세계 데이터 관리 플랫폼 시장 예측(-2027년)
Data Management Platform Market Forecast to 2027
상품코드 : 1373948
리서치사 : Market Research Future
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 100 Pages
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한글목차

세계 데이터 관리 플랫폼 시장 규모는 조사 기간에 복합 연간 성장률(CAGR)로 14.1%의 성장이 예측되고 있습니다.

지역 고찰

전체 시장에서는 북미가 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

북미가 2022년 세계 수익 점유율의 34.3%를 차지하였습니다. Adobe, Oracle Bluekai 등 기업의 존재가 이 지역 시장 성장 촉진요인이 될 것으로 예측됩니다. 북미에서는 온라인 고객 증가와 인터넷 보급으로 시장 확대가 예상됩니다.

또한 유럽이 2022년 시장 전체의 24.8% 점유율을 차지하였습니다. 모바일 데이터 계약 증가와 인터넷 이용률의 상당한 상승으로 유럽 시장 성장이 예상됩니다.

이 보고서는 세계 데이터 관리 플랫폼 시장에 대해 조사 분석하고 시장 역학, 지역 및 부문 분석, 기업 프로파일 등을 제공합니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장의 소개

제3장 조사 방법

제4장 시장 역학

제5장 시장 요인 분석

제6장 세계 데이터 관리 플랫폼 시장 : 데이터 유형별

제7장 세계 데이터 관리 플랫폼 시장 : 데이터 소스별

제8장 세계 데이터 관리 플랫폼 시장 : 최종 사용자별

제9장 세계 데이터 관리 플랫폼 시장 규모 추계와 예측 : 지역별

제10장 경쟁 구도

제11장 기업 프로파일

BJH
영문 목차

영문목차

Market Overview

Data Management Platform Market is anticipated to register a CAGR of 14.1% during the review period. The huge ascent deprived for the point-by-point data about the designated client so that considering his exercises, decisions and preferences, explicit items and administrations can be conveyed to them.

Data management platforms gather huge measure of data of clients involving various administrations and items in their everyday lives. This data is being put away by clients, for example, marketers, promotional firms and distributers with the goal that they can make a profile of clients which contains their preferences, exercises and their decisions for items and administrations. Such profiles are customized for every single client and afterward decisively utilizing these profiles various commercials connected with administrations and items are pushes to the clients utilizing web advertisements, online entertainment platforms, for example, Instagram and Facebook and different web crawlers like chrome. Consequently, promotional firms and marketers are utilizing propensities, preferences and selections of clients by distinguishing, putting away and dissecting the data put away in data management platforms and creating business for them.

Market Segment Insights

First party, second party, and third-party data types comprise the three main market segments for data management platforms.

The segment is split into web analytics tools, mobile apps, mobile web, CRM data, POS data, and social networks, according to Data Sources.

According to the Data Management Platforms market research segmentation, the market is divided into publishers, ad agencies, and marketers based on the end users.

Regional Insights

North America is expected to have the largest share of the overall Data Management Platforms market.

Organization in the North American region are the first ones to use Data Management Platforms for providing services and solutions to the ad agencies and marketers across the globe. For instance, in 2022, north America is expected to have 34.3% of the global revenue share of the market. The presence of players like Adobe, Oracle Bluekai and others are expected to be the driving factors for the data management platform market in the region. Because of rise in the number of online customers and internet penetration in the north American region, the market in the region is expected to grow.

Also, Europe is expected to have 24.8% of the total share of market in 2022. Because of growing mobile data subscription and massive rise in internet usage, the market is expected to grow in the European region. According to International Telecommunication Union, Europe has the highest usage of internet which amounts to 82% of the total population in the region using internet as in 2019. From year 2013, it has witnessed 57% rise in mobile data subscription.

Major Players

Key Companies in the Data Management Platforms Market include Oracle Corporation, Adobe Systems Inc, KBM group LLC, Rocket fuel INC, Crux digital INC, Lotame solutions inc, Turn INC, Neustar INC, SAS institute, SAP SE, and Cloudera INC.

TABLE OF CONTENTS

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET INTRODUCTION

3. RESEARCH METHODOLOGY

4. MARKET DYNAMICS

5. COVID-19 IMPACT ON SUPPLY CHAIN DELAYS MARKET FACTOR ANALYSIS

6. GLOBAL DATA MANAGEMENT PLATFORM MARKET, BY DATA TYPE

7. GLOBAL DATA MANAGEMENT PLATFORM MARKET, BY DATA SOURCE

8. GLOBAL DATA MANAGEMENT PLATFORM MARKET, BY END USERS

9. GLOBAL DATA MANAGEMENT PLATFORM MARKET SIZE ESTIMATION & FORECAST, BY REGION

10. COMPETITIVE LANDSCAPE

11. COMPANY PROFILES

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