유전자 검사 시장 규모는 2024년에 196억 6,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 328억 3,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2024-2029년) CAGR은 10.81%로 성장할 전망입니다.
COVID-19 팬데믹은 유전자 검사 시장의 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. Prenatal Diagnosis Journal의 2021년 3월호의 데이터에 따르면, COVID-19의 대유행은 임산부의 출생 전 유전자 검사에 대한 의사 결정에 영향을 미쳤습니다. 환자의 출생 전 유전학 검사에 대한 접근과 이용도 유행학의 영향을 받았습니다. 그러나 COVID-19 진단을 위한 유전자 검사는 유행성 동안 증가했습니다. 따라서 COVID-19는 유전자 검사 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 그러나 현재 유전 검사 시장은 세계 유전 검사 수요가 유행 이전 수준에 이르고 있으며 앞으로 몇 년동안 건전한 성장을 기록할 것으로 예상됩니다.
게다가 지난 몇 년동안 기술 발전 증가는 시장 확대를 위한 몇몇 기회를 열고 있습니다. 만성 질환의 유병률 증가와 틈새 치료 영역을 위해 맞춤화된 검사 키트 시장 개척이 시장의 급성장을 뒷받침하고 있습니다. 각국 정부가 유전자검사에 관한 규제와 의식 만들기에 힘을 쏟게 된 것이 세계 유전자검사가 급속히 보급되는 계기가 됐습니다. 연구개발자금 증가는 시장에서 대기업의 강력한 존재감과 함께 신규 진입기업에 있어서 강력한 진입장벽이 되고 있습니다. 제품 설계 혁신, 품질 향상, 강력한 유통 파트너십은 시장에서 경쟁력을 유지하기 위한 중요한 매개변수입니다. 예를 들어, 2021년 7월, Avellino Labs는 미국에서 유전자 안과 검사 AvaGen의 출시를 발표했습니다. AvaGen은 환자의 원추 각막 및 기타 각막 이영양증의 위험을 결정하는 데 도움이되도록 설계되었습니다. 주요 시장 진출기업의 이러한 노력은 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
게다가, 기술의 발달로 의사는 더 정밀한 검사를 할 수 있으며 한 번에 여러 유전자 정보를 조사할 수 있습니다. 많은 국가들이 시장 승인을 제공함으로써 이러한 새로운 접근법 시장 침투를 촉진하고 있습니다. 예를 들어 미국 식품의약국은 2021년 2월 유전성 발달 지체나 지적 장애의 일반적인 원인 중 하나인 취약 X 증후군(FXS)으로 알려진 유전자 질환을 검출하는 최초 검사 판매를 허용했습니다.
이와 같이 만성질환 부담 증가는 기술의 진보와 맞춤형 의료에 대한 기울기와 함께 예측기간 동안 유전자검사 시장을 크게 성장시킬 것으로 예상됩니다.
유전자 검사는 개인의 일생 동안 발병할 수 있는 다양한 유형의 암의 위험을 확인하는 데 도움이 됩니다. 유전학적 검사는 과도한 세포 증식을 유발하여 종양과 암을 유발할 수 있는 DNA 서열의 유전적 돌연변이 및 돌연변이를 검사하는 데 사용할 수 있습니다. 예를 들어 PALB2(유방암 및 췌장암의 위험 상승과 관련), CHEK2(유방암 및 대장암), BRIP1(난소암), RAD51C 및 RAD51D(난소암)의 동정을 위한 유전자 검사가 있습니다.
세계의 암 부담 증가, 예방 진단 및 맞춤형 의료에 대한 세계 인구의 의식이 높아짐이 예측 기간 중에 암 부문을 견인하는 주요 요인입니다. 미국 암 협회에 따르면 2021년에는 미국에서 약 1,898,160명의 신규 암을 앓고 있는 환자와 608,570명의 암 사망자가 발생할 것으로 예측되고 있습니다. 또한 국제암 연구기관(IARC)에 따르면 암의 신규 발생은 2040년까지 3,020만명에 달할 것으로 추정되고 있습니다. 따라서 암 발생률 증가는이 부문의 성장에 크게 기여할 것으로 예상됩니다.
유전자 검사는 암의 가족력이 있는 사람에게서 암이 가계에 있는지 여부와 장래의 암 발병과 관련된 위험 인자에 관한 정보를 제공하는 데 도움이 됩니다. 또한, 화학요법에 반응하지 않는 환자는 치료 저항성 종양에서 후천적 돌연변이의 존재를 확인하기 위해 유전자 검사를 실시합니다.
기술 발전과 제품 출시는 조사 대상 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 8월 Myriad Genetics는 다 유전자 유방암 위험 평가 점수인 MyRisk Hereditary Cancer test with RiskScore를 라틴아메리카를 포함한 전 세계에서 출시하여 모든 가계 여성에 대해 검증하고 유전자 검사에 대한 액세스를 확대했습니다. 이 검사는 유전성 질환의 현상과 합병증의 가능성을 쉽게 이해할 수 있습니다. 따라서 유전자 검사에 적합한 접근법으로 널리 받아 들여지고 있습니다. 따라서 앞서 언급한 요인에 따라 암분야는 예측기간 중에 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
북미는 이 지역의 개별화된 유전자 검사 서비스에 대한 수요가 증가하고 만성 및 유전성 질환의 유병률이 증가함에 따라 현재 유전자 검사 시장을 독점하고 있습니다.
미국암협회의 2022년 보고서에 따르면 2022년 말까지 미국에서 새롭게 발생하는 것으로 추정되는 암은 191만8030명에 달할 전망입니다. 모든 암 중 유방암의 이환율이 가장 높아 290,560건, 이어서 폐암(236,740건), 전립선암(268,690건), 결장암(106,180건)으로 되어 있습니다.
미국 질병 예방관리센터(CDC)에 따르면 대부분의 클리닉과 병원은 COVID-19 감염을 최소화하기 위해 유전 상담을 포함하지 않아도 되는 의료 서비스의 대면 제공을 제한하고 있습니다. 그러나 유전 상담을 연기하는 것은 유전학적 검사가 기한 내에 실시되지 않는 경우 임신 중이나 암 치료 중의 의사 결정에 영향을 미치기 때문에 어려움을 수반할 수 있습니다. 그러므로 COVID-19 팬데믹 동안 시장 조사는 방해받았지만 상황은 점차 개선될 것으로 예상됩니다.
미국 식품의약국(FDA)에 의한 제품 인가 증가와 그 후의 발매는 신규 유전자 검사 제품의 혁신을 위한 연구 활동에 종사하는 주요 기업의 집중과 함께 북미 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 10월, F. Hoffmann-La Roche Ltd는 맞춤형 암 연구를 더욱 친숙하게 만드는 종합적인 게놈 프로파일링 키트인 AVENIO Tumor Tissue CGP Kit를 출시했습니다. 이 키트는 포르말린 고정 파라핀 포매(FFPE) 조직 샘플로부터 고형 종양의 종합적인 게놈 프로파일링을 제공합니다. 또한 인수와 주요 발전이 라틴아메리카에서 경력 검사 분야의 발전의 주요 이유입니다. 예를 들어, 2021년 6월, Eurofins는 DNA 진단센터를 인수하고, 유전자 검사 능력을 확장하고, 소비자 검사 업계에 진출했습니다. 이와 같이 암 이환율 증가와 이 지역의 주요 기업이 선두를 둔 전략에 의해 유전자검사 시장은 북미에서 예측기간 중에 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
유전자 검사 시장은 경쟁이 치열하고 여러 대형 기업으로 구성되어 있습니다. 시장 점유율 측면에서 현재 소수의 주요 기업이 시장을 독점하고 있습니다. Abbott Laboratories, BioRad Laboratories Inc., F Hoffmann-La Roche, Illumina Inc.와 같은 주요 시장 기업의 존재는 시장 전반에 걸친 경쟁사 간의 적대 관계를 강화하고 있습니다. 주요기업에 의한 유전자검사 플랫폼 제품의 진보와 개량이 경쟁기업 간의 적대관계를 높이고 있습니다.
게다가 주요 기업은 전 세계적으로 현재의 프레즌스를 확대하기 위해 자사의 제품 포트폴리오를 보완하는 기업과의 인수 및 제휴 등의 전략적 제휴에 관여하고 있습니다. 2021년 9월, MedGenome Labs는 Genessense라는 브랜드 이름으로 소비자 직접 판매 카테고리를 시작했습니다. 앞으로는 Genessense 웹사이트 및 전자상거래 플랫폼을 통해 온라인으로 주문할 수 있는 증거 기반의 전문 유전자 스크리닝 검사를 제공할 예정입니다.
The Genetic Testing Market size is estimated at USD 19.66 billion in 2024, and is expected to reach USD 32.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.81% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 pandemic left a significant impact on the growth of the genetic testing market. According to the data from the March 2021 edition of the Prenatal Diagnosis Journal, the COVID-19 pandemic influenced pregnant women's decisions about prenatal genetic testing. Patients' access to and use of prenatal genetic tests was also impacted by the pandemic. However, genetic testing for COVID-19 diagnosis increased during the pandemic. Hence, COVID-19 had a significant impact on the genetic testing market. However, currently, the genetic testing market has reached pre-pandemic levels in terms of demand for genetic tests around the world and is believed to register healthy growth during the coming years.
Moreover, the increasing technological advancements over the past few years have opened several opportunities for market expansion. The rise in the prevalence of chronic diseases and the development of customized testing kits for niche therapeutic areas are aiding the rapid growth of the market. The increasing focus by governments of various countries to regulate and create awareness regarding genetic tests has successfully resulted in the faster adoption of these tests across the world. The increasing R&D funding, along with the strong market presence by major players in the market, has created a strong entry barrier for new entrants. Innovation in product design, improvement in quality, and strong distribution partnerships are key parameters to retain a competitive edge in the market. For instance, in July 2021, Avellino Labs announced the launch of AvaGen, the genetic eye test, in the United States, which is designed to help determine a patient's risk of keratoconus and other corneal dystrophies. These initiatives by key market players are anticipated to drive the growth of the market.
Additionally, with the development of technology, physicians can perform tests with better accuracy and can look at multiple genetic information at a time. Many countries are facilitating the market penetration of these novel approaches by granting market approvals. For instance, in February 2021, the United States Food and Drug Administration authorized the marketing of the first test to detect a genetic condition known as Fragile X Syndrome (FXS), one of the common causes of inherited developmental delay and intellectual disability.
Thus, the growing burden of chronic diseases, coupled with technological advancements and the inclination toward personalized medicine, is expected to significantly grow the genetic testing market over the forecast period.
Genetic testing helps identify the risk of various types of cancers that may develop during an individual's lifetime. Genetic tests are available to test inherited variants and mutations in the DNA sequence, which could lead to excessive cell growth and result in tumors or cancer. For instance, genetic testing for the identification of PALB2 (associated with increased risks of breast and pancreatic cancers), CHEK2 (breast and colorectal cancers), BRIP1 (ovarian cancer), and RAD51C and RAD51D (ovarian cancer).
The increasing burden of cancers worldwide and the growing awareness among the global population about preventive diagnosis and personalized medicine are the major factors driving the cancer segment during the forecast period. According to the American Cancer Society, in 2021, approximately 1,898,160 new cancer cases and 608,570 cancer deaths were projected to occur in the United States. Additionally, new cancer incidences were estimated to reach 30.2 million by 2040, as per the International Agency for Research on Cancer (IARC). Hence, an increase in the incidence of cancer is expected to contribute significantly to the growth of the segment.
Genetic tests aid in providing information on whether cancer runs in the family and the risk factors associated with the development of cancers in the future among individuals with a family history of cancers. Also, genetic testing is performed in patients who do not respond to chemotherapy to identify the presence of acquired mutations in tumors that are resistant to therapy.
Technological advancements and product launches are expected to drive the growth of the segment studied. For instance, in August 2021, Myriad Genetics launched a polygenic breast cancer risk assessment score, MyRisk Hereditary Cancer test with RiskScore, globally, including in Latin America, validated for women of all ancestries and expanded access to genetic testing. This test makes it easier to understand the current and possible complications of the genetic disorder. Hence, it is widely accepted as a suitable approach for genetic testing. Thus, due to the aforementioned factors, the cancer segment is expected to witness significant growth over the forecast period.
North America dominates the market for genetic testing currently due to the increasing demand for personalized genetic testing services in the region and the rise in the prevalence of chronic and genetic disorders.
According to the American Cancer Society's 2022 report, estimated new cancer cases will reach up to 1,918,030 in the United States by the end of 2022. Among all cancers, breast cancer has the highest incidence, with 290,560 cases, followed by lung cancer (236,740 cases), prostate cancer (268,690 cases), and colon cancer (106,180 cases).
According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), most clinics and hospitals have restricted in-person delivery of non-essential healthcare services, including genetic counseling, to minimize the transmission of COVID-19. However, deferring genetic counseling can impose difficulties because if genetic testing is not performed on time, it will affect the decision-making during pregnancy or cancer treatment. Hence, though the market studied was hampered during the COVID-19 pandemic, the situation is expected to improve gradually.
The increasing product approvals by the US Food and Drug Administration (FDA) and subsequent launches, along with the high concentration of key players involved in research activities for the innovation of novel genetic testing products, are anticipated to drive market growth in North America. For instance, in October 2021, F. Hoffmann-La Roche Ltd launched AVENIO Tumor Tissue CGP Kit, a comprehensive genomic profiling kit to make tailored cancer research more accessible. This kit provides comprehensive genomic profiling of solid tumors from formalin-fixed paraffin-embedded (FFPE) tissue samples. Additionally, acquisitions and expansions are key reasons for the development of the carrier testing segment in Latin America. For instance, in June 2021, Eurofins acquired DNA Diagnostics Center to extend its genetic testing capabilities and join the consumer testing industry. Thus, due to the growing cancer incidence and strategies taken ahead by key players in the region, the genetic testing market is expected to grow significantly over the forecast period in North America.
The genetic testing market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, a few major players currently dominate the market. The presence of major market players, such as Abbott Laboratories, BioRad Laboratories Inc., F Hoffmann-La Roche, and Illumina Inc., is increasing the overall competitive rivalry of the market. The product advancements and improvements in genetic testing platforms by the major players are increasing competitive rivalry.
Additionally, the key players are involved in strategic alliances, such as acquisitions and partnerships, with companies that complement their product portfolio to expand their presence globally. In September 2021, MedGenome Labs launched its direct-to-consumer category under the brand name Genessense. It will offer specialized, evidence-based genetic screening tests that can be ordered online through the Genessense website or via e-commerce platforms in the future.