세계의 인조 대리석 시장 : 유형별, 용도별, 최종 이용 산업별, 지역별(2024-2029년)
Cultured Marble Market by Type (Polyester, Cement, Composite, and Sintered), Application (Countertops, Vanities, Bathtubs, Flooring ), End-use Industry (Residential and Non-residential), and Region (2024-2029)
상품코드 : 1660042
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 238 Pages
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한글목차

인조 대리석 시장 규모는 2024년부터 2029년까지 5.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 확대될 것으로 예상됩니다.

2024년 47억 3,000만 달러에서 연평균 5.8% 성장하여 2029년에는 62억 5,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 2023년 인조 대리석 시장은 조리대(용도별)가 금액 기준으로 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 바닥재(용도별)는 금액 기준으로 인조 대리석 시장에서 가장 빠르게 성장하는 유형이 될 것으로 보입니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2019-2029년
기준 연도 2023년
예측 기간 2025-2029년
검토 단위 금액(100만 달러/10억 달러)
부문별 유형별, 용도별, 최종 이용 산업별, 지역별
대상 지역 아시아태평양, 유럽, 북미, 중동/아프리카, 남미, 아시아, 유럽, 북미, 중동/아프리카, 남미

인조 대리석은 폴리에스테르 수지, 촉매, 필러, 안료를 정밀하게 혼합하여 제조되며, 투명한 젤코트로 코팅된 광택 금형에 붓고, 싱크대, 조리대, 샤워기 벽 등 다양한 형태로 성형됩니다. 싱크대, 조리대, 샤워기 벽 등 다양한 형태로 성형됩니다. 이 소재는 천연 대리석의 외관을 모방하도록 설계되었지만 더 저렴하고 유지 보수가 용이합니다. 인조 대리석은 매끄럽고 광택이 나는 마감으로 유명하며 다양한 색상과 패턴으로 사용자 정의 할 수 있습니다. 내구성과 미적 매력으로 인해 욕실과 주방에서 자주 사용됩니다.

바닥재에 사용되는 인조 대리석은 고급스러운 외관과 실용적인 이점을 제공하기 때문에 인기 있는 선택입니다. 비 다공성 표면은 천연석의 우아함을 모방하는 동시에 뛰어난 내구성과 손쉬운 유지 보수를 제공합니다. 인조 대리석의 가장 큰 장점은 얼룩과 습기에 대한 저항력입니다. 또한, 매끄러운 시공은 그라우팅 라인을 최소화하고 매끄럽고 세련된 표면을 만들어 그 매력을 더합니다.

인조 대리석 시장의 비주거 부문은 미적 및 장식 목적으로 비용 효율적인 재료에 대한 수요가 증가함에 따라 가장 빠른 속도로 성장하고 있습니다. 헬스케어, 소매업은 기능성과 미적 감각을 향상시키기 위해 이러한 재료를 채택하고 있습니다. 천연석과 달리 인조 대리석은 특정 모양과 크기로 성형할 수 있기 때문에 소매점, 기업 사무실, 공공 화장실과 같은 비주거 공간의 독특한 디자인 요구 사항에 이상적입니다. 인조 대리석은 얼룩, 습기, 박테리아에 강하고 사람들의 왕래가 많은 환경에 이상적입니다.

아시아태평양은 산업화, 도시화, 가처분 소득 증가로 인해 가장 빠르게 성장하는 인조 대리석 시장으로 부상하고 있습니다. 중국과 인도는 저렴한 인건비와 넓은 산업기반으로 인해 인조 대리석 제품의 주요 생산기지가 되었습니다. 또한, 천연석에 비해 저렴한 가격도 인조 대리석 수요를 견인하는 요인으로, 채석석과 같은 높은 가격대 없이도 고급스러운 외관을 원하는 주택 소유자나 기업에게 매력적인 선택이 되고 있습니다.

세계의 인조 대리석 시장에 대해 조사했으며, 유형별/용도별/최종 이용 산업별/지역별 동향, 시장 진출기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 프리미엄 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 업계 동향

제7장 인조 대리석 시장(유형별)

제8장 인조 대리석 시장(용도별)

제9장 인조 대리석 시장(최종 이용 산업별)

제10장 인조 대리석 시장(지역별)

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 개요

제13장 인접 시장과 관련 시장

제14장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The cultured marble market is projected to register a CAGR of 5.8% between 2024 and 2029, in terms of value. The synthetic leather market size is projected to reach USD 6.25 billion by 2029 at a CAGR of 5.8% from USD 4.73 billion in 2024. The countertops, by application segment is estimated to account for the largest share in terms of value of the cultured marble market in 2023. Flooring, by application likely to be the fastest growing type of cultured marble market in terms of value.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2019-2029
Base Year2023
Forecast Period2025-2029
Units ConsideredValue (USD million/billion)
SegmentsBy Type, By Application, By End use Industry, By Region
Regions coveredAsia Pacific, Europe, North America, Middle East & Africa, and South America

Cultured marble, is manufactured with a precise blend of polyester resin, catalyst, fillers, and pigments that are mixed thoroughly and then poured into polished molds that have been coated with a clear gelcoat. It is molded into various shapes, including sinks, countertops, and shower walls. The material is designed to mimic the appearance of natural marble but is more affordable and easier to maintain. Cultured marble is known for its smooth, glossy finish and can be customized in different colors and patterns. It is often used in bathroom and kitchen applications due to its durability and aesthetic appeal.

"Flooring, by application is fastest growing apllication segment of cultured marble market"

Cultured marble in flooring application is popular choice as it offers luxurious appearance, and practical benefits. Its non-porous surface mimics the elegance of natural stone while offering superior durability and ease of maintenance. The primary advantage of cultured marble is its resistance to stains and moisture. Further, its seamless installation adds up to its appeal as it minimizes grout lines and creates sleek and polished surface.

"Non-residnetial, by end use industry is fastest growing end-use industry segment of cultured marble market"

The non-residential segment of the cultured marble market is expanding at its fastest pace due to the growing need for cos-effective mmaterial for aesthetic and decorative puproses. Hospiatlity, healthcare and retail are adopting these materials to enhance functionality and aesthetics. Unlike natural stone, cultured amrble can be molded into specific shapes and sizes, making it ideal for unique design requirements in non-residential spaces such as retail stores, corporate offices, and public restrooms. Cultured marble are resistant to stains, moisture, and bacteria, making it ideal for high-traffic environments.

"Asia Pacific, by region is forecasted to be the fastest growing segment of cultured marble market during the forecast period."

Asia Pacific has emerged as the fastest-growing cultured marble market due to increased industrialization, urbanization, and rising disposable incomes. The low labor costs and extensive industrial bases in China, and India have made them key production hubs for cultured marble products. In addition factores driving the demand of cultured marble are its affordability to natural stone making an attractive choice for homeowners and businesses looking for a luxurious look without the high price tag of quarried stone.

Interviews:

The key companies profiled in this report are LX Hausys Ltd. (South Korea), Corian (DuPont) (US), Lotte Chemical Corporation (South Korea), MarCraft, Inc. (US), Antolini Luigi & C. S.p.A (Italy), KalingaStone (Classsic Marble Company) (India), Rynone Manufacturing Corp. (US), Xiamen Byroca Industries Co., Ltd. (China), Hangzhou Nabel China Co., Ltd. (China), Patrician Marble Company (US).

Research Coverage:

The cultured marble market has been segmented based on Type (Polyester, Cement, Composite, and Sintered), Application (Countertops, Vanities, Bathtubs, Flooring, and Others), End-use Industry (Residential, and Non-residential), and by Region (Asia Pacific, North America, Europe, South America, Middle East & Africa).

This report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 INDUSTRY TRENDS

7 CULTURED MARBLE MARKET, BY TYPE

8 CULTURED MARBLE MARKET, BY APPLICATION

9 CULTURED MARBLE MARKET, BY END-USE INDUSTRY

10 CULTURED MARBLE MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 ADJACENT AND RELATED MARKETS

14 APPENDIX

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