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저발포 계면활성제 시장 규모는 2024년 1,435만 달러로 추정되고, 2029년 1,769만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 CAGR 4% 이상에서 성장할 것으로 예측됩니다.
COVID-19의 대유행은 저발포 계면활성제 시장에 어느 정도 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 세계 각종 정부에 의한 안전 대책의 이행과 위생 의식 증가는 세제 및 세제 시장 수요에 긍정적인 영향을 주어, 저발포 계면활성제 시장 수요를 견인했습니다. COVID-19 이후에는 농약, 식품 및 유제품 공정, 세정제, 세제 및 세정제, 유전용 화학제품에 있어서의 저발포 계면활성제 수요 증가에 의해 시장이 성장했습니다.
주요 하이라이트
세제와 세정제의 현저한 성장, 지속가능한 계면활성제에 대한 수요 증가, 퍼스널케어 제품에 대한 수요 증가가 현재 연구 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
반면에, 엄격한 환경 규제와 다른 대안의 가용성은 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
바이오 계면활성제의 개척은 예측 기간 동안 시장에 기회를 가져올 것으로 예상됩니다.
아시아태평양이 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 또한 농약 및 농업화학에서 저발포 계면활성제 수요가 증가함에 따라 가장 높은 성장을 기록할 것으로 예상됩니다.
저발포 계면활성제 시장 동향
세제 및 세정제의 최종 사용자 산업이 시장을 독점
저발포 계면활성제는 세탁용 세제, 식기세척기용 세제, 카펫 클리너, 바닥용 클리너, 여러 유형의 유연한 마감재 등의 홈 케어 용도로 널리 채용되고 있습니다. 또한 물의 경도에 영향을 받지 않습니다.
비이온 계면활성제는 다른 계면활성제와 혼합되어 산업용 세척 용도에 널리 사용됩니다. 보다 환경친화적이고 지속가능한 계면활성제에 대한 수요가 저발포 계면활성제 시장의 최신 동향이 될 것으로 예상됩니다. 기업은 허브와 생분해성 화합물을 사용한 저발포 계면활성제의 제조로 전환하고 있습니다.
북미와 아시아태평양은 세계 최대의 세제 및 세정제 시장입니다. 아시아태평양에서는 주로 중국과 인도와 같은 국가에서 세제 수요가 증가하고 있습니다. 세제 수요가 증가함에 따라 Procter & Gamble과 같은 기업들은 인도에서 세제 사업에 투자하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 5월, Procter & Gamble은 인도의 테랑가나 주에 약 20억 루피(2,605만 달러)를 투자하여 새로운 액체 세제 제조 단위를 출시했습니다. 이와 같이, 액체 세제의 생산량 증가는 저발포 계면활성제 시장을 견인하는 것으로 보입니다.
미국은 세계 최대의 비누 및 세제 시장의 하나입니다. 노동통계국에 따르면 미국의 비누 및 세제의 연간 평균 지출액은 2022년 소비자 1인당 약 85.37달러에 달하였고, 전년대비 6% 증가를 반영하였습니다.
마찬가지로 유럽에서도 세제와 세정제에 대한 수요가 증가하고 있습니다. AISE(국제비누 세제 유지보수제품협회)에 따르면 2022년 세탁용 세제시장은 171억 4,000만 달러(158억 유로)로 전년도 162억 1,000만 달러(149억 4,000만 유로) 대비 5.4%의 성장률입니다. 이와 같이 세탁 케어용 세제 시장 확대가 현재의 조사 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
따라서 예측 기간 동안 세제 및 세정제의 최종 사용자 산업이 저발포 계면활성제 시장을 독점할 것으로 보입니다.
아시아태평양이 가장 급성장하는 시장
아시아태평양은 인도, 중국, 일본 등 여러 국가에서 다양한 최종 사용자 용도 수요 증가로 예측 기간 동안 저발포 계면활성제 시장을 독점할 것으로 예상됩니다.
중국과 인도와 같은 국가에서는 라이프 스타일의 변화와 제품의 범위가 넓어 저발포 계면활성제 시장을 견인하고 있습니다. 가처분 소득과 구매력 증가는 성장을 지원하고 있으며, 이는 홈&퍼스널케어 업계에서 저발포 계면활성제 수요를 높이고 있습니다.
퍼스널케어 용도에서는 항균성, 기포성, 컨디셔닝성, 온화한 세정 작용, 방부성을 발휘하기 위해, 샴푸, 세안료, 스킨 케어 크림 등에 사용되고 있습니다. 이 지역 전체에서 퍼스널케어 제품 수요가 증가하고 있기 때문에 제품 수요가 급증할 것으로 예상됩니다.
중국에서는 퍼스널케어 산업이 가장 급성장하는 분야 중 하나입니다. CHINABRIEF에 따르면 이 나라의 화장품 및 개인 관리 시장은 2025년까지 780억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.
마찬가지로 인도에서도 진화하는 소비자의 가치관과 기대에 대응하기 위해 퍼스널케어 및 위생 시장은 높은 성장률을 나타내고 있습니다. 인베스트 인디아에 따르면 퍼스널케어 및 위생시장은 2022년 150억 5,000만 달러로 평가되었으며, 2026년에는 173억 4,000만 달러에 이를 것으로 예상됩니다. 따라서 중국과 인도의 퍼스널케어 및 위생 시장의 성장은이 지역의 현재 연구 시장을 견인하게됩니다.
또한 중국에서는 석유 및 가스 탐사 활동의 활성화에 따라 유전용 화학제품 시장이 확대되고 있습니다. 여러 세계 기업들이 중국에서 유전 화학제품의 사업을 확대하고 있습니다.
이와 같이, 세제, 세정제, 퍼스널케어 제품, 유전 화학제품의 제조에 있어서의 저발포 계면활성제 수요 증가는 예측 기간중, 동지역 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
기타 혜택 :
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
세제 및 세정제의 현저한 성장
지속가능한 계면활성제에 대한 수요 증가
퍼스널케어 제품에 대한 수요 증가
억제요인
엄격한 환경 규제
다른 대체품의 이용가능성
업계 밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
경쟁도
제5장 시장 세분화(시장 규모)
유형
양성
양이온
비이온
최종 사용자 산업
농약
식품 및 유제품용 세정제
세제 및 세정제
펄프 및 제지
금속세정 및 금속가공유제
유전용 화학제품
기타(섬유 및 퍼스널케어 등)
지역
아시아태평양
중국
인도
일본
한국
기타 아시아태평양
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
이탈리아
프랑스
기타 유럽
남미
브라질
아르헨티나
기타 남미
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카
기타 중동 및 아프리카
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작사업, 제휴 및 협정
시장 점유율(%)** 및 랭킹 분석
주요 기업의 전략
기업 프로파일
AkzoNobel NV
BASF SE
Clariant AG
Croda International plc
Dow
Evonik Industries AG
Huntsman International LLC
KAO CORPORATION
Nufarm
Oxiteno SA
Solvay
Stepan Company
제7장 시장 기회 및 앞으로의 동향
바이오계 계면활성제의 개발
기타 기회
AJY
영문 목차
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The Low Foam Surfactants Market size is estimated at USD 14.35 million in 2024, and is expected to reach USD 17.69 million by 2029, growing at a CAGR of greater than 4% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 pandemic positively affected the market for low-foam surfactants to some extent. The implementation of safety measures by various governments across the globe and the increasing awareness about hygiene positively impacted the market demand for detergents and cleaning agents, thereby driving the market demand for low-foam surfactants. Post-COVID-19, the market grew due to the increasing demand for low-foam surfactants in agrochemicals, food and dairy processes, cleaners, detergents and cleaning agents, and oilfield chemicals.
Key Highlights
The significant growth in detergents and cleaning agents, increased demand for sustainable surfactants, and the rising demand for personal care products are expected to drive the current studied market.
On the flip side, the stringent environmental regulations and the availability of other substitutes are expected to hinder the growth of the market.
The development of bio-based surfactants is expected to create opportunities for the market during the forecast period.
The Asia-Pacific region is expected to dominate the market. It is also expected to register the highest growth due to the rising demand for low foam surfactants in agrochemicals and agrochemicals.
Low Foam Surfactants Market Trends
Detergents and Cleaning Agents End-user Industry Segment to Dominate the Market
Low foam surfactants are extensively employed in home care applications like laundry detergents, dishwasher detergents, carpet cleaners, floor cleaners, and several types of fabric softeners. In addition, they are not affected by the hardness of water.
Non-ionic surfactants are mixed with other surfactants and are widely used in industrial cleaning applications. Demand for greener & sustainable surfactants is anticipated to be the latest trend in the low foam surfactants market. Players are transitioning towards manufacturing low-foam surfactants with herbal and biodegradable compounds.
North America and Asia-Pacific are the largest markets for detergents and cleaning agents across the world. In the Asia-Pacific region, the demand for detergents is mainly increasing in countries like China and India. Owing to the rising demand for detergents, firms such as Procter & Gamble are investing in a detergent business in India. For instance, in May 2022, Procter & Gamble started a new liquid detergent manufacturing unit in Telangana, India, with an investment of around INR 2,000 million (USD 26.05 million). Thus, the rising production volumes of liquid detergents will drive the market for low-foam surfactants.
The United States is one of the largest markets for soaps and detergents across the world. According to the Bureau of Labor Statistics, the average annual expenditures for soaps and detergents in the United States amounted to roughly USD 85.37 per consumer unit in 2022, reflecting an increase of 6% compared to the previous year.
Similarly, in Europe, the demand for detergents and cleaning agents is increasing. According to A.I.S.E ( International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products), the market for laundry care detergents is registered at USD 17.14 billion (EUR 15.8 billion) in 2022, as compared to USD 16.21 billion (EUR 14.94 billion) reported in the previous year at a growth rate of 5.4%. Thus, the increasing market for laundry care detergents is expected to drive the current studied market.
Thus, the detergents and cleaning agents end-user industry segment will dominate the market for low foam surfactants during the forecast period.
Asia Pacific Region to be the Fastest Growing Market
The Asia-Pacific region is expected to dominate the market for low-foam detergents during the forecast period due to increased demand from various end-user applications in countries like India, China, and Japan.
In countries like China and India, the changes in the lifestyle and wide scope of application of the product are driving the market for low-foam detergents. The increasing disposable income and purchasing power support the growth, which in turn has increased the demand for low-foam surfactants in the home & personal care industry.
In personal care applications, they exhibit antimicrobial properties, foaming & conditioning properties, mild detergency actions, and preservative properties and hence are being used in shampoos, face washes, and skincare creams. The increasing demand for personal care products across the region is expected to surge the demand for the product.
In China, the personal care industry is one of the fastest-growing sectors. According to CHINABRIEF, the cosmetics and personal care market in the country is expected to reach USD 78 billion by 2025.
Similarly, in India, the personal care and hygiene market is growing at a higher rate to deal with evolving consumer values and expectations. According to Invest India, the personal care and hygiene market is valued at USD 15.05 billion in 2022 and is expected to reach USD 17.34 billion by 2026. Thus, the growth in the personal care and hygiene markets in China and India will drive the current studied market in the region.
Furthermore, in China, the market for oilfield chemicals is increasing with the rising oil and gas exploration activities in the country. Several global companies are expanding their operations of oil field chemicals in China. For instance, in March 2023, Aramco, one of the world's major integrated energy and chemicals companies, signed definitive agreements to acquire a 10% interest in Shenzhen-listed Rongsheng Petrochemical Co. Ltd in China. The acquisition will help to increase the production volume of oilfield chemicals in the country, thereby driving the market for low-foam surfactants.
Thus, the rising demand for low-foam surfactants in the manufacturing of detergents and cleaning agents, personal care products, and oil field chemicals is expected to drive the market in the region during the forecast period.
Low Foam Surfactants Industry Overview
Low Foam Surfactants market is partially consolidated in nature. Some of the major players in the market (not in any particular order) include AkzoNobel N.V., BASF SE, Clariant AG, Evonik Industries AG, and Huntsman International LLC, among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Significant Growth in Detergents and Cleaning Agents
4.1.2 Increased Demand for Sustainable Surfactants
4.1.3 The rising demand for personal care products
4.2 Restraints
4.2.1 The Stringent Enviornmental Regulations
4.2.2 The Availability of Other Substitutes
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)
5.1 Type
5.1.1 Amphoteric
5.1.2 Cationic
5.1.3 Non-ionic
5.2 End-user Industry
5.2.1 Agrochemicals
5.2.2 Food and Dairy Process Cleaners
5.2.3 Detergents and Cleaning Agents
5.2.4 Pulp and Paper
5.2.5 Metal Cleaning and Metal Working Fluids
5.2.6 Oilfield Chemicals
5.2.7 Others (Textiles, Personal care, etc.)
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 Italy
5.3.3.4 France
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements