휴대용 에어컨 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Portable Air Conditioners - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029
상품코드:1408787
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2024년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
휴대용 에어컨 시장은 올해 11억 2,000만 달러 이상의 수익을 창출할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 4% 이상의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
휴대용 에어컨 시장의 성장은 주로 급속한 도시화, 가계의 재량적 지출 증가, 보다 스마트하고 에너지 효율적인 제품 도입으로 이어지는 기술 발전으로 인한 것입니다. 휴대용 에어컨의 보급을 촉진하는 다른 요인으로는 이동성, 설치의 용이성/유연성, 다른 동급 제품 대비 저렴한 가격 등이 있습니다. 친환경적이고 에너지 효율이 높은 휴대용 에어컨에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 휴대용 에어컨은 아시아태평양에서 널리 사용되고 있습니다.
COVID-19 초기에는 공급망 혼란으로 인해 시장은 제조 및 유통 서비스 중단으로 인한 손실을 경험했습니다. 이후 문 닫기와 재택근무 문화로 인해 냉각 시스템에 대한 수요가 증가했으며, COVID 이후 시장은 계절적 수요 변동에 따라 완만하게 성장하고 있습니다.
지난 2년 동안 개인 소비가 크게 증가했습니다. 이는 휴대용 에어컨 기업이 증가하는 소비자 지출의 점유율을 차지하기 위해 광고 및 캠페인으로 시장 점유율을 확대 할 수있는 기회를 창출합니다.
휴대용 에어컨 시장 동향
도시화가 시장 주도
도시화는 전 세계적으로 해마다 빠르게 진행되고 있습니다. 사람들은 자원의 가용성과 경력 성장을 위해 농촌에서 도시로 이동합니다. 도시에 사는 사람들은 업무상의 이유로 라이프스타일에 대한 선호도가 바뀌는 경우가 많습니다.
도시 인구가 증가함에 따라 냉방 시스템에 대한 수요가 점점 더 많아지고 있습니다. 도시 지역의 높은 기온도 휴대용 에어컨을 필요로 하는 요인 중 하나입니다. 휴대용 에어컨은 건물 냉방 시스템이 제공되지 않는 아파트 거주자에게 필수적인 솔루션입니다.
상업 부문이 시장을 독점
슈퍼마켓/하이퍼마켓, 주거 및 복합 상업시설은 휴대용 에어컨을 사용합니다. 도시화로 인해 상업용 건물 부문은 빠르게 성장하고 있으며, 예측 기간 동안 휴대용 에어컨에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
휴대용 에어컨은 주로 다락방, 작은 별채, 홈 오피스에 사용됩니다. 식당의 수가 증가하는 것이 휴대용 에어컨 시장에서 상업 부문이 우위를 점하는 주된 이유입니다.
중소규모의 회사, 복합시설 및 공공장소가 이 스탠딩형 에어컨의 주요 사용자입니다. 아시아태평양은 상업용 장소에서 휴대용 에어컨을 사용하는 데있어 지배적 인 기업입니다.
휴대용 에어컨 산업 개요
휴대용 에어컨 시장은 단편화되어 있고 전 세계적으로 많은 수의 기업이 존재하기 때문에 소규모 기업이 시장에 존재하는 규모의 경제에서 점유율을 확보하는 것은 매우 어렵습니다. 그럼에도 불구하고 기술적으로 혁신적인 제품과 온라인 판매 증가로 인해 휴대용 에어컨 시장은 소규모 기업에게도 공간을 제공합니다. 이 보고서는 휴대용 에어컨 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업들을 다루고 있습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트과 역학
시장 개요
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
시장 기회
업계 밸류체인 분석
업계 기술적 진보에 관한 통찰
업계 매력 Porter의 Five Forces 분석
신규 진출업체의 위협
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
COVID-19시장에 대한 영향
제5장 시장 세분화
제품 유형별
싱글 호스식 휴대용 에어컨
더블 호스식 휴대용 에어컨
기타
용도별
주택용
상업용
유통경로별
직접 판매
멀티 브랜드
전문점
온라인
지역별
북미
미국
캐나다
기타 북미
아시아태평양
인도
중국
호주
기타 아시아태평양
유럽
독일
영국
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
기타 지역
제6장 경쟁 구도
시장 집중 개요
기업 개요
LG Electronics
Haier
Daikin
Electrolux
Panasonic
Midea
Whirlpool
Robert Bosch
Toshiba
Carrier
De'Longhi
Honeywell
Whynter
제7장 시장 향후 동향
제8장 면책사항 및 출판사에 대해
LSH
영문 목차
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The portable air conditioners market has generated a revenue of over USD 1.12 billion in the current year and is anticipated to register a CAGR of more than 4% for the forecast period.
Key Highlights
The growth of the portable air conditioners market was primarily due to rapid urbanization, increased discretionary household expenditure, and technological advances leading to the introduction of more smart energy-efficient variants. Other factors driving the adoption of portable air conditioners include mobility, easy/flexible installation, and affordability as compared to other equivalents. There is growing demand for eco-friendly and energy-efficient portable air conditioners. The portable air conditioners are widely used in the regions of Asia-Pacific over others.
During the initial stage of COVID-19, due to supply chain disruptions, the market has experienced losses due to stoppage in manufacturing and distribution services. Later, due to lockdowns and work-from-home culture, the demand for cooling systems has risen. Post-COVID, the market is experiencing gradual growth according to seasonal demand fluctuations.
Consumer spending has observed a significant rise over the past two years. This creates an opportunity for portable Air Conditional players to expand their market share with advertisements and campaigns to occupy a share of increasing consumer spending.
Portable Air Conditioners Market Trends
Urbanization is Driving the Market
Urbanization has been rapid over the years across the world. People shift from rural to urban areas due to the availability of resources and career growth. The people located in urban areas often shift their lifestyle preferences due to their work holic life.
With the increase in urban populations, the demand for cooling systems is growing at a higher rate. High temperatures in urban areas are another demanding factor for portable air conditioners. Portable air conditioners are vital solutions for apartment dwellers who are not provided with building cooling systems.
Commercial Sector is Dominating the Market
Supermarkets/hypermarkets, residential buildings, and commercial complexes are using portable air conditioners. Because of urbanization, the commercial building segment is growing rapidly, which is expected to increase demand for portable ACs during the forecast period.
Portable air conditioners are mostly used for an attic, small disconnected rooms, and home offices. The growing number of restaurants is the main reason behind commercial segment dominance in the Portable Air Conditioners market.
The mid to small-range companies, complexes, and public places are the main users of this standing type of air conditioner. Asia-Pacific is the dominant player in the usage of portable air conditioners in commercial places.
Portable Air Conditioners Industry Overview
The portable air conditioners market is fragmented, with many players with a large number of global players, which makes it quite difficult for small players to extract a share of economies of scale existing in the market. Despite this, with technologically innovative products and increasing online sales rising portable air conditioner market offers space to small players as well. The report covers major players operating in the Portable Air Conditioners market. Some of the major players in the Portable Air Conditioners market include LG Electronics, Haier, Daikin, Electrolux, and Panasonic, among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Temperature Fluctuations are Driving the Market
4.3 Market Restraints
4.3.1 Limited Cooling Capacity is Restraining the Market
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Innovations can Create Opportunities to New Entrants
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Insights into Technological Advancements in the Industry
4.7 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis