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한글목차
열가소성 폴리우레탄 시장 규모는 2024년에 28억 6,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 39억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있으며, 예측 기간(2024-2029년) 중 6.86%의 CAGR로 성장합니다.
COVID-19 전염병이 유행하는 동안 TPU는 주로 소비자 제품에 사용되었기 때문에 TPU 수요가 크게 감소했습니다. 불리한 거시 경제는 사람들의 재정에 영향을 미치고 구매력을 감소시켜 TPU 수요에 부정적인 영향을 미쳤습니다. 공급망 제한은 하락을 더욱 악화 시켰습니다. 그러나 규제가 완화되면서 2021년에는 수요가 대유행 이전 수준으로 돌아 왔습니다.
주요 하이라이트
조사 대상 시장의 주요 촉진요인은 신발 및 의류 산업에서 TPU 사용량 증가입니다.
반대로 원자재 가격 상승은 조사 대상 시장의 성장을 저해하고 있습니다.
바이오 TPU 필름은 예측 기간 중 조사 대상 시장에 성장 기회를 제공할 수 있습니다.
아시아태평양은 다양한 용도에서 TPU의 가장 큰 소비국이며, 이 수요는 예측 기간 중 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
열가소성 폴리우레탄(TPU) 시장 동향
신발 및 의류 산업에서 TPU 사용량 증가
인구의 급속한 증가와 많은 경제의 지속적인 확장으로 가죽에 대한 수요가 꾸준히 증가하고 있습니다. 전통적인 가죽 부문은 소비량이 많아 오염을 유발하고 있습니다. 환경 문제에 대한 대중의 관심은 가죽 사업에 큰 어려움을 가져왔습니다.
TPU 필름은 다른 플라스틱과 고무의 본질적인 특성을 가지고 있으므로 신발과 의류에 널리 사용됩니다.
TPU 필름과 그 복합 제품의 제조 기술은 과학 기술의 발전과 함께 크게 발전하여 TPU 필름과 그 복합 제품을 채택하기에 이상적인 조건을 만들었습니다. 생산자들은 최근 신발 및 의류 산업에 많은 혁신을 도입했습니다.
예를 들어 Lubrizol은 완전히 TPU로 만든 프로토 유형 신발을 발표했습니다. 이 100% TPU 프로토 유형 신발은 개선된 "순환성"솔루션을 제공할 수 있습니다. TPU 폐기물은 신발 제조업체가 생산 과정에서 재사용하여 소비 후 재활용 과정을 용이하게합니다.
Huntsman의 특수 엘라스토머에 대한 전문성은 새로운 열가소성 폴리우레탄(TPU) 등급인 IROGRAN A 85 P 4394 HR을 탄생시켰습니다. 이 제품은 까다로운 기능성 의류(장갑 및 신발 포함)에 방수 및 통기성 층을 제공하는 데 이상적입니다.
전 세계 신발 생산의 대부분은 아시아태평양에 집중되어 있으며, 생산량에서 85% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다. 아시아 국가와 멕시코를 제외하면 브라질은 세계 주요 신발 제조업체 중 하나입니다. 브라질 신발산업협회(Abicarcados)에 따르면 브라질의 신발 생산량은 2022년 8억 6,300만 켤레에 달할 것으로 예상됩니다.
신발 및 의류 생산의 급증과 기술 발전으로 인해 TPU가 신발 및 의류 분야에서 더 유연하고 선호되는 소재가 되었기 때문에 TPU 필름에 대한 수요는 예측 기간 중 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 시장을 독점
아시아태평양은 가장 규모가 큰 지역 열가소성 폴리우레탄 시장을 차지했습니다. 자동차 수요 증가와 섬유 및 신발에 대한 수요 증가로 인해 TPU 기반 접착제 및 실란트는이 지역에서 견실한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
중국의 신발 산업은 세계 최대 규모이며 국내 판매 및 주요 국가로의 수출 네트워크가 견고합니다. 중국 신발 산업에서 가죽 신발이 가장 큰 점유율을 차지하고 있으므로 TPU 접착제에 대한 수요는 세계 기타 지역에 비해 중국에서 가장 강한 것으로 추정됩니다.
가계 소득 수준의 상승과 농촌에서 도시로 인구가 이동함에 따라 중국내 조사 대상 시장 수요는 앞으로도 계속 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양에는 세계에서 가장 가치 있는 자동차 제조업체들이 있습니다. 중국, 인도, 일본, 한국 등 신흥 국가들은 수익성을 높이기 위해 제조거점을 강화하고 효율적인 공급망을 구축하기 위해 노력하고 있습니다.
중국자동차산업협회(CAAM)에 따르면 중국은 세계 최대 자동차 생산기지로서 2022년 자동차 총 생산량은 2,700만 대에 달하고, 지난해 생산량 2,600만 대에 비해 3.4% 증가했다고 합니다. 또한 2022년 첫 7개월 동안 1,457만 대의 자동차를 생산해 전년 대비 31.5%의 성장률을 기록했습니다. 또한 2022년 7월 배터리 구동 전기자동차의 판매량은 2021년 1-7월 대비 117.2% 증가했으며, 2022년 7월 국내 전기자동차 판매량은 약 617,000대인 것으로 추정됩니다.
또한 인도 자동차산업협회(SIAM)에 따르면 인도 자동차 산업은 2021-22 회계연도(2021년 4월-2022년 3월)에 총 2,293만 대의 자동차를 생산한 반면, 2020년 4월-2022년 3월에는 2,266만 대를 생산한 것으로 나타남. 인도에서는 총 2,293만 대를 생산했습니다. 또한 인도 경제 모니터링 센터(CMIE)에 따르면 자동차 생산량은 2022년 6월 169,520대에서 2022년 7월 193,630대로 증가했습니다. 이러한 요인으로 인해 조사 대상 시장 수요가 증가할 가능성이 높습니다.
인도에서는 27개 산업 클러스터 개발에 대한 정부의 1,205억 달러 투자 목표가 국내 상업 건설을 촉진할 것으로 예상됩니다.
이러한 모든 요인들이 예측 기간 중 이 지역의 열가소성 폴리우레탄 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
열가소성 폴리우레탄(TPU) 산업 개요
세계 열가소성 폴리우레탄 시장은 통합되어 있으며, 상위 5개 기업이 조사 대상 시장의 주요 점유율을 차지하고 있습니다. 주요 기업으로는 BASF SE, Covestro AG, The Lubrizol Corporation, Huntsman International LLC, Wanhua Chemical Group 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
촉진요인
의료 업계에서의 애플리케이션 증가
산업 용도에서의 사용 증가
기타 촉진요인
억제요인
원재료 가격의 상승
기타 억제요인
업계의 밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품 및 서비스의 위협
경쟁의 정도
제5장 시장 세분화(금액 기반 시장 규모)
용도
압출성형품
사출성형품
접착제
기타 용도
최종사용자 산업
건설
자동차
신발
의료
전기·전자
중산업
기타 최종사용자 산업
지역
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
이탈리아
프랑스
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
합병과 인수, 합병사업, 협업 및 계약
시장 점유율(%)**/순위 분석
유력 기업이 채택한 전략
기업 개요
Trinseo
Avient Corporation(Formerly PolyOne Corporation)
Epaflex Polyurethanes SpA
BASF SE
Covestro AG
Coim Group
Miracll Chemicals Co. Ltd
Huafeng Group
Huntsman International LLC
Dongsung Corporation
Sumei Chemical Co. Ltd
Suzhou New Mstar Technology Ltd
The Lubrizol Corporation
Tosoh Corporation
Wanhua Chemical Group Co. Ltd
Hexpol AB
제7장 시장 기회와 향후 동향
바이오 기반 제품의 개발로 초점을 이동
연구개발 활동의 증가
KSA
영문 목차
영문목차
The Thermoplastic Polyurethane Market size is estimated at USD 2.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.99 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.86% during the forecast period (2024-2029).
During the Covid-19 pandemic, the demand for TPU declined heavily as TPU is majorly used in consumer products. The unfavorable macroeconomics affected people's finances and reduced purchasing power, negatively affecting the TPU demand. The supply chain restrictions further compounded the decline. However, as the restrictions eased, the demand returned to pre-pandemic levels in 2021.
Key Highlights
The major driving factor of the market studied is TPU's increasing usage in the footwear and apparel industries.
On the flip side, the rising prices of raw materials are hindering the studied market's growth.
Bio-based TPU films will likely offer growth opportunities for the market studied over the forecast period.
Asia-Pacific is the largest consumer of TPU for various applications, and this demand is expected to grow rapidly during the forecast period.
Thermoplastic Polyurethane (TPU) Market Trends
Increasing TPU Usage in the Footwear and Apparel Industries
With the fast rise of the population and the ongoing expansion of many economies, the demand for leather is growing at a healthy rate. The conventional leather sector includes high consumption and causes pollution. The public's attention to environmental concerns poses significant difficulties for the leather business.
TPU film possesses the essential properties of other plastics and rubbers, making it widely utilized in footwear and clothes.
The production technology of TPU film and its composite products saw significant growth with the advancement of science and technology, generating ideal conditions for adopting TPU film and its composite products. Producers introduced numerous innovations lately in the footwear and apparel industries.
For instance, Lubrizol unveiled a prototype shoe made entirely of TPU. This 100% TPU prototype shoe can deliver improved "circularity" solutions. TPU waste can be reused by shoemakers during manufacturing and ease the post-consumer recycling process.
Huntsman's Specialty Elastomers' expertise led to the creation of IROGRAN A 85 P 4394 HR, a novel thermoplastic polyurethane (TPU) grade. It is ideal for providing a waterproof, breathable layer in demanding performance garments (including gloves and footwear).
Most of the global footwear production is concentrated in the Asia-Pacific region and occupies a share of over 85% in production volume. Apart from Asian countries, Mexico, brazil is among the major footwear manufacturers in the world. According to the Brazilian Footwear Industries Association (Abicalcados), Brazil's footwear production volume reached 863 million pairs in 2022.
With a surge in footwear and apparel production and technological advancements making TPU a more flexible and preferable material for the footwear and apparel sectors, the demand for TPU films is expected to grow considerably during the forecast period.
Asia-Pacific Region to Dominate the Market
Asia-Pacific accounted for the largest regional thermoplastic polyurethane market. Due to the increasing automotive demand and demand for textile and footwear, TPU-based adhesives and sealants are expected to witness a healthy growth rate in the region.
The Chinese footwear industry is the largest in the world, with a robust network of domestic sales and exports to major countries. As leather footwear accounts for the largest share of the footwear industry in China, the demand for TPU adhesives is estimated to be the strongest in China compared to other parts of the world.
The rising household income levels and the population migrating from rural to urban areas are expected to continue to drive the demand for the market studied in China.
The Asia-Pacific region is home to some of the world's most valuable vehicle manufacturers. Developing countries such as China, India, Japan, and South Korea are working hard to strengthen the manufacturing base and develop efficient supply chains for greater profitability.
According to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), China includes the largest automotive production base in the world, with a total vehicle production of 27 million units in 2022, registering an increase of 3.4 % compared to 26 million units produced last year. Further, in the first 7 months of 2022, the country produced 14.57 million units of cars, registering a growth rate of 31.5% Year on Year. Furthermore, in July 2022, the number of battery-powered electric vehicles increased by 117.2% compared to January-July in 2021. In July 2022, the country's electric vehicle sales were estimated at around 617,000 units.
Moreover, in India, during FY 2021-22 (April 2021 to March 2022), according to the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM), the country's automotive industry produced a total of 22.93 million vehicles compared to 22.66 million units during April 2020 to March 2021. Further, according to the Centre for Monitoring Indian Economy (CMIE), car production increased to 193.63 thousand units in July 2022 from 169.52 thousand units in June 2022. Such factors are likely to increase the demand for the studied market.
In India, the government's investment target of USD 120.5 billion for developing 27 industrial clusters is expected to boost commercial construction in the country.
All these factors are expected to boost the region's thermoplastic polyurethane market during the forecast period.
Thermoplastic Polyurethane (TPU) Industry Overview
The global thermoplastic polyurethane market is consolidated, with the top five players accounting for major shares of the market studied. Some major players in the market include BASF SE, Covestro AG, The Lubrizol Corporation, Huntsman International LLC, and Wanhua Chemical Group Co. Ltd.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Applications in the Medical Industry
4.1.2 Rising Usage in Industrial Applications
4.1.3 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Rising Prices of Raw Materials
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)
5.1 Application
5.1.1 Extruded Products
5.1.2 Injection Molded Products
5.1.3 Adhesives
5.1.4 Other Applications
5.2 End-user Industry
5.2.1 Construction
5.2.2 Automotive
5.2.3 Footwear
5.2.4 Medical
5.2.5 Electrical and Electronics
5.2.6 Heavy Engineering
5.2.7 Other End-user Industries
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 Italy
5.3.3.4 France
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements