세계의 트럭용 냉동 유닛 시장 예측(-2030년) : 차종별, 유형별, 최종 용도 산업별, 용도별, 트레일러 사이즈별, 동력원별, 동작 방식별, 유닛 추진별, 지역별
Truck Refrigeration Unit Market by Vehicle Type (Light, Medium & Heavy Commercial Vehicles and Trailers), Type, End Use Industry, Application, Trailer Size, Power Source, Mode of Operation, Unit Propulsion, and Region - Global Forecast to 2030
상품코드 : 1617389
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 234 Pages
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한글목차

세계의 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 규모는 2024년 68억 3,000만 달러에서 2030년까지 88억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, CAGR로 4.4%의 성장이 전망됩니다.

콜드체인 물류는 제약 산업에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 의약품, 백신, 혈액, 생물학적 제제 등 수요 증가는 최근 수년간 크게 증가하여 트럭용 냉동 냉장 냉장 유닛의 성장으로 이어졌습니다. 예를 들어 Pfizer-BioNTech 백신은 -70℃에서 보관해야 하고, 인슐린은 2℃-8℃에서 보관해야 하며, 혈액 세포, 혈장은 그 효능을 유지하기 위해 -18℃에서 보관해야 합니다. 생활습관의 변화, 대기오염, 수질오염으로 인해 사람들은 더 많은 건강 문제에 노출되어 의약품 수요가 증가하고 있습니다. 이는 이 산업에서 냉동 냉장 유닛의 성장을 가속할 것으로 보입니다.

조사 범위
조사 대상년 2024-2030년
기준년 2023년
예측 기간 2024-2030년
단위 10억 달러
부문 차종, 유형, 최종 용도 산업, 용도, 트레일러 사이즈, 동력원, 동작 방식, 유닛 추진, 지역
대상 지역 아시아태평양, 아메리카, 유럽

"유형별로는 노즈마운트 유닛이 트럭용 냉동냉장 유닛 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 추정된다"고 밝혔습니다.

노즈 마운트 유닛은 이름에서 알 수 있듯이 트럭/트레일러의 앞쪽 바깥쪽에 장착됩니다. 노즈마운트 유닛은 화물칸에 더 나은 공기 흐름을 제공할 수 있습니다. 이러한 유닛의 위치는 공기가 화물칸의 앞쪽에서 뒤쪽으로 쉽게 순환할 수 있도록 하여 공기 흐름에 도움이 됩니다. 또한 루프탑 유닛에 비해 유지보수가 용이합니다.

또한 노즈마운트 유닛은 차량의 공기역학에 영향을 미치지 않습니다. 엔진 구동 기술을 노즈마운트 유닛에 적용하는 것은 간단하며, 소형 상용차에는 선호되는 선택입니다. 트레일러 및 대형 상용차의 경우, 하이브리드/전기 유닛의 경우 노즈마운트 유닛은 독립적인 엔진 또는 배터리로 독립적으로 구동됩니다. 코 장착형 트럭용 냉동 냉장 유닛의 주요 추진 요인은 정비의 용이성, 저렴한 비용 및 모든 차종에 대한 적응성입니다.

"독립형 유닛은 예측 기간 중 가장 빠르게 성장하는 트럭용 냉동냉장 유닛이 될 것으로 예상됩니다."

독립형 트럭용 냉동 냉장 유닛은 디젤 엔진이나 별도의 배터리로 구동되는 전기 모터와 같은 자체 전원으로 작동하여 신선식품 운송에 적합한 온도를 유지합니다. 이 유닛은 차량 엔진에 의존하지 않고 차량이 고정된 상태에서도 계속 작동할 수 있는 독립형 유닛입니다. 따라서 화물을 싣고 내릴 때 편리하고 온도 관리가 안정적으로 유지됩니다. 독립형 유닛의 가장 큰 장점은 엔진식 유닛에 비해 유연성이 높다는 것입니다. 또한 독립형 유닛은 다양한 유형의 차량 및 운송 요구에 쉽게 적응할 수 있으며, 적용 범위가 넓다. 독립형 유닛의 비용은 엔진식 유닛에 비해 매우 높습니다. 1차적 인 고려 사항에 따르면 독립형 유닛의 예상 가격은 저장 용량에 따라 엔진 구동 유닛의 약 2.5 배에서 3 배 정도입니다. 독립형 유닛의 추가 비용에는 독립형 엔진, 연료 탱크 및 추가 구성품이 포함됩니다.

독립형 트럭용 냉동 냉장 유닛은 다목적 물류에 선호되는 제품입니다. 이 유닛은 개별 품목을 위한 별도의 구획을 만들어 동일한 트럭/트레일러에서 냉동, 냉장 및 저온 품목을 운반할 수 있습니다. 독립형 유닛 시장은 예측 기간 중 확대될 것으로 예상됩니다.

세계의 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장에 대해 조사분석했으며, 주요 촉진요인과 억제요인, 경쟁 구도, 향후 동향등의 정보를 제공하고 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 중요 인사이트

제5장 시장의 개요

제6장 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 용도별

제7장 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 유형별

제8장 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 차종별

제9장 트레일러용 냉동 냉장 유닛 시장 : 사이즈별

제10장 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 동작 방식별

제11장 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 동력원별

제12장 독립 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 추진별

제13장 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 최종 용도 산업별

제14장 트럭용 냉동 냉장 유닛 시장 : 지역별

제15장 경쟁 구도

제16장 기업 개요

제17장 MARKETSANDMARKETS에 의한 추천

제18장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The truck refrigeration unit market is projected to grow to USD 8.83 Billion in 2030 from USD 6.83 Billion in 2024 at a CAGR of 4.4 %. Cold chain logistics plays a crucial role in the pharmaceutical industry. Growing demand for drugs, vaccines, blood, and biologics, among others, has shown notable growth in recent years, leading to the growth of truck refrigeration units. For instance, the Pfizer-BioNTech vaccine had to be stored at -70°C (-94°F), Insulin must be stored at temperatures between 2°C to 8°C and blood cells, and plasma is stored at -18°C to maintain their efficacy. Due to changing lifestyles, polluted air, and water, people are exposed to more health issues, ultimately leading to higher demand for drugs. This will drive the growth of refrigeration units in this industry.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2024-2030
Base Year2023
Forecast Period2024-2030
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsBy vehicle type, type, end-use industry, application, trailer size, power source, mode of operation, unit propulsion, and region
Regions coveredAsia Pacific, Americas, and Europe

"The Nose mounted units are estimated to have the largest share in the Truck Refrigeration Unit market by Type."

Nose-mounted units, as the name suggests, are mounted on the outer side of the front wall of the truck/trailer. According to MarketsandMarkets analysis, nose-mounted units are estimated to have the largest share in the truck refrigeration unit market by type owing to their economical pricing structure. Nose-mounted units can provide better airflow distribution for the cargo area. The positioning of these units helps with airflow as the air can easily circulate from the front to the back of the cargo area. Positioning these units helps with easier maintenance as these units are easily accessible compared to rooftop units.

Moreover, nose-mounted units do not affect the aerodynamics of the vehicle. It is easy to utilize engine-driven technology in nose-mounted units, making it a preferred option for light commercial vehicles. For trailers and heavy commercial vehicles, the nose-mounted units are independently powered by a separate engine or battery, in the case of hybrid/electric units. The primary driver for nose-mounted truck refrigeration units is easier maintenance, lower costs, and adaptability to all vehicle types.

"Independent units are estimated to be the fastest growing truck refrigeration units during the forecast period."

Independent truck refrigeration units run on their own power source, such as a diesel engine or electric motor powered by a separate battery, to maintain the right temperature for transporting perishable goods. These units are self-propelled and don't rely on the vehicle's engine, allowing them to keep working even when the vehicle is stationary. This makes them useful during loading and unloading, ensuring temperature control is maintained. The main advantages of independent units over engine-powered ones are greater flexibility. Additionally, independent units can be easily adapted to different types of vehicles and transportation needs, offering greater range of application. The costs of independent units are very high compared to engine powered units. As per primary insights the estimated prices of independent units are around 2.5x to 3x to that of engine powered units, depending upon the storage capacity. The additional costs for independent units include the separate engine, fuel tank, and additional components.

Independent truck refrigeration units are mostly preferred for multi-purpose logistics. These units can carry frozen, chilled and low temperature items in a same truck/trailer by making separate compartments for individual items. The market for independent units is expected to propel during the forecast period

"Asia Pacific is estimated to be the second largest market for Truck Refrigeration Units."

The Asia-Pacific region is expected to be the second-largest market for truck refrigeration units, driven by several key factors. The demand for refrigerated transport is increasing due to the rising consumer preference for frozen and chilled food products and the increasing need for transporting temperature-sensitive pharmaceuticals and medical supplies. The rapid growth of e-commerce in the region has boosted the market for last-mile logistics to ensure that perishable items are reached in the suitable form consumers desire. Developing countries like India and China are leading the growth of this market. Additionally, stringent regulations for food quality drive businesses to invest in advanced refrigeration technologies, like electric and hybrid units, solidifying the region's position as a significant contributor to the truck refrigeration unit market. The region also has a few manufacturers and technology developers for the Truck Refrigeration Units. These include Denso Corporation (Japan), Daikin Industries, Ltd. (Japan), Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (Japan) and Subros Limited (India).

The breakup of primary respondents

The Truck Refrigeration Unit market will be dominated by global players, including Carrier Transicold (US), Thermo King (US), Denso Corporation (Japan), Daikin Industries, Ltd. (Japan), Webasto Group (Germany), Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (Japan), Utility Trailer Manufacturing Company, LLC. (US), Kidron (US), Subros Limited (India), Advanced Temperature Control (US). The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the Truck Refrigeration Unit market with their company profiles, recent developments, and key market strategies.

Research Coverage

The study's primary objective is to define, describe, and forecast the Truck Refrigeration Unit market by volume and value. The study segments the Truck Refrigeration Unit Market by Vehicle Type (Light Commercial Vehicles, Medium and Heavy Commercial Vehicles and Trailers), by Type (Nose mounted system and Roof Mounted system), by End Use Industry (Food, Pharma and Drugs and Others), by Application (Frozen and Chilled), by Trailer size (Below 40 feet, above 40 feet), by Power Source (Engine powered and Independent), by Mode of Operation (Single temperature and Multi temperature), by Unit Propulsion (Diesel and Electric/Hybrid) & Region (Americas, Europe, and Asia Pacific). It analyzes the opportunities offered by various market segments to the stakeholders. It tracks and analyzes competitive developments such as market share analysis, pricing analysis, technology comparison, and other activities by key industry participants.

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY APPLICATION

7 TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY TYPE

8 TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY VEHICLE TYPE

9 TRAILER REFRIGERATION UNIT MARKET, BY SIZE

10 TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY MODE OF OPERATION

11 TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY POWER SOURCE

12 INDEPENDENT TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY PROPULSION

13 TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY END-USE INDUSTRY

14 TRUCK REFRIGERATION UNIT MARKET, BY REGION

15 COMPETITIVE LANDSCAPE

16 COMPANY PROFILES

17 RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS

18 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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