로열티 프로그램의 디지털 전략과 베스트 프랙티스
Digital Strategies and Best Practice in Loyalty Programmes
상품코드 : 724073
리서치사 : Mobile Market Development Ltd
발행일 : 2018년 10월
페이지 정보 : 영문 46 Pages
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한글목차

휴대폰 보급률이 높은 수준에 달해 모바일 통신 시장의 성장률이 하락하는 가운데, MNO(이동통신사업자)는 이용자 기반 확대를 위해 다양한 방책을 강구하고 있습니다. 특히 고객 경험(CEX) 개선이 이용자 확대(또는 감소 방지)의 열쇠라고 보여지면서 다양한 로열티 프로그램(포인트 프로그램, 회원 서비스 등)이 제공되고 있습니다.

세계 로열티 프로그램(Loyalty Programmes) 시장의 디지털화 동향에 대해 분석했으며, 로열티 프로그램의 개요, 구축·운용시 고려사항(특히 서비스의 디지털화에 있어서 유의해야 할 사항), 세계적 기업의 성공 사례와 그 요인, 모바일 통신 업계에서의 도입 사례 등의 정보를 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 서론

제3장 로열티로의 단계

제4장 로열티 프로그램 제공에 관한 고려사항

제5장 주요 기업의 로열티 프로그램 : 사례 연구

제6장 MNO(이동통신사업자)의 사례 연구

제7장 분석 결과와 결론

제8장 제안

부록 : 질문표

KSM 18.10.29
영문 목차

영문목차

High levels of mobile penetration in mature mobile markets have led to reduced rates of growth in terms of subscriber numbers for market participants. This coupled with the rise of customer power and consumer value-seeking trends, means that MNOs are under pressure to secure their existing subscriber bases.

To this end, operators have made customer experience (CEX) improvement a core focus for digital transformation, to ensure that customers have fewer reasons to leave the MNO. However, they should also consider what can be done to encourage desirable behaviours from these customers going forward (e.g. increased tenure, advocacy, basket size).

This report examines the use of digital approaches within loyalty programmes designed to influence these kinds of behaviours. It looks at digital components within successful loyalty schemes and determines potential learnings for operators considering, or re-evaluating, their own loyalty initiatives.

Companies: Amazon, Recreational Equipment Inc, Starbucks, Three, Verizon, Reliance Jio, Sky, Pets at Home, giffgaff, Sephora, O2, Waitrose, Nike, Virgin Media,

Countries: USA, UK, India

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

3 Steps to Loyalty

4 Considerations for Loyalty Initiatives

5 Case Studies of Loyalty Leaders

6 MNO Case Studies

7 Findings and Conclusions

8 Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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