세계의 위치 기반서비스(LBS) 및 실시간 위치추적 시스템(RTLS) 시장 예측(-2028년) : 제공별, 위치 유형별, 기술별, 용도별, 업계별, 지역별
Location-based Services and Real-Time Location Systems Market by Offering, Location Type, Technology, Application, Vertical and Region - Global Forecast to 2028
상품코드:1424575
리서치사:MarketsandMarkets
발행일:2024년 02월
페이지 정보:영문 286 Pages
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한글목차
세계의 위치 기반서비스(LBS)·실시간 위치추적 시스템(RTLS) 시장 규모는 2023년 247억 달러에서 2028년까지 604억 달러에 달하며, 예측 기간에 CAGR로 19.6%의 성장이 전망됩니다.
RFID, Wi-Fi, UWB, BLE 등 1차 RTLS 기술과 IR, 초음파, GPS 등 2차 위치 측위 기술이 통합된 하이브리드 LBS-RTLS 플랫폼의 채택이 확대되고 있으며, 게이트웨이, IR 센서, 초음파 마이크, 환경 센서 등의 하드웨어 제품에 대한 수요는 예측 기간 중 안정적으로 증가할 것으로 예상됩니다.
조사 범위
조사 대상년
2017-2028년
기준년
2022년
예측 기간
2023-2028년
단위
100만 달러/10억 달러
부문
제공, 서비스, 위치 유형, 용도, 기술, 업계, 지역
대상 지역
북미, 유럽, 중동 및 아프리카, 라틴아메리카
"위치 유형별로는 실내 부문이 예측 기간 중 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다."
실내 위치 추적은 자기장, 음향 신호, 전파, 상호 연결된 장비에 의해 수집된 감각 정보 등 다양한 방법을 사용하여 제한된 공간에서 데이터, 물체 또는 개인을 추적하는 것을 포함합니다. 이 기술은 실시간 데이터 모니터링을 용이하게 하여 방문자의 행동과 선호도를 시각화할 수 있게 해줍니다. 이전에는 GPS가 비슷한 목적으로 사용되었지만, 견고한 벽에 의한 신호 간섭을 극복하기 위해 실내 위치 측정 기술의 출현이 필요했으며, GPS와 달리 실내 내비게이션에는 보편적인 표준 방식이 없습니다. 예를 들어 구글은 위치 추적을 위해 Wi-Fi 기술을 채택하고 있지만, 브로드컴의 칩은 Wi-Fi, 블루투스, NFC를 이용한 실내 위치 정보 시스템을 지원하며, 애플은 BLE(Bluetooth Low Energy) 기반 기술로 iBeacon을 도입하여 아이폰 및 기타 iOS 기기에 위치 기반 정보 및 서비스를 제공합니다. 실내 내비게이션 시스템의 개발은 밀폐된 공간에서 GPS의 한계를 극복하고 고정밀 위치 파악을 실현하는 것을 목표로 하고 있습니다.
실내 위치 추적 기술은 크게 두 가지로 분류할 수 있습니다. 무선 주파수(RF) 기반 기술과 비무선 주파수(NRF) 기반 기술입니다. 기존의 실내 위치 추적 기술에는 주로 Wi-Fi, RFID, ZigBee, 초음파, 블루투스, UWB, 셀룰러 네트워크, IR 등이 있으며, Wi-Fi, 블루투스 등 무선 신호의 실내 내비게이션 활용은 개인용 무선통신 기술의 등장과 개인용 통신 기기의 보급에 따라 증가하고 있습니다. 개인용 무선통신 기술의 등장과 개인용 통신기기의 보급으로 증가하고 있습니다.
"용도별로는 추적 및 내비게이션 부문이 예측 기간 중 가장 큰 시장 규모를 차지할 것으로 예상됩니다."
LBS·RTLS 기술은 운전 지원, 승객 정보, 차량 관리 등 추적 및 내비게이션 용도로 사용되고 있으며, LBS는 운전자를 지원하고 실시간 교통 정보를 제공하기 위해 차량 내비게이션 시스템에서 널리 사용되고 있습니다. 예를 들어 GPS 내비게이션 소프트웨어 앱인 Waze(Google 소유)는 클라우드에서 교통 정보와 도로 정보를 가져와 운전자에게 실시간 내비게이션 지원을 제공합니다.
LBS와 추적 기술은 현재 차량 관리와 물류 추적에 널리 사용되고 있습니다. 최근에는 차량 내비게이션과 차량 관리 이외의 용도로도 활용되고 있습니다. 예를 들어 운전 지원 및 승객 안내를 위해 사용 가능한 노상 주차 공간 검색, 안전 경고, 멀티모달과 같은 용도이 도입되고 있습니다. 더 건강하고, 더 친환경적이며(CO2 배출이 적고), 더 활동적인 이동 방식을 촉진하기 위해 LBS를 활용하는 연구도 있습니다. 추적 및 내비게이션용 LBS/RTLS 플랫폼의 다른 예로는 시각장애인 내비게이션, 낙상 감지, 독거노인 보호 등이 있습니다.
세계의 위치 기반서비스(LBS)·실시간 위치추적 시스템(RTLS) 시장에 대해 조사분석했으며, 주요 촉진요인과 억제요인, 경쟁 구도, 향후 동향 등의 정보를 제공하고 있습니다.
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 중요 인사이트
LBS·RTLS 시장의 기업에게의 기회
북미의 LBS·RTLS 시장 : 제공별, 국가별
아시아태평양의 LBS·RTLS 시장 : 제공별, 주요 국가별
LBS·RTLS 시장 : 위치 유형별
LBS·RTLS 시장 : 용도별
제5장 시장의 개요와 업계 동향
서론
시장 역학
촉진요인
억제요인
기회
과제
LBS·RTLS 시장 약력
에코시스템 분석
사례 연구 분석
밸류체인 분석
관세와 규제 상황
LBS·RTLS 디바이스에 관련된 요금
규제기관, 정부기관, 기타 조직
특허 분석
기술 분석
위성, 마이크로파, 적외선 원격탐사
OTDOA, E-OTD
RFID, NFC
상황 인식 기술
Wi-Fi/WLAN, UWB, BT/BLE, 비콘, A-GPS
기타 기술
가격 분석
주요 기업의 평균 판매 가격 동향 : 제공별
주요 기업의 참고 가격 분석 : 제품별
Porter's Five Forces 분석
고객의 비즈니스에 영향을 미치는 동향과 혼란
주요 이해관계자와 구입 기준
주요 컨퍼런스와 이벤트
LBS·RTLS 시장 기술 로드맵
단기 로드맵(2023-2025년)
중기 로드맵(2026-2028년)
장기 로드맵(2029-2030년)
LBS·RTLS를 실장하기 위한 베스트 프랙티스
현재와 신규 비즈니스 모델
서브스크립션 기반 서비스
데이터 수익화
서비스로서의 위치 정보 모델
하드웨어와 소프트웨어 번들
블록체인 대응 위치 기반서비스
업계 고유 솔루션
LBS·RTLS 시장에서 사용되는 툴, 프레임워크, 기법
HS코드 분석
전자 집적회로와 부품 수출 시나리오
전자 집적회로와 부품 수입 시나리오
제6장 LBS·RTLS 시장 : 제공별
서론
플랫폼
서비스
하드웨어
제7장 LBS·RTLS 시장 : 위치 유형별
서론
야외
실내
제8장 LBS·RTLS 시장 : 용도별
서론
추적·내비게이션
마케팅·광고
위치 기반 소셜 네트워크
위치 기반 헬스 모니터링
기타 용도
제9장 LBS·RTLS 시장 : 업계별
서론
운송·물류
소매
정부
제조
관광·접객(Hoapitality)
의료
미디어·엔터테인먼트
기타 업계
제10장 LBS·RTLS 시장 : 기술별
서론
위성, 마이크로파, 적외선 원격탐사
OTDOA, E-OTD
RFID, NFC
상황 인식 기술
Wi-Fi/무선 LAN
UWB
BT/BLE
기타 기술
A-GPS
비콘
ZigBee
초음파
제11장 LBS·RTLS 시장 : 지역별
서론
북미
북미의 LBS·RTLS 시장 촉진요인
북미의 불황의 영향
미국
캐나다
유럽
유럽의 LBS·RTLS 시장 촉진요인
유럽의 불황의 영향
영국
독일
이탈리아
프랑스
스페인
북유럽
기타 유럽
아시아태평양
아시아태평양의 LBS·RTLS 시장 촉진요인
아시아태평양의 불황의 영향
중국
일본
인도
호주·뉴질랜드
한국
동남아시아
기타 아시아태평양
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카의 LBS·RTLS 시장 촉진요인
중동 및 아프리카의 불황의 영향
GCC 국가
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
라틴아메리카
라틴아메리카의 LBS·RTLS 시장 촉진요인
라틴아메리카의 불황의 영향
브라질
멕시코
기타 라틴아메리카
제12장 경쟁 구도
개요
주요 기업 전략/유력 기업
매출 분석
시장 점유율 분석
기업의 평가 매트릭스
스타트업/중소기업 평가 매트릭스
경쟁 시나리오와 동향
LBS·RTLS 시장 : 제품 벤치마킹
주요 LBS·RTLS 프로바이더 평가와 재무 지표
제13장 기업 개요
주요 기업
CISCO
GOOGLE
IBM
MICROSOFT
ORACLE
ERICSSON
QUALCOMM
TOMTOM
ZEBRA TECHNOLOGIES CORP.
ESRI
기타 기업
TELDIO
HERE TECHNOLOGIES
UBISENSE
APPLE
SECURITAS HEALTHCARE
GE HEALTHCARE
CENTRAK
IDENTEC GROUP
INFOR
TELETRACKING TECHNOLOGIES
MYSPHERA
HPE ARUBA NETWORKING
KDDI CORPORATION
NTT DOCOMO
AIRISTA FLOW
LEANTEGRA
SEWIO NETWORKS
QUUPPA
NAVIGINE
LIVING MAP
제14장 인접 시장
인접 시장의 서론
제한
위치 정보 애널리틱스 시장
실내 위치 정보 시장
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
MarketsandMarkets forecasts that the LBS and RTLS market size is projected to grow from USD 24.7 billion in 2023 to USD 60.4 billion by 2028, at a CAGR of 19.6% during the forecast period. With the growing adoption of hybrid LBS and RTLS platforms-wherein primary RTLS technologies, such as RFID, Wi-Fi, UWB, and BLE, are integrated with secondary location positioning technologies, such as IR, ultrasound, and GPS-the demand for gateways, IR sensors, ultrasound microphones, environmental sensors, and other hardware Offerings is expected to increase steadily during the forecast period.
Scope of the Report
Years Considered for the Study
2017-2028
Base Year
2022
Forecast Period
2023-2028
Units Considered
USD Million/ Billion
Segments
Offering, Service, Location type, Application, Technology, Vertical, Region
Regions covered
North America, Europe, MEA, LATAM
"By location type, the Indoor segment is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period."
Indoor positioning involves the tracking of data, objects, or individuals within a confined space using various methods such as magnetic fields, acoustic signals, radio waves, or sensory information collected by interconnected devices. This technology facilitates real-time data monitoring, enabling the visualization of visitor behavior and preferences. In the past, GPS was utilized for similar purposes, but the advent of indoor location positioning technologies became necessary to overcome signal interference caused by solid walls. Unlike GPS, indoor navigation lacks a universal standard method. For instance, Google employs Wi-Fi technology for location tracking, while the Broadcom chip supports indoor location systems using Wi-Fi, Bluetooth, and NFC. Apple introduced iBeacon, a Bluetooth Low Energy (BLE)-based technology, to offer location-based information and services to iPhones and other iOS devices. The development of indoor navigation systems aims to achieve highly accurate localization, addressing the limitations of GPS in enclosed spaces..
Indoor positioning technologies can be classified into two broad categories: Radio Frequency (RF)-based and Non-Radio Frequency (NRF)-based technologies. Conventional indoor localization technologies mainly include Wi-Fi, RFID, Zigbee, ultrasonic, Bluetooth, UWB, cellular network, and IR. The use of wireless signals, such as Wi-Fi and Bluetooth, for indoor navigation is rising, owing to the advent of personal wireless communication technologies and the proliferation of personal communication devices.
"By application, the tracking and navigation segment is expected to hold the largest market size during the forecast period."
LBS and RTLS technologies are used in the tracking and navigation application for driver assistance, passenger information, and vehicle management. LBSs are widely used in vehicle navigation systems to assist drivers and provide real-time traffic information. For instance, Waze, a GPS navigation software app (owned by Google), crowdsources traffic and road information to give drivers real-time navigation support.
LBS and tracking techniques are now widely used for vehicle management and logistics tracking. In recent years, applications beyond car navigation and vehicle management have emerged. For instance, applications to find available on-street parking spaces, safety warnings, and multimodal have been introduced for driver assistance and passenger guidance. Some studies use LBSs to promote healthier, greener (lower CO2 emissions), and more active mobility behaviors. Some other examples of LBS and RTLS platforms for tracking and navigation include navigation for the visually impaired, fall detection, and lone worker protection.
"Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period."
The Asia Pacific LBS and RTLS market is experiencing robust growth, driven by factors such as a burgeoning population, technological advancements, and significant economic expansion in key countries like China, India, Australia, Japan, Singapore, and Hong Kong. The region's diverse landscape offers substantial opportunities for LBS and RTLS. With the adoption of advanced technologies like indoor positioning and the increasing demand for personalized healthcare solutions, the Asia Pacific market is positioned as a major player in the global LBS and RTLS landscape. This growth is characterized by dynamic developments in various industries and a surge in innovative applications. In rapidly growing economies such as China and India, the growing demand to improve supply chain operations and the government's efforts to standardize LBS and RTLS technologies drive the market's growth.
Breakdown of primaries
The study contains insights from various industry experts, from solution vendors to Tier 1 companies. The break-up of the primaries is as follows:
By Company: Tier 1-62%, Tier 2-23%, and Tier 3-15%
By Designation: C-Level Executives-38, Director Level-30%, and Others-32%
By Region: North America-40%, Europe-15%, APAC-35%, Middle East and Africa -5%, Latin America - 5%
The major players in the LBS and RTLS market are Cisco (US), Google (US), IBM (US), Microsoft (US), Oracle (US), Ericsson (Sweden), Qualcomm (US), TomTom (Netherlands), Zebra Technologies (US), ESRI (US), Teldio (Canada), HERE (Netherlands), Ubisense (UK), Apple (US), etc. These players have adopted various growth strategies, such as partnerships, agreements and collaborations, new product launches, enhancements, and acquisitions to expand their footprint in the LBS and RTLS market.
Research Coverage
The report segments the global LBS and RTLS market based on offerings classified into Platform, Service, and Hardware. By Service, the market has been segmented into Deployment and Integration, Application Support and Maintenance, Consulting and Training. By Location type, the market has been segmented into Outdoor and Indoor. By Application, the market has been segmented into Tracking and navigation, Marketing and advertising, Location-Based Social Networks, Location-Based Health Monitoring, and Other Applications. By Technology, the market has been segmented into Satellite, Microwave, and Infrared Remote Sensing, OTDOA and E-OTD, RFID and NFC, Context-aware technologies, Wi-Fi/WLAN, Ulta Wide Band, Bluetooth/BLE, and Others. By Vertical, the market has been segmented into Transportation & Logistics, Retail, Government, Manufacturing, Healthcare & Life Sciences, Tourism & Hospitality, Media & Entertainment, and Other Verticals. The market has been segmented by region into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America.
Key benefits of the report
The report would help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall LBS and RTLS market and the subsegments. This report would help stakeholders understand the competitive landscape and gain insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report would help stakeholders understand the market's pulse and provide them with information on the key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
Analysis of key drivers (Increasing demand for UWB-based real-time location systems, Rising need for geo-marketing), restraints (High installation and maintenance costs, Data security concerns), opportunities (Growing use of BLE and UWB for indoor proximity services, Rising focus on IoT in healthcare ), and challenges (System irreconcilability and lack of standardization).
Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research and development activities, and new product and service launches in the LBS and RTLS market.
Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the LBS and RTLS market across varied regions.
Market Diversification: Exhaustive information about new products and services, untapped geographies, recent developments, and investments in the LBS and RTLS market.
Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players such as Cisco (US), Google (US), IBM (US), Microsoft (US), Oracle (US), Ericsson (Sweden), Qualcomm (US), TomTom (Netherlands), Zebra Technologies (US), ESRI (US), Teldio (Canada), HERE (Netherlands), Ubisense (UK), Apple (US), etc.
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 STUDY OBJECTIVES
1.2 MARKET DEFINITION
1.3 STUDY SCOPE
1.3.1 MARKET SEGMENTATION
1.3.2 INCLUSIONS & EXCLUSIONS
1.3.3 REGIONS COVERED
1.4 YEARS CONSIDERED
1.5 CURRENCY CONSIDERED
TABLE 1 USD EXCHANGE RATES, 2020-2022
1.6 STAKEHOLDERS
1.7 SUMMARY OF CHANGES
1.7.1 IMPACT OF RECESSION
2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 RESEARCH DATA
FIGURE 1 LBS AND RTLS MARKET: RESEARCH DESIGN
2.1.1 SECONDARY DATA
2.1.2 PRIMARY DATA
2.1.2.1 Breakdown of primary interviews
FIGURE 2 BREAKDOWN OF PRIMARY INTERVIEWS: BY COMPANY TYPE, DESIGNATION, AND REGION
2.1.2.2 Key industry insights
2.2 MARKET BREAKUP AND DATA TRIANGULATION
2.3 MARKET SIZE ESTIMATION
2.3.1 TOP-DOWN APPROACH
2.3.2 BOTTOM-UP APPROACH
FIGURE 3 MARKET SIZE ESTIMATION METHODOLOGY (DEMAND SIDE): REVENUE OF SOLUTIONS/SERVICES OF LBS AND RTLS MARKET
*Details on Business overview, Products/Solutions/Services offered, Recent Developments, MnM view, Key strengths, Strategic choices, Weaknesses and competitive threats might not be captured in case of unlisted companies.
13.2 OTHER PLAYERS
13.2.1 TELDIO
13.2.2 HERE TECHNOLOGIES
13.2.3 UBISENSE
13.2.4 APPLE
13.2.5 SECURITAS HEALTHCARE
13.2.6 GE HEALTHCARE
13.2.7 CENTRAK
13.2.8 IDENTEC GROUP
13.2.9 INFOR
13.2.10 TELETRACKING TECHNOLOGIES
13.2.11 MYSPHERA
13.2.12 HPE ARUBA NETWORKING
13.2.13 KDDI CORPORATION
13.2.14 NTT DOCOMO
13.2.15 AIRISTA FLOW
13.2.16 LEANTEGRA
13.2.17 SEWIO NETWORKS
13.2.18 QUUPPA
13.2.19 NAVIGINE
13.2.20 LIVING MAP
14 ADJACENT MARKETS
14.1 INTRODUCTION TO ADJACENT MARKETS
TABLE 240 ADJACENT MARKETS AND FORECASTS
14.2 LIMITATIONS
14.3 LOCATION ANALYTICS MARKET
TABLE 241 LOCATION ANALYTICS MARKET, BY OFFERING, 2017-2022 (USD MILLION)
TABLE 242 LOCATION ANALYTICS MARKET, BY OFFERING, 2023-2028 (USD MILLION)