 
		인유두종 바이러스 백신 시장은 예측 기간 동안 7.5% 가까운 CAGR로 추이할 전망입니다.

유행성 발병과 함께 긴급하지 않은 질병의 스크리닝과 진단이 세계에서 연기되어 조사 대상 시장에 영향을 미치고 있습니다. 2021년 3월 PubMed에 발표된 조사 결과에 따르면, 세계 응답 검사 시설 중 74%가 자궁 경부암 검진용 인유두종 바이러스 백신 검사공급 부족에 빠졌습니다. 그 때문에 자궁경부암 검진이나 기타 관련 암 검진이 감소하고, 결국 유방암시 인유두종 바이러스 백신 수요가 감소했습니다. 게다가 2023년 1월에 Vaccines 잡지에 발표된 조사 연구에 따르면, 유행의 초기 단계에서 미국에서는 인유두종 바이러스 백신 접종률이 전년 대비 75% 감소한 것으로 확인되었습니다. 따라서 위의 요인으로 인해 COVID-19 팬데믹은 조사한 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 그러나 COVID-19 환자가 통제됨에 따라 인유두종 바이러스 백신 수요라는 점에서 시장은 유행 전의 성격을 되찾았습니다. 또한, 조기 검진과 백신접종을 위한 정부·민간단체에 의한 이니셔티브 증가나 새로운 인유두종 바이러스 백신의 승인에 의해 시장은 예측 기간 중에 크게 성장할 것으로 생각되고 있습니다.
자궁경부암, 항문암, 생식기 사마귀 등 인유두종 바이러스 백신 관련 질환의 유병률 상승은 인유두종 바이러스 백신 수요를 크게 밀어올릴 것으로 예상됩니다. 예를 들어, India, HPV and Related Cancers, 2023 report에 따르면, 자궁 경부암은 인도 여성들 사이에서 두 번째로 빈도가 높은 암으로 순위가 매겨졌으며, 15세에서 44세 사이에서 둘째로 빈도가 높은 암입니다. 이 자료에 따르면 인도에서는 매년 12만 3,907명의 여성이 자궁경부암으로 진단되고 있습니다. 따라서 자궁 경부암의 부담이 크므로 예측 기간 중에 인유두종 바이러스 백신 수요가 높아질 것으로 예상됩니다.
인유두종 바이러스 백신에 자금을 제공하는 정부의 이니셔티브이나 검진·예방접종 프로그램 증가는 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2023년 1월에 Vaccines Journal 잡지에 게재된 기사에 따르면, 스위스에서는 11-14세의 소아와 15-26세의 여성을 대상으로 인유두종 바이러스 백신이 전액 조성되고 있습니다. 또한 2022년 3월에는 그리스에서 성별에 얽매이지 않는 인유두종 바이러스 백신 접종 프로그램이 시작되었습니다.
또한 2021년 1월 미국 보건사회 복지성은 18-26세의 젊은 성인의 인유두종 바이러스 백신 접종률을 높이기 위해 'HPV VAX NOW' 캠페인을 시작했습니다. 또한 사우디아라비아에서는 2021년 11월 9-13세의 소녀를 대상으로 자궁경부암의 발병을 예방하기 위한 인유두종 바이러스 감염 프로그램을 시작했습니다. 이에 따라 인유두종 바이러스 백신-자궁 경부암 백신 시장 개척이 진행되어 시장 성장이 촉진될 것으로 기대됩니다.
따라서 자궁경부암의 높은 부담, 검진이나 예방접종 프로그램 증가, 백신의 발매 등의 요인으로부터 조사 대상 시장은 예측 기간 중에 성장을 나타낼 것으로 예상됩니다. 그러나 엄격한 규제가 예측 기간 동안 시장 성장을 방해할 가능성이 높습니다.
자궁 경부암 부문은 예측 기간 동안 시장의 건전한 성장이 예상됩니다. 자궁 경부암의 거의 모든 것은 인유두종 바이러스에 의해 유발됩니다. 이 분야는 조기 검진, 백신접종, 백신 승인을 위한 정부의 대처에 지지되어 자궁경부암의 부담이 증가하고 있기 때문에 예측기간 중에 성장할 것으로 예상됩니다.
미국암협회(ACS)의 2023년 보고서에 따르면 미국에서는 2023년에 13,960례의 자궁경부암이 새롭게 진단될 것으로 예측되고 있습니다. 또한 일본 Human Papillomavirus, Fact Sheet 2023에 따르면 매년 1만 2,785명의 여성이 자궁경부암으로 진단되고, 2023년 인유두종 바이러스 백신 관련 자궁경부암 이환율은 19.8입니다. 따라서 자궁 경부암의 부담이 크므로 혁신적인 백신 개발 수요가 높아지고 시장 성장이 촉진됩니다.
게다가 검진과 계몽 활동 증가가 진단을 증가시키고 시장 성장을 더욱 밀어올릴 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 2월, 보건사회의료부(DHSC)는 국민보건서비스(NHS)의 지원을 받아 잉글랜드에서 자궁경부 검진을 받을 자격이 있는 후보자의 수를 증가시키기 위한 새로운 전국 자궁 경부 검진 캠페인을 개시했습니다. 검진 증가는 자궁 경부암과 관련된 고위험 인유두종 바이러스 백신 유형에 대한 방어를 제공하는 인유두종 바이러스 백신 수요를 밀어 올려 이 부문의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
혁신적인 백신을 출시하기 위한 연구개발 증가는 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 2022년 9월 인도 정부는 인도 혈청 연구소(SII)와 생물공학국(DBT)이 개발한 자궁 경부암에 대한 4가 인유두종 바이러스 백신(qHPV)을 인도에서 출시했습니다. 인도 혈청 연구소(SII)와 생명공학국(DBT)이 개발한 것입니다. SII에 의하면, 이 백신의 가격은 1회당 약 2.5-5달러(200-400루피)로, 세계 기타 지역에 비해 꽤 쌉니다.
이와 같이 자궁경부암 환자 증가, 자궁경부암 검진 증가, 백신 발매 증가에 의해 이 분야는 예측기간 중에 고성장이 예상됩니다.

북미는 의료 인프라가 갖추어져 있는 것, 자궁경부암 및 기타 인유두종 바이러스 백신 관련 암의 부담이 크므로, 인유두종 바이러스 백신 시장에서 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 게다가 시장 진출기업의 프레즌스 향상과 전략적 이니셔티브도 예측 기간 동안 시장 성장을 가속합니다.
미국 암 협회(American Cancer Society)의 2022년 보고서에 따르면, 미국에서는 2022년에 새롭게 9,440명의 항문암이 진단되었습니다. 또한 캐나다 암 협회에 따르면 2022년에는 1,450명의 캐나다 여성이 자궁 경부암으로 진단되었습니다. 따라서 이러한 암의 높은 부담은 예측기간 동안 이 지역의 조사시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
또한 2023년 2월에 Human Vaccine and Immunotherapeutic Journal에 게재된 논문에 따르면 미국에서는 인유두종 바이러스 백신 접종은 9세부터 시작할 수 있으며 26세까지 계속됩니다. 또한, 13세에서 17세의 십대의 약 77%가 인유두종 바이러스 백신을 1회 이상 접종하고 있으며, 약 62%가 전체 시리즈를 종료했습니다. 이 지역에서 인유두종 바이러스 백신의 접종률이 높고 조기 검진 노력은 예측 기간 동안 인유두종 바이러스 백신 수요를 밀어 올리고 있습니다.
게다가 시장 진출 기업에 의한 발매나 승인, 제휴, 협력 등의 전략적 이니셔티브도 시장 성장을 가속시킵니다. 예를 들어, 2022년 4월, 머크 캐나다사는 캐나다 보건부로부터 인유두종 바이러스 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52, 58형에 의한 감염을 예방하기 위해 9세에서 45세 까지 개인에서 GARDASIL 9(인유두종 바이러스 9가 백신, 유전자 재조합)의 적응 확대 승인을 취득했습니다.
그 때문에 암 부담 증가나 백신의 발매·승인 등의 요인이 예측 기간 중의 북미 시장의 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
인유두종 바이러스 백신 시장은 소수의 주요 시장 진출기업의 존재로 인해 통합된 시장이 되었습니다. 경쟁 구도에는 Merck & Co., Inc., GSK plc, Serum Institute of India Pvt. Ltd., Wantai BioPharm 등 시장 점유율을 보유한 지명도가 높은 국제 기업 및 지역 기업 분석이 포함됩니다.

The human papillomavirus (HPV) vaccine market is expected to register a CAGR of nearly 7.5% during the forecast period.
As the pandemic hit, the screening and diagnosis of non-emergency diseases were postponed worldwide, which has impacted the studied market. As per a research study published in March 2021 in PubMed, 74% of the total respondent laboratories globally experienced a supply shortage for HPV tests for cervical cancer screening. Therefore, there was a reduction in cervical cancer and other related cancer screening, ultimately reducing the demand for the HPV vaccine during the pandemic. Furthermore, a research study published in January 2023 in Vaccines indicated that a 75% reduction in HPV vaccination coverage was observed in the United States during the initial phase of the pandemic as compared to the previous year. Hence, owing to the factors mentioned above, the COVID-19 pandemic significantly impacted the market studied. However, with the COVID-19 cases in control, the market regained its pre-pandemic nature in terms of demand for HPV vaccines. Furthermore, due to the increasing initiatives by government & private organizations for early screening & vaccination and approval of new HPV vaccines, the market is believed to witness significant growth over the forecast period.
The rising prevalence of HPV-related diseases such as cervical cancer, anal cancer, and genital warts is expected to boost the demand for HPV vaccines significantly. For instance, as per the India, HPV and Related Cancers, 2023 report, cervical cancer ranks as the 2nd most frequent cancer among women in India and the 2nd most frequent cancer among women between 15 and 44. As per the same source, 123,907 women are diagnosed with cervical cancer in India each year. Therefore, the high burden of cervical cancer is expected to boost the demand for HPV vaccine during the forecast period.
The initiatives by the government to fund the HPV vaccines and rising screening and immunization programs are expected to boost the market growth. For instance, according to an article published in January 2023 in Vaccines Journal, the HPV vaccine is fully funded for children aged 11-14 years old and for 15-26-year-old females in Switzerland. Also, in March 2022, in Greece, a gender-neutral HPV vaccination program was launched.
Furthermore, in January 2021, the United States Department of Health and Human Services launched the "HPV VAX NOW" campaign to increase HPV vaccination rates among young adults aged 18-26 years. Also, in November 2021, Saudi Arabia launched a human papillomavirus infection program for young girls aged 9-13 years to prevent them from developing cervical cancer. This is expected to increase the development of HPV-cervical cancer vaccines hence bolstering the market growth.
Therefore, the factors such as the high burden of cervical cancer and rising screening and immunization programs, and launches of vaccines, the studied market is expected to witness growth during the forecast period. However, stringent regulation is likely to hinder market growth over the forecast period.
The cervical cancer segment is expected to witness healthy growth in the market during the forecast period. Nearly all instances of cervical cancer are caused by human papillomavirus (HPV). The segment is expected to grow during the forecast period due to the growing burden of cervical cancer, supported by government initiatives for early screening, vaccination, and vaccine approval.
According to the American Cancer Society (ACS) 2023 report, an estimated 13,960 new cases of cervical cancer are predicted to be diagnosed in the United States in 2023. Moreover, as per Japan Human Papillomavirus, Fact Sheet 2023, every year, 12,785 women are diagnosed with cervical cancer, with an incidence of HPV-related cervical cancer of 19.8 in 2023. Therefore, the high burden of cervical cancer will boost the demand for developing innovative vaccines, propelling market growth.
Furthermore, the rising screening and awareness initiatives increase the diagnoses, further expected to boost the market growth. For instance, in February 2022, the Department of Health and Social Care (DHSC), with the support of the National Health Service (NHS), launched a new national cervical screening campaign to boost the number of eligible candidates to attend their cervical screening in England. The increased screening is projected to boost the demand for the HPV vaccine to provide protection against the high-risk HPV types associated with cervical cancer, thereby propelling the segment's growth.
The rising research and development to launch innovative vaccines is projected to boost the market growth. For instance, in September 2022, the Government of India launched the Quadrivalent Human Papillomavirus vaccine (qHPV) against cervical cancer in India, which was developed by the Serum Institute of India (SII) and the Department of Biotechnology (DBT). As per the SII, the vaccine would cost around USD 2.5 - USD 5 (INR 200-400) per dose, which is significantly lower compared to other parts of the world.
Thus, owing to the increasing cases of cervical cancer, rising cervical cancer screening, and growing vaccine launches, the segment is expected to witness high growth over the forecast period.

North America is expected to hold a significant market share of the HPV vaccine market owing to better healthcare infrastructure and the high burden of Cervical Cancer and other HPV-related cancers. In addition, the increased presence of market players and strategic initiatives also drive the market growth during the forecast period.
According to the American Cancer Society 2022 report, 9,440 new anal cancer were diagnosed in the United States in 2022. Moreover, per the Canadian Cancer Society, 1,450 Canadian women were diagnosed with cervical cancer in 2022. Therefore, the high burden of such cancers is expected to boost the growth of the studied market in the region during the forecast period.
In addition, according to an article published in February 2023 in the Human Vaccine and Immunotherapeutic Journal, HPV vaccination in the United States can start at age nine and last until age 26. Also, approximately 77% of 13 to 17-year-old teenagers have received one or more doses of the HPV vaccine, and nearly 62% have finished the entire series. The high coverage for the HPV vaccine and early screening initiatives in the region boost the demand for HPV vaccines during the forecast period.
Furthermore, the strategic initiatives by market players, such as launches and approvals, partnerships, and collaborations, also accelerate the market growth. For instance, in April 2022, Merck Canada received Health Canada's approval for an expanded indication of GARDASIL 9 ((Human Papillomavirus 9-valent Vaccine, Recombinant) in individuals 9 through 45 years of age to prevent infection caused by the Human Papillomavirus (HPV) types 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52, and 58.
Therefore, factors such as the growing cancer burden and vaccine launches and approvals are expected to boost the market growth in North America during the forecast period.
The market studied is a consolidated market owing to the presence of a few major market players. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies which hold the market shares and are well known including Merck & Co., Inc., GSK plc, Serum Institute of India Pvt. Ltd., and Wantai BioPharm among others.