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한글목차
알킬폴리글리코시드(APG) 시장 규모는 2024년 9만 3,220 킬로톤으로 추정되며, 2029년까지 10만 9,700 킬로톤에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 3.31%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19) 팬데믹은 알킬폴리글리코시드(APG) 부문에 큰 타격을 입혔습니다. 전 세계 봉쇄와 각국 정부의 엄격한 규제로 인해 대부분의 생산 기지가 폐쇄되어 큰 타격을 입었습니다. 그럼에도 불구하고 2021년 이후 사업이 회복되고 있으며 향후 몇 년 동안 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
시장을 이끄는 주요 요인은 홈케어 및 퍼스널케어 제품에 대한 수요가 급증하고 기존 계면 활성제와 관련된 건강 위험에 대한 인식이 높아진 것입니다.
반대로, 대체품의 가용성은 조사 대상 시장의 성장을 저해할 것으로 예상됩니다.
천연 식품 성분의 채택이 급증하는 것은 조사 대상 시장에 기회로 작용할 것으로 예상됩니다.
유럽은 가장 큰 시장을 대표하며 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장하는 지역이 될 것으로 예상됩니다. 독일, 영국, 프랑스 등의 국가에서 소비가 증가했기 때문입니다.
알킬폴리글리코시드(APG) 시장 동향
시장을 독점하는 홈케어 제품의 용도
알킬폴리글리코시드(APG) 계면활성제는 생분해성이 높고, 환경 친화적이며, 쉽게 가수분해되는 특성으로 널리 알려져 있습니다. 이러한 유리한 특성은 여러 홈케어 제품 응용 분야에서 알킬 폴리 글리코 시드(APG)에 대한 수요 증가에 기여하고 있습니다.
인구 증가, 도시화, 생활수준의 변화, 1인당 소득 증가는 세탁세제, 비누, 유연제 등 홈케어 제품에 대한 수요에 큰 영향을 미치고 있습니다.
유럽과 북미의 선진 지역에서는 자동 세탁기가 널리 보급되어 세탁 작업에 사용됩니다. 가정용 세제는 알킬폴리글리코시드(APG) 시장의 홈케어 제품 응용 분야에서 큰 비중을 차지하고 있습니다.
또한, 사람들은 세탁 작업의 효과와 효율성 향상에 대한 인식이 높아지면서 홈케어 제품에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 알킬폴리글리코시드(APG) 계면활성제와 같은 비이온성 계면활성제는 세제 제조에 사용되는 주요 원료이기 때문에 전 세계적으로 세탁 세제에 대한 수요가 증가하여 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
국제무역센터에 따르면 독일은 비누 및 유기 계면활성제 제품의 최대 수출국이며, 2022년에는 수출액이 약 1,454억 4,776만 4,000달러로 크게 증가할 것으로 예상됩니다. 이러한 성장은 국제 시장에서 이러한 제품에 대한 수요가 증가하고 있음을 의미합니다. 계면활성제 제조의 핵심 성분인 지방산에 대한 수요가 증가하고 있기 때문입니다. 2022년 미국 수출액은 11억 2,396만 2,000달러, 중국 수출액은 10억 4,696만 6,000달러, 인도네시아 수출액은 8억 7,143만 8,000달러, 프랑스 수출액은 7억 5,035만 6,000달러였습니다.
세탁 세제 부문은 미국에서 연간 수십억 달러에 달하는 막대한 소비 지출을 가지고 있습니다. 브랜드 충성도는 미국 소비자들 사이에서 두드러진 특징이며, Tide와 같은 기존 브랜드는 미국에서 가장 큰 매출을 올리는 세탁 세제 브랜드 중 하나로 시장에서 강력한 입지를 자랑합니다. 또한 미국은 약 2,356개의 비누, 세정제 및 화장실 용품 제조 시설을 갖춘 광범위한 제조 인프라를 보유하고 있습니다.
따라서 위의 요인으로 인해 홈케어 제품의 알킬 폴리 글리코 시드(APG)에 대한 수요는 예측 기간 동안 크게 증가할 것으로 예상됩니다.
유럽의 시장 독과점 여부 검토
특히 유럽 주요 국가의 퍼스널케어 및 화장품 산업의 성장은 천연 홈케어 제품 사용을 원하는 소비자의 선호와 결합하여 유럽에서 알킬폴리글리코시드(APG)의 소비를 촉진하고 있습니다.
독일은 유럽에서 가장 큰 퍼스널케어 및 화장품 시장을 대표하며, 프랑스와 영국이 그 뒤를 잇고 있습니다. 편리한 위치와 다양한 대중 뷰티 브랜드가 구비되어 있는 약국은 독일 뷰티 및 퍼스널케어 산업에서 가장 큰 유통 채널입니다. 또한, 이 지역의 제조업이 크게 성장하면서 이 제품에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
홈케어 분야에서 천연 유래 제품의 중요성에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 시장 규모가 확대될 가능성이 있습니다. 일부 기업들은 파라벤, 프탈레이트, 알루미늄 염과 같은 잠재적으로 유해한 화학제품의 사용을 줄이고 재생 가능한 자원에서 추출한 제품을 생산하기 위해 지속적으로 노력하고 있는 것으로 관찰됩니다.
이 산업은 REACH, CEFIC 및 ECHA와 같은 지역 당국의 엄격한 규제를 통해 무기 계면 활성제의 환경 위험에 대한 규제를 받고 있습니다. 이 생물 기반 계면 활성제는 제품의 독성이 상대적으로 낮고 지역 집행 당국의 규정을 준수하기 때문에 적극적으로 채택되고 있습니다.
프랑스는 대규모 화장품 및 스킨케어 시장의 본거지이며, 특히 로레알 그룹, 프록터 앤 갬블, 유니레버 PLC, 랄프 로렌 코퍼레이션, 레브론, 크리스찬 루부탱 SA, 캐롤라이나 헤레라 등 기업의 지원을 받고 있습니다. 프랑스 미용기업연맹(FEBEA)에 따르면 2022년 프랑스 전체 수출 매출의 85%는 주로 향수, 스킨케어, 메이크업 제품이 차지하고 있으며, 향수 부문은 2022년 30.2%의 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 같은 해다.
또한 Brand Finance가 발표한 2022년 화장품 50대 브랜드 순위에 따르면 프랑스 화장품 브랜드는 2022년 세계 화장품 부문에서 가장 가치 있는 브랜드 중 하나로 인정받았습니다. 로레알은 브랜드 가치가 더욱 높아져 가장 가치 있는 프랑스 화장품 브랜드로 부상했습니다. 110억 달러가 넘습니다. 겔랑과 랑콤이 2위와 3위를 차지했으며, 브랜드 가치는 각각 61억 3,000만 달러와 45억 8,500만 달러로 나타났습니다.
위의 요인으로 인해 예측 기간 동안 이 지역의 알킬폴리글리코시드(APG)에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
알킬폴리글리코시드(APG) 산업 개요
알킬폴리글리코시드(APG) 시장은 부분적으로 통합되어 있으며, 소수의 대기업이 상당 부분을 장악하고 있습니다. 주요 기업으로는 BASF SE, Clariant, Croda International PLC, FENCHEM, Dow 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사 가정
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
홈케어 및 퍼스널케어 제품에 대한 수요 급증
기존 계면활성제에 의한 건강 피해에 대한 인식 확산
기타 촉진요인
성장 억제요인
대체품의 입수 가능성
기타 저해요인
업계 밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 정도
제5장 시장 세분화(시장 규모 : 수량 기준)
제품별
지방 알코올
설탕
옥수수 전분
식물유
기타
용도별
퍼스널케어·화장품
홈케어 제품
산업용 클리너
농업용 화학제품
기타
지역별
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 상황
M&A, 합작투자, 제휴, 협정
시장 점유율 분석(%)/순위 분석
주요 기업의 전략
기업 개요
BASF SE
Actylis
Clariant
Croda International PLC
Dow
FENCHEM
Kao Corporation
LG Household & Healthcare Ltd
Shanghai Chenhua International Trade Co., Ltd.
Shanghai Fine Chemical Co., Ltd.
Spec-Chem Industry Inc.
제7장 시장 기회와 향후 동향
ksm
영문 목차
영문목차
The Alkyl Polyglycoside Market size is estimated at 93.22 kilotons in 2024, and is expected to reach 109.70 kilotons by 2029, growing at a CAGR of 3.31% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 pandemic harmed the alkyl polyglycoside sector. Global lockdowns and severe rules enforced by governments resulted in a catastrophic setback as most production hubs were shut down. Nonetheless, the business is recovering since 2021 and is expected to rise significantly in the coming years.
Key Highlights
The major factors driving the market are a surge in demand for home care and personal care products and growing awareness of health hazards associated with conventional surfactants.
Conversely, the availability of substitutes is expected to hinder the studied market's growth.
A surge in the adoption of natural food ingredients is expected to act as an opportunity for the market studied.
Europe represents the largest market and is expected to be the fastest-growing region over the forecast period. It is due to increased consumption from countries such as Germany, the United Kingdom, and France.
Alkyl Polyglycoside (APG) Market Trends
Home Care Products Application to Dominate the Market
Alkyl polyglycoside surfactants are widely known for their high biodegradability, eco-friendly nature, and easy hydrolyzed ability. Such favorable properties contribute to the growing demand for alkyl polyglycoside in several home care product applications.
Population growth, urbanization, changing living standards, and rising per capita income significantly affect the demand for home care products, such as laundry detergents, soaps, and fabric conditioners.
In developed regions, like Europe and North America, automated washing machines are widely prevalent and used for laundry operations. Household detergents hold a major share in the home care products applications of the alkyl polyglycoside market.
Moreover, people are becoming more conscious about increasing the efficacy and efficiency of laundry operations, which, in turn, is surging the demand for home care products. As non-ionic surfactants, like alkyl polyglycoside surfactants, are the primary raw materials used in the production of detergents, the growing demand for laundry detergents worldwide is expected to boost the market growth.
According to the International Trade Centre, Germany is the largest exporter of soap and organic surface-active products, witnessing a substantial increase in export value of around USD 14,542,764 thousand in 2022. This growth signifies a growing demand for these products in international markets, translating to increased demand for fatty acids as key components in producing surfactants. The United States of America exported USD 1,123,962 thousand, China USD 1,046,966 thousand, Indonesia USD 871,438 thousand, and France USD 750,356 thousand in 2022.
The laundry detergent sector holds substantial consumer spending in the United States, reaching billions annually. Brand loyalty is a prominent feature among American consumers, with established brands like Tide enjoying a strong market presence as one of the largest-selling laundry detergent brands in the country. Moreover, the United States boasts an extensive manufacturing infrastructure, with approximately 2,356 soap, cleaning compounds, and toilet preparation manufacturing facilities.
Hence, owing to the abovementioned factors, the demand for alkyl polyglycoside from home care products is expected to increase considerably over the forecast period.
Europe to Dominate the Market Studied
The growth of the personal care and cosmetic industry, particularly in major European countries, coupled with consumer preferences toward using natural home care products, is driving the consumption of alkyl polyglycoside in Europe.
Germany represents Europe's largest personal care and cosmetic market, followed by France and the United Kingdom. Due to their convenient location and wide selection of mass-market beauty brands, Drug stores are the largest distribution channel in Germany's beauty and personal care industry. Moreover, the significant growth of the manufacturing sector in the region is expected to aid the demand for the product.
Growing consumer awareness of the importance of naturally derived products in home care applications will likely boost the market size. Several players are observed to continuously strive to manufacture product-derived renewable sources by decreasing the use of potentially harmful chemicals, such as parabens, phthalates, and aluminum salts.
The industry is regulated by stringent regulations by regional authorities, such as REACH, CEFIC, and ECHA, regarding the environmental hazards of inorganic surfactants. The robust adoption of this bio-based surfactant considering the product's relatively low toxicity, further complies with the regulations of the regional enforcement authorities.
France is a home for a large cosmetics and skincare market, with support from players like the L'Oreal Group, Procter & Gamble, Unilever PLC, Ralph Lauren Corporation, Revlon Inc., Christian Louboutin SA, and Carolina Herrera, among others. According to the French Federation for Beauty Companies (FEBEA), nearly 85% of total export sales in France is mainly driven by the perfume, skincare categories, and make-up in 2022, in which the perfumery segment depicted a growth of 30.2% in the same year.
Furthermore, according to the Cosmetics 50 2022 ranking given by Brand Finance, French cosmetics brands were recognized among the most valued brands in the global cosmetics sector in 2022. L'Oreal emerged as the most valued French cosmetics brand, with a brand value of more than USD 11 billion. Guerlain and Lancome occupied the second and third place, with brand value standing at USD 6,130 million and USD 4,585 million, respectively.
Due to the factors above, the demand for alkyl polyglycoside is expected to increase in the region during the forecast period.
Alkyl Polyglycoside (APG) Industry Overview
The alkyl polyglycoside (APG) market is partially consolidated, with a few major players dominating a significant portion. Some major companies are BASF SE, Clariant, Croda International PLC, FENCHEM, and Dow.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Surge in Demand for Home Care and Personal Care Products
4.1.2 Growing Awareness Toward Health Hazards Associated with Conventional Surfactants
4.1.3 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Availability of Substitutes
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)
5.1 By Product
5.1.1 Fatty Alcohol
5.1.2 Sugar
5.1.3 Cornstarch
5.1.4 Vegetable Oil
5.1.5 Other Products
5.2 By Application
5.2.1 Personal Care and Cosmetics
5.2.2 Home Care Products
5.2.3 Industrial Cleaners
5.2.4 Agricultural Chemicals
5.2.5 Other Applications
5.3 By Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 France
5.3.3.4 Italy
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis (%)**/Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 BASF SE
6.4.2 Actylis
6.4.3 Clariant
6.4.4 Croda International PLC
6.4.5 Dow
6.4.6 FENCHEM
6.4.7 Kao Corporation
6.4.8 LG Household & Healthcare Ltd
6.4.9 Shanghai Chenhua International Trade Co., Ltd.