
모니터링
데이터 관리
고객 경험 관리
기타
지역
북미
유럽
아시아태평양
기타
제7장 경쟁 구도
기업 개요
IBM Corporation
Infosys Limited
Software AG
Temenos AG
Cisco Systems, Inc.
Microsoft Corporation
Oracle Corporation
Accenture PLC
Tibbo Systems
Vodafone Group PLC
제8장 은행 부문의 IoT 시장 투자 분석과 잠재성
ksm
영문 목차
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The Internet of Things in Banking Market is expected to register a CAGR of 18.58% during the forecast period.
Key Highlights
One of the essential benefits of IoT in the banking industry is providing easy-to-access services to credit card and debit card customers. Banks can analyze the usage rate of ATM kiosks in specific areas and alter the installation of ATMs depending on usage volumes. Along with ATMs, banks can use IoT data to bring on-demand services closer to customers by providing kiosks and increasing the accessibility of service to customers. The customer data available through IoT can help banks identify their customers' business needs and value chains and gain customer insights. Customer information can help banks contribute to providing value-added services, financial assistance, and customized products to ensure a favorable situation for both parties.
The market has a huge potential when it comes to retail banking. Banking via smart speakers provides customers with the convenience of issuing voice instructions rather than physically looking at a mobile device.
IoT provides the BFSI industry with a variety of digitalization advantages, including a 360-degree client perspective, improved financial security, fraud detection, cutting-edge insurance tactics, and more. Innovations made possible by the Internet of Things assist banking and financial organizations in exceeding client expectations and providing superior customer service.
Some banks have started using beacons to send customized offers to customers' smartphones as soon as they enter the branch. Some ATMs now have live-stream video support that allows customers to speak to tellers if they require additional assistance. Banks use IoT and other banking applications to resolve the conflict seen in traditional branch banking due to mobile banking. For instance, biometric sensors can be utilized to garner user data when they enter the bank and relay it to the primary system.
To contain the spread of COVID-19, the majority of bank employees across the world are being asked to work from home. COVID-19 is also challenging the traditional banking habits of customers. The World Health Organization (WHO) has advised people to use contactless payment and avoid handling banknotes as much as possible. This is because COVID-19 may continue to live on a note for days, accelerating the spread of this disease. By implementing digitized and remote customer transactions, banks can ensure that everyday and exceptional processes are likely to be carried out with limited disruption. This represents an increasing adoption of IoT in banking in the future.
Internet of Things in Banking Market Trends
Security Application is Expected to Hold Significant Share
Nowadays, customer expectations, technological capabilities, regulatory requirements, demographics, and economics create a crucial change. This demands that banking institutions move past these challenges and adopt a proactive approach to cybersecurity. The financial sector faced almost three times the cyber attacks compared to the other industries. Data breaches (internal through fraud and external through cybercriminals) lead to an exponential cost rise. Enforcing Multi-Factor Authentication (MFA), usually for physical access control, virtual private networks, and prevention of counterfeit by chip assembly integrators, are the critical trends in the cybersecurity applications market, which are expected to enhance the market.
Personal Financial Management (PFM) is a 21st-century innovation. The PFM's guiding idea is simple: give consumers a clear image of their accounts, revenues, and expenses. Using a PFM system, the customer can see his accounts' transactions. Banks will be able to better serve their clients by using the data generated by IoT. To track the customer's usage, an IoT must provide alerts or signals to activate/deactivate particular items maintained by the bank.
Ongoing threats related to IoT devices will force banks to tighten security layers, including patchable firmware/software and controlled privilege access. New regulations will follow once massive-scale attacks are initiated using IoT. This will be done to amplify the attack using the help of wearable devices. According to Samsung Insights, wearables, such as smartwatches, are poised to become the future of the retail banking experience. For example, banks could use Bluetooth beacons to push personal greetings to customers' smartwatches when entering a banking location.
The financial services industry appeals to cybercriminals for one apparent reason-access to money and related data and one less evident security hole related to the Internet of Things. IoT is being used by businesses more and more, with connected automobiles helping to determine insurance rates and smartphones taking the place of bank tellers. Finance professionals need to take several crucial actions to protect their client's data on interconnected platforms.
For instance, between July and September last year, cybercriminals in Russia used social engineering to launch over 13,4000 assaults against customers of financial institutions. Additionally, phishing was used in approximately 3,000 client-targeting events.
North America to Account for a Significant Share
North America has many of the largest banks, which significantly drives the market for IoT in banking. The convergence of operational and information technology and the increasing use of IoT devices in product, application, and premises monitoring for connected banking are factors driving the IoT in Banking in North America. The U.S. is the largest market for IoT security solutions in banking because of having a large number of banks with a large number of data breaches news.
Many banks now provide applications for popular wearables like Apple Watch and FitPay, which is already working with Bank of America. Amazon is too planning to let customers zap each other cash with Alexa and then deposit it in an Amazon-branded checking account. Diebold, a U.S. financial and security services corporation, went even further and designed a smart ATM. If anyone wants to withdraw some cash, a person should schedule a session via a mobile app, walk up to the nearest ATM and choose one of the available verification options.
There is an increased rate of data breaches in the United States annually. The main segment affected is the banking sector, and the privileged misuse and web attack is the main reason for it, where the hackers use malicious code and software to alter computer code. Recent news quotes that HSBC Bank customers had personal information exposed to a data breach by unauthorized users in the United States. Like Attila's GoSilent, security solutions are designed to detect and prevent cyber-attacks from a broad spectrum of sources. Silent locks down access to banking institutions' networks by securing all the endpoints, such as servers, mobile devices, printers/scanners, laptops, and desktops.
Banks are using IoT-enabled ATMs that can perform a wider range of transactions and provide customers with a more personalized experience. These ATMs can also be used to detect and prevent fraud. For instance, in October last year - three banking solutions from Hyosung America were introduced, including its Series 5 ATMs, Series 7 ATMs, and MS500EL Teller Cash Recycler.
Internet of Things in Banking Industry Overview
The Internet of things in the banking market is moving toward a fragmented market. This is because of the entry of companies and solutions into the market, creating a fragmented landscape within the IoT ecosystem. The key players are IBM Corporation, Microsoft Corporation, Cisco Systems, Inc., Infosys Limited, etc. Recent developments in the market are that, in February 2022, to encourage digitization among small dairies across India, DBS Bank India announced that it has teamed with Stellapps, a prominent dairy-tech business, as its banking partner. Stellapps provides cloud-based milk grading, which increases transparency for farmers regarding the amount and quality of milk delivered and the income gained from it. This is done through IoT-based solutions and digital data. With the help of 2.8 million dairy producers and 250 dairy processors, Stellapps' digital milk procurement system presently helps 13 million liters of milk per day. Due to the investments required, many dairies are reluctant to install a digital structure. As a result, they decide to lease Stellapps' online network.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Accessibility of Services to Customers by Providing On-demand services via Kiosk
5.1.2 Growing Adoption of IoT for Predicting Fraud in Debit/Credit Card Transactions
5.2 Market Challenges
5.2.1 Concerns Regarding Breach of Privacy and Data Security Risks
5.3 Key Use-cases and Case Studies
5.3.1 Tracking Raw Materials and Inventory Stock for Loan
5.3.2 Deciding Flexibility in Financial Terms by Analyzing Farm Crop Output
5.3.3 Improving Effectiveness of Protection System Against Possible Attacks
5.4 Retail Banking Landscape
5.4.1 The utilization of Beacon by Chase to pre-announce customers, opting into the service before approaching ATM
5.4.2 Barclay's Initiative to help disabled passengers navigate branches using Beacon technology
5.4.3 US Bank and Citi using Beacons to revive underused high-street branches
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Solution
6.1.2 Services
6.2 By Application
6.2.1 Security
6.2.2 Monitoring
6.2.3 Data Management
6.2.4 Customer Experience Management
6.2.5 Other Applications
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia-Pacific
6.3.4 Rest of the World
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 IBM Corporation
7.1.2 Infosys Limited
7.1.3 Software AG
7.1.4 Temenos AG
7.1.5 Cisco Systems, Inc.
7.1.6 Microsoft Corporation
7.1.7 Oracle Corporation
7.1.8 Accenture PLC
7.1.9 Tibbo Systems
7.1.10 Vodafone Group PLC
8 INVESTMENT ANALYSIS AND FUTURE OF THE IOT MARKET IN BANKING SECTOR