ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
mPOS 단말기(모바일 POS 단말기)(mPOS Terminals) 세계 시장 규모는 올해 411억 7,000만 달러로 추정되며, 예측 기간 동안 CAGR 14.42%를 기록해 807억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.
주요 하이라이트
모바일 POS(mPOS) 단말기 및 시장은 스마트폰, 태블릿, 결제 전용 디바이스 등 판매 시점에서 결제에 사용되는 모바일 디바이스를 말합니다.
이 경우, 지불은 QR 코드 스캔, 직불 카드 또는 신용 카드, 현금, UPI 송금으로 이루어집니다. mPOS 시스템을 통해 기업은 다양한 형태의 결제에 액세스할 수 있어 고객이 쉽게 편리하게 결제할 수 있습니다. 이러한 시스템은 모든 결제 모드를 처리하고 거래를 추적할 수 있으므로 전반적인 비용을 절감하고 효율성을 높일 수 있습니다.
모바일 POS 시스템은 판매업과 서비스업이 고객이 있는 곳에서 거래를 하고, 전체 프로세스에 유연성을 더하고 고객 경험을 향출시킬 수 있기 때문에 인기를 끌고 있습니다. 세계 전자상거래 성장과 실제 상점과 온라인 소매 융합도 단말기의 향후 성장에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 실제로 주요 전자상거래 플랫폼이 제공하는 대금 상환 옵션으로 모바일 POS 단말기의 도입이 급증하고 있습니다.
mPOS 단말기는 특히 Apple 또는 Android 스마트폰 및 태블릿과 같은 상용(COTS) 단말기를 사용하는 경우 POS 단말만큼 강력한 보안 프로토콜을 제공하지 않을 수 있으므로 데이터 보호가 가장 중요합니다.
예측 기간이 끝날 때 시장은 비접촉식 사용하기 쉬운 지불 방법에 대한 수요가 증가함에 따라 대리점이 관련 서비스를 늘릴수록 성장할 것으로 예상됩니다. mPOS 솔루션은 데스크톱 컴퓨터가 아닌 휴대용 디바이스용으로 특별히 설계되었기 때문에 보다 작고 휴대 가능한 디바이스 동향이 시장 성장을 뒷받침할 것으로 보입니다.
mPOS 단말 시장 동향
카드 결제 및 온라인 결제 도입 증가
핀테크 기업과 디지털 전용 은행의 성장으로 세계 은행 업계의 경쟁이 치열해지고 직불 카드 이용이 증가할 것으로 예상됩니다. 신용카드가 널리 보급되고 있는 미국에서는 남미와 같은 지역, 특히 소득이 낮은 사람들이 전통적으로 주로 현금으로 결제했습니다. 최근, 이러한 지역에서도 이행이 진행되고 있어, 디지털화의 진전에 의해 신용카드를 사용해 쇼핑을 하는 것에 저항이 없는 사람이 늘고 있습니다.
세계의 매장에서 카드 결제에는 직불 카드, 신용 카드, 은행 대출 선불 카드 등이 있습니다. 지난 몇 년동안 POS에서 직불카드와 신용카드를 통한 카드 결제 거래는 모든 지역에서 인기를 끌고 있습니다. POS에서 카드 결제의 성장은 주로 인터체인지 수수료의 상한 설정이나 POS 인프라의 보급 확대 등 다양한 정부의 대처에 기반합니다.
2023년 6월, Tap to Pay on iPhone은 LVMH 상점에서 iPhone을 사용하여 하드웨어를 추가하지 않고도 간단하고 안전하며 개인적인 방식으로 대면으로 비접촉 결제를 가능하게 했습니다. 올해의 Viva Technology 쇼에서 LVMH는 올해 후반부터 미국의 일부 LVMH 그룹 매장에 Tap to Pay on iPhone을 배포하여 완벽하고 안전한 결제 경험을 제공한다고 발표했습니다. Tap to Pay on iPhone을 통해 LVMH 그룹의 고객 어드바이저는 iPhone과 파트너 대응 iOS 앱을 사용하는 것만으로 Apple Pay, 비접촉식 직불카드나 신용카드로 지불, 각종 디지털 월렛을 점포에서 이용할 수 있습니다.
또한 호주에서는 지난 2년간 EFTPOS 단말기의 수가 증가하고 있습니다. EFTPOS가 안전한 결제 수단임이 입증되었기 때문에 국내 공항의 수가 늘어나, 국내의 실제 매장에서 카드 결제의 수락이 촉진될 것으로 기대되고 있습니다. 예를 들어, 2021년 11월 호주 디지털 이코노미에서 결제 경쟁을 촉진하는 움직임으로 EFTPOS는 차세대 디지털 보안 기술의 최신 단계가 Fat Zebra, Till Payments 및 EFTEX를 포함한 호주 수많은 은행 회원 가게나 FinTech에서 가동했다고 발표했습니다.
또한 더 많은 경제 분야가 열리면서 세계적으로 다양한 POS 기업들이 다양한 실제 매장에서 POS 시스템 수요에 부응하기 위해 생산량을 늘리고 있습니다. 이러한 움직임은 조사 기간 동안 카드 결제의 성장을 더욱 가속시킬 것으로 예측됩니다.
소매부문은 크게 성장할 것으로 예상
소매 부문은 mPOS 단말기의 주요 사용자 중 하나입니다. 이 부문은 세계적으로 주목할만한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 소매 부문은 세계 각지에서 실제 점포의 디지털화가 진행되고 서서히 회복하고 있습니다. 하이테크에 익숙한 고객도 그렇지 않은 고객도 좋아하는 소매점에서 원활한 거래 체험을 마찬가지로 요구하고 있습니다.
슈퍼마켓, 대형 소매점, 백화점 등에서는 여러 mPOS 시스템에 대한 요구가 높아지고 있으며, 활발하고 집중적인 시스템이 mPOS 단말 시장에서 소매 부문의 꾸준한 개척을 뒷받침하고 있습니다. 고객 매핑 용도으로 고객 행동을 강조하는 경향이 커지고 mPOS 채택이 확대되고 있습니다.
소매업체는 모바일 POS 소프트웨어 프로그램을 채택하고 시설에 원격으로 액세스하여 직원 부재로 인한 수익 감소 요인을 줄이고 있습니다. 이를 통해 소유자는 소매점 내에서 수행된 작업에 대한 최신 정보를 자주 얻을 수 있습니다. 또한 실제 매장과 온라인 마켓플레이스에서 상품을 추적하고 정리할 수 있습니다. 시장 리더는 NFC 및 EMV 규정 준수를 위한 소매 POS 터미널 소프트웨어를 도입하여 고객이 보다 빠르고 안전하게 지불할 수 있도록 합니다.
각 지역에서 증가하는 소매점포는 대형 매점 및 기타 서비스로 고객을 유치하고 있습니다. 또한 미국 상무부는 2025년까지 미국 자체 소매 매출액이 약 5조 3,500억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 그럼에도 불구하고 고객 유지는 시장을 유지하기 위한 주요 과제가 되고 있습니다. 이 경쟁은 가치에 대한 경쟁을 피하고 최신 기술에 대한 투자와 수입의 균형을 찾기 위해 비즈니스 모델을 개혁할 의무를 높이고 있습니다.
또한 디지털 경제는 급속히 확대되고 큰 수요를 창출할 것으로 예상됩니다. 테마섹과 구글은 2023년까지 상위 6개국의 온라인 소비자 지출이 약 4분의 1조 달러에 이를 것으로 예측했습니다. 전자상거래 상승은 가처분 소득 증가, 인터넷 이용 증가, 물류 네트워크 개선, 대체 결제 수단에 의해 촉진되고 있습니다.
mPOS 터미널 산업 개요
세계 모바일 POS 단말 시장은 Fiserv, Inc., Hewlett Packard Enterprise Development LP, Ingenico, NEC, Oracle, Panasonic Holdings Corporation, PAX Technology, Posiflex Technology, Inc., QVS Software, Samsung Spectra Technologies, Toshiba Corp., VeriFone, Inc., Zebra Technologies Corp. 등 유력 기업이 참가하고 있습니다.
2023년 4월 세계 결제 기술 기업이자 모바일 POS의 프런트 러너인 Miura Systems는 새로운 Miura Android Smart POS 결제 디바이스(MASP)의 도입을 선언했습니다. Miura Android Smart POS 결제 디바이스는 모바일 결제를 완벽하게 개선할 뿐만 아니라 어려움이나 등록된 지식 없이 부가가치를 통합할 수 있어 적은 배포, 더 빠른 시장 출시 시간, 유지 보수 가격, 보다 건전한 비즈니스 이해와 정책 입안을 위한 실시간 거래 정보에 대한 액세스라는 점에서 딜러가 보다 의미 있는 가치를 얻기 위해 박차를 가했습니다.
2023년 4월, 미국 결제 포럼은 판매 시점 정보 관리(POS)와 관련된 두 가지 새로운 백서를 발표했습니다. 첫 번째 자료는 mPOS, TapToMobile 및 기존 POS 솔루션의 차이에 대해 업계 주주를 안내하는 것을 목표로 합니다. 두 번째 자료는 판매 시점 정보 관리(POS) 솔루션 배포 후 생산 및 수락 문제를 줄이기 위한 UAT(사용자 수락 테스트)의 방향을 보여줍니다.
2023년 1월 IPCMobile은 하드웨어, 소프트웨어 및 가격 옵션을 중앙에서 제공하는 모바일 POS 플랫폼을 발표했습니다. 새로운 QuantumPay는 모바일 결제 솔루션의 배포를 간소화하고 가속화하는 동시에 프로세서를 가져올 수 있는 옵션을 고객에게 제공하도록 설계되었습니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사 전제 조건 및 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진 요인
전체 결제 프로세스 및 재고 관리 비용 절감
카드 결제와 온라인 결제의 도입 증가
시장 성장 억제 요인
지방의 디지털 인프라 부족
제6장 시장 분석
유형별
스마트폰/태블릿
mPOS 디바이스
업계별
소매
접객
의료
기타 업계별
지역별
북미
유럽
아시아 태평양
남미
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 환경
기업 개요
HP Development Company, LP
Fiserv, Inc
NEC Corporation
Ingenico
Panasonic Corporation
PAX Technology
SAMSUNG ELECTRONICS
Posiflex Technology, Inc.
SPECTRA Technologies
VeriFone, Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장 전망
LYJ
영문 목차
영문목차
The global mPOS terminals market was valued at USD 41.17 billion in the current year, and it is anticipated to register a CAGR of 14.42% to reach USD 80.73 billion by the end of the forecast period.
Key Highlights
The mobile POS or mPOS terminals or market denotes the mobile devices used to make transactions, including smartphones or tablets and dedicated payment devices, to make payments at the point of sale.
In this case, the payment is made by scanning a QR code, debit and credit cards, cash, or UPI transfers. The mPOS systems make it accessible for businesses to accept payment in different forms, making it easy for customers to pay conveniently. Since these systems can process all the payment modes and keep track of the transactions, they help reduce the overall cost and improve efficiency.
Mobile POS systems are gaining traction as they allow sales and service industries to conduct the transaction at the customer's location, adding flexibility to the whole process and improving customer experience. The growth in e-commerce globally and the entangling of brick-and-mortar and online retail practices are also expected to affect the future growth of the terminals. In fact, with the option of cash on delivery provided by major e-commerce platforms, a sudden surge in the adoption of mobile POS terminals has been recognized.
Data protection is paramount as mPOS devices may not have security protocols as robust as their POS counterparts, especially if using commercial-off-the-shelf (COTS) devices such as Apple or Android smartphones and tablets.
Towards the end of the forecast period, the market is anticipated to grow as vends increase their relevant offerings in response to the increased demand for contactless ease-of-use payment methods. As mPOS solutions are specially designed for handheld devices instead of desktop computers, the trend of smaller and more portable devices will augment the market's growth.
mPOS Terminals Market Trends
Increase in Adoption of Card and Online payment
The growth of fintech companies and digital-only banks is anticipated to increase competition in the global banking industry and increase the use of debit cards. In the United States, where credit cards are widely used, people in regions such as Latin America, particularly those with lower incomes, have traditionally made payments using cash. In recent years, there has been a transition in these regions as well, and more people are becoming comfortable with using credit cards to make purchases due to growing digital adoption.
The card-based payments at the point of sale worldwide include debit cards, credit cards, and bank-financing prepaid cards. Over the past few years, card-payment transactions through debit cards and credit cards at the point of sale are gaining popularity in all regions. The growth in card payments at the point of sale is primarily supported by various government initiatives, including the cap on interchange fees and the widespread expansion of POS infrastructure.
In June 2023, Tap to Pay on iPhone provides an easy, secure, and private way to accept in-person contactless payments at LVMH stores using iPhone - no additional hardware needed. At this year's Viva Technology show, LVMH announced that it would begin rolling out Tap to Pay on iPhone to select LVMH Group stores in the U.S. later this year, offering a seamless and secure payment experience. With Tap to Pay on iPhone, the LVMH Group client advisors can accept Apple Pay, contactless debit and credit cards payments, and various digital wallets in the store simply by using their iPhone and a partner-enabled iOS app - no additional hardware needed, regardless of the purchase amount.
Additionally, Australia has witnessed an upward swing in the number of EFTPOS terminals in the past two years. An increased number of airports across the country, as it has been proven to be the secure option of payment, it is expected to boost card payment acceptance at the physical stores in the country. For instance, in November 2021, In a movement to boost payments competition in the Digital Economy of Australia, EFTPOS proclaimed that the newest phase of its next-generation digital security technology had gone live with numerous banks in Australia merchants and FinTechs, that included Fat Zebra, Till Payments, as well as EFTEX.
Further, with the opening of more economic sectors, various POS companies globally are increasing their production to cater to the demand for the POS system at various physical stores. Such development is anticipated to further augment the growth of card-based payments during the study period.
Retail Segment is Projected to Showcase a Significant Growth
The retail sector is one of the main users of mPOS terminals. The segment is anticipated to hold a noteworthy share globally. The retail segment is gradually picking up with the digitalization of brick-and-mortar stores in different parts of the world. Tech and non-tech-savvy customers are similarly demanding in desiring a smooth transaction experience at their favored retailers.
The snowballing need for multiple mPOS systems among supermarkets, big retailers, and departmental stores with a vigorous and centralized system has pushed the retail sector's steady development in the mPOS terminal market. Due to its customer mapping application, the augmented emphasis on customer behavior has directed to amplified mPOS adoption.
Retailers are employing mobile POS software programs to remotely access their establishments and reduce the factors contributing to decreased revenues owing to the non-availability of staff. This gives the owners frequent updates on the work done within retail locations. It also makes tracking and organizing the products in physical and online marketplaces possible. Market leaders have introduced retail POS terminal software compatible with NFC and EMV compliance, enabling customers to make payments more quickly and securely.
The increasing number of retail stores across regions attracts customers because of the significant concessions and other services. Additionally, the Department of Commerce in the United States has projected the retail revenue to touch about USD 5.35 trillion in the United States itself by 2025. Nevertheless, customer retention has become the principal challenge to sustaining in the market. This competition upsurges the obligation to reinvent their business models to sidestep competition concerning the value and find the balance between investment in the latest technologies and income.
Furthermore, the digital economy is projected to expand rapidly, in that way creating significant demand. Temasek and Google predict that by the year 2023, online consumer spending across the top 6 economies will witness almost a quarter of a trillion dollars. The rise of e-commerce is fueled by rising disposable incomes, increased internet usage, improved logistical networks, and alternative payment methods.
mPOS Terminals Industry Overview
The global mobile POS terminals market featured several prominent players, such as Fiserv, Inc., Hewlett Packard Enterprise Development LP, Ingenico, NEC Corporation, Oracle, Panasonic Holdings Corporation, PAX Technology, Posiflex Technology, Inc., QVS Software, Samsung Spectra Technologies, Toshiba Corp., VeriFone, Inc., and Zebra Technologies Corp.
In April 2023, a global payment technology company, in addition to a mobile point-of-sale front-runner, Miura Systems, proclaimed the introduction of its new Miura Android Smart POS payment device (MASP). Miura Android Smart POS payment device flawlessly improves mobile payments as well as value-added incorporations without difficulty or registered knowledge, opening the door to dealers deriving more value meaningfully in terms of lesser deployment, faster time-to-market, and maintenance prices, and access to real-time transactional information for healthier business understandings and policymaking.
In April 2023, The US Payments Forum published two new white papers related to the Point of Sale (POS). The first resource pursues to instruct industry shareholders on the differences between mPOS, TapToMobile, and traditional POS solutions. The second resource provides direction for user acceptance testing (UAT) to decrease production and acceptance problems following the deployment of Point of Sales Solutions.
In January 2023, IPCMobile launched a mobile point-of-sale (POS) platform that includes hardware, software, and pricing options from a single source. The new QuantumPay is designed to simplify and accelerate the deployment of mobile payment solutions while offering customers the option of bringing their processors.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Buyers
4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Reduced Cost of overall payment process and inventory management
5.1.2 Increase in Adoption of Card and Online payment
5.2 Market Restrains
5.2.1 Lack of Digital Infrastructure in Rural Areas