세계의 수소 트럭 시장 : 모터 출력별, 항속 거리별, 수소 탱크 사이즈별, 탱크 유형별, 차량 유형별, 지역별 예측(-2035년)
Hydrogen Truck Market by Vehicle Type, Fuel Cell Technology, Motor Power(Upto 200 Kw, 200-400 Kw, Above 400 Kw), Range( Upto 300 miles, 300-500 miles, Above 500 miles), Tank Size, Type of Hydrogen Tank, and Region - Global Forecast to 2035
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리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 09월
페이지 정보 : 영문 342 Pages
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한글목차

세계 수소 트럭 시장 규모는 2024년 19억 달러에서 2035년 108억 달러로 성장했으며 CAGR은 16.9%로 예측됩니다.

조사 범위
조사 대상년도 2019-2030년
기준년 2024년
예측 기간 2024-2035년
검토 단위 금액(10억 달러)
부문별 모터 출력별, 항속 거리별, 수소 탱크 사이즈별, 탱크 유형별, 차량 유형별, 지역별
대상 지역 아시아태평양, 유럽, 북미

수소 트럭은 운송 함대 소유자에게 전통적인 디젤 차량과 유사한 운전상의 이점을 가진 제로 방출 운송을 실현할 수있는 큰 기회를 제공합니다. 수소 인프라와 수소 생산을 위한 정부 계획 및 이니셔티브, 수소 트럭 배치, 함대 탈탄소화 의무 구현, 저비용 지역의 수소 기술 연구 개발 센터의 급속한 설립은 수소 트럭 수요를 촉진하는 요인입니다. 또한 ICE 트럭이나 배터리 전기 트럭에 비해 수소 트럭의 TCO가 낮은 것도 수소 트럭 시장 수요를 증대시키고 있습니다.

30-60킬로그램의 수소를 저장하는 중형 수소 연료 탱크는 표준 중형 긴 버스 및 중형 트럭에서 일반적으로 사용됩니다. 항속거리와 적재량의 균형이 잡혀 매일 통근이나 장거리 이동 등 다양한 운송 요구에 적합합니다. 이러한 탱크는 일반적으로 버스의 도시간/전송 용도에 사용됩니다.

200-400kW의 부문은 도시와 교외의 혼합 노선에 이용되는 통상의 시버스나 연절 버스, 보다 큰 파워와 스피드가 요구되는 중형 트럭 등, 폭넓은 용도가 있습니다. 또한, 200-400kW는 출력과 차량 항속 거리의 밸런스로부터 대중교통 버스에 보다 많이 보급되고 있습니다.

본 보고서에서는 세계의 수소 트럭 시장에 대해 조사했으며, 모터 출력별, 항속 거리별, 수소 탱크 사이즈별, 탱크 유형별, 차량 유형별, 지역별 동향, 시장 진출기업프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 수소 트럭 시장, 모터 출력별

제7장 수소 트럭 시장, 항속 거리별

제8장 수소 트럭 시장, 수소 탱크 사이즈별

제9장 수소 트럭 시장, 탱크 유형별

제10장 수소 트럭 시장, 차량 유형별

제11장 수소 트럭 시장, 지역별

제12장 경쟁 구도

제13장 기업 프로파일

제14장 시장에서의 제안

제15장 부록

JHS
영문 목차

영문목차

The global hydrogen truck market is projected to grow from USD 1.9 billion in 2024 to USD 10.8 billion in 2035, at a CAGR of 16.9%.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2019-2030
Base Year2024
Forecast Period2024-2035
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsBy Vehicle Type, By Fuel Cell Technology, By Motor Power, By Range, By Type of Hydrogen Tank, By Tank Size, By Region
Regions coveredAsia Pacific, Europe, and North America

Hydrogen trucks presents a significant opportunity for transportation fleet owners to achieve zero-emission transportation with similar operational benefits from conventional diesel vehicles. Government plans and initiatives for hydrogen infrastructure and production, deployment of hydrogen trucks, implementation of fleet decarbonization mandates and rapid setup of hydrogen technology R&D centers in the region due to lower cost are the factors driving the demand for hydrogen trucks. Also, lower TCO of hydrogen trucks as compared to ICE and Battery-electric trucks is increasing the demand for hydrogen truck market.

"30-60 kg segment is expected to hold a significant share of hydrogen truck market during the forecast period."

A medium-sized hydrogen fuel tank that stores between 30 and 60 kilograms of hydrogen are commonly used in standard medium-length buses and medium-duty trucks. They offer a balance between range and payload capacity, making them suitable for a wide variety of transportation needs, including daily commutes and long- distance travel. These tanks are generally used for intercity/transit applications in buses. 30-60 kg tank is preferred over <30kg and >60 kg tank due to its operational efficiency and less refueling time, making it an ideal solution for long-haul transportation. Leading OEMs such as Solaris, Hyundai Motor Company, Foton International, Van Hool, and Mercedes Benz, among others, provide models such as Foton BJ6123FCEVCH, Hyundai UNIVERSE Fuel Cell, Hyundai ELEC CITY Fuel Cell, eCitaro fuel cell, hydrogen buses with fuel tank capacities of 30-60 kg. Trucks usually use these tanks for refuse services as well as long-haul transportation. OEMs such as HYZON Motors, Hyundai Motor Company, Foton International, and Nikola, among others, provide models such as Hymax 24t, Xcient FC, Nikola Tre, HYMAX-500 and QUANTRON FCEV EU Heavy Truck, among others with fuel tank capacity of 30-60 kg.

"200-400 kw to lead the market for hydrogen buses and truck, by motor power"

The 200-400 kW segment has a wide range of applications, including regular city buses and articulated buses utilized on mixed urban and suburban routes and medium-duty trucks that demand more power and speed. Also, 200-400 kW is more prevalent in Transit buses due to its balance between power output and vehicle range.

Hydrogen trucks in North America generally include motors which vary from 200 kW to 400 kW. California transit companies, such as AC Transit and SunLine Transit, are in their early stages of hydrogen bus deployment due to state zero-emission transportation applications. The high cost of hydrogen generation, limited refueling infrastructure, and the necessity for more technology advancements are significant barriers. Leading automakers in Europe, like Solaris and IVECO s.p.a., have started operating hydrogen transit buses in the region. Solaris, for example, delivered 200 hydrogen buses to about 24 European cities in December 2023 and secured additional pre-orders for 600 hydrogen-powered vehicles between 2024 and 2026.

"North America is expected to have significant growth during the forecast period."

North America has been one of the leading regions in terms of manufacturing of hydrogen vehicles with the help of renowned fuel cell component providers in the US and Canada such as Ballard Power (Canada), Plug Power (US), and Fuel Cell Energy (US). US and Canada have been supporting the growth of FCEVs, especially in the commercial vehicle sector. The governments have supported performance testing for hydrogen vehicles for interstate logistics and buses. The presence of companies like Ballard Power Systems, Hyster-Yale, Plug Power, Cummins, Advent Technologies Holdings, BorgWarner, among others makes the North American market more competitive. Transit agencies in the North America are increasingly adopting hydrogen buses by local OEMs, such as NFI and First Hydrogen, due to their longer operational range, and quick refueling times across diverse climates. Unlike electric buses, which have longer charging times and infrastructure prerequisites, hydrogen buses offer a more scalable and viable solution. Every hydrogen bus deployed in the US could reduce the carbon released into the atmosphere by 100 tons annually and eliminate the need for 9,000 gallons of fuel every year over the vehicle's life. Compared to ICE Buses, that translates into more than USD 37,000 per year per vehicle savings.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.

The hydrogen truck market is dominated by major players including Foton International (China), Yutong Bus Co., Ltd. (China), Xiamen King Long International Trading Co., Ltd. (China), Solaris Bus & Coach sp. z o.o. (Poland), and Hyundai Motor Company (South Korea). These companies are expanding their operations in green hydrogen infrastructure to strengthen their hydrogen ecosystem.

Research Coverage:

The report covers the hydrogen truck market, in terms of Vehicle Type (Hydrogen Bus, Hydrogen Truck), Fuel Cell Technology (PEMFC, SOFC), Motor Power (Less Than 200 KW, 200 - 400 KW, Above 400 KW), Range (Upto 300 Miles, Between 300 - 500 Miles, Above 500 Miles), Tank Size(<30 kg, 30-60 kg, >60 kg), Type of Hydrogen Tank (Type III, Type IV), and Region (Asia Pacific, Europe, and North America). It covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the hydrogen truck market ecosystem.

The study also includes an in-depth competitive analysis of the key market players, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.

Key Benefits of Buying the Report:

The report provides insight on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 HYDROGEN BUS & TRUCK MARKET, BY MOTOR POWER

7 HYDROGEN BUS & TRUCK MARKET, BY RANGE

8 HYDROGEN BUS & TRUCK MARKET, BY HYDROGEN TANK SIZE

9 HYDROGEN BUS & TRUCK MARKET, BY TYPE OF TANK

10 HYDROGEN BUS & TRUCK MARKET, BY VEHICLE TYPE

11 HYDROGEN BUS & TRUCK MARKET, BY REGION

12 COMPETITIVE LANDSCAPE

13 COMPANY PROFILES

14 RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS

15 APPENDIX

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