금연 보조제 시장은 예측 기간 중에 12.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 추이할 전망입니다.
COVID-19는 시장 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. 사회적 교류의 감소와 사회적 고립 증가는 많은 사람들에게 매일 스트레스 증가로 이어져 담배를 피우는 경우를 증가시켰습니다. 예를 들어, 2022년 11월에 Nature Public Health Emergency Collection에 게재된 논문에 따르면, 유행기간 동안에는 유행전에 비해 담배 매출이 증가한 것으로 관찰되었습니다. HIV 감염자의 흡연률은 일반 인구보다 높았습니다. 그러나 COVID-19의 입원 증례가 증가함에 따라 니코틴 제품은 COVID-19 감염의 예방 효과를 가지고 코로나 바이러스의 침입과 확산을 억제할 수 있기 때문에 수요가 증가했습니다. 예를 들어, 2022년 8월에 UW-Center for Tobacco Research and Intervention(CTRI)이 발표한 논문에 따르면, 니코틴 검, 정제, 패치의 처방은 COVID-19로 입원한 흡연자의 사망률 저하와 관련 하는 것이 관찰되었습니다. 또한 전자 담배, 니코틴 제형 및 기타 금연 장치의 사용이 인구 사이에서 증가함에 따라 조사된 시장은 큰 성장을 보였습니다. 예측 기간 동안에도 성장이 예상됩니다.
흡연 중독 인구의 많음, 흡연 위험에 대한 인식, 담배 제품 광고 금지 등의 요인이 예측 기간 동안 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.
다양한 담배와 금연 캠페인을 조직하는 정부와 조직의 노력이 증가하고 있기 때문에 신체에 해로운 영향에 대한 국민의 의식이 높아지고 있습니다. 이는 사용자들 사이에서 금연 장치와 제품의 채택을 증가시키고 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 5월, 인도의 카르나타카 주 보건부 장관 K Sudhakar는 QR 코드 지원 빌보드와 포스터를 포함한 IndiaVsTobacco 캠페인을 시작했습니다. 이 캠페인은 담배가 없는 나라를 목표로 하는 젊은이, 보호자, 단체를 잡았습니다. 이 대화형 빌보드는 부류 연기의 위험과 담배 사용이 지역사회에 초래하는 건강 위험에 대해 논의하기 위한 것입니다. 또한 2021년 5월 세계보건기구(WHO) 중국사무소와 국가위생위원회(NHC) 계획 정보부는 중국의 WNTD 2021 캠페인과 중국 금연 플랫폼 미니 프로그램을 시작했습니다.
또한 담배 사용량이 세계적으로 증가하고 의료 부담이 증가하고 있습니다. 예를 들어 WHO가 2022년 5월 발표한 데이터에 따르면, 유행기간에는 세계 인구의 22.3%가 담배를 사용했으며, 그 중 남성은 세계 남성 총 인구의 36.7%, 여성은 세계 여성 총 인구의 7.8% 를 차지했습니다. 따라서 세계 흡연자 수가 증가함에 따라 니코틴 대체 요법과 금연 보조제 사용량이 증가하고 있으며 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
게다가 시장에서의 금연 치료제나 금연 디바이스의 개발 및 출시에 주력하는 기업이 증가하고 있기 때문에 유저간의 채용이 증가해, 예측 기간중 시장 성장이 확대될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 2월, betapharm Arzneimittel GmbH는 독일 시장에서 최초의 제네릭 니코틴 츄잉껌 "Nicotine Beta"를 출시했습니다. 이 제품은 NRT(니코틴 대체 요법)의 장점을 강조하는 제네릭 제품입니다.
따라서 위의 요인으로 인해 조사 대상 시장은 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다. 그러나 약물의 부작용이 예측 기간 동안 시장 성장을 방해할 가능성이 높습니다.
전자 담배(E-cigarettes) 또는 Vaping 장치는 니코틴, 향료 및 기타 물질을 포함하는 에어로졸을 흡입하는 데 사람들이 사용하는 배터리 장치입니다. 전자 담배의 두 가지 주요 유형은 카트리지와 일회용입니다. 카트리지는 충전식이며 여러 번 사용할 수 있도록 설계되었습니다. 채워진 카트리지는 비어 있으면 교체하는 경우가 많습니다. 일회용 유형은 충전이나 재충전을 할 수 없기 때문에 주스나 충전이 없어지면 폐기됩니다.
전자 담배 부문은 예측 기간 동안 금연 보조제 시장에서 큰 성장을 보여줄 것으로 기대됩니다. 이는 전자 담배가 기존 담배보다 안전하다는 이해가 높아지고, 포드 시스템이나 스콘크 MOD와 같은 전자 담배 기술 증가, 사용자 채용률의 상승 등의 요인 때문입니다.
CDC가 발표한 데이터에 따르면 2022년 10월 미국 중고생들이 현재(과거 30일간) 전자담배를 사용하고 있다고 보고한 것은 약 255만명으로 고등학생의 14.1%, 중학생의 3.3% 포함합니다. 게다가 같은 출처에 따르면, 이들 청소년의 약 85%가 풍미가 있는 전자 담배를 사용했고, 절반 이상은 일회용 전자 담배를 사용했습니다. 따라서 인구 사이에서 전자 담배의 높은 채용률은 시장에서 수요를 증가 시켰습니다. 그 결과 혁신적인 제품과 디바이스 개발에 주력하는 기업이 늘어나면서 이 분야의 성장에 기여했습니다.
게다가 2022년 10월에 Tobacco Induced Diseases 잡지에 게재된 논문에 따르면 7일간의 금연률과 6개월 이상의 금연 지속률에서 전자담배는 니코틴 치환요법(NRT)보다 뛰어난 것으로 보입니다. 존재하는 것이 관찰되었습니다. 이는 인구 사이에서 전자담배 채용을 증가시키고 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
또한 주요 기업의 제품 출시 증가는 시장에서 혁신적인 흡연 제품 및 장치의 가용성을 높이고 예측 기간 동안 부문 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 8월, SMOK는 자카르타에서 열린 세계 제품 발표 이벤트로 Vaping 장치의 SOLUS 시리즈의 업그레이드 버전인 새로운 SOLUS 2 시리즈를 발표했습니다. 이것은 베이퍼에게 향상된 베이프 경험과 비용 성능을 제공합니다. 또한 Innokin Technology는 2022년 5월 수성 주스 AQ30을 탑재한 워터베이스 베이핑 기술을 채용한 베폴라이저 라인업을 발표했습니다. 수성 웨이핑은 기존의 웨이핑 시스템보다 부드러운 수증기와 빠른 만족감을 제공하여 수증기의 탈수성을 줄입니다.
따라서 전자 담배의 높은 채용률과 제품 출시 증가와 같은 위의 요인으로 인해 연구 부문이 예측 기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.

북미는 흡연과 관련된 질병 부담 증가, 유리한 정부 이니셔티브 증가, 전자담배 및 가열식 담배 채용 증가, 제품 출시 증가 등의 요인으로 예측기간에 걸쳐 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
인구 사이에서 전자담배 채용이 증가하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 예를 들어 CDC가 발표한 데이터에 따르면 2022년 10월 청소년 4명 중 1명 이상(27.6%)이 전자담배를 매일 사용하고 10명에게 4명 이상(42.3%)이 지난 30일간 그 중 20일 이상 사용했습니다. 또한, 동일한 소스에 따르면, 가장 많이 사용되는 전자 담배 장치 유형은 일회용(55.3%), 사전 채워진 또는 리필 가능한 포드 또는 카트리지(25.2%), 탱크 또는 MOD 시스템(6.7%)이 이어졌습니다. 또한 미국 연방거래위원회가 2022년 8월 발표한 데이터에 따르면, 유행기간 동안 풍미가 달린 일회용 전자담배와 멘솔이 들어간 전자담배 카트리지 매출이 증가한 것으로 확인됐습니다.
또한 정부와 민간 단체는 니코틴 패치와 금연의 이점에 대한 인지도를 높이고 시장 성장에 기여하고 있습니다. 예를 들어, FDA에 따르면 2022년 7월 FDA가 승인하거나 승인한 금연 보조 제품은 사용자의 금연을 지원하고 성공률을 높일 수 있습니다. 또한 시판되는 니코틴 대체요법(NRT)은 피부패치나 경피 니코틴패치 등 18세 이상의 사람에게 판매가 승인되었습니다.
또한 지역별 제품 출시 증가도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 9월, 22nd Century Group은 콜로라도 주에서 저 니코틴 담배 VLN을 출시했습니다. 또한 2021년 10월에는 FDA가 전자 담배인 Vuse의 Solo와 그 담배 풍미의 니코틴 카트리지를 인가했습니다. 미국에서는 흡연자가 전통적인 담배에 포함된 유해한 화학물질에 노출될 기회를 크게 줄일 수 있습니다. 또한 2021년 9월에는 Endo International plc가 미국에서 금연에 사용되는 화이자 Chantix(발레니클린) 정제의 제네릭 의약품을 출시했습니다.
따라서 위의 요인, 금연보조제품의 높은 채용률, 제품상시 증가, 정부의 이니셔티브 증가에 의해 조사된 시장은 예측기간 동안 성장할 것으로 예상됩니다.
금연 보조제 시장은 크고 작은 주요 기업이 있기 때문에 적당히 단편화되었습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Pfizer Inc., NJOY, Johnson and Johnson, Takeda Pharmaceuticals, Cipla Ltd, GlaxoSmithKline PLC 등이 있습니다.

The smoking cessation aid market is expected to register a CAGR of 12.5% over the forecast period.
COVID-19 significantly impacted market growth. The reduced social interaction and increased social isolation led to increased daily stress for many, increasing cigarette smoking cases. For instance, according to an article published in Nature Public Health Emergency Collection in November 2022, it was observed that the sales of cigarettes increased during the pandemic period as compared to the pre-pandemic period. Smoking prevalence was higher among people with HIV than the general population. However, the increased cases of COVID-19 hospitalization increased the demand for nicotine products as it can inhibit the penetration and spread of coronavirus with a prophylactic effect on COVID-19 infection. For instance, as per an article published by the UW-Center for Tobacco Research and Intervention (CTRI) in August 2022, it was observed that prescriptions for nicotine gum, tablets, or patches were associated with reduced mortality among smokers hospitalized with COVID-19. Moreover, with the increased use of smoking cessation devices, such as e-cigarettes, nicotine products, and others, among the population, the studied market witnessed significant growth. It is expected to grow over the forecast period.
Factors such as the large population addicted to smoking, awareness of the hazards of smoking, and banning advertisements of tobacco products are expected to boost market growth over the forecast period.
The increasing government and organization initiatives in organizing various tobacco and smoking cessation campaigns increase awareness among the population regarding their harmful effects on the body. It is anticipated to increase the adoption of smoking cessation devices and products among users, propelling market growth. For instance, in May 2022, the Karnataka health minister, K Sudhakar, India, launched the IndiaVsTobacco campaign, including QR code-enabled billboards and posters. It engaged young people, parents, and institutions to work towards a tobacco-free country. The interactive billboards seek to start discussions on the hazards of secondhand smoke and the health risks tobacco use poses to the community. Also, in May 2021, the World Health Organization (WHO) China Office and the Planning and Information Department of the National Health Commission (NHC) launched China's WNTD 2021 campaign and China Cessation Platform mini program.
Additionally, the increasing use of tobacco in the form of cigarettes increased globally over time, creating a healthcare burden. For instance, as per the data published by the WHO data in May 2022, it was observed that 22.3% of the global population used tobacco during the pandemic period, of which men accounted for 36.7% of the total world's male population, and women accounted for 7.8% of the world's women population. Therefore, with the increasing number of smokers worldwide, the usage of nicotine replacement therapy and smoking cessation products is increasing, which is expected to fuel the market growth over the forecast period.
Furthermore, the rising company focus on developing and launching smoking cessation drugs and devices in the market is expected to increase their adoption among users, which is anticipated to augment the market growth over the forecast period. For instance, in February 2022, betapharm Arzneimittel GmbH launched the first generic nicotine chewing gum, Nicotine Beta, in the German market. It offers a generic product underlining the advantages of NRT (Nicotine Replacement Therapy).
Therefore, the studied market is expected to grow over the forecast period due to the factors above. However, the adverse effects of drugs are likely to impede the market's growth over the forecast period.
Electronic cigarettes (E-cigarettes) or vaping devices are battery-operated devices used by people to inhale an aerosol that often contains nicotine, flavorings, and other substances. The two main types of e-cigarettes are cartridges and disposables. Cartridges are rechargeable and designed to be used multiple times. The pre-filled cartridge is often changed when it is empty. Disposables are discarded after they run out of juice or charge because they cannot be recharged or refilled.
The e-cigarette segment is expected to witness significant growth in the smoking cessation aids market over the forecast period. It is due to factors such as the growing understanding of e-cigarettes being safer than traditional cigarettes, increasing e-cigarette technologies like pod systems and squonk mods, and rising user adoption.
According to the data published by the CDC, in October 2022, about 2.55 million United States middle and high school students reported current (past 30-day) e-cigarette use in 2022, which includes 14.1% of high school students and 3.3% of middle school students. In addition, as per the same source, about 85% of those youth used flavored e-cigarettes and more than half used disposable e-cigarettes. Thus, the high adoption of e-cigarettes among the population increased their demand in the market. It increased the company's focus on developing innovative products and devices, contributing to the segment's growth.
Additionally, as per an article published in Tobacco Induced Diseases in October 2022, it was observed that e-cigarettes appeared to be superior to nicotine replacement therapy (NRT) in terms of 7-day point abstinence rate and abstinence rate for more than 6 months continuous. It is expected to increase the adoption of e-cigarettes among the population, propelling the segment's growth.
Furthermore, the rising product launches by the key players increase the availability of innovative smoking products and devices in the market, which is expected to fuel the segment growth over the forecast period. For instance, in August 2022, SMOK launched a new SOLUS 2 Series, an upgraded version of the SOLUS series of Vaping Devices, at a global product launch event in Jakarta. It provides an improved vaping experience and cost-effectiveness for vapers. Also, in May 2022, Innokin Technology launched a lineup of vaporizers with water-based vaping technology with water-based juice, AQ30. Water-based vaping delivers smoother vapor and faster satisfaction than traditional vaping systems and reduces the dehydrating qualities of vapor.
Therefore, owing to the factors above, such as the high adoption of e-cigarettes and increasing product launches, the studied segment is expected to grow over the forecast period.

North America is expected to hold a significant market share over the forecast period owing to factors such as the increasing burden of diseases associated with smoking, the growing number of favorable government initiatives, the increasing adoption of e-cigarettes and heated tobacco, and rising product launches.
The increasing adoption of e-cigarettes among the population is the key factor driving the market growth. For instance, according to the data published by the CDC, in October 2022, more than one in four youth (27.6%) used e-cigarettes daily, and more than four in 10 (42.3%) used them on 20 or more of the past 30 days. In addition, as per the same source, the most used e-cigarette device type was disposable (55.3%), followed by prefilled or refillable pods or cartridges (25.2%) and tanks or mod systems (6.7%). Also, according to the data published by the Federal Trade Commission in August 2022, it was observed that the sales of flavored disposable e-cigarettes and menthol e-cigarette cartridges increased during the pandemic period.
Furthermore, the government and private organizations are creating awareness about nicotine patches and their benefits in quitting smoking, contributing to the market growth. For instance, as per the FDA, in July 2022, the smoking cessation products approved or cleared by the agency assist users in quitting and may even increase their success rates. In addition, over-the-counter nicotine replacement therapies (NRTs) are approved for sale to people aged 18 and older, including skin patches and transdermal nicotine patches.
Moreover, the growing regional product launches are also contributing to the market growth. For instance, in September 2022, 22nd Century Group launched VLN, a low-nicotine cigarette in Colorado. Also, in October 2021, the FDA authorized an electronic cigarette, Vuse's Solo, and its tobacco-flavored nicotine cartridges. It helps smokers significantly reduce exposure to the harmful chemicals in traditional cigarettes in the United States. Also, in September 2021, Endo International plc launched the generic version of Pfizer's Chantix (varenicline) tablets, used for smoking cessation, in the United States.
Therefore, the studied market is expected to grow over the forecast period due to the factors above, the high adoption of smoking cessation products, increasing product launches, and growing government initiatives.
The smoking cessation aid market is moderately fragmented due to the presence of small and large key players. Some of the key companies in the market are Pfizer Inc., NJOY, Johnson and Johnson, Takeda Pharmaceuticals Co. Ltd., Cipla Ltd, and GlaxoSmithKline PLC, among others.