 
		미용 레이저 시장 규모는 2024년에 29억 6,000만 달러로 추정되고, 2029년에는 45억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년)의 CAGR은 9.18%로 성장 .

레이저는 미용 장비 업계에서 큰 주목을 받고 있으며 레이저를 사용하여 몇 가지 시술이 진행되고 있습니다. 널리 알려져 실시되고 있는 레이저 시술에는 레이저 리서페싱, 탈모, 혈관·색소 병변 등이 있습니다. 레이저 리서핑은 얼굴 주름, 얼룩, 여드름 흔적, 피부 요철을 줄이는 데 도움이 됩니다. 이러한 치료는 얼굴, 목, 가슴, 팔, 손에 할 수 있습니다. Lumenis, Alma Lasers, Cynosure 등의 유명 기업들은 레이저 리서피싱, 탈모, 병변 치료를 위한 미용 레이저와 워크스테이션을 제공합니다.
CO2, 에르븀, 펄스 염료, 분수 펄스 염료를 포함한 다양한 레이저는 레이저 스킨 리서 페이싱의 여러 피부 상태와 피부 유형에 맞게 조정됩니다. 레이저 스킨 리서 페이싱을 할 때, CO2 레이저는 일반적으로 얼굴 전체의 손상된 표피를 제거하는 데 사용됩니다. 2021년에 발표된 국제형성외과학회(ISAPS)의 보고서에 따르면, 과거에 적어도 1회의 미용 성형 수술이나 저침습 수술을 받은 적이 있는 여성의 35%가 2021년에는 2020년 보다 훨씬 더 많은 치료비를 소비할 것으로 예상했습니다. 레이저 시술 증가로 조사된 시장은 향후 수년간 상당한 성장이 예상됩니다.
마찬가지로 주요 기업의 신제품 출시는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 예를 들어, 2022년 6월, Cynosure는 PicoSure 플랫폼의 최신 업그레이드인 PicoSure Pro 레이저 장비 출시를 발표했습니다. 최초로 유일한 755nm 피코초 레이저가 FDA 인증을 받았습니다. PicoSure Pro는 열이 아닌 압력을 사용하여 1조분의 1초에 에너지를 조사하고, 모든 피부 유형의 원치 않는 색소 침착을 치료하고 피부를 젊어지게 합니다. 게다가 2022년 3월, Cynosure는 일본의 JeisysMedical KK와 판매 제휴를 맺었습니다. 이 계약에 따라 지시스 메디컬은 제모 장비를 포함한 Cynosure의 에너지 기반 레이저 제품군의 주요 프리미어 제품의 일본에서 독점 판매권을 보유하게 됩니다. 이러한 레이저 장비 신흥국 시장의 개척으로 앞으로 수년간 건전한 성장이 예상됩니다.
그러나 미용치료와 관련된 사회적 스티그마와 시술의 고가의 비용이 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
레이저 제모는 매우 인기있는 미용 시술 중 하나입니다. 다양한 피부 문제를 치료하고 낭비 머리를 제거하기 위해 피부과 의사는 일상적으로 강력한 펄스 빛(IPL)과 레이저 장비를 사용합니다. 알렉산드라이트 레이저와 다이오드 레이저가 널리 채용되고 있지만, 네오디뮴 첨가 이트륨 알루미늄 가넷(Nd:YAG)은 전체적인 제모 효율이 가장 낮습니다. 그러나 Nd:YAG는 파장이 크기 때문에 색소 침착된 피부에 자주 사용됩니다.
COVID-19의 대유행 중, 미용 가정용 제품의 온라인 구매 수요는 전 세계적으로 크게 증가했습니다. 예를 들어 2022년 1월에 2022년 1월에 국제 저널 오브 트라이컬로지(Hair Research Society of India)에 게재되었습니다. 조사 결과, 발생 기간 동안 사람들 사이에서 빛 기반의 가정용 탈모기의 도입이 크게 증가한 것으로 나타났습니다.
국제미용정형외과학회(ISAPS)에 따르면 2020년에는 세계 1,837,052건의 탈모 시술과 240,213건의 마이크로 어블레이티브 리서페싱 시술이 진행되었습니다. COVID-19의 유행에도 불구하고, 이러한 비외과적 레이저를 이용한 미용 시술의 수는 전년에 비해 극적으로 증가한 것으로 확인되었습니다. 이러한 처치에 대한 수요가 높아짐에 따라 시장에서 이용 가능한 다양한 기기의 도움으로 탈모 처치에 관한 조사가 진행되고 있습니다. 예를 들어, 2021년 9월, 싱가포르의 SL Aesthetic Clinic 의사와 연구자들은 의료 등급의 Fotona 레이저를 사용한 혁신적인 새로운 레이저 제모 치료를 시작했습니다. 따라서 치료의 혁신과 함께 탈모에 사용되는 첨단 레이저 수요가 증가하고 있으며, 부문 성장을 추진하고 있습니다.
따라서 앞서 언급한 요인들로 인해 탈모 부문은 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
북미는 미용 레이저 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 성장의 요인은 주요 시장 기업의 존재, 미용 레이저 시술 증가, 이 지역에서 낮은 침습 장치의 높은 채용입니다.
미국은 북미의 주요 국가 중 하나이며 큰 시장 점유율을 차지합니다. 2021년에 발표된 ISAPS 보고서에 따르면 미국에서는 2020년에 약 467만건의 미용 치료가 실시되었으며, 그 중 318만건이 저침습 수술, 149만건이 미용 수술이었습니다. 2021년에 발표된 미국 성형외과학회 보고서에 따르면 2020년에는 국내에서 약 1,560만건의 미용치료와 680만건의 재건 수술이 이루어졌습니다. 미용시술의 건수가 많음은 이 나라에서 미용기기에 대한 수요가 상당히 높다는 것을 나타내며, 주로 시장 성장에 기여하고 있습니다.
게다가 수요가 증가함에 따라 시장 선수들은 이 나라 시장 점유율을 확대하기 위해 신제품 개척과 시장 출시에 주력하고 있습니다. 예를 들어, Alma Lasers는 2021년 4월에 피부 탄력과 신체 재형성을 위한 비침습 플랫폼의 상단인 Alma PrimeX를 발표했습니다. 또한 의료 및 미용 시장의 세계 리더 중 하나인 Solta Medical은 2021년 3월 미국에서 차세대 레이저 Clear Brilliant를 출시했습니다. 이러한 고급 레이저의 출현은 레이저 치료 수요를 가속화하고 있습니다. 따라서 이 지역의 미용 레이저 시장은 예측 기간 동안 큰 시장 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.
미용 레이저 시장은 적당한 경쟁이며 일부 선도 기업들이 지배할 것으로 예상됩니다. 세계의 미용 레이저 시장의 주요 기업으로는 Alma Lasers, Candela Medical, Cutera, Cynosure, IRIDEX Corp., Jeisys Corporation, Lumenis, Sciton, Inc. 등이 있습니다. 미용 레이저는 미용 산업에 혁명을 일으키고 최소한의 침습성으로 큰 결과를 가져옵니다.
The Aesthetic Lasers Market size is estimated at USD 2.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.18% during the forecast period (2024-2029).

Lasers are gaining significant attention in the aesthetic devices industry, as several procedures are performed using lasers. Some widely known and performed laser procedures include laser resurfacing, hair removal, and vascular and pigmented lesions. Laser resurfacing helps reduce facial wrinkles, blemishes, acne scars, and skin irregularities. These treatments can be performed on the face, neck, chest, arms, and hands. Some well-known companies, such as Lumenis, Alma Lasers, and Cynosure, provide aesthetic lasers or workstations that offer laser resurfacing, hair removal, and treatment of lesions.
Various lasers, including CO2, erbium, pulsed dye, and fractional pulsed dye, are tuned for multiple skin conditions and skin types in laser skin resurfacing. When doing a laser skin resurfacing procedure, a CO2 laser is typically utilized to remove damaged surface skin from the entire face. The report from the International Society of Plastic Surgery (ISAPS) published in 2021 stated that 35% of women who have previously undergone at least one cosmetic surgery or minimally invasive procedure anticipate spending much more on treatments in 2021 than they did in 2020. Owing to the increasing laser procedures, the market studied is expected to witness substantial growth in the coming years.
Similarly, new product launches from key players are one of the major factors propelling market growth. For instance, in June 2022, Cynosure announced the launch of the PicoSure Pro laser device, the latest upgrade to the PicoSure platform. The first and only 755 nm picosecond laser has received FDA clearance. PicoSure Pro delivers energy in a trillionth of a second using pressure rather than heat to treat undesirable pigmentation and rejuvenate skin on all skin types. Furthermore, in March 2022, Cynosure entered a distribution partnership with JeisysMedical KK in Japan. Under the terms of the agreement, JeisysMedical will have exclusive distribution rights for key premier products within Cynosure's energy-based laser portfolio, including hair removal devices in Japan. Owing to such developments in laser devices, the market studied is expected to witness healthy growth in the coming years.
However, the social stigma associated with cosmetic treatments and the high cost of the procedures is expected to hinder the market growth.
Laser hair removal is one of the highly popular aesthetic procedures. To treat various skin problems and remove unwanted hair, dermatologists routinely use intense pulsed light (IPL) and laser devices. While alexandrite and diode lasers are widely employed, neodymium-doped yttrium aluminum garnet (Nd: YAG) has the lowest overall hair eradication efficiency. However, Nd: YAG is frequently utilized for pigmented skin due to its greater wavelength.
During the COVID-19 pandemic, the demand for online purchases of aesthetic home-based products increased significantly worldwide. For instance, a cross-sectional survey conducted to evaluate the practices related to the use of light-based home-use hair removal devices was published in January 2022 in the International Journal of Trichology (Hair Research Society of India). The survey results showed a significant rise in the adoption of light-based home-use hair removal devices among the population during the outbreak.
As per the International Society of Aesthetic Plastic Surgery (ISAPS), 1,837,052 hair removal procedures and 240,213 micro-ablative resurfacing procedures were done worldwide in 2020. It has been observed that despite the COVID-19 outbreak, the number of these non-surgical laser-based aesthetic procedures increased drastically compared to that of the previous year. As a result of this growing demand for procedures, there has been advancing research on hair removal procedures with the help of various devices available in the market. For instance, in September 2021, doctors and researchers at the SL Aesthetic Clinic in Singapore launched an innovative new laser hair removal treatment method using a medical-grade Fotona Laser. Hence, with the innovation in treatment, there is a growing demand for advanced lasers used for hair removal propelling the segment growth.
Hence, owing to the aforementioned factors, the hair removal segment is expected to grow significantly during the forecast period.
North America is expected to hold a significant share of the aesthetic lasers market. Growth is attributed to the presence of key market players, the increasing number of aesthetic laser procedures, and the high adoption of minimally invasive devices in the region.
United States is one of the key countries in the North American region with a significant market share. According to the ISAPS report published in 2021, around 4.67 million cosmetic treatments were carried out in the United States in 2020, among which 3.18 million were minimally invasive operations, while 1.49 million were aesthetic surgical procedures. According to the American Society of Plastic Surgeons report published in 2021, around 15.6 million cosmetic treatments and 6.8 million reconstructive procedures were carried out in the country in 2020. The high number of aesthetic procedures indicates the demand for aesthetic devices in the country, which is considerably high and contributes mainly to market growth.
Furthermore, owing to the increasing demand, market players are focusing on new product developments and launches to expand their market share in the country. For instance, Alma Lasers introduced Alma PrimeX in April 2021, the top non-invasive platform for skin tightening and body reshaping. In Addition, Solta Medical business, one of the global leaders in the medical aesthetics market, launched the next-generation Clear + Brilliant laser in the United States in March 2021. The emergence of such advanced lasers is accelerating the demand for laser treatments. Hence, the market for aesthetic lasers in the region is projected to have significant market growth over the forecast period.
The aesthetic lasers market is moderately competitive and is expected to be dominated by some major players. Some of the major players in the global aesthetic lasers market are Alma Lasers, Candela Medical, Cutera, Cynosure, IRIDEX Corp., Jeisys Corporation, Lumenis, Sciton, Inc., etc. Aesthetic Lasers have revolutionized the beauty industry, providing significant results with minimal invasiveness.