패션 및 엔터테인먼트 스마트 패브릭 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계 및 성장 예측(2025-2030년)
Smart Fabrics in Fashion and Entertainment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1627115
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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패션 및 엔터테인먼트 스마트 패브릭 시장은 예측 기간 동안 CAGR 31.29%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
일상 생활에서 전자기기의 사용이 지속적으로 증가하면서 스마트 패브릭 시장을 주도하고 있습니다. 스마트 패브릭의 사용 편의성과 섬유 내 전자 장치의 통합으로 인해 단순한 패브릭으로 사용할 수 있는 통합 장치가 되어 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다.
예를 들어, 워싱턴 대학에서 개발한 특정 유형의 스마트 패브릭은 보이지 않는 암호를 저장하고 아파트와 사무실 문을 열 수 있는 재킷에 사용됩니다. 나노 기술, 폴리머 개발, 저전력 무선 센서 등의 급속한 발전은 시장의 양상을 완전히 바꾸고 있습니다.
사물인터넷, 3D 프린팅, 나노기술의 융합은 패션과 엔터테인먼트 산업에서 엄청난 기회를 창출하고 있습니다. 데이터를 생성하고 반응하며 다양한 기능을 수행하는 센서가 통합된 제품이 증가함에 따라 시장은 더욱 성장할 것으로 예상됩니다.
높은 도입 비용이 시장 성장을 저해하고 있습니다. 비즈니스에는 막대한 초기 투자 비용이 발생하기 때문에 많은 기업들이 시장 진입을 막고 있습니다.
스마트 패브릭 제조는 고도의 자동화 및 섬유 가공 기술(전자 제어 시스템, 컴퓨터 지원 설계, 자동 검사, 자동 자재 취급 장치, 수치 제어 공작기계, 통계적 공정 관리, 생산 계획/재고 관리 소프트웨어, 픽/플레이스 로봇 등)의 발전이 필요하기 때문입니다. 때문입니다.
패션 및 엔터테인먼트 스마트 패브릭 시장 동향
웨어러블 기기 도입으로 시장 성장 견인
소비자들의 스마트 웨어러블 기술 아이템에 대한 의존도가 높아짐에 따라 사업 확장이 가속화되고 있습니다. 이러한 가젯은 센서를 사용하여 산소 수준, 콜레스테롤 수치, 칼로리 소비를 추적하여 건강 모니터링에 도움을 주며, Fitbit, Samsung, Noise, Fossil Group Inc. 웨어러블 기술 손목시계 및 기타 액세서리를 출시하고 있습니다. 이러한 기능은 고객이 자신의 건강 상태를 파악하는 데 도움이 될 수 있기 때문에 새로운 시장 확대 기회를 열어 고객을 끌어들일 가능성이 높습니다.
커넥티드 웨어러블 기기는 데이터 분석과 통신을 스마트폰에서 신체로 직접 옮기는 추세와 함께 전 세계적으로 빠르게 진화하고 있습니다. 기술자들은 센서, 머신러닝, 빅데이터 분석을 결합하여 소비자에게 신체와 생활에 대한 더 많은 데이터를 제공하기 위해 노력하고 있습니다. 이 새로운 분야의 전자제품은 인간과 컴퓨터의 상호작용에 극적인 영향을 미칠 것으로 보입니다.
예를 들어, 2022년 3월 샤오미는 샤오미 워치 S1 시리즈를 발표했습니다. 혈중 산소 포화도, 건강 모니터링, 수면 모니터링을 추적하고 117가지 피트니스 모드를 제공합니다. 아마존의 알렉사와 함께 자기 충전 기능도 탑재되어 있습니다. 생활 패턴과 취향의 변화 등 소비자층이 빠르게 변화하고 있어 제품 수요가 증가하고 사업 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 또한, 퍼스널케어 용품에 대한 소비자 지출 증가도 웨어러블 기술 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
웨어러블 기술은 항상 컴퓨터 학계와 산업계와 관련이 있습니다. 구글, 애플과 같은 국제적인 기술 대기업은 웨어러블 기술에 대한 투자를 크게 늘리고 패션 디자인 분야에도 진출하고 있습니다.
예를 들어, 나이키와 구글은 공동으로 구글 어스에서 사용자의 발자국을 실시간으로 추적할 수 있는 새로운 운동화를 발표했습니다. 이 신발은 언제든지 이동 경로를 확인할 수 있으며, 방대한 변동 데이터를 수집하여 분석에 사용할 수 있습니다.
북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지
북미는 전자제품 시장이 지속적으로 성장하고 있기 때문에 패션 및 엔터테인먼트 스마트 패브릭 시장을 선도하고 있습니다. 이 지역은 변화하는 환경 속에서 통제된 방식으로 반응성을 보여주기 때문에 스마트 패브릭 시장을 선도하고 있습니다. 자동화 된 고급 기계 및 가젯에 대한 현대 고객의 선호도가 높아짐에 따라 이 지역의 압전 장치에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
이 지역에는 지식이 풍부하고 열성적인 소비자가 존재하기 때문에 주요 제조업체는 다양한 혁신적이고 실험적인 제품을 시장에 출시하고 있습니다. 미국에는 DuPont, Textronics Inc. 및 Sensoria Inc.와 같은 주요 시장 기업이 존재한다는 점도 시장에 큰 기여를 하고 있습니다.
북미 시장에 영향을 미치는 요인으로는 주요 시장 기업, 휴대성과 편안함, 건강 관리에 대한 인식 확대, 제조 비용 상승, 기술 발전 등을 들 수 있습니다. 이러한 중요한 요소들은 이 지역에서 스포츠용 스마트 패브릭의 채택을 지지하고 있습니다.
이 지역은 고도의 연구를 도입하여 기술적으로 진보된 프로토타입을 제조할 수 있습니다. 예를 들어, 지난해 7월 매사추세츠공과대학(MIT) 연구진은 획기적인 제조 공정을 통해 착용자의 위치와 움직임을 감지하고 몸에 꼭 맞는 스마트 소재를 개발했습니다. 연구진은 특정 유형의 플라스틱 원사를 통합하고 열로 부분적으로 녹여 3DKnITS라고 부르는 다층 니트 직물에 짜여진 압력 센서의 정확도를 크게 향상시키는 데 성공했습니다.
지난 4월, 캐나다 자연과학 및 공학 연구위원회(NSERC)는 센테니얼 대학과 그 파트너에게 4,000만 달러의 다년간의 자금을 수여하여 운송, 식품 제조, 에너지 및 첨단 제조 분야의 중소기업(SME)을 지원하기 위해 전 세계 전자섬유 시장용 제품을 개발하도록 지원했습니다. E-텍스타일은 직물에 생체 인식 센서, 미니 컴퓨터, 전자기기 등 디지털 부품을 내장하여 새로운 데이터 수집, 에너지 전달 및 통신 기능을 제공하며, 건강 데이터 모니터링 및 통신을 통해 치료를 돕고, 병원 밖에서 가상 치료를 가능하게 합니다. 병원 밖에서 가상 진료가 가능해집니다.
패션과 엔터테인먼트의 스마트 패브릭
패션과 엔터테인먼트 스마트 패브릭 시장은 경쟁이 치열하고 많은 기업이 존재합니다. 시장 집중도는 완만하고 주요 기업이 채택한 주요 전략은 제품 혁신입니다. AIQ Smart Clothing Inc., E L Du Pont De Nemours and Company, Outlast Technologies LLC, Schoeller Technologies AG 등이 주요 기업입니다.
2022년 6월 - 스마트 패브릭 기술 기업 넥스타일즈(Nextiles)가 시드 펀딩 라운드에서 500만 달러의 자금을 조달했습니다. 드래프트 킹스의 벤처 캐피탈 부문인 드라이브 바이 드래프트 킹스(Drive by DraftKings)가 주도한 이번 라운드에는 Madison Square Garden Sports Corporation, Almunai Ventures, SmartSport, Phoenix Capital Ventures, New Lab 등이 참여했습니다. 라운드에 투자했습니다. 또한, 올림픽 아이스하키 3관왕 힐러리 나이트도 투자자로 참여했으며, NBA는 올해 초 런치패드 인큐베이션 프로젝트에 넥스타일즈를 포함시켰습니다.
기타 혜택 :
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
시장 개요
COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
시장 성장 촉진요인
시장 성장에 영향을 미치는 전자부품 소형화
웨어러블·일렉트로닉스 이용 증가
저비용 스마트 무선 센서 네트워크 급성장
시장 성장 억제요인
매우 높은 실장 비용
산업 밸류체인 분석
Porter의 Five Forces 분석
신규 진출업체의 위협
구매자/소비자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
COVID-19가 시장에 미치는 영향
제5장 시장 세분화
제품 유형별
패시브·스마트·텍스타일
액티브·스마트·텍스타일
울트라·스마트·텍스타일
재료별
컬러 체인지
발광
온도 변화
기타 재료
지역
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
기업 개요
AIQ Smart Clothing Inc.
E L Du Pont De Nemours and Company
Clothing Plus Ltd
Gentherm Incorporated
Interactive Wear AG
Outlast Technologies LLC
Schoeller Technologies AG
Sensoria Inc.
Textronics Inc.
Intelligent Textiles Limited
Bebop Sensors Inc.
제7장 투자 분석
제82장 시장의 미래
LSH
영문 목차
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The Smart Fabrics in Fashion and Entertainment Market is expected to register a CAGR of 31.29% during the forecast period.
Key Highlights
The ever-increasing use of electronic devices in our day-to-day life is driving the smart fabrics market. The ease of use of smart fabrics and the integration of electronic devices within textiles make it an integrated device to be used as a simple fabric, which is further contributing to the growth of the market.
For instance, a particular variety of smart fabric developed at the University of Washington is being used for jackets that can store invisible passcodes and open the doors to apartments or offices. Rapid developments in nanotechnology, polymer development, and low-power-consuming wireless sensors have transformed the market landscape.
The convergence of the internet of things, 3D printing, and nanotechnologies is creating enormous opportunities for the fashion and entertainment industry. With the increasing number of products integrating sensors to generate and respond to data and perform a range of various functions, the market is expected to grow further.
The high cost of implementation is restraining the market's growth as the business incurs huge initial investments, restraining many companies from tapping into the market.
Due to the COVID-19 outbreak, the market suffered and could not experience substantial growth, as the manufacturing of smart fabrics requires a high degree of automation and advancements in textile processing techniques (such as electronic controlling system, computer-aided design, automated inspection, automated material handling devices, numerical control machine tool, statistical process control, production planning/inventory management software, and pick/place robots).
Smart Fabrics in Fashion & Entertainment Market Trends
Adoption of Wearable Devices to Drive the Market's Growth
Consumers' growing reliance on smart wearable technology items is propelling business expansion. These gadgets help with health monitoring by tracking the oxygen levels, cholesterol levels, and calories burned using sensors. A number of businesses are introducing wearable technology watches and other accessories with health tracking options, including Fitbit, Samsung, Noise, and Fossil Group Inc. Such features are likely to attract customers as they help customers assess their health, thus opening up new market expansion opportunities.
Connected wearable devices are rapidly evolving across the world as a growing trend to move data analysis and communication from the smartphone directly to the body. Technologists are increasingly using a combination of sensors, machine learning, and Big Data analytics to provide consumers with more data about their bodies and lives than ever before. This emerging field of electronic products will dramatically impact human-computer interaction.
For instance, in March 2022, Xiaomi Corp. released the Xiaomi Watch S1 Series. It tracks blood oxygen saturation, health monitoring, and sleep monitoring and offers 117 fitness modes. In addition to Alexa from Amazon, it includes magnetic charge capabilities. Rapidly shifting consumer demographics, such as altered living patterns and preferences, are anticipated to increase product demand and propel business growth. Rising consumer expenditure on personal care items is also anticipated to promote the wearable technology market.
Wearable technology has always been concerned with computer academia and industry. International technological giants, such as Google and Apple, have drastically increased their investments in wearable technology, extending into the fashion design field.
For instance, Nike and Google together launched a new gym shoe that can track the real-time footprints of a user from Google Earth. This pair of shoes can check movement routes at any time and gather massive motion data, which can be used for analysis.
North America Occupies the Largest Market Share
Due to the ever-growing electronics market in the region, North America is the leading player in the smart fabrics in fashion and entertainment market. The region leads the smart fabrics market, as it exhibits responsiveness in a controlled manner amid changing environments. Modern customers' growing preference for automated and high-end machines and gadgets is driving the demand for piezoelectric devices in the region.
The presence of highly informed and enthusiastic consumers in the region further helps the major manufacturers release a range of innovative and experimental products into the market. The presence of leading market players in the United States, such as Du Pont, Textronics Inc., and Sensoria Inc., also contributes significantly to the market.
The factors influencing the North American market include major market players, portable and comfortable usage, expanded healthcare awareness, the hovering fee of manufacturing, and technological progressions. These vital elements have advocated the adoption of smart fabric for sports in the region.
The region incorporates a high degree of research and can produce technologically advanced prototypes. For instance, in July last year, MIT researchers created smart fabrics that snugly contour the body to sense the wearer's position and actions using a revolutionary production process. The researchers were able to significantly increase the precision of pressure sensors woven into multilayered knit fabrics they call 3DKnITS by integrating a specific kind of plastic yarn and using heat to melt it partially.
In April last year, the Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada (NSERC) awarded Centennial College and its partners USD 4 million in multi-year funding to develop products for the global e-textile market and to assist small and medium-sized enterprises (SMEs) in the transportation, food production, energy, and advanced manufacturing sectors. E-textiles incorporated digital components into fabrics, such as biometric sensors, minicomputers, and electronics, providing them with new data collecting, energy transfer, and communication capabilities. E-textiles could monitor and communicate health data to advise therapy, allowing for virtual care outside of hospital settings, which would benefit the elderly and persons with chronic illnesses or disabilities.
Smart Fabrics in Fashion & Entertainment Industry Overview
The smart fabrics in fashion and entertainment market is highly competitive, with the presence of many players. The market is mildly concentrated, and the key strategy adopted by major players is product innovation. The major players in the market are AIQ Smart Clothing Inc., E L Du Pont De Nemours and Company, Outlast Technologies LLC, and Schoeller Technologies AG.
June 2022 - Nextiles, a smart fabric technology business, raised USD 5 million in a seed fundraising round that was oversubscribed, allowing it to create technologies that might generate new data streams for performance analytics. Madison Square Garden Sports Corp., Alumni Ventures, SmartSports, Phoenix Capital Ventures, and New Lab were among the investors in the round led by DraftKings' venture capital arm, Drive by DraftKings. Hilary Knight, a three-time Olympic ice hockey medalist, is also an investor, as well as the NBA, which included Nextiles in its inaugural Launchpad incubation project earlier this year.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of COVID-19 Impact on the industry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Miniaturization of Electronic Components Influencing the Growth of the Market
4.3.2 Increasing Use of Wearable Electronics
4.3.3 Rapid Growth of Low-cost Smart Wireless Sensor Networks