세계의 산악자전거 시장 : 유형, 라이딩 유형, 용도, 최종 사용자, 최종 사용자 연령, 최종 사용자 성별, 지역별 예측(-2032년)
Global Mountain Bikes Market Research Report: By Type, by Riding Type, by Application, by End-Users, By End-Users Age, by End-Users Gender and By Region Forecast Till 2032
상품코드:1601599
리서치사:Market Research Future
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 144 Pages
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한글목차
산악자전거 시장 규모는 2023년 124억 3,376만 달러, 2024년에는 132억 6,685만 달러에서 예측 기간 동안 8.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타내고, 2032년에는 262억 7,975만 달러 규모로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계 산악자전거 시장의 견고한 성장은 다양한 주요 요인에 의해 주도되고 있습니다. 이 시장은 코로나19 팬데믹 기간 동안 눈에 띄게 증가한 내구성과 견고한 자전거에 대한 수요 증가로 인해 강화되고 있습니다. 산악자전거는 야외 활동과 모험의 인기가 높아짐에 따라 짜릿한 경험을 추구하는 애호가들에게 매력적인 선택입니다. 또한, 라이딩 경험을 향상시키는 혁신적인 서스펜션 시스템과 같은 기술 혁신은 이러한 수요를 더욱 자극하고 있습니다.
또한 산악자전거는 라이더가 새로운 요구 사항과 다양한 난이도를 통과 할 수 있도록하여 새로운 스포츠 기회를 제공합니다. 또한 전기 산악자전거는 여행을 더 쉽게 만듭니다. 전기 산악자전거는 뛰어난 승차감을 제공하지만 무게가 증가하기 때문에 장시간 이동하는 데 어려움을 겪을 수 있습니다. 따라서 전기 산악자전거의 개발과 같은 기술 발전으로 인해 세계 산악자전거 시장은 확대될 것으로 예상됩니다.
지역별 전망
북미 산악자전거 시장은 레크리에이션 활동과 트레킹을 위한 자전거 보급 증가 등 다양한 요인으로 인해 수요가 크게 증가하고 있습니다. 이러한 추세는 이 지역에서 자전거 이벤트가 활발하게 개최되고, 자전거 애호가들이 모여 활발한 자전거 문화를 조성하고 있는 것도 한 몫을 하고 있습니다.
유럽이 경험하고 있는 자전거 환경의 큰 변화는 전기 산악자전거에 대한 관심 증가에 반영되어 있습니다. 전기 보조 자전거의 등장은 전통적인 산악자전거의 개념에 혁명을 일으켜 라이더에게 비교할 수없는 수준의 탐험과 모험을 제공합니다.
아시아태평양에서 산악자전거의 보급이 활발하게 이루어지고 있는 곳은 일본, 인도, 호주 등의 국가이며, 그 매력도가 높아지는 것이 성장의 요인입니다. 또한, 다양한 지역에서의 산악자전거 보급은 발리 등 여행지로부터 큰 영향을 받고 있습니다.
세계의 산악자전거(Mountain Bike) 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 시장 성장에 영향을 미치는 각종 영향요인 분석, 시장 규모 추이 및 예측, 각 부문별/지역별/주요 국가별 분석, 경쟁 환경, 주요 기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.
목차
제1장 주요 요약
시장의 매력 분석
제2장 시장 개요
제3장 조사 방법
제4장 시장 역학
성장 촉진요인
성장 억제요인
기회
COVID-19의 영향 분석
제5장 시장 요인 분석
공급망 분석
Porter의 Five Forces 분석
산악자전거 소비자 행동 분석
제6장 세계의 산악자전거 시장 : 유형별
개요
DOWNHILL
FREERIDE
DIRT JUMPING
CROSS COUNTRY
ALL MOUNTAIN
기타
제7장 세계의 산악자전거 시장 : 라이딩 유형별
야외
실내
제8장 세계의 산악자전거 시장 : 용도별
레이스
레저
제9장 세계의 산악자전거 시장 : 최종사용자별
초심자/중급자
상급 라이더
제10장 세계의 산악자전거 시장 : 최종사용자 연령별
아동/10대
성인
노년층
제11장 세계의 산악자전거 시장 : 최종사용자 성별
남성
여성
남녀 공용
제12장 세계의 산악자전거 시장 : 지역별
개요
북미
미국
캐나다
멕시코
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
기타
아시아태평양
중국
일본
인도
기타
중동 및 아프리카
남미
제13장 경쟁 구도
경쟁 벤치마킹
기업의 시장 점유율 분석
주요 전개 및 성장 전략
경쟁 대시보드
제14장 기업 개요
ACCELL GROUP
GIANT MANUFACTURING CO. LTD
PIVOT CYCLES
SCOTT SPORTS SA
TRINX BIKES
XDS BICYCLE CO. LTD.
TREK BICYCLE CORPORATION.
DIAMONDBACK BICYCLES
SHIMANO INC.
BH BIKES.
SANTA CRUZ.
LSH
영문 목차
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Global Mountain Bikes Market Research Report: By Type (Downhill, Freeride, Dirt Jumping, Cross Country, All Mountain and Others), by Riding Type (Indoor and Outdoor), by Application (Racing and Leisure), by End-Users (Beginners/ Intermediate riders and Advanced Riders), By End-Users Age (Kids/Teenagers, Adults and Seniors), by End-Users Gender (Men, Women and Unisex) and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East and Africa, South America) Forecast Till 2032
Market Overview
In 2023, the market size of mountain bikes was estimated to be USD 12433.78 million. The Mountain Bikes Market industry is anticipated to experience a compound annual growth rate (CAGR) of 8.9 % from USD 13266.85 million in 2024 to USD 26279.75 million by 2032. Robust growth is being driven by a variety of key factors in the global mountain bike market. The market has been bolstered by the increase in demand for durable and sturdy bikes, which has been notably prevalent during the COVID-19 pandemic. Mountain biking is a compelling choice for enthusiasts who are pursuing exhilarating experiences, given the growing popularity of outdoor activities and adventure. Additionally, the demand for motorcycles is being further stimulated by technological innovations, including innovative suspension systems, which improve the riding experience.
Additionally, mountain bikes offer new sporting opportunities by enabling riders to navigate new requirement profiles and varying levels of difficulty, while electric bikes simplify the voyage. Although electric mountain bikes provide a superior riding experience, their increased weight may pose a challenge for users during extended journeys. This will result in the global mountain bike market expanding as a result of technological advancements, such as the development of electric mountain cycles.
Market segment insights
The Mountain Bikes Market has been categorized into Downhill, Freeride, Dirt Jumping, Cross Country, All Mountain, and Others based on type.
The Market has been Segmented into Outdoor and Indoor based on Riding Type.
The Mountain Bikes Market has been divided into two segments: racing and leisure, based on application.
The Market has been segmented into Beginners/Intermediate riders and Advanced Riders based on End-Users.
Regional Perspectives
The study offers market insights into North America, Europe, Asia-Pacific, the Middle East and Africa, and South America by region. The United States, Canada, and Mexico comprise North America. The North American mountain bike market is experiencing a significant increase in demand, which is being driven by a variety of factors, such as the increasing prevalence of bicycles for recreational activities and trekking. This trend is further supported by the proliferation of cycling events in the region, which attracts enthusiasts and cultivates a lively cycling culture.
The investigation encompasses the following regions: the United Kingdom, Germany, France, and the rest of Europe. The profound shift in the cycling landscape that Europe is experiencing is reflected in the increasing interest in e-mountain bicycles, which has ushered in a new era of enthusiasm and accessibility for enthusiasts throughout the region. The emergence of electric-powered bicycles has revolutionized the traditional concept of mountain bicycling, providing riders with an unparalleled level of exploration and adventure.
The growing prevalence of mountain biking in the Asia Pacific region can be attributed to its increasing appeal in countries such as Japan, India, and Australia. Additionally, the expansion of mountain biking in this diverse region has been significantly influenced by travel destinations like Bali.
Major Players
Accell Group, Giant Manufacturing Co. Ltd, Pivot Cycles, Scott Sports SA, Trinx Bikes, XDS Bikes, Trek Bicycle Corporation, Diamondback Bicycles, SHIMANO INC., BH Bikes, and Santa Cruz are the primary vendors in the market.
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1 MARKET ATTRACTIVENESS ANALYSIS
2 MARKET INTRODUCTION
2.1 DEFINITION
2.2 SCOPE OF THE STUDY
2.3 RESEARCH OBJECTIVE
2.4 MARKET STRUCTURE
3 RESEARCH METHODOLOGY
4 MARKET DYNAMICS
4.1 INTRODUCTION
4.2 DRIVERS
4.2.1 INCREASE IN DEMAND FOR MORE DURABLE AND STURDY BIKE
4.2.2 GROWING BICYCLE TOURISM INDUSTRY
4.2.3 RISE IN THE POPULARITY OF BIKE SPORTS AMONG TRIATHLETES
4.2.4 DRIVERS IMPACT ANALYSIS
4.3 RESTRAINTS
4.3.1 UNDERDEVELOPED AFTERMARKET SERVICES
4.3.2 LIMITED ACCESSIBILITY TO SUITABLE TERRAIN FOR POTENTIAL RIDERS AND HIGH COST ASSOCIATED WITH MOUNTAIN BICYCLES
4.4 OPPORTUNITIES
4.4.1 MOUNTAIN BIKE SHARING
4.4.2 THE DEVELOPMENT OF ELECTRIC MOUNTAIN BIKES WILL FUEL THE GLOBAL MOUNTAIN BICYCLE MARKET GROWTH
4.5 CHALLENGES
4.5.1 TECHNICAL FAULTS CAUSING HINDRANCE IN OPERATION AND INCREASING DOWNTIME
4.6 COVID-19 IMPACT ANALYSIS MOUNTAIN BIKE MARKET
4.6.1 IMPACT ON OVERALL MOUTAIN BIKE INDUSTRY
4.6.1.1 ECONOMIC IMPACT
4.6.2 IMPACT ON MOUNTAIN BIKE MARKET
4.6.3 IMPACT ON THE SUPPLY CHAIN OF MOUNTAIN BIKE
4.6.3.1 PRICE VARIATION OF KEY RAW MATERIAL
4.6.3.2 PRODUCTION SHUTDOWN
4.6.3.3 CASH FLOW CONSTRAINTS
4.6.3.4 IMPACT ON IMPORT/EXPORT
4.6.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF MOUNTAIN BIKE
4.6.4.1 IMPACT DUE TO RESTRICTION/LOCKDOWN
4.6.4.2 CONSUMER SENTIMENTS
5 MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
5.1.1 DESIGN & DEVELOPMENT
5.1.2 RAW MATERIAL SOURCING
5.1.3 MANUFACTURING
5.1.4 DISTRIBUTION
5.1.5 END USE
5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES
5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY
5.3 CONSUMER BEHAVIOUR ANALYSIS FOR MOUNTAIN BIKES
6 GLOBAL MOUNTAIN BIKE MARKET, BY TYPE
6.1 OVERVIEW
6.2 DOWNHILL
6.3 FREERIDE
6.4 DIRT JUMPING
6.5 CROSS COUNTRY
6.6 ALL MOUNTAIN
6.7 OTHERS
7 GLOBAL MOUNTAIN BIKE MARKET, BY RIDING TYPE
7.1 INTRODUCTION
7.2 OUTDOOR
7.3 INDOOR
8 GLOBAL MOUNTAIN BIKE MARKET, BY APPLICATION
8.1 INTRODUCTION
8.2 RACING
8.3 LEISURE
9 GLOBAL MOUNTAIN BIKE MARKET, BY END-USERS
9.1 INTRODUCTION
9.2 BEGINNERS/INTERMEDIATE RIDERS
9.3 ADVANCED RIDERS
10 GLOBAL MOUNTAIN BIKE MARKET, BY END-USERS AGE
10.1 INTRODUCTION
10.2 KIDS/TEENAGERS
10.3 ADULTS
10.4 SENIORS
11 GLOBAL MOUNTAIN BIKE MARKET, BY END-USERS GENDER