세계의 스마트 러닝 시장 : 제품(하드웨어, 솔루션(통합형, 독립형), 서비스), 학습 유형(동기학습, 비동기학습), 최종사용자, 지역별 예측(-2029년)
Smart Learning Market by Offering (Hardware, Solutions (Integrated Solutions and Standalone Solutions), and Services), Learning Type (Synchronous Learning and Asynchronous Learning), End User and Region - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1483026
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 308 Pages
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한글목차

세계 스마트 러닝 시장 규모는 2024년 671억 달러에서 예측 기간 동안 18.3%의 CAGR(연평균 성장률)을 기록하며 2029년에는 1,552억 달러 규모로 성장할 것으로 예상됩니다.

전자책, 동영상 강의, 인터랙티브 모듈 등 양질의 디지털 컨텐츠가 제공되면서 학습 경험이 크게 향상되고 있습니다. 클라우드 기반 학습 관리 시스템(LMS)과 학습 컨텐츠 관리 시스템(LCMS)은 교육 컨텐츠의 제작, 배포 및 관리를 간소화하여 학생과 교육자들이 보다 쉽게 접근할 수 있도록 돕습니다. 이러한 시스템은 교육 기관이 학습자에게 최고 수준의 리소스와 지원을 제공할 수 있도록 보장함으로써 스마트 러닝 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2018-2029년
기준 연도 2023년
예측 기간 2024-2029년
단위 금액(달러)
부문별 제공, 하드웨어, 솔루션, 서비스, 학습 유형, 최종사용자, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 라틴아메리카

인터랙티브 화이트보드 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상

인터랙티브 화이트보드는 인터랙티브 프로젝터의 도움을 받아 사용자가 화면에 투사된 이미지와 상호 작용할 수 있도록 도와줍니다. 사용자는 펜이나 마커를 사용하여 인터랙티브 화이트보드에 그림을 그리거나 장치에서 그림을 그리는 등 투사된 이미지와 적극적으로 상호 작용할 수 있습니다. 프로젝터가 펜의 움직임을 감지하여 이미지에 대한 변경 사항이 저장됩니다.

통합 솔루션 부문이 예측 기간 동안 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상

통합 솔루션은 비용이 많이 들지만, 조직의 성장에 따라 확장하기 편리합니다. 통합 솔루션은 독립형 솔루션에 비해 확장의 편의성과 원활한 커뮤니케이션을 제공합니다. 확장성이 뛰어나고, 다른 솔루션과 원활하게 통합되며, 연결성이 뛰어나기 때문에 독립형 솔루션보다 선호되고 있습니다.

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 성장률을 기록할 것으로 예상

아시아태평양은 인도, 중국, 호주, 뉴질랜드 등의 국가들이 높은 성장률을 기록할 것으로 예상됨에 따라 향후 몇 년 동안 큰 성장 기회를 맞이할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 활기찬 교육 부문은 스마트 교실의 도입과 원격 교육 및 e러닝에 대한 선호도가 높아지고 있습니다. 학생 수가 가장 많은 아시아태평양에서는 이러닝과 원격 교육에 대한 수요가 급증하고 있으며, 이는 스마트 러닝 시장 확대를 촉진하고 있습니다.

세계의 스마트 러닝 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 영향요인 및 시장 기회 분석, 기술·특허 동향, 규제 환경, 사례 연구, 시장 규모 추정 및 예측, 각종 부문별·지역별·주요 국가별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 개요 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 소개

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 주요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 스마트 러닝 시장 : 제공별

제7장 스마트 러닝 시장 : 하드웨어별

제8장 스마트 러닝 시장 : 솔루션별

제9장 스마트 러닝 시장 : 서비스별

제10장 스마트 러닝 시장 : 학습 유형별

제11장 스마트 러닝 시장 : 최종사용자별

제12장 스마트 러닝 시장 : 지역별

제13장 경쟁 상황

제14장 기업 개요

제15장 인접/관련 시장

제16장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The smart learning market is estimated to be USD 67.1 billion to USD 155.2 billion at a CAGR of 18.3% from 2024 to 2029. The availability of high-quality digital content, including e-books, video lectures, and interactive modules, significantly enhances the learning experience. Cloud-based Learning Management Systems (LMS) and Learning Content Management Systems (LCMS) streamline the creation, delivery, and management of educational content, making it more accessible to students and educators. These systems ensure that educational institutions can provide top-notch resources and support to their learners driving the adoption of smart learning market.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2018-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Million/USD Billion)
SegmentsBy Offering, hardware, solutions, and services, learning type, end user, and Region
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa and Latin America

"The interactive whiteboards segment is projected to register the highest CAGR during the forecast period."

Interactive whiteboards help users interact with the image being projected on the screen with the help of interactive projectors. Users can actively interact with the projected image by drawing on the interactive whiteboard with a pen or marker or even from their device. Any changes to the image are saved as the projector can sense where the pen moves. These features help keep the audience engaged, especially in an academic end-user segment, as it offers multi-touch facilities where children can be given group projects to work on. In the enterprise segment, it is used for presentation and does not restrict the presenter to a specific meeting room. It is easy for the presenter to write on the content displayed on the screen to make the presentation more informative. Some prominent vendors of interactive projectors are Hitachi, BenQ, Seiko, Optoma Technology, and Touchjet.

The integrated solution segment contributed the largest market share in the smart learning market during the forecast period.

An integrated solution refers to a combination of two or more standalone solutions. Typically, large vendors provide platforms with the flexibility to add or eliminate solutions. These solutions are expensive but more convenient to scale up with the growth of an organization. Integrated solutions offer the convenience of scaling up and smooth communication over standalone solutions. They are preferred over standalone solutions because they provide scalability, smoother integration with other solutions, and better connectivity. Integrating solutions enables seamless interaction between teachers, students, and administrators by providing a holistic approach to education technology. Integrated solutions are gaining traction due to their ability to streamline workflows, improve collaboration, and enhance learning outcomes in educational institutions and corporate training environments. Some prominent integrated solutions players are Microsoft, IBM, Samsung, Oracle, Huawei, Google, Blackboard, Adobe, Cornerstone OnDemand, and D2L.

"Asia Pacific will register the highest growth rate during the forecast period."

The Asia Pacific region is set to undergo significant growth opportunities in the coming years, with countries like India, China, Australia, and New Zealand expected to experience high growth rates. The region's vibrant education sector witnesses a rising preference for distance education and eLearning, fueled by the introduction of smart classrooms. As the largest student population hub, Asia Pacific experiences a surging demand for eLearning and distance education, stimulating the smart learning market's expansion. Educational institutions across the region prioritize the implementation of digital solutions and the adoption of smart devices to create more engaging learning experiences for students, fostering long-term information retention. Overall, Asia Pacific presents a promising landscape for smart learning solution providers to thrive and innovate.

Breakdown of primaries

The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:

The major players in the smart learning market are IBM (US), Samsung (South Korea), Adobe (US), Anthology (US), SMART Technologies (Canada), Oracle (US), SAP (Germany), Microsoft (US), Cornerstone OnDemand (US), Pearson (UK), BenQ (Taiwan), Google (US), McGraw Hill (US), Cisco (US), Huawei (China), D2L (Canada), Ellucian (US), Alphabet (Alphabet Inc), Upside LMS, Edsys (India), echo360 (US), Knowledge Anywhere (US), Instructure (US), SkyPrep (Canada), Paradiso Solutions (US), and Latitude CG (US). These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, product enhancements, and acquisitions to expand their smart learning footprint.

Research Coverage

The market study covers the smart learning market size across different segments. It aims to estimate the market size and the growth potential across various segments, including offering, hardware, solutions, and services, learning type, end user, and regions. The study includes an in-depth competitive analysis of the leading market players, their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and market strategies.

Key Benefits of Buying the Report

The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the global smart learning market's revenue numbers and subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. Moreover, the report will provide insights for stakeholders to understand the market's pulse and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

Analysis of key drivers (growing demand for LMS software to effectively manage learning content, gamification in EdTech, AI emerging as a critical tool to enhance learner engagement, enterprises focusing more on human capital development, and rising enrolments in higher education sector.), restraints (High cost of infrastructure, and Infrastructure limitations), opportunities (Transnational education, and advancements in smart learning technologies) and challenges (Need of technical training for teachers and instructors, data security and privacy issues) influencing the growth of the smart learning market. Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research and development activities, and new product and service launches in the smart learning market. Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses various regions' smart learning markets. Market Diversification: Exhaustive information about new products and services, untapped geographies, recent developments, and investments in the smart learning market. Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like IBM (US), Samsung (South Korea), Adobe (US), Anthology (US), SMART Technologies (Canada), Oracle (US), SAP (Germany), Microsoft (US), Cornerstone OnDemand (US), Pearson (UK), BenQ (Taiwan), Google (US), McGraw Hill (US), Cisco (US), Huawei (China), D2L (Canada), Ellucian (US).

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 SMART LEARNING MARKET, BY OFFERING

7 SMART LEARNING MARKET, BY HARDWARE

8 SMART LEARNING MARKET, BY SOLUTION

9 SMART LEARNING MARKET, BY SERVICE

10 SMART LEARNING MARKET, BY LEARNING TYPE

11 SMART LEARNING MARKET, BY END USER

12 SMART LEARNING MARKET, BY REGION

13 COMPETITIVE LANDSCAPE

14 COMPANY PROFILES

15 ADJACENT/RELATED MARKETS

16 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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