오토바이용 프리미엄 헬멧 시장 규모는 2024년 9억 1,000만 달러로 추정되고, 2029년까지 12억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 6.81%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 전망입니다.

장기적으로는 소비자의 쾌적성과 안전성 향상에 대한 의식의 고조, 스포츠 오토바이 소유의 인기가 높아지고, 안전 기준에 대한 정부의 엄격한 규제, 밀레니얼 세대의 애프터마켓에서의 커스텀 메이드의 개조가, 세계의 오토바이용 프리미엄 헬멧 시장의 성장을 가속합니다.
오토바이용 헬멧 안전에 관한 유럽 표준인 ECE 22.05 테스트 인증이 크게 업데이트되어 2023년부터 발효됩니다. 새로운 표준은 ECE를 기반으로 인증된 경우에만 유럽에서 제품을 판매할 수 있는 제조업체에 엄격한 규정을 부과합니다. 2024년 1월부터는 22.06 규제가 됩니다.
또한 프리미엄 오토바이 구매자는 프리미엄 헬멧 구매를 선호하기 때문에 안전과 보호를 강화하기 위해 프리미엄 오토바이와 스포츠 오토바이의 판매 증가로 오토바이용 프리미엄 헬멧 시장을 견인하고 있습니다. 다양한 기업들이 세계 브랜드의 존재감을 높이기 위해 프리미엄 헬멧 제품 출시 및 장기적인 파트너십 구축에 적극적으로 노력하고 있습니다. 예를 들어,
2023년 1월, Ignyte Helmets는 BIS 표준을 충족하는 새로운 IGN-7 ECE 22.06에 의한 헬멧 라인업 확대를 발표했습니다. 또한 이 회사는 오토바이 헬멧이 보다 엄격한 유럽 경제위원회 22.06(ECE 22.06) 인증을 받았으며 미국 연방 자동차 안전 표준의 승인을 받고 있다고 말했습니다.
아시아태평양은 가장 큰 시장으로 인도와 중국에서 전동 오토바이 및 스포츠 오토바이 매출 증가와 이 나라에서 사업을 전개하는 다수의 오토바이 OEM에 의해 견인되고 있습니다. 유럽과 북미는 고성능 오토바이의 강한 문화 및 고급 슈퍼바이크의 높은 매출과 더불어 많은 오토바이용 헬멧 OEM 기업의 존재로 인해 다음으로 큰 시장이 될 것으로 예측되고 있습니다.
도시화율의 상승과 소비자의 개인가처분소득 증가에 따라, 고부문 오토바이에 대한 엄청난 수요가 존재하고, 그것이 오토바이용 프리미엄 헬멧 시장 수요에 플러스의 영향을 주고 있습니다. 프리미엄 헬멧은 안전을 높이고 사고가 발생했을 때 머리가 손상되는 것을 방지하기 위해 레이서 이외의 이륜차 라이더들 사이에서 점점 더 선호되고 있습니다. 이러한 소비자들은 더 비싼 오토바이용 프리미엄 헬멧을 구입하는 경제적 능력을 갖고 있기 때문에 시장 통근자 부문은 예측 기간 동안 급격한 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
인구문제 연구소에 따르면 2022년 시점에서 도시화 정도가 가장 높았던 것은 북미, 라틴아메리카, 유럽이었습니다. 북미에서는 도시 인구 비율이 2022년 총 인구의 83%에 달했지만, 유럽에서는 같은 기간 도시 인구에서 차지하는 비율은 75%였습니다.
또한 교통사고 증가로 고급 헬멧 등 자전거 헬멧에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 유엔 유럽 경제위원회(UNECE)의 교통사고에 관한 조사에 따르면 오토바이 운전자는 승용차 운전자보다 교통사고로 사망할 가능성이 26배 높다고 합니다. 적절한 헬멧을 착용하면 생존 가능성이 42% 향상되고 라이더 부상의 69%를 피할 수 있습니다. 예를 들어,
인도도로교통 및 고속도로성에 따르면 인도의 교통사고 건수는 2021년 41만 2,430건에 대해 2022년 46만 1,310건으로 급증하여 2021년부터 2022년에 걸쳐 전년대비 11.8% 증가했습니다.
또한, 오토바이를 이용한 관광지로의 여행이나 어드벤처 라이드 등의 크루징 활동이 증가함에 따라 소비자의 선호도가 보다 안전하고 투어 중 머리 손상 위험이 낮은 고품질의 헬멧으로 계속 옮겨가고 있습니다. 그러므로 안전성 우려 및 Bluetooth 내장과 같은 기능을 갖춘 기술적으로 첨단 프리미엄 헬멧 출시로 시장 통근 부문은 예측 기간 동안 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
인도와 중국 등 국가에서 오토바이 판매가 증가하고 있기 때문에 아시아태평양은 앞으로 수년간 오토바이용 프리미엄 헬멧 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 이들 국가의 인구 증가 및 교통 체증 증가로 소비자는 승용차보다 오토바이를 이용하는 것을 선호하게 되어 아시아태평양 전체의 프리미엄 헬멧 시장에 긍정적인 영향을 미칩니다.
인도 자동차공업회(SIAM)에 따르면 인도의 이륜차 국내 판매량은 2022년도의 1,360만대에 비해 2023년도에는 1,590만대에 달하며, 2022년도부터 2023년도에 걸쳐 전년대비 16.91%의 성장을 기록했습니다.
또한 자동차공업회(CAAM)에 따르면 중국의 이륜차 판매량은 2022년 1월 단월 145만대에 달했습니다.
또한, 교통사고로 인한 심각한 사망사고를 방지하기 위해 안전 기준에 관한 정부의 엄격한 규제가 시행되고 있기 때문에 아시아태평양 전체에서 오토바이용 프리미엄 헬멧에 대한 방대한 수요가 존재하고 있습니다. 이 지역은 오토바이에 대한 소비자 수요가 최대이기 때문에 장기 수요의 관점에서 볼 때 가장 수익성이 높은 지역입니다. 오토바이 헬멧 안전 규제 당국은 헬멧 제조업체가 고객에게 가장 안전한 헬멧을 제공하고 머리에 손상을 피할 수 있도록 헬멧 제조업체의 안전 표준을 업데이트하기 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어,
인도 규격국(BIS)은 지금까지 국내에서의 수입 헬멧의 판매를 방해했던 이륜차용 헬멧의 중량 제한 1.2kg을 철폐했습니다. 이를 통해 일부 프리미엄 헬멧 브랜드가 국내에서 최신 프리미엄 헬멧을 판매하고 배포할 수 있습니다.
게다가 아시아태평양 전체의 프리미엄 이륜차 헬멧 시장은 앞으로 수년간 인도, 중국, 한국 등 국가에서 전동 이륜차 판매가 증가함에 따라 견인될 것으로 예상됩니다. 이 지역에서는 전동 이륜차의 판매가 이미 가속화되어 있어 프리미엄 헬멧 제조업체에게는 시장을 통합할 수 있는 유리한 기회가 되고 있습니다.
전기자동차 제조자협회(SMEV)에 따르면 인도의 전동이륜차 판매량은 2022년도의 25만 2,000대에 대해 2023년도는 72만 8,000대에 이르며 전년 대비 188.8%의 성장을 기록했습니다.
아시아태평양 전체의 이륜차 판매의 낙관적인 전망과 더불어 엄격한 안전기준 도입을 요구하는 정부의 적극적인 추진으로 이 지역의 오토바이용 프리미엄 헬멧 시장은 예측기간 동안 큰 성장을 보임 예상됩니다.
오토바이용 프리미엄 헬멧 시장은 생태계 내에서 활동하는 다양한 국제 및 지역 기업의 존재에 의해 세분화되어 경쟁이 심합니다. 주요 기업는 AAGV(Dainese의 자회사), Shoei, Schuberth GmbH, Arai Helmet Limited, HJC Helmets, Shark Helmets, Bell Helmets, Airoh Helmets, MT Helmets, LS2 Helmets 등을 포함합니다. 이러한 기업들은 사업활동을 확대하고 시장에서의 지위를 확립하기 위해 항상 신제품 출시, 파트너십, 생산능력 확대를 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어,
2023년 11월-SteelBird Hi-Tech India Limited는 1억 5,000만 루피(1,260만 달러)를 들여 생산 능력을 하루 5만 헬멧으로 증강시켜 타밀 나두의 신공장을 검토, 소매점의 전개를 확대해 블루투스 버전을 포함한 다양한 프리미엄 헬멧을 만들 것을 발표했습니다. 또한 이 회사는 2024년까지 탄소섬유제, 블루투스 내장, 약 15,000-20,000루피(180-240달러)의 하이엔드 모델의 10유형의 새로운 프리미엄 헬멧 모델을 출시하는 전략을 세웠다고 말했습니다.
2022년 11월-슈베르트는 차세대 E2 플립업 어드벤처 헬멧을 발표했습니다. E2는 2개의 위치에서 조정가능한 톱 벤트와 가장 어려운 조건에서 승차 시 최적의 공기 흐름을 보장하기 위한 에어 익스트럭터를 갖춘 새롭고 대형화된 스포일러를 제공합니다.
2022년 9월-Alli Helmet과 Le Man Corporation은 미국에서 Alli Helmet 제품을 판매하기 위한 새로운 파트너십 계약을 발표했습니다. 이러한 기업 간의 새로운 제휴로 Parts Unlimited 및 Drag Specialty의 유통 업무를 통해 미국 전역의 딜러 및 고객에게 Arai의 수제 헬멧 및 Arai 정품 및 액세서리를 판매할 수 있습니다.
이 기업들이 업계에서 경쟁력을 얻으려고 하기 때문에 시장은 향후 몇 년동안 블루투스 및 스마트폰 연결을 갖춘 다양한 고급 프리미엄 헬멧 제품이 출시될 것으로 예상됩니다.
The Premium Motorcycle Helmets Market size is estimated at USD 0.91 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.27 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.81% during the forecast period (2024-2029).

Over the long term, rising awareness of enhanced comfort and safety among consumers, the heightened popularity of owning a sports bike, government strict regulations on safety standards, and custom-made modifications in the aftermarket among the millennials will serve as the major determinants for the growth of the premium motorcycle helmet market across the world.
The European standard for motorcycle helmet safety, ECE 22.05 test certification, got a major update, which is effective from 2023. The new standard imposes strict regulations on manufacturers who will only be able to sell their products in Europe if it has been certified under ECE 22.06 regulation from January 2024.
Moreover, the premium motorcycle helmet market is driven by the rising sales of premium and sportbikes since buyers of these bikes prefer purchasing premium helmets for enhanced safety and protection. Various companies are actively engaging in launching premium helmet products and forming long-term partnerships to enhance their brand presence across the world. For instance,
In January 2023, Ignyte Helmets announced the expansion of its range of helmets with the new IGN-7 ECE 22.06, which meets BIS standards. Further, the company stated that their motorcycle helmets have received the more stringent Economic Commission For Europe 22.06 (ECE 22.06) certification and have additionally been homologated for the US Federal Motor Vehicle Safety Standards.
Asia-Pacific is the largest market, driven by the rising sales of electric two-wheelers and sports bikes in India and China, coupled with the large number of two-wheeler OEMs operating in these countries. Europe and North America are projected to be the next biggest markets because of the strong culture of performance motorcycling and high sales of premium superbikes, along with the presence of many motorcycle helmet OEMs.
With the rising urbanization rate and increasing personal disposable income of consumers, there exists a massive demand for high-segment motorcycles, which, in turn, is positively impacting the demand for premium motorcycle helmets market. Premium helmets are being increasingly preferred by two-wheeler riders other than racers for enhancing their safety and preventing head damage in case of any adverse event. Since these consumers have the financial capability to purchase higher-priced premium motorcycle helmets, the commuter segment of the market is expected to showcase surging growth during the forecast period.
According to the Population Reference Bureau, North America, Latin America, and Europe had the highest degree of urbanization as of 2022. In North America, the share of the urban population touched 83% of the overall population in 2022, while in Europe, the share of the urban population stood at 75% during the same period.
Moreover, the growing number of road accidents is also increasing the demand for bike helmets, including premium helmets. According to the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) study on road accidents, motorcyclists are 26 times more likely to die in a traffic crash than drivers of passenger cars. Wearing an appropriate helmet improves their chances of survival by 42% and helps avoid 69% of injuries to riders. For instance,
According to the Indian Ministry of Road Transport and Highways, the number of road accidents in India sharply increased to 461.31 thousand in 2022 compared to 412.43 thousand in 2021, representing a Y-o-Y growth of 11.8% between 2021 and 2022.
Further, with the increasing cruising activities, like traveling using motorcycles to tourist spots and adventure rides, consumers are shifting their preference to premium quality helmets, as these offer higher safety and lower risk of head injuries during tours. Therefore, with increasing safety concerns and the launch of technologically advanced premium helmets with features such as built-in Bluetooth, the commuter segment of the market is expected to witness rapid growth during the forecast period.
The Asia-Pacific region is expected to dominate the premium motorcycle helmet market in the coming years, attributed to the increasing sales of two-wheelers in countries such as India and China. The growing population in these countries, coupled with increasing traffic congestion, is leading to consumers' preference towards availing motorcycles rather than passenger cars, which, in turn, positively impacts the market for premium helmets across the Asia-Pacific region.
According to the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM), two-wheeler domestic sales in India touched 15.9 million units in FY 2023 compared to 13.6 million units in FY 2022, recording a Y-o-Y growth of 16.91% between FY 2022 and FY 2023.
Further, according to the Association of Automobile Manufacturers (CAAM), motorcycle sales in China touched 1.45 million units in a single month of January 2022.
Further, with the enforcement of strict government regulations on safety standards to prevent any extreme fatalities due to road accidents, there exists a massive demand for premium motorcycle helmets across the Asia-Pacific region. As this region has the maximum consumer demand for motorcycles, it remains the most lucrative region from a long-term demand perspective. The motorcycle helmet safety regulators are involved in updating the safety standards for helmet manufacturers so that they are bound to provide the safest helmets to their customers and avoid any head injuries. For instance,
The Bureau of Indian Standards (BIS) removed the weight limit of 1.2 kg for two-wheeler helmets, which previously prevented the sales of imported helmets in the country. This is likely to allow several premium helmet brands to market and distribute the latest premium helmets in the country.
Moreover, the premium motorcycle helmet market across the Asia-Pacific region will be driven by the increasing electric two-wheeler sales in countries such as India, China, and South Korea in the coming years. The sales of electric two-wheelers are already picking its pace in this region, and therefore, present a lucrative opportunity for premium helmet manufacturers to integrate the market.
According to the Society of Manufacturers of Electric Vehicles (SMEV), electric two-wheeler sales in India touched 728 thousand in FY 2023 compared to 252 thousand in FY 2022, representing a Y-o-Y growth of 188.8% between FY 2023 and FY 2022.
With the optimistic outlook of two-wheeler sales across the Asia-Pacific region, coupled with the aggressive push by the government to implement strict safety standards, the premium motorcycle helmet market in this region is expected to showcase substantial growth during the forecast period.
The premium motorcycle helmet market is fragmented and highly competitive due to the presence of various international and regional players operating in the ecosystem. Some of the major players include AAGV (Subsidiary of Dainese), Shoei Co., Ltd, Schuberth GmbH, Arai Helmet Limited, HJC Helmets, Shark Helmets, Bell Helmets, Airoh Helmets, MT Helmets, and LS2 Helmets, among others. These players constantly engage in new product launches, partnerships, and capacity expansions to expand their business activities and cement their market positions. For instance,
In November 2023, SteelBird Hi-Tech India Limited announced the increase of its production capacity to 50,000 helmets per day at an outlay of Rs 105 crore (USD 12.6 million), exploring a new plant in Tamil Nadu and expanding its retail reach to launch a range of premium helmets including a Bluetooth variant. Further, the company stated that they are strategizing to launch 10 new premium helmet models by 2024 - made with carbon fiber, built-in Bluetooth, and high-end variants costing about Rs.15,000-20,000 (USD 180-240).
In November 2022, Schuberth introduced the next-generation E2 Flip-Up adventure helmet. The E2 comes with a two-position adjustable top vent as well as a newly enlarged spoiler featuring an air extractor to ensure optimal airflow when riding in the most challenging conditions.
In September 2022, Arai Helmet and Le Mans Corp. announced a new partnership agreement for distributing Arai Helmet products in the United States. The new partnership between these companies will enable the sales of Arai hand-crafted helmets and Arai genuine parts and accessories to dealers and their customers across the United States through their Parts Unlimited and Drag Specialties distribution operations.
The market is anticipated to witness the launch of various advanced premium helmet products with Bluetooth and smartphone connectivity in the coming years as these players try to gain a competitive edge in the industry.