세계의 자동차용 열교환기 시장 : 추진력 및 컴포넌트별, 디자인별, 차량 유형별, 전기자동차 유형별, OHV(Off-highway Vehicle) 유형별, 지역별 - 예측(2032년)
Automotive Heat Exchanger Market by Propulsion and Component (Radiator, Condenser, Chiller, Evaporator, Oil cooler, CAC, Heater, EGR), Design, OHV Type, Vehicle Type, EV Type (BEV, HEV, and PHEV), and Region - Global Forecast to 2032
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리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 07월
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한글목차

자동차용 열교환기 시장 규모는 1.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 확대되어 2025년 270억 7,000만 달러에서 2032년에는 299억 4,000만 달러로 성장할 것으로 예측됩니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2021-2032년
기준 연도 2024년
예측 기간 2025-2032년
대상 유닛 금액(100만 달러), 대(Unit)
부문별 추진력 및 컴포넌트별, 디자인별, 차량 유형별, 전기자동차 유형별, OHV(Off-highway Vehicle) 유형별, 지역별
대상 지역 아시아태평양, 북미, 유럽, 기타 지역

배터리용량이 최대 40kWh인 EV는 일반적으로 냉매 기반 콜드 플레이트 또는 간단한 단일 루프 액체 냉각 시스템으로 열 부하를 관리합니다. 배터리용량이 82kW까지 증가하면 효과적인 열 조절을 보장하기 위해 냉각기, 콜드 플레이트, 조절 밸브가 통합된 멀티 루프 액체 냉각 시스템과 같은 고급 열 관리 솔루션이 필요합니다. 시스템, 대용량 냉각기, 콜드 플레이트, 열 관리 밸브를 결합하여 고출력 작동 및 급속 충전의 요구 사항을 지원하는 경우가 많습니다. 예를 들어, 폭스바겐 ID.4는 약 82kWh의 파우치형 배터리를 탑재하고, HVAC 시스템과 통합된 간접 액체 냉각 루프와 PTC 히터를 사용하여 배터리 온도를 조절합니다. 마찬가지로, 배터리용량이 63kWh에서 87kWh인 닛산 알리아는 바닥 콜드 플레이트와 최적화된 냉각수 유로를 포함한 3층 열교환기를 통한 수냉식 시스템을 채택하여 균일한 열 분배를 실현합니다. 반면, 42kWh의 소형 배터리를 탑재한 BMW i3는 냉매 기반 증발식 콜드 플레이트를 채택하여 차량 공조 시스템을 이용하여 배터리 하단의 약 23%를 냉각하고 있습니다.

배터리 전기자동차(BEV)는 높은 에너지 밀도와 광범위한 열 관리 요구로 인해 자동차 열교환기 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있으며, BEV는 대형 배터리 팩에 의존하고 충전 및 방전 사이클 동안 상당한 열을 발생시키기 때문에 배터리, 파워 일렉트로닉스, 전기 구동계를 보호할 수 있는 고급 열교환기 솔루션이 필요합니다. 전기 드라이브 트레인을 보호하는 첨단 열교환기 솔루션이 필요합니다. 예를 들어, MAHLE Anand Thermal Systems Private Limited(인도)는 Mahindra &Mahindra의 2025년형 Mahindra BE 6 모델에 배터리 열 관리 시스템과 냉각 냉각기를 공급했습니다. 엄격한 배기가스 규제, 정부 인센티브, 배터리 기술의 발전으로 인해 BEV의 채택이 확대되고 있으며, 효율적인 열 시스템에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 또한, 급속 충전 지원, 배터리 수명 연장, 차량 전체 효율성 향상에 대한 요구가 증가함에 따라 자동차 제조업체들은 고성능 열 솔루션을 채택하고 있습니다. 공간, 무게 및 성능 요구 사항을 충족시키기 위해 BEV는 높은 열전도율, 내식성 및 경량 특성을 가진 알루미늄 기반 재료가 점점 더 많이 사용되고 있습니다. 또한, MAHLE GmbH 및 Modine과 같은 주요 공급업체들은 알루미늄 폴리머 복합재 및 고강도 알루미늄 합금을 도입하고 있으며, 스택 플레이트, 알루미늄 브레이징, 다중 채널 라미네이트 구조와 같은 컴팩트하고 효율적인 설계는 EV 플랫폼에 쉽게 통합할 수 있다는 장점으로 인해 EV 플랫폼에 쉽게 통합할 수 있다는 점에서 지지를 받고 있습니다.

승용차 부문은 예측 기간 동안 자동차 열교환기 시장을 주도할 것으로 예상되며, 주요 요인은 다양한 지역에서 내연기관 자동차의 지속적인 생산에 기인합니다. 자동차 제조업체들이 성능과 효율성을 위해 내연기관을 지속적으로 최적화함에 따라 신뢰할 수 있는 대용량 열 관리 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 최근 ICE 승용차는 터보 과급 및 배기가스 재순환(EGR) 등 보다 열 집약적인 기술을 도입하고 있으며, 이에 따라 차지 에어 쿨러, 엔진 오일 쿨러, 라디에이터 등 효율적인 냉각 솔루션이 요구되고 있습니다. 또한, 강화된 배기가스 규제와 연비 개선의 필요성과 더불어 자동차의 전동화로의 전환은 효율적인 열 관리 시스템의 사용을 더욱 촉진하고 있습니다. MAHLE GmbH(독일), Denso Corporation(일본), Valeo(프랑스), Hanon Systems(한국), T.RAD(일본)와 같은 자동차 열교환기 제조업체들은 자동차 열교환기 제조업체들은 승용차 제조업체에 제품을 공급하고 있습니다. 예를 들어, MAHLE GmbH는 Audi AG(독일)의 2025년형 아우디 A5에 엔진 오일 쿨러를 공급하고 있습니다. 마찬가지로 T.RAD는 다이하츠의 2025년형 'Rocky', 'Rocky HEV', 'Thor', 'Thor Custom'에 라디에이터를 공급하고 있습니다.

예측 기간 동안 유럽은 자동차 열교환기 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예측됩니다. 유럽의 자동차 열교환기 시장은 EU의 Euro 6/7 배기가스 규제, CO2 배출량 목표(승용차 95g/km), 2035년까지 신차 및 밴의 CO2 배출량을 100% 감축하도록 의무화한 Fit for 55 패키지 등 엄격한 환경 규제가 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 규제로 인해 알루미늄 합금 및 복합 폴리머와 같은 첨단 열교환기 소재와 연비를 개선하고 온실 가스 배출을 줄이기 위한 경량 단열 솔루션에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 연료 효율과 효과적인 열 관리에 대한 관심이 높아지면서 EGR 쿨러, 차지 에어 쿨러, 오일 쿨러에 대한 수요도 증가하여 엔진 온도 감소, 연소 효율 향상, NOx 및 CO2 배출량 감소에 기여하고 있습니다. 이 지역의 급속한 EV로의 전환은 EV 파워트레인 특유의 열 문제를 해결하기 위해 설계된 특수 열교환기에 대한 수요를 가속화하고 있습니다. 여기에는 배터리 냉각판, 파워 일렉트로닉스 열교환기, 통합 열 모듈, 히트펌프 기반 HVAC 시스템 등이 포함되며, 이는 모두 EV의 최적의 성능, 안전성 및 에너지 효율을 유지하는 데 필수적입니다. Valeo(프랑스), AKG Group(독일), Nissens Automotive A/S(덴마크), Senior PLC(영국), G&M Radiator(스코틀랜드), Climetal S.L.(스페인), Constellium SE(프랑스) 등 이 지역의 주요 자동차 열교환기 제조업체입니다.

세계의 자동차 열교환기 시장에 대해 조사했으며, 추진요인 및 부품별/디자인별/차량 유형별/전기자동차 유형별/OHV(Off-highway Vehicle) 유형별/지역별 동향, 시장 진출기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 프리미엄 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 자동차용 열교환기 시장(추진력 및 컴포넌트별)

제7장 자동차용 열교환기 시장(디자인별)

제8장 자동차용 열교환기 시장(차량 유형별)

제9장 자동차용 열교환기 시장(전기자동차 유형별)

제10장 자동차용 열교환기 시장(OHV(Off-highway Vehicle) 유형별)

제11장 자동차용 열교환기 시장(지역별)

제12장 경쟁 구도

제13장 기업 개요

제14장 시장 제안

제15장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The automotive heat exchanger market is projected to grow from USD 27.07 billion in 2025 to USD 29.94 billion by 2032 at a CAGR of 1.5%.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2021-2032
Base Year2024
Forecast Period2025-2032
Units ConsideredValue (USD Million), Volume (Units)
SegmentsBy Propulsion and Component, Design, Off-highway vehicle type, Vehicle type, electric vehicle type, and Region
Regions coveredAsia Pacific, North America, Europe, and the Rest of the World

EVs with battery capacities of up to 40 kWh typically rely on refrigerant-based cold plates or simple single-loop liquid cooling systems to manage thermal loads. As battery sizes increase to around 82 kW, advanced thermal management solutions are required, including multi-loop liquid cooling systems with integrated chillers, cold plates, and modulating valves to ensure effective heat regulation. For larger battery packs above 80 kWh, often combine dual-loop cooling systems, high-capacity chillers, cold plates, and thermal management valves to support high-power operation and fast charging requirements. For instance, the Volkswagen ID.4 comes with an ~82 kWh pouch cell battery and uses an indirect liquid cooling loop integrated with the HVAC system and a PTC heater to regulate battery temperature. Similarly, the Nissan Ariya, with a battery capacity between 63 kWh and 87 kWh, uses a liquid cooling system with a three-layer heat exchanger that includes a bottom cold plate and optimized coolant flow channels for even heat distribution. In contrast, the BMW i3, which has a smaller 42 kWh battery, uses a refrigerant-based evaporative cold plate that cools approximately 23% of the battery's underside using the vehicle's air conditioning system.

"The battery electric vehicle (BEV) segment is projected to hold the largest share of the automotive heat exchanger market during the forecast period."

Battery electric vehicles (BEVs) hold the largest share of the automotive heat exchanger market due to their high energy density and extensive thermal management needs. BEVs depend entirely on large battery packs, which generate substantial heat during charging and discharging cycles, requiring advanced heat exchanger solutions to protect batteries, power electronics, and electric drivetrains. For instance, MAHLE Anand Thermal Systems Private Limited (India) supplied a battery thermal management system and cooling chiller for Mahindra & Mahindra's 2025 Mahindra BE 6 model. The growing adoption of BEVs driven by stringent emission norms, government incentives, and progress in battery technologies is significantly boosting the demand for efficient thermal systems. Additionally, the increasing need to support fast charging, extend battery life, and enhance overall vehicle efficiency is prompting automakers to adopt high-performance thermal solutions. To meet space, weight, and performance requirements, BEVs increasingly use aluminum-based materials due to their high thermal conductivity, corrosion resistance, and lightweight properties. Leading suppliers such as MAHLE GmbH and Modine are also introducing aluminum-polymer composites and high-strength aluminum alloys, while compact and efficient designs such as stacked plates, brazed aluminum, and multi-channel laminated structures are gaining traction for their integration ease within EV platforms.

"The passenger car segment is projected to lead the automotive heat exchanger market during the forecast period."

The passenger car segment is expected to lead the automotive heat exchanger market during the forecast period, largely driven by the sustained production of ICE vehicles across various regions. As automakers continue to optimize combustion engines for performance and efficiency, the demand for reliable and high-capacity thermal management systems is increasing. Modern ICE passenger cars are incorporating more thermally intensive technologies such as turbocharging and exhaust gas recirculation (EGR), which require efficient cooling solutions such as charge air coolers, engine oil coolers, and radiators. Additionally, the shift toward vehicle electrification, along with stricter emission regulations and the need for improved fuel efficiency, is further boosting the use of efficient thermal management systems. Technological advancements in lightweight materials and the growing prevalence of compact, high-performance heat exchangers are also contributing to the sustained growth of this segment. Automotive heat exchanger manufacturers such as Mahle GmbH (Germany), Denso Corporation (Japan), Valeo (France), Hanon Systems (South Korea), and T.RAD Co., Ltd. (Japan) cater to passenger car companies. For instance, MAHLE GmbH supplied an engine oil cooler to Audi AG (Germany) for its 2025 Audi A5 vehicle model in Germany. Similarly, T.RAD Co., Ltd. provided a radiator to the Daihatsu for its 2025 Rocky, Rocky HEV, Thor, and Thor Custom vehicle models in Japan.

"Europe is expected to have a significant share of the automotive heat exchanger market during the forecast period."

Europe is expected to have a significant share of the automotive heat exchanger market during the forecast period. The European automotive heat exchanger market is primarily driven by stringent environmental regulations, such as the EU's Euro 6/7 emission standards, the CO2 fleet emission targets (95 g/km for passenger cars), and the Fit for 55 packages, which mandates a 100% reduction in CO2 emissions from new cars and vans by 2035. These regulations have significantly increased demand for advanced heat exchanger materials such as aluminum alloys and composite polymers, as well as lightweight thermal insulation solutions to improve fuel efficiency and reduce greenhouse gas emissions. The increasing emphasis on fuel efficiency and effective thermal management has also raised demand for EGR coolers, charge air coolers, and oil coolers, which help reduce engine temperatures, improve combustion efficiency, and lower NOx and CO2 emissions. The region's rapid transition toward EVs is accelerating demand for specialized heat exchangers designed to address the unique thermal challenges of EV powertrains. This includes battery cooling plates, power electronics heat exchangers, integrated thermal modules, and heat pump-based HVAC systems, all of which are critical for maintaining optimal performance, safety, and energy efficiency in EVs. MAHLE GmbH (Germany), Valeo (France), AKG Group (Germany), Nissens Automotive A/S (Denmark), Senior PLC (UK), G&M Radiator (Scotland), Climetal S.L. (Spain), and Constellium SE (France), among others, are some of the leading automotive heat exchanger manufacturers in the region.

In-depth interviews have been conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.

The automotive heat exchanger market is dominated by major players, including MAHLE GmbH (Germany), Denso Corporation (Japan), Valeo (France), Hanon Systems (South Korea), and T.RAD Co., Ltd. (Japan). These companies offer advanced automotive heat exchanger solutions that improve thermal efficiency, support the performance of modern powertrains, and comply with evolving regulatory and industry requirements.

Research Coverage:

The report covers the automotive heat exchanger market in terms of propulsion and component (ICE and EV), Design (plate bar, tube fin, plate type, and others), off-highway vehicle type, vehicle type, electric vehicle type, and region. It covers the competitive landscape and company profiles of the major automotive heat exchanger market ecosystem players.

The study also includes an in-depth competitive analysis of the key market players, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.

Key Benefits of Buying the Report:

The report provides insights into the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 AUTOMOTIVE HEAT EXCHANGER MARKET, BY PROPULSION AND COMPONENT

7 AUTOMOTIVE HEAT EXCHANGER MARKET, BY DESIGN

8 AUTOMOTIVE HEAT EXCHANGER MARKET, BY VEHICLE TYPE

9 AUTOMOTIVE HEAT EXCHANGER MARKET, BY ELECTRIC VEHICLE TYPE

10 AUTOMOTIVE HEAT EXCHANGER MARKET, BY OFF-HIGHWAY VEHICLE TYPE

11 AUTOMOTIVE HEAT EXCHANGER MARKET, BY REGION

12 COMPETITIVE LANDSCAPE

13 COMPANY PROFILES

14 RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS

15 APPENDIX

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