세계의 신차 시장(업계 연감), 2019-2028년
New Cars Global Industry Almanac 2019-2028
상품코드 : 1635333
리서치사 : MarketLine
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 669 Pages
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한글목차

신차 시장은 승용차 신차 소매 판매/등록 대수로 구성됩니다. 승용차에는 세단, 해치백, SUV, 4x4, 소형 픽업 트럭이 포함됩니다. 시장대수는 1년간 판매된 자동차의 총 대수를 의미하며, 시장 가치는 평균 소매판매가격에 시장대수를 곱하여 산출됩니다.

세계 신차 시장 규모는 2023년 2조 4,196억 달러로, 2018년부터 2023년까지 연평균 성장률(CAGR)은 마이너스 0.1%를 기록했습니다.

시장 소비량은 2018년부터 2023년까지 CAGR 0.3%로 증가하여 2023년에는 총 6,890만 대에 달했습니다.

아시아태평양이 세계 신차 시장을 장악하고 2023년 45.8%의 최대 시장 점유율을 차지했습니다.

세계의 신차 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요와 함께 국가별 시장 동향, 거시경제 지표, 시장 진출 기업 프로파일 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 소개

제3장 세계의 신차

제4장 거시경제 지표

제5장 아시아태평양의 신차

제6장 유럽의 신차

제7장 거시경제 지표

제8장 핀란드의 신차

제9장 거시경제 지표

제10장 프랑스의 신차

제11장 거시경제 지표

제12장 독일의 신차

제13장 거시경제 지표

제14장 인도의 신차

제15장 거시경제 지표

제16장 인도네시아의 신차

제17장 거시경제 지표

제18장 이탈리아의 신차

제19장 거시경제 지표

제20장 일본의 신차

제21장 거시경제 지표

제22장 멕시코의 신차

제23장 거시경제 지표

제24장 네덜란드의 신차

제25장 거시경제 지표

제26장 북미의 신차

제27장 노르웨이의 신차

제28장 거시경제 지표

제29장 러시아의 신차

제30장 거시경제 지표

제31장 싱가포르의 신차

제32장 거시경제 지표

제33장 남아프리카공화국의 신차

제34장 거시경제 지표

제35장 한국의 신차

제36장 거시경제 지표

제37장 스페인의 신차

제38장 거시경제 지표

제39장 스웨덴의 신차

제40장 거시경제 지표

제41장 터키의 신차

제42장 거시경제 지표

제43장 영국의 신차

제44장 거시경제 지표

제45장 미국의 신형차

제46장 거시경제 지표

제47장 호주의 신차

제48장 거시경제 지표

제49장 브라질의 신차

제50장 거시경제 지표

제51장 캐나다의 신차

제52장 거시경제 지표

제53장 중국의 신차

제54장 거시경제 지표

제55장 덴마크의 신차

제56장 거시경제 지표

제57장 기업 개요

제58장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

Summary

Global New Cars industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market share, market size (value and volume , and forecast to 2028). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Key Highlights

New cars market consists of the retail sales/registrations of new passenger cars. Passenger cars include saloons, hatchbacks, SUVs, 4x4s, and light pickup vehicles. Market volume refers to the total number of cars sold in a year, while market value is calculated by multiplying the average retail selling price with the market volume.

All market data and forecasts are adjusted for inflation and all currency conversions used in the creation of this report have been calculated using yearly annual average exchange rates.

The global new cars market recorded revenues of $2,419.6 billion in 2023, representing a negative compound annual growth rate (CAGR) of 0.1% between 2018 and 2023.

Market consumption volume increased with a CAGR of 0.3% between 2018 and 2023, to reach a total of 68.9 million units in 2023.

Asia-Pacific dominated the global new cars market, capturing the largest market share of 45.8% in 2023.

Scope

Reasons to Buy

Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 Introduction

3 Global New Cars

4 Macroeconomic Indicators

5 New Cars in Asia-Pacific

6 New Cars in Europe

7 Macroeconomic Indicators

8 New Cars in Finland

9 Macroeconomic Indicators

10 New Cars in France

11 Macroeconomic Indicators

12 New Cars in Germany

13 Macroeconomic Indicators

14 New Cars in India

15 Macroeconomic Indicators

16 New Cars in Indonesia

17 Macroeconomic Indicators

18 New Cars in Italy

19 Macroeconomic Indicators

20 New Cars in Japan

21 Macroeconomic Indicators

22 New Cars in Mexico

23 Macroeconomic Indicators

24 New Cars in The Netherlands

25 Macroeconomic Indicators

26 New Cars in North America

27 New Cars in Norway

28 Macroeconomic Indicators

29 New Cars in Russia

30 Macroeconomic Indicators

31 New Cars in Singapore

32 Macroeconomic Indicators

33 New Cars in South Africa

34 Macroeconomic Indicators

35 New Cars in South Korea

36 Macroeconomic Indicators

37 New Cars in Spain

38 Macroeconomic Indicators

39 New Cars in Sweden

40 Macroeconomic Indicators

41 New Cars in Turkey

42 Macroeconomic Indicators

43 New Cars in The United Kingdom

44 Macroeconomic Indicators

45 New Cars in The United States

46 Macroeconomic Indicators

47 New Cars in Australia

48 Macroeconomic Indicators

49 New Cars in Brazil

50 Macroeconomic Indicators

51 New Cars in Canada

52 Macroeconomic Indicators

53 New Cars in China

54 Macroeconomic Indicators

55 New Cars in Denmark

56 Macroeconomic Indicators

57 Company Profiles

58 Appendix

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