항공기 페어링 시장은 2024년에 19억 2,000만 달러로 추정되었고, 2029년에는 26억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2024-2029년)의 CAGR은 6.81%로 성장합니다.
차세대 항공기에 대한 수요가 증가함에 따라 항공기 OEM의 생산율이 증가하여 항공기 페어링 공급업체도 생산량을 증가시키는 압력을 가하고 있습니다. 이 시장에서는 항공기 증가와 저렴한 항공사의 성장에 의해 민간 항공기 수요가 증가하고 있으며, 이것이 제품 수요의 원동력이 되고 있습니다. 게다가 이 시장의 성장은 다양한 정부가 방어 능력을 확대하기 위해 군사 훈련과 전투기의 도입을 확대함으로써 촉진될 가능성이 높습니다.
가벼운 페어링을 제조하기 위해 여러 제조업체가 항공기의 다양한 페어링을 제조하기 위해 다양한 복합재료를 사용하고 있으며, 이는 현재 시장의 큰 추세입니다. 복합재제 항공구조물에 대한 수요 증가는 시장을 자극하는 것으로 보입니다. 단거리 활주로의 성능 요건을 충족하는 항공기를 설계하는 항공 기술자의 경우, 페이로드 요구 사항을 충족하는 데 필요한 강도와 밀도 비율을 가진 재료를 선택하는 데 무게는 여전히 큰 문제입니다. 항공기의 경량화는 에너지 소비를 줄입니다. 항공기 페어링 시장의 성장에 기여하는 주요 요인은 제어면 및 페어링과 같은 경량 항공 구조물에 대한 수요가 세계에서 증가하고 있다는 것입니다.
이 시장은 수익이 업계 전체 수익의 대부분을 차지하는 상업 부문에 의해 지배될 것으로 예상됩니다. 현재, 좁은 바디 항공기는 주로 개발도상국에서 여객 수송량 증가에 견인되어 높은 수요를 목격하고 있습니다. 수요가 증가함에 따라 민간 항공기의 생산률은 해마다 증가하고 있으며 공급망의 각 회사는 생산 능력을 강화할 필요가 있습니다. Airbus A320과 Boeing B737은 민간 항공기 사상 최대 판매수를 자랑하는 2기종의 제조업체로, 이 2기종의 생산량은 해마다 꾸준히 증가하고 있습니다. Airbus는 A320 제품군을월60대까지 생산하고 있습니다. 따라서 FACC AG, Patria Aerostructures, Teledyne CML Composites, Ducommun Aerostructures, Avcorp Industries Inc., CTRM과 같은 기업이 이러한 모델의 페어링 공급 체인에 종사하고 있으며, 이들 기업도 생산 수준을 올릴 필요가 있습니다. 이러한 이유로 민간 항공기 부문에서는 향후 수년간 시장 확대가 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 7월, Deutsche Aircraft와 Aciturri는 D328eco 항공기를 위한 엄선된 복합재료 기술의 레퍼런스 공급업체로 Aciturri Aerostructures를 지명할 것이라고 발표했습니다. 이 계약에서 Aciturri는 복합재와 금속 기술을 사용하여 페어링, 착륙 장치 도어 및 비행 제어 가동 장치를 제조해야 합니다. Aciturri는 또한 최종 조립 라인에 통합하기 위해 부품을 조립합니다.
지역별로 항공기 페어링 시장은 아시아태평양에서 높은 성장률을 보이고 있습니다. 이 지역에서는 민간 항공기의 납입 대수가 증가하고 있으며, 각국의 군용기 조달이 증가하고 있는 것이 시장 성장의 배경에 있습니다. 국제항공운송협회(IATA)에 따르면 2030년까지 아시아 항공 여객수는 그 다음 2대 시장인 북미와 유럽을 상회한다고 합니다. 여객 운송량이 이처럼 높은 성장률을 보이면, 이 지역의 항공사는 수요 증가에 대응하기 위해 새로운 항공기를 조달해야 합니다. 군사 활동에서도 아시아태평양 국가들은 대규모 항공기를 조달하고 있습니다. 예를 들어 보잉은 2021년 2월 Tata Group과의 합작회사인 Tata Boeing Aerospace Limited(TBAL)의 하이데라바드 공장(인도)에 새로운 생산 라인을 설치할 것이라고 발표했습니다. 이것은 737-max 계열의 복잡한 수직 꼬리 날개를 생산하는 것입니다. 또한, 2023년 2월 현재, Air India, Indigo 등 인도의 민간 항공사는 다양한 항공기 제조업체에서 1,100대의 항공기 주문을 보류하고 있습니다.
항공기 페어링 시장은 항공기 제조업체에 착륙 장치, 날개, 제어 표면 및 엔진에 대한 페어링을 제공하는 많은 현지 기업이 존재하기 때문에 매우 단편화되었습니다. Saab AB, Daher, Strata Manufacturing PJSC, FACC AG, Composites Technology Research Malaysia Sdn Bhd(CTRM) 등이 시장에서 유명한 진출기업입니다. 페어링 시장에서 밸류체인의 재료 공급업체 및 기타 Tier 2 공급업체는 Boeing 및 Airbus SE와 같은 항공기 OEM과 협력하여 경량 페어링 구조를 공동 개발하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 11월, Materialize와 Proponent는 항공우주 애프터마켓 공급망에서 3D 프린팅 프로파일을 확대하기 위한 파트너십을 발표했습니다. Proponent는 항공사, MRO, 파트너 브랜드 제조업체, 혁신적인 제품 포트폴리오에 전통적인 유통 서비스를 제공합니다. 이 회사는 전 세계 커버리지를 통해 100개국 이상의 약 6,000개 항공기 고객에게 연간 5,400만 부품을 공급하고 있습니다. 이 회사는 엔진, 기체, 객실 인테리어, 조종석 등 애프터마켓 부품을 제공합니다.
The Aircraft Fairings Market is valued at USD 1.92 billion in 2024 and is expected to reach USD 2.67 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.81% during the forecast period (2024-2029).
The increasing demand for newer generation aircraft is making the aircraft OEMs increase their production rates, thereby putting pressure on the aircraft fairing suppliers to increase their production volumes as well. The market saw a rise in demand for commercial aircraft driven by increasing fleet expansion and growth of low-cost carriers, which is driving product demand. In addition, growth in this market is likely to be encouraged by the growing uptake of military training and fighter aircraft from various governments for expanding their defense competencies.
To produce lightweight fairings, several manufacturers are using different composite materials for manufacturing various fairings of aircraft, which is now a major trend in the market. An increase in demand for composite aerostructures will stimulate the market. For aeronautical engineers designing aircraft for short runway performance requirements, weight remains a major issue in choosing materials with the necessary strength and density ratios to meet their payload demands. Reducing the weight of the aircraft reduces energy consumption. The main factor contributing to the growth of the aircraft fairing market is the growing demand for lightweight aerostructures such as control surfaces and fairings across the globe.
The market is expected to be dominated by the commercial segment, whose revenue forms a major part of the total revenues of the industry. Currently, narrow-body aircraft are witnessing high demand, driven by increasing passenger traffic, mainly in developing countries. With the increasing demand, the production rates of commercial aircraft increased over the years, putting pressure on the players in the supply chain to increase their production capacities as well. The manufacturer of Airbus A320 and Boeing B737, two of the largest-selling commercial aircraft in history, saw steady growth over the years. Airbus is increasing the production of the A320 family of aircraft to 60 units per month. Hence, companies like FACC AG, Patria Aerostructures, Teledyne CML Composites, Ducommun Aerostructures, Avcorp Industries Inc., and CTRM are involved in the supply chain of fairings for these models, who will also be pressurized to ramp up their production levels. Thus, the market is expected to be higher in the commercial aircraft segment in the years to come. For instance, in July 2022, Deutsche Aircraft and Aciturri announced the appointment of Aciturri Aerostructures as a reference supplier for selected composite technologies for the D328eco aircraft. The contract requires that Aciturri manufacture the fairings, landing gear doors, and flight control movables using composite and metallic technologies. Aciturri will also ensure the assembly of the components for integration on the final assembly line.
In terms of geography, the aircraft fairings market is experiencing a high growth rate in the Asia-Pacific region. Growth in the deliveries of commercial aircraft and the increasing procurement of military aircraft by various countries in the region are the reasons behind the growth of the market. According to the International Air Transport Association (IATA), air travel in Asia will be greater than the next two biggest markets, North America and Europe, by 2030. With such a high rate of growth in terms of passenger traffic, the airlines in the region need to procure new aircraft to cater to the increasing demand. Even for military activities, the countries in the Asia-Pacific region are procuring aircraft on a large scale. For instance, in February 2021, Boeing announced a new production line at the Hyderabad facility (India) of its joint venture with the Tata Group, Tata Boeing Aerospace Limited (TBAL). It is to manufacture complex vertical Fins for 737-max family aircraft. Moreover, as of February 2023, Indian private airlines such as Air India, Indigo, and others include 1,100 pending aircraft orders from various aircraft manufacturers.
The aircraft fairings market is highly fragmented due to the presence of many local players that provide aircraft manufacturers with fairings for landing gear, wings, control surfaces, and engines. Saab AB, Daher, Strata Manufacturing PJSC, FACC AG, and Composites Technology Research Malaysia Sdn Bhd (CTRM) are some of the prominent players in the market. In the fairings market, the material suppliers and other tier-2 suppliers in the value chain are collaborating with the aircraft OEMs, like The Boeing Company and Airbus SE, to jointly develop lightweight fairing structures. For instance, in November 2021, Materialize and Proponent announced a partnership to expand the profile of 3D printing in aerospace aftermarket supply chains. Proponent offers traditional distribution services to airlines, MROs, original equipment manufacturers, and innovative product portfolios. Through its global coverage, the firm delivers 54 million parts a year to approximately 6,000 aircraft clients in more than 100 countries. These companies offer aftermarket parts, such as engines, airframes, cabin interiors, and cockpits.