세계의 요실금 케어 용품 시장 : 제품별, 유형별, 사용법별, 성별, 최종사용자별, 지역별 - 예측(-2030년)
Incontinence Care Products Market by Product (Absorbents, Non-absorbents ), Type, Usage, Gender, End User, Region - Global Forecast to 2030
상품코드 : 1798379
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 305 Pages
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한글목차

세계의 요실금 케어 용품 시장 규모는 2025년 148억 1,000만 달러에서 2030년까지 208억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간에 CAGR 7.1%의 성장이 전망됩니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2024-2030년
기준 연도 2024년
예측 기간 2025-2030년
단위 10억 달러
부문 제품, 유형, 사용법, 성, 최종사용자, 지역
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카

인구 통계, 의료, 라이프스타일이 결합하여 요실금 관리 용품(ICP) 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 주요 성장 촉진요인은 노령 인구 증가이며, 노령 인구는 노화 관련 질환의 결과로 요실금과 변실금에 걸리기 쉽습니다. 또한, 초박형 흡수체, 소변 누출 방지 장벽, 통기성 천 등의 신규 제품 개발도 시장 성장을 견인할 것으로 보입니다.

Incontinence Care Products Market-IMG1

제품별로는 흡수체 부문이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.

2024년, 흡수제 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록했습니다. 흡수제 부문의 성장은 특히 노인과 임신 후 여성의 요실금 비율 증가로 인해 정기적이고 확실한 보호가 필요하기 때문입니다. 또한 통기성 소재 도입, 누출 방지 설계 등 흡수체 케어의 기술 혁신도 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다.

유형별로는 요실금 부문이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.

노화에 따른 골반저근육의 약화, 전립선 문제, 갱년기나 출산에 따른 호르몬 변화가 요실금의 주요 원인입니다. 정부 주도의 인식 제고, 진단율 향상, 신흥 경제권에서의 인식 제고 프로그램 개발도 이 부문의 성장을 가속하고 있습니다.

2024년 유럽은 요실금 관리 용품 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.

유럽은 요실금 용품에 대한 국민건강보험 적용 등 강력한 정부 지원의 혜택을 받고 있으며, 특히 요양원, 노인요양시설 등 시설 환경에서의 채택이 크게 활성화되어 있습니다. 이 지역의 주요 시장 진출기업들도 시장 성장을 가속하는 요인이 될 것으로 예측됩니다.

세계의 요실금 케어 용품 시장에 대해 조사 분석했으며, 주요 촉진요인과 억제요인, 경쟁 구도, 향후 동향 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 지견

제5장 시장 개요

제6장 요실금 케어 용품 시장 : 제품별

제7장 요실금 케어 용품 시장 : 유형별

제8장 요실금 케어 용품 시장 : 사용법별

제9장 요실금 케어 용품 시장 : 성별

제10장 요실금 케어 용품 시장 : 최종사용자별

제11장 요실금 케어 용품 시장 : 지역별

제12장 경쟁 구도

제13장 기업 개요

제14장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The global incontinence care products market is projected to reach USD 20.85 billion by 2030 from USD 14.81 billion in 2025, at a CAGR of 7.1% during the forecast period.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2024-2030
Base Year2024
Forecast Period2025-2030
Units ConsideredValue (USD billion)
SegmentsProduct, Type, Usage, Gender, End User, and Region
Regions coveredNorth America, Europe, APAC, LATAM, MEA

A combination of demographic, medical, and lifestyle forces is fueling the growth of the incontinence care products (ICP) market. A key growth driver is the expanding geriatric population, which is susceptible to urinary & fecal incontinence as a result of age-related diseases. Moreover, new developments in products, such as ultra-thin absorbents, anti-leak barriers, and breathable cloths, are also expected to fuel market growth.

Incontinence Care Products Market - IMG1

By product, the absorbents segment is expected to register the highest CAGR during the forecast period.

By product, the incontinence care products market is categorized into absorbents and non-absorbents. In 2024, the absorbents segment experienced the highest CAGR during the forecast period. The growth of the absorbents segment is attributed to the rising rate of urinary incontinence, especially in elderly people and women after pregnancy, which requires regular and secure protection. Innovations in the technology of absorbent care, such as the introduction of breathable material and anti-leak designs, are also expected to contribute to market growth.

By type, the urinary incontinence segment is expected to grow at the highest CAGR during the forecast period.

By type, the urinary incontinence segment is categorized into urinary and fecal incontinence. The urinary incontinence segment is the fastest-growing segment during the forecast period. Aging-related weakening of pelvic floor muscles, prostate problems, and hormonal changes following menopause and childbirth are the primary causes of urinary incontinence. Government-sponsored awareness, improved diagnosis rates, and the development of awareness programs in emerging economies also fuel growth in the segment.

In 2024, Europe accounted for the largest market share of the incontinence products market.

The global incontinence care products market is segmented into North America, Europe, the Asia Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa. In 2024, Europe accounted for the largest market share. The region benefits from strong government support, including national health insurance coverage for incontinence products, which significantly boosts adoption, especially in institutional settings like nursing homes and elderly care facilities. The region's leading market players are also expected to drive market growth.

A breakdown of the primary participants referred to for this report is provided below:

Note 1: Companies are classified into tiers based on their total revenue. As of 2024, Tier 1 = >USD 10.0 billion, Tier 2 = USD 1.0 billion to USD 10.0 billion, and Tier 3 = <USD 1.0 billion.

Note 2: C-level executives include CEOs, CFOs, COOs, and VPs.

Note 3: Others include sales managers, marketing managers, business development managers, product managers, distributors, and suppliers.

The players operating in the incontinence care products market include Essity Aktiebolag (Sweden), Kimberly-Clark Corporation (US), The Procter & Gamble Company (US), PAUL HARTMANN AG (Germany), Ontex BV (Belgium), Unicharm Corporation (Japan), Coloplast A/S (Denmark), Cardinal Health, Inc. (US), Medline Industries, LP (US), McKesson Corporation (US), ABENA A/S (Denmark), Attindas Hygiene Partners Group (US), and Hollister Incorporated (US), among others.

Research Coverage

This report examines the incontinence care products market by focusing on product, type, usage, gender, end user, and region. It also explores the various elements influencing market growth, including drivers, restraints, opportunities, and challenges, while providing insights into the competitive landscape among market leaders. Additionally, the report analyzes micromarkets by assessing their individual growth trends and forecasting the revenue of market segments across five major regions and their respective countries.

Reasons to Buy the Report

The report will help established and new or smaller firms understand the current market trends, allowing them to increase their market share. Companies that purchase the report can implement one or more of the following strategies to enhance their market presence.

This report provides insights into the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 INCONTINENT CARE PRODUCTS MARKET, BY PRODUCT

7 INCONTINENT CARE PRODUCTS MARKET, BY TYPE

8 INCONTINENT CARE PRODUCTS MARKET, BY USAGE

9 INCONTINENT CARE PRODUCTS MARKET, BY GENDER

10 INCONTINENT CARE PRODUCTS MARKET, BY END USER

11 INCONTINENT CARE PRODUCTS MARKET, BY REGION

12 COMPETITIVE LANDSCAPE

13 COMPANY PROFILES

14 APPENDIX

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