와인 쿨러 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Wine Cooler - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)
상품코드 : 1445470
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

와인 쿨러 시장 규모는 2024년 29억 3,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 39억 2,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 6.06%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

와인 쿨러 - 시장

와인을 최적의 온도로 보관하는 개념은 성공적인 숙성 과정을 위해 필수적입니다. 와인 냉장고 또는 쿨러는 와인을 오랫동안 마실 수 있도록 유지하고 와인의 맛을 향상시키는 데 도움이 될 수 있습니다. 이는 예측 기간 동안 시장이 성장할 수 있는 좋은 원동력입니다. 전 세계적으로 와인 소비가 증가하는 것은 제품 수요를 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 미국, 영국, 스페인, 이탈리아, 남아프리카 공화국, 캐나다와 같은 국가에서 특히 젊은 소비자들 사이에서 와인의 인기가 높아지고 있으며, 이는 수요를 더욱 증가시킬 것으로 예상됩니다.

여름에 고급 와인 한 잔을 마시는 소비자의 선호도가 높아지는 것은 전 세계 식문화에서 다양한 종류의 와인의 인기가 높아지고 있음을 보여줍니다. 와인 쿨러 시장은 건강상의 이점과 와인 제품의 프리미엄화, 맛의 혁신과 전 세계 고급 유통망으로 인한 와인 수요 증가로 인해 와인 쿨러 시장이 주도할 것으로 보입니다. 또한 시장 기업들은 최첨단 기술을 갖춘 와인 쿨러를 출시하여 시장을 주도하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 8월, 시그니처 키친 스위트(Signature Kitchen Suite)는 자사의 와인 냉장고 라인업을 위한 혁신적인 와인 케이브(Wine Cave) 기술 출시를 발표했습니다. 새로 출시된 제품은 진동과 온도 변동을 줄이고, 빛에 대한 노출을 제한하고, 습도를 최적화하여 와인의 가장 유해한 성분으로부터 와인 컬렉션을 보호하는 것이 특징입니다.

와인 쿨러 시장 동향

전 세계 시장 전체에서 와인 소매 판매량 증가

알코올 음료, 특히 와인의 소매 판매는 세계 주요 국가에서 증가하고 있으며, 이는 와인 쿨러 및 냉장고 시장의 중요한 원동력이 되고 있습니다. 예를 들어, 와인 협회에 따르면 지난해 미국의 와인 소매 매출은 약 784억 달러로 전년도 매출 668억 달러를 넘어섰습니다. 더 많은 소비자가 사내 소비를 위해 와인 병을 구입하는 것을 선호하기 때문에 와인 쿨러에 대한 수요는 예측 기간 동안 변동이 있을 것으로 예상됩니다. 또한, 소비자들이 가정뿐만 아니라 자신의 주방에도 첨단 장비를 도입하려는 고급 주방 설치 추세에서 와인 쿨러는 소비자에게 이상적인 선택 중 하나입니다.

또한 도시 인구가 많기 때문에 와인 보관에 와인 쿨러를 사용하는 것이 촉진되고 있습니다. 전 세계적으로 스마트 와인 쿨러 제품의 사용이 증가하고 있으며 고급 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 인구문제연구소에 따르면 2022년 일부 지역의 도시화율은 북미 83%, 라틴아메리카 및 카리브해 지역 81%, 유럽 75%였습니다. 도시화가 진행됨에 따라 전 세계 사람들이 다양한 와인을 접하게 되면서 소비자들이 자가 소비를 위해 와인을 구매하도록 더욱 장려하여 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

시장을 선도하는 유럽과 북미

지역별로 보면 최근 몇 년 동안 유럽과 북미가 와인의 주요 소비국이 되었고, 두 지역 모두 와인 및 기타 알코올 음료의 사내 소비가 증가함에 따라 와인 쿨러 시장은 이들 지역에서 가장 큰 것으로 추정됩니다. 그러나 생산량으로 보면 중국이 세계 시장에서 가장 큰 와인 쿨러 및 냉장고 생산량을 차지하며 다른 어떤 나라와 비교해도 가장 큰 생산량을 차지하고 있으며, 미국이 그 뒤를 잇고 있습니다. 'Wines of Great Britain'이 발행한 업계 보고서에 따르면 2021년 영국 와인 시장의 판매 채널별 판매 점유율은 영국 셀러 도어(38%), 와이너리 웹사이트(19%), 거래소(14%), 인디(12%), 수출(4%), 기타(13%) 순으로 나타났습니다. 소매 채널(13%)로 나타났습니다.

또한 캐나다 통계청에 따르면 2021년 캐나다 와인 시장은 80억 1,775만 캐나다 달러에 달해 전년도 매출(2020년 78억 4,953만 캐나다 달러)에 비해 증가했다고 합니다. 따라서 와인 쿨러에 대한 수요는 해마다 증가하고 있습니다. 이 지역 전체의 다양한 소매 채널에서 와인 시장의 성장에 비례하여 증가하고 있습니다.

와인 쿨러 산업 개요

와인 쿨러 시장은 세계 주요 전자제품 제조업체 외에도 와인 쿨러 제조를 전문으로 하는 여러 회사가 참여하면서 크게 세분화되어 있습니다. 주요 시장 기업으로는 하이얼 그룹, 심천 VRBON 전자 유한 공사, 일렉트로룩스 AB, 리프헬, 유로케이브 SAS 등이 있습니다. 대부분의 기업들은 주요 전략 중 하나로 기술 발전에 초점을 맞추고 있습니다. 조사 대상 시장에서 가장 일반적으로 사용되는 전략에는 제품 혁신과 파트너십이 포함됩니다. 시장의 기업들은 더 많은 고객을 유치하고 시장의 다른 플레이어와 경쟁하기 위해 최첨단 기술을 갖춘 제품을 출시했습니다. 2021년 2월, 하이얼 유럽의 브랜드인 후버와 캔디는 새로운 와인 쿨러 컬렉션을 발표했습니다. 신제품에는 5가지 후버 모델과 3가지 캔디 모델이 포함되어 있으며, 공간을 최대한 활용하고 와인을 최적의 상태로 유지하기 위한 최신 기술이 통합되어 있다고 합니다. 모든 제품은 연기가 자욱한 유리문을 채택해 유해한 자외선을 차단하고 내부 온도를 일정하게 유지하며 사용자가 설정한 다양한 온도로 병을 보관할 수 있습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 상황

제7장 시장 기회와 향후 동향

ksm
영문 목차

영문목차

The Wine Cooler Market size is estimated at USD 2.93 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.92 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.06% during the forecast period (2024-2029).

Wine Cooler - Market

The concept of keeping wine stored at the optimum temperature is essential in allowing the aging process to take place successfully. A wine fridge or cooler helps keep the wine drinkable for a much longer period and improves the taste of wine, which is an optimal driving reason for helping the market to grow in the forecast period. Increasing consumption of wine across the world is one of the main factors fueling product demand. The rising popularity of wine in countries such as the United States, the United Kingdom, Spain, Italy, South Africa, and Canada, especially among young consumers, is projected to further fuel the demand.

Growing indulgence of consumers toward a glass of fine wine in summer indicates the rising popularity of various variants of wine in dietary cultures across several parts of the world. The wine cooler market is likely to be driven by the increasing demand for wine due to its health benefits and premiumization of wine products, coupled with flavor innovation and a more advanced distribution network globally. Furthermore, the players in the market have been launching wine coolers with cutting-edge technologies, in turn propelling the market. For instance, in August 2021, Signature Kitchen Suite announced the launch of a revolutionary Wine Cave technology, which is exclusive to the wine refrigerator lineup offered by the company. The newly launched product featured a reduction of vibration and temperature variations, restriction to light exposure, and optimizing humidity, shielding collections from wine's most detrimental components.

Wine Cooler Market Trends

Rising Retail Sales of Wine Across the Global Market

The retail sales of alcoholic beverages, especially wines, are on the rise across major countries worldwide, which is also a key driving agent for the wine coolers and refrigerators market. For instance, according to the Wine Institute, the retail sales of wine in the United States amounted to approximately USD 78.4 billion last year, which was higher than the previous year's sales, amounting to USD 66.8 billion. Since more consumers prefer to buy their wine bottles for in-house consumption, the demand for the wine cooler is expected to drift in the forecast period. Moreover, in the trend of luxury kitchen setup where consumers are seeking to incorporate high technological appliances for their kitchen as well as households, a wine cooler is one ideal choice for the consumers.

Furthermore, the presence of a large base of urban population has been aiding the usage of wine coolers for wine storage. The rising usage of smart wine cooler products across the world is boosting the demand for high-end products. According to the Population Reference Bureau, in 2022, the degree of urbanization in some regions was: North America - 83%, Latin America and the Caribbean - 81%, and Europe - 75%. With the rise in urbanization, the global population is exposed to a wide range of wines, further encouraging consumers to buy wines for in-house consumption, in turn propelling the growth of the market.

Europe and North America Leading the Market

As per the regions, Europe and North America have been the primary consumers of wines over recent years, owing to the increasing in-house consumption of wines and other alcoholic beverages in both regions, the wine cooler market is estimated the largest in the regions. However, by production, China led the way for the global market accounting for the largest wine cooler and refrigerator production as compared to any other country followed by the United States. According to the industry report published by "Wines of Great Britain", in 2021 the sales share of the wine market in the United Kingdom by sales channel was United Kingdom cellar door (38%), winery websites (19%), on-trade (14%), Indies (12%), exports (4%), and other retail channels (13%).

Additionally, according to Statistics Canada, the wine market in Canada amounted to CAD 8,017.75 million in the year 2021 which was higher as compared to the revenue generated in the previous year i.e. CAD 7,849.53 million in 2020. Hence, the demand for wine coolers has been increasing proportionally with the growth of the wine market across various retail channels throughout the region.

Wine Cooler Industry Overview

The wine cooler market is largely fragmented with the involvement of leading electronic appliance manufacturers of the world, along with a few companies specialized in manufacturing wine coolers. The key market players include Haier Group, Shenzhen VRBON Electronic Appliance Co., Electrolux AB, Liebherr, and Eurocave SAS. Most companies engaged in business are focusing on technological advancements as one of their leading strategies. The most commonly used strategies in the market studied include product innovations and partnerships. The companies in the market have been launching products with cutting-edge technologies to attract more customers and compete with the other players in the market. In February 2021, Hoover and Candy, brands of Haier Europe, introduced new wine cooler collections. The new products, which include five Hoover and three Candy models, are said to integrate the latest technology to maximize space and keep the wine in the optimum state. All products have smoked glass doors to keep harmful UV rays out and help maintain a consistent interior temperature, and they can store bottles at a variety of temperatures determined by the user.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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