ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
시설 관리 시장 규모는 2024년에 1조 3,300억 달러로 추정되며, 2029년에는 1조 6,600억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 예측 기간(2024-2029년) 동안 4.66%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
시설 관리는 조직의 생산성과 효율성에 영향을 미치는 여러 요소로 구성되어 있습니다. 업계 모범 사례를 준수하는 새로운 관리 시스템 표준은 전 세계적으로 효과적인 전략적, 전술적, 운영적 시설 관리 원칙을 수립하고 추진하기 위한 벤치마크를 구성합니다.
시설관리 산업에서 서비스는 상품화되고 있습니다. 또한 최종 사용자 산업은 가격에 매우 민감하기 때문에 계약이 단기간에 체결되는 경향이 있습니다. 상업용 부동산 공급 과잉으로 인해 임대료 수익률이 압박을 받으면서 고객들은 시설관리 서비스 비용을 절감하기 위해 노력하고 있습니다.
그러나 건설 주기에 대한 시설관리업체의 참여가 늦어지고 있으며, 건설 후 유지보수 주도의 참여는 감소하고 있습니다. 자산관리를 제공하는 시설관리 사업자는 인프라 구축 초기 단계부터 참여하여 예방적 유지보수, 자산 수명 연장, 장기 계약을 위한 시설관리 컨설팅을 제공합니다. 중동의 스마트 시설 관리를 지원하기 위해 이노바는 디지털 옴니프레즌스와 고객 서비스 우수성을 추구하며 성장과 현대화를 추진하고 있습니다.
의료 인프라에 대한 투자 증가와 의료시설 건설이 증가함에 따라 시설 관리 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 최근 인프라는 국민에게 의료를 제공하는 데 있어 매우 중요한 요소로 자리 잡았습니다. 이에 따라 전 세계적으로 의료 인프라 구축에 대한 투자가 증가하고 있습니다. 의료기관은 고급 의료 서비스를 제공하기 위해 적극적으로 설비 투자를 하고 있습니다.
그러나 데이터 유출 및 보안 위협 사례가 증가함에 따라 충분한 기술력이 요구되고 있습니다. 하니웰의 조사에 따르면, 조사 대상 빌딩 설비 관리자의 27%가 지난 1년간 OT 시스템에 사이버 공격을 받은 경험이 있으며, 응답자의 66%는 운영 기술(OT) 사이버 보안을 유지하는 것이 가장 어려운 업무 중 하나라고 답했습니다.
코로나19의 발생은 시설 관리 회사에 다양한 비즈니스 영향을 미쳤습니다. 사람들의 이동이 제한됨에 따라 프로젝트 작업이 감소하고 많은 고객 기반에서 활동 수준이 감소했으며, Mitie, CBRE Group과 같은 조사 대상 시장의 주요 기업들은 전염병으로 인한 폐쇄로 인해 부정적인 영향을 받았습니다.
시설 관리 시장 동향
핵심 역량에 대한 집중도가 높아지면서 시장 성장 견인
조직이 핵심 역량에 자원, 시간, 전문성을 집중하는 것이 얼마나 중요한지 점점 더 분명해지고 있습니다. 핵심 역량은 기업이 전문 산업에서 경쟁력을 발휘할 수 있는 구체적인 능력을 의미합니다. 기업은 제품 개발, 영업, 마케팅, 혁신과 같은 시설 관리 기능을 외부 서비스 제공업체와 계약함으로써 핵심 비즈니스 운영에 집중할 수 있습니다. 이러한 전략적 집중을 통해 조직은 자원을 효과적으로 배분하고 더 높은 수준의 효율성과 생산성을 달성할 수 있습니다.
또한, 시설 관리 제공업체들은 전통적인 업무에서 벗어나 조직의 핵심 역량을 직접적으로 지원하는 부가가치 서비스를 제공하기 위해 서비스 제공을 확대하고 있습니다. 여기에는 전략적 시설 계획, 공간 최적화, 작업장 디자인 컨설팅, 지속가능성 이니셔티브, 에너지 관리 프로그램 등이 포함됩니다. 기업들은 이러한 부가가치 서비스를 제공함으로써 조직의 전반적인 비즈니스 목표를 지원하고, 비용을 크게 절감하며, 사용자 경험을 향상시킬 수 있을 것으로 기대하고 있습니다.
또한, 시설 관리 업체들은 직원 경험의 중요성과 그것이 생산성, 참여도, 인재 확보에 미치는 영향을 인식하고 있습니다. 조직이 핵심 역량에 집중함에 따라, 시설 관리 제공업체는 직원 복지, 협업 및 혁신을 촉진하는 환경을 조성하는 데 서비스를 조정할 것으로 보입니다. 여기에는 인체공학적 설계 원칙 도입, 원활한 업무 경험을 위한 기술 통합, 어메니티 및 웰니스 프로그램 제공, 안전하고 쾌적한 근무 환경 보장 등이 포함됩니다.
Cleaning & Maintenance Management(CMM)의 조사에 따르면, 2022년 미국 시설 관리 담당자의 약 24%가 대학 및 대학 건물을 관리하고 있다고 답했습니다. 반면 제조업, 창고 등 산업 환경은 가장 관리되지 않는 시설로 기록됐습니다. 이 조사 결과는 미국의 많은 시설 관리 담당자들이 대학 및 대학 건물 관리에 관여하고 있음을 보여줍니다. 이러한 교육 기관은 시설 관리 제공업체와 협력하여 최적의 시설 운영을 보장하고 연구와 학습에 적합한 환경을 조성함으로써 전문 기술, 합리적인 가격의 솔루션 및 업계의 최신 표준을 통해 혜택을 누릴 수 있을 것으로 기대됩니다.
또한, 시설 관리 서비스 제공업체들은 기업이 운영을 간소화하고, 기술을 통합하고, 부가가치 서비스를 제공하고, 지속 가능한 환경을 구축하기 위해 노력하면서 이러한 변화를 반영하기 위해 제품을 조정하고 있습니다. 각 조직은 핵심 강점과 전략적 제휴에 집중함으로써 전반적인 성공을 뒷받침하는 전문 지식, 맞춤형 솔루션, 혁신적인 기술을 확보할 수 있을 것으로 예상됩니다.
중동 및 아프리카는 큰 폭의 성장 전망
카타르와 사우디아라비아의 시설 관리 시장은 괄목할 만한 성장세를 보이고 있으며, 기업들이 지속적으로 성장하고 수익을 창출하기 위해서는 제공하는 서비스를 혁신해야 합니다. 그러나 주거, 상업, 산업, 공공 인프라 부문이 시장을 주도할 것으로 예상되는 주요 부문입니다.
또한, 카타르 재무부에 따르면, 인프라 프로젝트에 740억 카타르 리얄(203억 3,000만 달러), 즉 약 36.0%의 국익을 부여했습니다. 이 금액은 특히 2022년 카타르에서 열리는 FIFA 월드컵과 관련된 주요 개발 프로젝트가 예정대로 완료될 수 있도록 하기 위해 배정된 금액입니다. 또한, 교육부는 교육 프로젝트와 이니셔티브, 의료 프로젝트 및 프로그램의 성장이 기대되는 교육 및 의료라는 두 가지 신흥 분야에 특히 초점을 맞추고 있다고 강조했습니다. 보건 분야는 200억 카타르 리얄(54억 9,000만 달러), 교육 분야는 178억 카타르 리얄(48억 9,000만 달러)에 가까운 자금을 확보했습니다.
또한, 2022년까지 완공 예정인 건축 허가 건수가 증가함에 따라 지역 내 시설 관리 업체들의 사업 영역이 확대될 것으로 예상됩니다. 경제활동 활성화, 개인 소비, 관광 활동 등의 요인으로 인해 대규모 주택 레이아웃/프로젝트, 호텔, 상업 공간의 가동률이 상승하고 있습니다. 이에 따라 시설 관리에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
최근 몇 년동안 사우디 내 의료시설은 상당한 속도로 증가하고 있으며, 이는 시설관리회사에 큰 기회를 제공합니다. 또한 정부 주도의 여러 노력은 시설 관리 시장의 역학을 변화시켜 사우디의 의료 상황을 재구성하고 의료에 대한 민간 부문의 투자를 촉진하기 위해 보다 견고한 제도적 설정과 효과적인 규제 프레임워크를 만들고 있습니다.
또한, 코로나19 확진자가 증가함에 따라 표면과 공간을 소독하는 시설 관리의 필요성이 증가하고 있습니다. 사우디 시장에서는 이러한 상황에 대처하기 위해 많은 기업들이 이러한 기술과 서비스를 채택하고 있습니다.
또한 남아공은 아프리카 내에서도 시장 환경이 양호하고 대규모 시설관리 서비스 제공업체가 존재해 신흥 시장으로 발전하고 있습니다. 현지 남아공 시설관리협회(SA Facility Management A)에 적극적으로 참여함으로써 업계 구성원들은 공식적인 교육 및 기술 개발을 옹호하고, 서비스 제공의 질을 향상시키고, 현지 최종 고객들 사이에서 시설관리 아웃소싱을 장려하고 있습니다.
시설 관리 산업 개요
시설관리 시장은 매우 세분화되어 있으며, 수십 년의 업계 경험을 가진 국내외 기업들이 진입하고 있습니다. 시설관리 업체들은 전문성을 바탕으로 한 강력한 경쟁 전략을 도입하고 있습니다. 또한, 광고 홍보 비용에 많은 자금을 투자하고 있습니다. 시설관리 업체들은 자사 서비스에 기술을 접목해 서비스 포트폴리오를 강화하고 있습니다. 이 시장에서 활동하는 유명 기업으로는 Cushman & Wakefield PLC, Jones Lang LaSalle Inc, Emeric Facility Services, SMI Facility Services 등이 있습니다.
2023년 5월, 플래논과 SAP는 전략적 제휴를 맺고 기업들에게 부동산 및 시설 관리 통합 솔루션을 제공할 예정입니다. 이를 통해 기업 및 상업용 부동산 회사들은 보다 강화된 지속 가능한 건물 성능과 최적화된 포트폴리오 관리의 혜택을 누릴 수 있게 됩니다. 이번 제휴를 통해 플래논의 풍부한 부동산 및 스마트 빌딩 관리 솔루션과 SAP의 우수한 ERP 기능을 결합하여 절차 및 기술 통합을 강화할 수 있게 됐습니다.
2023년 4월, BT 그룹은 CBRE와의 계약을 확대하여 BT 그룹과 오픈리치의 8만 명 이상의 직원을 지원하는 7,500개 이상의 시설을 포함한 영국 포트폴리오에 대한 시설 및 프로젝트 관리 서비스를 시작했습니다. 이번 계약 연장으로 현재 협력 관계는 2026년까지 연장되어 더 많은 시너지 효과와 서비스 제공이 기대됩니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
바이어의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
COVID-19의 시설 관리 업계에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
제6장 시장 세분화
시설 관리 : 유형별
사내 시설 관리
아웃소싱형 시설 관리
싱글 시설 관리
번들 시설 관리
통합형 시설 관리
서비스별
하드 시설 관리
소프트 시설 관리
최종사용자별
상업
시설
공공/인프라
산업용
기타 최종사용자
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
카타르
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
남아프리카공화국
이집트
기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 개요
CBRE Group, Inc.
Jones Lang LaSalle Incorporated
Cushman & Wakefield PLC
Emeric Facility Services
SMI Facility Services
Sodexo, Inc.
AHI Facility Services, Inc.
ISS Facility Services, Inc.
Shine Management & Facility Services
Guardian Service Industries, Inc.
제8장 투자 분석
제9장 향후 동향
LSH
영문 목차
영문목차
The Facility Management Market size is estimated at USD 1.33 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.66 trillion by 2029, growing at a CAGR of 4.66% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
Facility management consists of multiple factors that influence the productivity and efficiency of organizations. The new management system standard, conforming with the best industry practices, constitutes a benchmark for developing and driving effective strategic, tactical, and operational FM principles across the globe.
Services in the FM industry have been commoditized to a huge extent. Also, end-user industries are very price-sensitive, and contracts are thus aimed at shorter terms. Commercial real estate over-supply has been creating pressure on rent yields, thus leading the customers to cut costs on FM services.
However, a late involvement of FM providers in the construction cycle, that is, post-construction led maintenance, was observed to reduce. FM players offering asset management have been involved in the early stages of infrastructure development and provide FM consultancy for preventive maintenance, longer asset life, and longer-term contracts. Enova seeks a digital omnipresence and customer service prominence for growth and modernization to support smart FM in the Middle East.
With the increasing investments in healthcare infrastructure and the construction of healthcare facilities, the demand for FM services is rising. In recent times, infrastructure has become a crucial element in providing healthcare to the public. Hence, there has been an increased investment in the development of healthcare infrastructure across the world. Healthcare organizations are significantly investing in facilities to deliver advanced healthcare services.
However, due to increased instances of data breaches and security threats requiring adequate skills is challenging. According to a Honeywell survey, 27% of building facilities managers surveyed had suffered a cyberattack on their OT systems in the past year, and 66% of respondents say maintaining Operation technology (OT) cybersecurity is one of their most challenging duties.
The outbreak of COVID-19 has had a mixed business impact on facilities management firms. The restrictions on the movement of people resulted in a decline in project work and a decreased level of activity across many customer sites. Significant players in the market studied, such as Mitie, CBRE Group, and others, were adversely affected due to the pandemic lockdown.
Facility Management Market Trends
Increasing Focus on Core Competencies to Drive the Market Growth
The significance of focusing resources, time, and expertise on core competencies is becoming increasingly evident to organizations. Core competencies are specific abilities that offer businesses a competitive edge in their specialized industries. Organizations may concentrate on their core business operations by contracting with outside service providers for facility management functions, including product development, sales, marketing, and innovation. This strategic focus allows organizations to allocate their resources effectively and achieve higher levels of efficiency and productivity.
In addition, facility management providers are expanding their service offerings beyond traditional tasks to provide value-added services that directly support the organization's core competencies. This may include strategic facility planning, space optimization, workplace design consulting, sustainability initiatives, and energy management programs. Companies are expected to support the organization's overall business goals, providing significant cost savings, and improve the user experience by providing these value-added services.
Further, facility management providers are recognizing the importance of employee experience and its impact on productivity, engagement, and talent retention. As organizations focus on their core competencies, facility management providers would adapt their services to create environments promoting employee well-being, collaboration, and innovation. This may involve implementing ergonomic design principles, integrating technology for seamless workplace experiences, providing amenities and wellness programs, and ensuring a safe and comfortable work environment.
According to a Cleaning & Maintenance Management (CMM) survey, in 2022, around 24 percent of facility management personnel in the United States replied to the question by claiming that they manage college or university buildings. While industrial environments, such as manufacturing and warehousing, were recorded to be the least managed facilities. The survey findings indicate that many facility management personnel in the United States are involved in managing college or university buildings. Such institutions are expected to benefit from specialized skills, affordable solutions and current standards in the industry by collaborating with facility management providers to ensure optimal facility operations and foster an environment that is favorable to study and research.
Additionally, facility management service providers are adapting their products to reflect these changes as firms work to streamline their operations, integrate technology, supply value-added services, and build sustainable environments. Organizations are anticipated to get specialized knowledge, tailored solutions, and innovative techniques that support their overall success by concentrating on their core strengths and strategic alliances.
Middle East and Africa is Expected to Witness Significant Growth Rates
Qatar and Saudi Arabia's facility management markets are witnessing significant growth, and companies need to innovate their offerings to keep growing and remain profitable. However, residential, commercial, industrial, and public infrastructure sectors are the primary sectors likely to drive the studied market.
Moreover, according to the Ministry of Finance of Qatar, infrastructure projects are given QAR 74 billion (USD 20.33 billion), or around 36.0% of the state's interest. This amount is awarded to complete key development projects on schedule, particularly those associated with hosting the FIFA World Cup in Qatar in 2022. In addition, the ministry highlighted a specific focus on two emerging fields, education, and healthcare, which are anticipated to witness the growth of educational projects and initiatives as well as healthcare projects and programs. The health sector has received nearly QAR 20 billion (USD 5.49 billion) in funding, while education has received close to QAR 17.8 billion (USD 4.89 billion).
Moreover, with the increasing number of building permits expected to be completed by 2022, the regional FM vendors' scope is expected to be high. Factors such as increased economic activity, consumer spending, and tourism activities have increased the occupancy of large residential layouts/projects, hotels, and commercial spaces. This has, in turn, increased the need for better management of the facilities.
In recent years, healthcare facilities have increased in the country at a significant pace, creating substantial opportunities for facility management companies. Furthermore, several government-driven initiatives are changing the dynamics of the FM market, reshaping the healthcare landscape in Saudi Arabia, and creating a more robust institutional setup and effective regulatory frameworks to promote private sector investment in healthcare.
Additionally, with increasing cases of COVID-19, the need for facility management to disinfect the surfaces and spaces increased. Many players in the Saudi Arabian market have adopted such technologies and services to combat the situation.
Furthermore, South Africa is also one of the more developed markets in Africa because of its more favorable market environment and the presence of significant FM service providers. By actively participating in the local South African Facilities Management Association (SAFMA), industry members advocate for formal training and skill development, improve quality-of-service delivery, and promote FM outsourcing among local end customers.
Facility Management Industry Overview
The Facility Management Market is highly fragmented, with local and international players having decades of industry experience. The FM vendors are incorporating a powerful competitive strategy by leveraging their expertise. Also, they are spending a large chunk of the amount on advertising. The FM companies are incorporating technologies into their services, strengthening their service portfolio. A few prominent companies operating in the market include Cushman & Wakefield PLC, Jones Lang LaSalle Inc., Emeric Facility Services, SMI Facility Services, etc.
In May 2023, Planon and SAP established a strategic alliance to provide businesses with an integrated real estate and facilities management solution. Consequently, corporate entities and commercial real estate firms will gain from enhanced and more sustainable building performance as well as optimized portfolio management. The partnership provides enhanced integration of procedures and technology by combining Planon's substantial real estate and smart building management solution with SAP's superior ERP capabilities.
In April 2023, the BT Group expanded its arrangement with CBRE to include facilities and project management services for its UK portfolio, which includes more than 7,500 premises to assist more than 80,000 BT Group and Openreach employees. The contract extension extends the current cooperation until 2026 to provide an additional level of synergy and service delivery.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitutes
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Facility Management Industry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Investments in Healthcare Infrastructure and the Construction of Healthcare Facilities
5.1.2 Requirement of Building Information Modeling (BIM) in Commercial Buildings Addresses the Growth
5.1.3 Increasing Focus on Core Competencies
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increased instances of Data Breaches and Security Threats
5.2.2 Inadequate Standardization and Managerial Awareness