세계 건강 및 위생 포장 시장(-2028년) : 제품유형별, 산업별, 지역별
Health & Hygiene Packaging Market by Product Type (Films & Sheets, Laminates, Bags & Pouches, Bottles & Jars, Sachets, Labels, Tubes, Boxes & Carton), Form, Shipping Form, Structure, End-user Industry, and Region - Global Forecast to 2028
상품코드 : 1420457
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 01월
페이지 정보 : 영문 257 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,089,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,650 ₩ 9,524,000
PDF (5-user License) help
PDF 보고서를 동일 사업장에서 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,150 ₩ 11,672,000
PDF (Corporate License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원에 제한은 없으나, 국내에 있는 사업장만 해당되며, 해외 지점 등은 포함되지 않습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 10,000 ₩ 14,322,000
PDF (Global License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. (100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다.) 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

보고서 개요

조사 범위
조사 대상년도 2020-2028년
기준년 2022년
예측 기간 2023-2028년
단위 수량(미터), 금액(달러)
부문 제품 유형, 출하 형태, 폼, 유통 채널, 최종 이용 산업, 지역
대상 지역 북미, 아시아태평양, 유럽, 중동 및 아프리카, 남미

건강 및 위생포장 시장 규모는 2023년 1,109억 달러에서 예측기간 동안 5.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장을 지속하여 2028년에는 1,480억 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

건강 및 위생 포장 수요 증가는 개인의 건강과 위생 기준에 관한 세계적인 의식의 고조가 원동력이 되고 있습니다. 건강 지향적 인 라이프 스타일의 급증은 안전과 청결을 유지하는 포장 솔루션의 필요성을 높입니다. 또한, 엄격한 위생 습관을 중시하는 규제는 필름 및 시트, 병 및 항아리, 튜브 등의 포장 형태에 대한 수요 증가에 기여합니다.

형태별로, 연질 포장 부서는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보여줄 전망입니다. 필름과 파우치와 같은 플라스틱 연질 포장 제품은 케첩, 비누, 세제, 초콜릿, 간식 과자, 남킨 사탕 등 다양한 제품을 포장하는 데 사용됩니다. 부드러운 플라스틱 포장 시장은 식품 안전 유지, 보존 기간 연장, 병원균 및 열과 같은 외부 요인으로부터 장벽 보호에 이르기까지 다양한 기능을 제공하며 경질 플라스틱 포장보다 높은 속도로 확대되고 있습니다.

지역별로는 아시아태평양이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다. 이 지역은 연질 포장 시장에서 가장 빠른 성장을 보여줍니다. 특히 인도, 중국, 일본은 지속적인 개발 활동과 신속한 경제 확대로 성장이 예상됩니다. 게다가 이들 국가에서는 도시화의 진전에 따라 식품 및 음료 및 FMCG 제품의 고객층이 확대되고 있어 예측기간 중 시장 성장에 크게 기여하고 있습니다.

본 보고서에서는 세계의 건강 및 위생 포장 시장을 조사했으며,, 시장 개요, 시장 영향요인 및 시장 기회 분석, 기술·특허 동향, 법규제 환경, 사례 연구, 시장 규모 추이와 예측, 각종 구분?지역별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 프로파일 등을 정리했습니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 건강 및 위생 포장 시장 : 제품 유형별

제7장 건강 및 위생 포장 시장 : 형태별

제8장 건강 및 위생 포장 시장 : 출하 형태별

제9장 건강 및 위생 포장 시장 : 구조별

제10장 건강 및 위생 포장 시장 : 유통채널별

제11장 건강 및 위생 포장 시장 : 최종 용도 산업별

제12장 건강 및 위생 포장 시장 : 지역별

제13장 경쟁 구도

제14장 기업 프로파일

제15장 부록

JHS
영문 목차

영문목차

Report Description

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2028
Base Year2022
Forecast Period2023-2028
Units ConsideredVolume (Million meters) and Value (USD)
SegmentsProduct Type, Shipping Form, Form, Distribution Channel, End-Use Industry, and Region
Regions coveredNorth America, APAC, Europe, Middle East & Africa, and South America

The market for health & hygiene packaging is approximated to be USD 110.9 billion in 2023, and it is projected to reach USD 148.0 billion by 2028 at a CAGR of 5.9%. The increasing demand for health and hygiene packaging is driven by heightened global awareness regarding personal well-being and hygiene standards. The surge in health-conscious lifestyles amplifies the need for packaging solutions that convey safety and cleanliness. Furthermore, regulatory emphasis on stringent hygiene practices contributes to the rising demand for packaging formats such as films & sheets, bottles & jars, and tubes.

"By Product Type, Bags & Pouches accounted for the third highest CAGR during the forecast period."

The bags & pouches market in personal care is experiencing significant growth driven by consumer preferences for convenient and portable packaging. These flexible solutions offer practicality for on-the-go lifestyles, making them popular for personal care products. The demand for innovative and user-friendly packaging designs has propelled manufacturers to explore diverse materials and shapes. With a focus on aesthetics and functionality, bags & pouches enhance product visibility on shelves and contribute to brand differentiation. Additionally, the rise of e-commerce further fuels the demand for flexible and lightweight packaging, emphasizing the versatility and adaptability of bags & pouches in the dynamic personal care market.

"By Form, Flexible packaging accounted for the highest CAGR during the forecast period."

Flexible packaging products are made up of various raw materials such as plastic, paper, and metal. Plastic flexible packaging products, such as films, and pouches are used for packing various ranges of products such as ketchup, soaps, detergents, , chocolate, snacks, namkeencandies, and other food items. The flexible plastic packaging market is expanding at a higher rate than its counterpart, rigid plastic packaging, serving a variety of functions from maintaining food safety to increasing shelf life and to offering barrier protection from pathogens and heat and other external entities.

"By Shipping Form, Secondary accounted for the second highest CAGR during the forecast period."

Secondary packaging in the hygiene packaging market plays a pivotal role in ensuring the integrity and presentation of hygiene products. This layer of packaging, which includes boxes, cartons, and other outer coverings, provides an additional protective barrier during transportation and storage. It enhances the visibility of products on retail shelves, aids in brand differentiation, and contributes to overall product hygiene.

"By End Use Industry, Home Care packaging accounted for the second largest market share during the forecast period."

The home care packaging market is witnessing substantial growth propelled by evolving consumer preferences and industry dynamics. Growing awareness of hygiene and cleanliness is driving the demand for home care products, leading to an increased need for packaging. The surge in e-commerce and the popularity of convenient packaging formats are additional factors contributing to the expansion of the home care packaging market.

"Asia Pacific is projected to account for the highest CAGR in the health & hygiene packaging market during the forecast period."

The Asia Pacific region is witnessing the most rapid growth in the flexible packaging market. Encompassing countries like India, China, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific, this region is expected to see a surge in flexible packaging demand. India, China, and Japan, in particular, are poised for growth due to ongoing developmental activities and swift economic expansion. Furthermore, escalating urbanization in these nations is creating a substantial customer base for food, beverages, and FMCG products, contributing significantly to the projected growth of the health & hygiene packaging market in the forecast period.

By Company Type: Tier 1: 40%, Tier 2: 30%, and Tier 3: 30%

By Designation: C-level Executives: 20%, Directors: 10%, and Others: 70%

By Region: North America: 20%, Europe: 30%, Asia Pacific: 30%, South America: 10%, and Middle East & Africa: 10%

Companies Covered: Berry Global (US), Amcor Plc (Switzerland), WestRock (US) and Kimberly Clark (US) are some of the established players in the health & hygiene packaging market.

Research Coverage

The market study covers the Flexible Packaging market across various segments. It aims at estimating the market size and the growth potential of this market across different segments based on application, packaging type, material, and region. The study also includes an in-depth competitive analysis of key players in the market, their company profiles, key observations related to their products and business offerings, recent developments undertaken by them, and key growth strategies adopted by them to improve their position in the flexible packaging market.

Key Benefits of Buying the Report

The report is expected to help the market leaders/new entrants in this market share the closest approximations of the revenue numbers of the overall flexible packaging market and its segments and sub-segments. This report is projected to help stakeholders understand the competitive landscape of the market, gain insights to improve the position of their businesses, and plan suitable go-to-market strategies.

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 HEALTH & HYGIENE PACKAGING MARKET, BY PRODUCT TYPE

7 HEALTH & HYGIENE PACKAGING MARKET, BY FORM

8 HEALTH & HYGIENE PACKAGING MARKET, BY SHIPPING FORM

9 HEALTH & HYGIENE PACKAGING MARKET, BY STRUCTURE

10 HEALTH & HYGIENE PACKAGING MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

11 HEALTH & HYGIENE PACKAGING MARKET, BY END-USE INDUSTRY

12 HEALTH & HYGIENE PACKAGING MARKET, BY REGION

13 COMPETITIVE LANDSCAPE

14 COMPANY PROFILES

15 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기