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한글목차
디에틸에테르 시장은 예측 기간 동안 5% 이상의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
COVID-19는 디에틸에테르를 포함한 여러 분야에 영향을 미쳤습니다. 공급망 중단과 최종 수요 감소로 인해 디에틸에테르의 수요는 팬데믹 기간 동안 둔화되었습니다. 전염병이 진정되고 비즈니스가 회복되면서 시장이 회복되었고, COVID 이후 제약 및 화학 부문의 성장은 디에틸에테르 소비를 증가 시켰습니다.
주요 하이라이트
시장을 이끄는 주요 요인 중 하나는 산업용 및 실험용 용매에 대한 수요 증가입니다.
자동차 산업이 시장을 주도하고 있으며, 이러한 추세는 향후 몇 년 동안 지속될 것으로 예상됩니다.
그러나 에탄올이나 이소프로필 알코올과 같은 다른 용매의 가용성이 증가함에 따라 디에틸에테르 시장의 성장은 둔화될 수 있습니다.
하나 이상의 벽을 가진 탄소나노튜브를 만들기 위해 디에틸에테르를 사용하는 것은 미래에 좋은 아이디어가 될 수 있습니다.
북미가 전 세계 시장을 독점하고 있으며, 가장 큰 소비국은 미국입니다.
디에틸에테르 시장 동향
자동차 산업에서 디에틸에테르의 소비
디에틸에테르는 자동차 산업에서 가솔린의 옥탄가 향상제, 산소 농도 향상제, 윤활유 배합제로 사용됩니다. 옥탄가는 엔진의 "노킹"과 조기 폭발을 방지하는 연료의 능력을 평가하며, 가솔린의 산소 함량을 높이고 연소를 개선하며 오염 물질을 줄일 수 있습니다.
디에틸에테르는 추운 날씨에 디젤 엔진의 시동을 돕기 위해 설계된 디젤 시동 액의 첨가제로 사용할 수 있습니다. 에테르는 디젤 연료를 증발시켜 글로우 플러그의 점화를 촉진합니다. 이를 통해 추운 날씨에 디젤 엔진의 시동을 더 쉽게 시작하고 신뢰성을 높일 수 있습니다.
디에틸에테르는 매우 가연성이 높기 때문에 실린더 내 압력을 거의 두 배로 증가시켜 엔진을 빠르게 시동할 수 있습니다.
소형 상용차와 배달 트럭은 무게가 가볍고 연비가 좋기 때문에 휘발유를 많이 소비합니다. 그러나 트랙터 트레일러, 대형 화물 트럭 등 대형 상용차는 무게와 내구성이 커서 디젤 엔진을 선호하는 경우가 많으며, 2021년 상용차 총 생산량은 2,309만대로 2020년의 2,100만대보다 6% 증가할 것으로 예상됩니다.
2012년부터 2021년까지 2억 2,857만 대 이상의 상용차가 생산되었습니다. 또한 유럽자동차산업협회에 따르면 2022년 1-9월 아시아태평양의 승용차 신차 등록 대수는 전년 동기 대비 7% 이상 증가했습니다.
최근 디젤 엔진 기술의 향상으로 디젤 엔진은 더 깨끗하고 환경에 덜 해롭기 때문에 상용차 소유자와 운전자에게 더 나은 선택이 되고 있습니다.
디에틸에테르 첨가제는 영하에서 엔진의 냉간 시동에 도움이되므로 추운 기후 국가에서는 시동액에 더 많은 관심을 기울일 수 있습니다.
자동차 산업에서 디에틸에테르의 다양한 소비는 향후 몇 년 동안 디에틸에테르의 수요를 견인할 가능성이 높습니다.
북미가 시장을 독식
북미가 2022년 세계 시장 점유율을 독차지했습니다. 미국은 세계 최대의 디에틸에테르 생산국이자 소비국입니다.
미국의 의약품 지출은 지난 몇 년 동안 증가하고 있습니다. 미국 의료 시스템 약사 협회에 따르면 2021년 미국의 총 의약품 지출은 7.7% 증가하여 5,750억 달러를 돌파했습니다. 약품비 증가는 고혈압 및 정신건강과 같은 대규모 만성 치료 영역이 원인일 가능성이 높습니다. 디에틸에테르는 의약품의 용매로 사용됩니다.
공급망 제약은 2022년 미국 자동차 산업에 심각한 영향을 미칠 것이며, 2022년 연간 자동차 판매량은 2021년 대비 8% 이상 감소할 것입니다. 그러나 제너럴 모터스와 도요타에 따르면 2023년에는 업계가 회복될 것입니다. 예를 들어 미국 경제 분석국에 따르면 2023년 1월 미국 자동차 총 판매량은 1,600만 대를 돌파해 2022년 12월에 비해 16% 이상 증가했습니다.
의약품 및 실험용 시약에 대한 수요가 증가함에 따라 디에틸에테르 시장은 예측 기간 동안 좋은 속도로 성장할 것으로 예상됩니다.
디에틸에테르 산업 개요
디에틸에테르 시장은 부분적으로 단편화되어 있으며, 대기업이 차지하는 비중은 작습니다. 주요 기업으로는 BASF SE, LyondellBasell Industries Holdings BV, Merck KGaA, INEOS 등이 있습니다.
기타 혜택:
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 성과
조사 가정
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
산업용 및 실험용 용제 수요 확대
향수 제조의 디에틸에테르 수요 증가
압축 착화(CI) 엔진에의 디에틸에테르 사용 요구 상승
성장 억제요인
폭발성 과산화물 생성
산업 밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 정도
원료 분석과 동향
기술 현황
무역 분석
규제 정책 분석
제5장 시장 세분화
용도별
연료와 연료 첨가제
추진제
용제
화학 중간체
추출 매체
기타 용도
최종 이용 산업별
자동차
플라스틱
의약품
향수
기타 최종 이용 산업
지역별
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
이탈리아
프랑스
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작투자, 제휴, 협정
시장 점유율 분석
주요 기업의 전략
기업 개요
BASF SE
Industrial Solvents & Chemicals Pvt Ltd(ISCPL)
INEOS
LyondellBasell Industries Holdings BV
Merck KGaA
Sasol
Standard Reagents Pvt Ltd.
TKM Pharma Pvt Ltd.
제7장 시장 기회와 향후 동향
디에틸에테르를 이용한 다층 탄소나노튜브 제조
ksm
영문 목차
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The Diethyl Ether Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.
COVID-19 affected several sectors, including diethyl ether. Due to supply chain interruptions and lower end-use demand, diethyl ether demand slowed during the pandemic. As the pandemic settled and business returned, the market recovered. growth of the pharmaceutical and chemical sectors post-COVID increased diethyl ether consumption.
Key Highlights
One of the major factors driving the market is the growing demand for industrial and laboratory solvents.
The automotive industry led the market, and this trend is expected to continue over the next few years.
But the growth of the diethyl ether market can be slowed by the growing availability of other solvents like ethanol and isopropyl alcohol.
Using diethyl ether to make carbon nanotubes with more than one wall could be a good idea in the future.
North America dominated the market across the world, with the largest consumption coming from the United States.
Diethyl Ether Market Trends
Consumption of Diethyl Ether in Automotive Industry
Diethyl ether is used in the automobile industry as an octane and oxygen enhancer in gasoline, as well as a lubricant oil blend. Octane rating, which evaluates a fuel's capacity to prevent "knocking" or early detonation in an engine It can also increase the oxygen content of gasoline, improving combustion and lowering pollutants.
Diethyl ether can be used as an additive in diesel starting fluids, which are designed to aid in starting diesel engines in cold weather. The ether helps to evaporate the diesel fuel, making it easier for the glow plugs to ignite. This makes starting a cold-weather diesel engine easier and more reliable.
Diethyl ether is very flammable, so it makes the engine start up quickly by almost doubling the pressure in the cylinder.
Smaller commercial vehicles and delivery trucks consume more gasoline because of their reduced weight and higher fuel efficiency. However, bigger commercial vehicles, such as tractor-trailers and heavy-duty freight trucks, often prefer diesel engines due to their greater weight and durability. In 2021, the total number of commercial cars built was 23.09 million, up from 21 million in 2020 (an increase of 6%).
In the period from 2012 to 2021, over 228.57 million commercial vehicles were manufactured. Furthermore, according to the European Automobile Manufacturers Association, during January-September 2022, new passenger car registrations in Asia Pacific increased by more than 7% as compared to a similar period last year.
Recent improvements to diesel engine technology have made them a better choice for owners and drivers of commercial vehicles because they are cleaner and less harmful to the environment.
The diethyl ether additive can be of higher interest in the starting fluid in countries with cold climates, as it helps in the cold-starting of an engine at sub-zero temperatures.
The consumption of diethyl ether in diverse ways in the automotive industry is likely to drive the demand for diethyl ether in the coming years.
North American Region to Dominate the Market
The North American region dominated the global market share in 2022. The United States is the largest producer and consumer of diethyl ether across the world.
Pharmaceutical spending in the United States has been increasing over the past few years. According to the American Society of Health-System Pharmacists, in 2021, total drug spending in the U.S. increased by 7.7% and surpassed USD 575 billion. The increase in drug spending is most likely due to large chronic therapy areas, such as hypertension and mental health. Diethyl ether is used as a solvent for drugs.
Supply chain constraints will severely affect the U.S. automotive industry in 2022. Annual vehicle sales in 2022 declined by more than 8% compared to 2021. However, according to General Motors and Toyota, the industry will rebound in 2023. For instance, according to the U.S. Bureau of Economic Analysis, in January 2023, total vehicle sales in the U.S. surpassed 16 million units, more than 16% as compared to December 2022.
With an increasing demand for pharmaceutical drugs and laboratory reagents, the market for diethyl ether is likely to grow at a good pace during the forecast period.
Diethyl Ether Industry Overview
The diethyl ether market is partially fragmented, with the major players accounting for a small chunk of it. Some of these major players include BASF SE, LyondellBasell Industries Holdings BV, Merck KGaA, and INEOS.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Demand for Industrial and Laboratory Solvents
4.1.2 Rising Demand for Diethyl Ether in the Production of Perfumes
4.1.3 Growing Need for Use of Diethyl Ether for Compression-Ignition (CI) Engines
4.2 Restraints
4.2.1 Formation of Explosive Peroxides
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Feedstock Analysis and Trends
4.6 Technological Snapshot
4.7 Trade Analysis
4.8 Regulatory Policy Analysis
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Fuel and Fuel Additives
5.1.2 Propellants
5.1.3 Solvents
5.1.4 Chemical Intermediates
5.1.5 Extractive Mediums
5.1.6 Other Applications
5.2 End-user Industry
5.2.1 Automotive
5.2.2 Plastics
5.2.3 Pharmaceutical
5.2.4 Fragrance
5.2.5 Other End-user Industries
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 Italy
5.3.3.4 France
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements