항공기용 오토파일럿 시스템 시장 규모는 2024년에 59억 6,000만 달러로 추정되며, 2029년에는 79억 6,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2024-2029년) CAGR은 5.97%로 성장할 전망입니다.
항공업계의 안전 요건 강화가 시장을 주도하고 있습니다. 비행 바이 와이어(FBW) 개념의 등장으로 항공기에 첨단 비행 컴퓨터가 장착되어야 합니다. 또한 최적의 안전 수준을 보장하고 조종사의 상황 인식을 강화하기 위해 전 세계 항공 규제기관은 비행 감독 시스템과 연동된 자동 조종 시스템을 장착하도록 요구하고 있습니다.
자동비행이 가능한 첨단 항공기의 개발은 항공기용 자동조종장비의 연구개발을 촉진하고 있으며, 이 기술이 완전히 개발되고 상업적으로 실현될 경우 시장 기업의 사업전망이 개선될 것으로 예상됩니다.
또한 항공 당국의 자동 조종 시스템 사용에 대한 엄격한 규제로 인해 개발자는 자동 조종 시스템 인증을 받기 위해 연구개발의 범위를 확대해야 합니다. 예를 들어 유럽 연합 항공 안전 기구(EASA)는 항공사가 한 명의 조종사만으로 항공기를 운항할 수 있는 다양한 방법을 개발하기 위한 제안서를 제출했으며, EASA는 빠르면 2027년에 전환이 실현될 수 있을 것으로 예상하고 있습니다. eMCO)와 단일 조종사 운항(SiPO)이라는 두 가지 개념을 도입해야 합니다. 이러한 개발은 단일 조종사 자율화 시스템과 오류에 강한 조종석 설계를 요구하기 때문에 오토파일럿 시스템 시장에 활력을 불어넣을 것으로 보입니다.
ICAO의 예측에 따르면 항공운송 수요는 20년간 평균적으로 전년 대비 4.3% 증가할 것으로 예상됩니다. 항공사는 여객 운송량 증가에 대응하기 위해 차세대 항공기 조달에 나서고 있습니다. 에어버스와 보잉은 2022년까지 총 1,000대 이상의 항공기를 납품하고 2023년에는 더 많은 항공기를 납품할 예정입니다.2022년 보잉은 737 MAX 561대, 와이드바디 213대, 보잉의 화물기 라인 78대를 주문했습니다. 보잉은 또한 777-8 화물기 50대를 주문했습니다. 콜린스 에어로스페이스의 항공전자 부문은 에어버스 A320, A330, A350 A380, 보잉 B737, B767 기종에 ADF900 자동 방향 탐지기를 공급하고 있습니다. 또한 보잉 B777 기종에 이중화 디지털 자동조종장비를 갖춘 자동비행제어시스템을 공급하고 있습니다. 가민은 에어버스 A220 기종의 자동 조종 시스템 공급업체입니다.
미국 연방항공청(FAA)과 유럽항공안전청(EASA)과 같은 주요 항공 규제기관은 몇 가지 안전 문제를 해결하기 위해 민간 항공기에 자동조종장비 장착을 의무화하고 있습니다. 예를 들어 2023년 8월, 아스펜아비오닉스와 트리오아비오닉스는 12종 이상의 일반 여객기에 아스펜 에볼루션 E5 비행 디스플레이와 트리오프로파일럿 오토파일럿을 결합한 패키지로 합리적인 가격의 디지털 오토파일럿/전자식 비행 디스플레이(EFIS)를 출시할 예정입니다. 비행 디스플레이(EFIS) 시스템을 출시했습니다. 마찬가지로 2023년 8월, 가민은 유로콥터 AS350 B2의 데모 비행에서 GFC 600H 오토파일럿 시스템을 선보였습니다. 가민은 GFC 600H 시스템에 대한 추가 형식인증(STC) 승인을 받기 위해 노력하고 있습니다.
국제공항협의회(ACI)에 따르면 아시아태평양의 항공기 이동 점유율은 2021년 32.5%에서 2041년 45.2%로 증가할 것으로 예상됩니다. 중국은 항공 운송량에서 세계 최대 항공 시장이 될 것으로 예상됩니다. 같은 기간 중 인도는 세계 3위의 항공 시장으로 성장할 것으로 예상되며, 인도네시아와 태국과 같은 다른 국가들은 세계 10위권에 진입할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 여객 운송량 증가에 따라 신형 항공기에 대한 수요는 계속 증가하고 있습니다.
국제 전략 정세가 크게 변화함에 따라 지역 분쟁이 확대되면서 국제 안보 시스템의 구성이 훼손되고 있습니다. 군력을 강화하기 위해 중국, 인도 등 일부 국가는 안보 위협에 효과적으로 대응하고 긴급하고 중요하며 위험한 전략적 임무를 달성하기 위해 새로운 조달에 의존하고 있습니다. 예를 들어 인도 공군은 2023년 8월 경전투기(LCA) Mk1A 100대를 80억 달러에 힌두스탄 에어로노틱스(HAL)에 주문할 예정이며, Mk1A 버전은 최신 항공전자, 레이더, 전자전 스위트, 미사일 기능을 탑재하고 있습니다. 장착되어 있습니다.
최신 전투기에는 고급 자동 조종 시스템과 비행 컴퓨터가 장착되어 있으며, 조종사의 전반적인 상황 인식을 향상시킬 수 있습니다. 항공기 수요 증가는 예측 기간 중 이 지역 시장 기업의 사업 전망을 강화할 것으로 예상됩니다. 수많은 군용 항공기 프로토타입이 개발되고 있으며, 군용 항공기에 대한 세계 수요를 충족시키기 위해 현재 여러 군 조달 프로그램이 진행 중입니다. 군용 전투기 제조업체들은 적시 납품을 보장하기 위해 생산 능력을 강화하기 위해 노력하고 있습니다.
항공기용 오토파일럿 시장은 단편화되어 있으며, 소수의 세계 기업이 시장을 주도하고 있습니다. 시장내 주요 업체로는 BAE Systems plc, Honeywell International Inc., Meggitt(Parker Hannifin Corporation), Avidyne Corporation, Safran 등이 있습니다. 항공교통과 더불어 일부 국가의 지정학적 불안이 고조되고 있는 새로운 안보 환경이 항공기에 대한 수요를 확대하고 있습니다. 장기 계약을 수주하고 세계 입지를 확대하기 위해 각 업체들은 새로운 항공 자산을 조달하는 데 많은 투자를 하고 있습니다. 또한 지속적인 연구개발은 통합 자동 조종 기술 및 관련 하위 시스템의 정확성과 효율성을 향상시키는 데 도움이 되고 있습니다. 예를 들어 2021년 10월 Garmin Ltd.는 자사의 GFC 500 오토파일럿이 Beechcraft 19 Sport, Beechcraft 23 Musketeer/Sundowner 및 Beechcraft 24 Musketeer/Sierra 항공기 모델에서 사용할 수 있도록 미국 연방항공청(FAA)으로부터 보충형식인증(STC)을 획득했다고 발표했습니다. 마찬가지로 2021년 6월 벨 텍스트론은 벨 505 헬리콥터에 탑재된 제네시스 헬리서스 자동조종장비가 영국 민간항공청(CAA)으로부터 인증을 받았다고 발표했습니다.
The Aircraft Autopilot System Market size is estimated at USD 5.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.97% during the forecast period (2024-2029).
The enhanced safety requirements of the aviation industry drive the market. The advent of the fly-by-wire (FBW) concept necessitates the integration of advanced flight computers onboard an aircraft. Furthermore, to ensure optimal safety levels and enhance the situational awareness of the pilots, the global aviation regulatory agencies have mandated the installation of an autopilot system in conjunction with the flight director system.
The development of advanced aircraft capable of automated flights is driving the ongoing R&D aspect for aircraft autopilot systems and is anticipated to enhance the business prospects of the market players once the technology is fully developed and becomes commercially feasible.
Moreover, stringent regulations from aviation authorities regarding the utilization of autopilot systems will require the developers to increase their scope of R&D to get their autopilot systems certified. For instance, the European Union Aviation Safety Agency (EASA) has filed a proposal to develop various ways for airlines to operate aircraft with a single pilot. EASA anticipates that the transition might happen as early as 2027. The EASA plan has two concepts that need to be incorporated: extended minimum manned operations (eMCO) and single pilot operations (SiPO). Such developments are going to fuel the autopilot systems market as this will demand single pilot autonomy systems and error-tolerant cockpit designs.
As Per ICAO estimates, the demand for air transport will likely increase by 4.3% YoY on average over the two decades. To address the passenger traffic growth, airline operators have initiated procurement drives for new-generation aircraft. Airbus and Boeing together exceeded 1,000 aircraft deliveries in 2022, and both are planning to ramp up more deliveries in 2023. In 2022, Boeing received 561 orders for 737 MAX, 213 orders for widebodies, and 78 orders for Boeing's freighter line. Boeing also received 50 orders for 777-8 Freighter aircraft. Collins Aerospace's avionics division is providing ADF 900 Automatic direction finder to Airbus A320, A330, A350 A380, Boeing B737, and B767 aircraft. It also supplies Automatic flight control systems with redundant digital autopilot to Boeing B777 aircraft. Garmin is the supplier of autopilot systems for Airbus A220 aircraft.
The dominant aviation regulatory agencies, such as the Federal Aviation Administration (FAA) and the European Aviation Safety Agency (EASA), have mandated the installation of autopilot systems in commercial aircraft to address several safety concerns. For instance, in August 2023, Aspen Avionics and Trio Avionics released an affordable digital autopilot/electronic flight display (EFIS) system with combined packages of Aspen Evolution E5 flight display and Trio Pro Pilot autopilot for more than 12 general aviation aircraft models. Similarly, in August 2023, in a demo flight in a Eurocopter AS350 B2, Garmin showcased its GFC 600H autopilot system. Garmin is working to receive supplemental-type certificate (STC) approvals for the GFC 600H system.
According to Airports Council International (ACI), the Asia-Pacific region is expected to have an aircraft movement share of 45.2% in the year 2041, from 32.5% in the year 2021. China is anticipated to become the world's largest aviation market in terms of air traffic. During the same period, India is anticipated to develop into the world's third-largest aviation market, while other countries, such as Indonesia and Thailand, are forecasted to enter the top 10 global markets. The demand for new aircraft is driven by the ever-growing passenger traffic in the region.
On account of the profound changes in the international strategic landscape, the configuration of the international security system has been undermined by the growing regional conflicts. To enhance military prowess, several countries, such as China and India, have resorted to new procurements to effectively respond to security threats and accomplish urgent, critical, and dangerous strategic missions. For instance, in August 2023, the Indian Air Force plans to give a contract of USD 8 billion for 100 Mk1A variants of Light Combat Aircraft (LCA) to Hindustan Aeronautics Limited (HAL). The Mk1A version is equipped with modern avionics, radar, electronic warfare suite, and missile capabilities.
Modern fighter aircraft are equipped with advanced autopilot systems and flight computers for augmenting the overall situation awareness of the pilot. An increase in demand for aircraft is anticipated to bolster the business prospects of the market players in the region during the forecast period. While numerous military aircraft prototypes are being developed, several military procurement programs are currently underway to cater to the global demand for military aircraft. Military fighter aircraft manufacturers are trying to enhance their production capabilities to ensure timely deliveries.
The aircraft autopilot market is fragmented, with a handful of global players present in the market. Some of the prominent players in the market include BAE Systems plc, Honeywell International Inc., Meggitt (Parker Hannifin Corporation), Avidyne Corporation, and Safran, among others. Besides air traffic, the emerging security environment, fueled by the growing geopolitical unrest in several countries, is resulting in the growing demand for aircraft. In order to gain long-term contracts and expand their global presence, players are investing significantly in the procurement of new aerial assets. Furthermore, continuous R&D has been fostering the advancements of accuracy and efficiency of integrated autopilot technologies and associated subsystems. For instance, in October 2021, Garmin Ltd. announced that its GFC 500 autopilot received Supplemental Type Certification (STC) from the Federal Aviation Administration (FAA) for use in Beechcraft 19 Sport, Beechcraft 23 Musketeer/Sundowner, and Beechcraft 24 Musketeer/Sierra aircraft models. Similarly, in June 2021, Bell Textron Inc. announced that the Genesys HeliSAS autopilot incorporated into the Bell 505 helicopter had received certification from the UK's Civil Aviation Authority (CAA).