세계의 철도차량용 배터리 시장 예측(-2030년) : 유형 및 기술(납축전지, VRLA, 기존형, Ni-Cd소결, 섬유, 포켓, Li-ion, LFP, LTO), 첨단 철도(완전 배터리 구동, 하이브리드), 차종, 용도, 지역별
Train Battery Market by Type & Technology (Lead-acid Tubular, VRLA, Conventional; Ni-Cd Sinter, Fiber, Pocket, & Li-ion; LFP, LTO), Advanced Train (Fully Battery-Operated and Hybrid), Rolling Stock Type, Application and Region - Global Forecast to 2030
상품코드 : 1376867
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 315 Pages
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한글목차

보고서 개요

조사 범위
조사 대상년 2023-2030년
기준년 2022년
예측 기간 2023-2030년
단위 금액(달러)
부문 OE 배터리 유형·OE 배터리 기술·OE 용도·OE 엔진/헤드·OE 용도·OE 첨단 차종·애프터마켓 차량·애프터마켓 배터리 유형·애프터마켓 용도·지역
대상 지역 아시아태평양·유럽·북미·기타 지역

철도차량용 배터리 시장 규모는 2023년 2억 7,700만 달러에서 예측 기간중 4.6%의 CAGR로 추이하며, 2030년에는 3억 7,800만 달러 규모로 성장할 것으로 예측됩니다.

시장 성장의 주요 요인은 급속한 도시화와 철도망 확장입니다. 이러한 요인과 더불어 철도의 빠른 이동과 다른 교통수단에 비해 낮은 운영비용으로 인해 세계 정부가 도시 철도 인프라에 투자하고 있습니다. 철도 네트워크의 확장은 에너지 저장 시스템에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.

Urban Transport Trends and Prospects(UTTP)에 따르면 2021년 현재 경전철과 트램의 총 연장은 15,824km에 달할 전망입니다. 이들 네트워크의 대부분은 유럽에 있으며 전체의 58%, 유라시아 대륙은 22%를 차지합니다. 주목할 만한 점은 핀란드, 영국, 스위스 등 유럽 여러 국가가 경전철 네트워크 확장에 적극 나서고 있다는 점입니다. 예를 들어 2021년 영국 정부는 블랙풀 트램 연장을 승인했습니다. 또한 지하철 프로젝트 개발이 진행되고 있는 것도 지하철 시스템에서 배터리 수요 증가에 기여하고 있습니다. 또한 러시아 정부는 2022년 12월 총 공사비 68억 달러 규모의 70km 모스크바 대순환선 지하철 프로젝트 건설을 시작했습니다. 이에 따라 경전철 및 트램 네트워크의 성장과 도시 교통을 위한 지하철 시스템의 채택 확대는 향후 수년간 이러한 교통수단에서 배터리 사용을 촉진할 것으로 예상됩니다.

용도별로는 보조 배터리 부문이 2023년 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 보조 배터리 시스템은 비상 조명, 환기 등 철도에 필수적인 모든 시스템에 백업을 제공합니다. 또한 보조 배터리는 출력 장애나 열차 분리 사고 등을 방지하여 열차에 안전성을 제공합니다. 또한 고속철도에 대한 수요 증가는 비상 브레이크, 경사 시스템 등 첨단 기능에 대한 높은 수요로 이어지고 있으며, VRLA 기술은 유지보수가 필요 없고, 정기적인 물 주입이 필요 없으며, 빠른 충전 능력, 내열성 및 내충격성 등의 기술적 장점으로 철도 차량용 배터리 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 철도 차량용 배터리 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있으며, 주로 철도의 보조 기능에 선호되고 있습니다. 그러나 에너지 밀도가 높고, 저온 성능이 높고, 수명이 길기 때문에 VRLA 배터리보다 충전 횟수가 더 많습니다. 따라서 니켈 카드뮴 배터리의 이러한 장점을 고려할 때 철도의 VRLA 배터리 수요는 점차 영향을받을 것으로 예상됩니다.

또한 최신 철도 차량은 IoT, AI, 딥러닝, 운전자 자문 시스템(DAS)과 같은 첨단 기술을 도입하여 효율성을 높이고 승객 경험을 향상시키며, AC, 히터, 제동 시스템 및 기타 차량내 장비와 같은 현장 장비의 최적화, 자원 계획, 승객 경험 및 의사결정 개선 등의 요인도 보조 시스템 배터리의 채택률을 높일 것으로 예상됩니다.

세계의 철도차량용 배터리 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 영향요인 및 시장 기회 분석, 기술·특허 동향, 사례 연구, 법규제 환경, 시장 규모의 추이·예측, 각종 구분·지역별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 중요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 철도차량용 배터리 시장 : 용도·배터리 유형별

제7장 철도차량용 배터리 시장 : 배터리 유형·배터리 기술별

제8장 철도차량용 배터리 시장 : 엔진/헤드별

제9장 철도차량용 배터리 시장 : 철도 용도별

제10장 철도차량용 배터리 시장 : 첨단 철도 유형별

제11장 철도차량용 배터리 시장 : 지역별

제12장 애프터마켓 철도차량용 배터리 시장 : 차종별

제13장 애프터마켓 철도차량용 배터리 시장 : 배터리 유형별

제14장 애프터마켓 철도차량용 배터리 시장 : 용도별

제15장 애프터마켓 철도차량용 배터리 시장 : 지역별

제16장 경쟁 구도

제17장 기업 개요

제18장 MARKETSANDMARKETS로부터의 제안

제19장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

Report Description

Scope of the Report
Years Considered for the Study2023-2030
Base Year2022
Forecast Period2023-2030
Units ConsideredValue (USD Million)
SegmentsBy Battery Type, Battery Technology, Application, engines/head, application, advanced train type, aftermarket by rolling stock, aftermarket by battery type, application, and region, and OE by Region
Regions coveredAsia Pacific, Europe, North America, and the Rest of the World

The train battery market is projected to grow from USD 277 Million in 2023 to USD 378 Million by 2030, at a CAGR of 4.6% from 2023 to 2030. The train battery market is primarily driven by factors such as rapid urbanization and the growing expansion of railway networks. Along with these factors, the swiftness of rail travel and low operational cost compared to other modes of transport are driving governments all over the globe to invest in urban rail infrastructure. The growing expansion of rail networks is expected to create a demand for energy storage systems.

As of 2021, Urban Transport Trends and Prospects (UTTP) indicates that there is a total operational network of light rails and trams spanning 15,824 kilometers. Most of these networks are situated in Europe, accounting for 58% of the total, while Eurasia constitutes 22%. Notably, several European countries, including Finland, the UK, and Switzerland, are actively focusing on expanding their light rail networks. For instance, in 2021, the UK government approved the extension of the Blackpool Tram. Additionally, the increasing development of metro projects is contributing to the rising demand for batteries in metro systems. As an example, in December 2022, the Russian government initiated the construction of the 70-km Moscow Big Circle Line metro project, with a total cost of USD 6.8 billion. Consequently, the growth of light rail and tram networks, coupled with the growing adoption of metro systems for urban transit, is expected to fuel the utilization of batteries in these modes of transportation in the upcoming years.

"The Auxiliary Batteries are expected to account for the largest market share in 2023."

The auxiliary battery systems provide backup to all essential train systems, such as emergency lighting and ventilation. Auxiliary batteries also offer safety to the train without output failure and train separation incidents. Additionally, the increase in the demand for high-speed trains is leading to the high demand for advanced features such as emergency braking, tilting systems, etc. VRLA technology holds the largest share in the train battery market due to its technical benefits such as maintenance-free operation, no periodic water filling requirement, fast charging capability, and heat & shock resistance, and is mainly preferred for auxiliary functions in railways. However, the high energy density, good low-temperature performance, and good cycle life means can be recharged more times than VRLA batteries. Hence, considering these benefits of Ni-cd batteries, the demand for VRLA batteries in railways will be impacted gradually. Moreover, the latest rolling stocks have been implementing advanced technologies such as the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI), deep learning, and driver advisory systems (DAS) to improve efficiency and enhance the passenger experience. Improvements in resource planning, passenger experience, and decision-making, along with the optimization of field equipment such as ACs, heaters, braking systems, and other onboard appliances, are expected to increase the adoption rate of train batteries for these auxiliary systems.

"Passenger Coaches will dominate the train battery market during the forecast period."

Passenger coaches are railroad cars designed to carry passengers. Modern passenger coaches require auxiliary batteries for functions such as reading lights, bathroom lights, vestibule lights, door lights, emergency lights, HVACs, fans, screens, Wi-Fi, and ceiling lights. These functions depend upon the types of coaches, such as AC and non-AC coaches. In developed countries, coaches have automated doors, infotainment systems, and passenger information systems. These added features are powered through battery power packs. The battery capacity for AC coaches is higher compared to non-AC passenger coaches. Typically, the voltage capacity requirement for passenger capacity is 108V to 120V. Batteries installed in passenger coaches are used for auxiliary power backup. Based on the capacity and power output of the passenger coach, the manufacturer decides the battery chemistry. With increased travel demand, environmental concerns, government investments, improved passenger amenities, safety and reliability, high-speed rail development, intermodal connectivity, and reduced congestion, the need for passenger coaches and train batteries would grow parallelly in the coming years.

"Asia Pacific is expected to account for the largest aftermarket share in 2022."

The Asia Pacific region has the world's most extensive railway network and holds the top spot in the global count of rolling stock. Furthermore, it stands as the world's largest producer of rolling stock. This geographical concentration of major rolling stock manufacturers has notably driven the demand for train batteries.

Moreover, with the widespread urban rail network expansion and the presence of international train battery manufacturers in the region, an anticipated rise in demand is foreseen. This is further compounded by the escalating number of passengers, which will necessitate increased utilization of train batteries to enhance the overall travel experience. Rail network electrification, emission regulations, and advancements in battery technologies are expected to drive train battery aftermarket in Asia Pacific. The growing diesel engine retrofitting and refurbishment at a year-on-year rate of 5%. Further, trains operating in the Asia Pacific region are at high temperatures compared to Europe and North America due to which battery lifespan in the Asia Pacific region is less, thus the demand for battery replacement is high.

Breakdown of Primaries

In-depth interviews were conducted with CXOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.

The train battery market comprises major manufacturers such as EnerSys (US), Exide Industries (India), Saft (France), Amara Raja Batteries (India), GS Yuasa Corporation (Japan), and HOPPECKE Batterien GmbH & Co.KG.

Reasearch Coverage

The study segments the train battery market and forecasts the market size based on by Application & by Battery type Starter (Lead-Acid, Nickel-Cadmium, Lithium-ion) and Auxiliary (Lead-Acid, Nickel-Cadmium, Lithium-ion, By Battery Type & Battery Technology Lead-Acid Battery (Conventional Lead Acid Battery, Valve Regulated Lead Acid Battery, Gel Tubular Lead Acid Battery) Nickel-Cadmium Battery (Sinter/PNE Ni-Cd Battery, Pocket Plate Ni-Cd Battery, Fiber/PNE Ni-Cd Battery) Lithium-ion Battery (Lithium Iron Phosphate (LFP), Lithium Titanate Oxide (LTO), and Others), By Engines/Head (Diesel Locomotives, Diesel Multiple Units (DMUs), Electric Locomotives, and Electric Multiple Units (EMUs), By Application (Metros, High-speed Trains, Light Trains/Trams/ Monorails, Passenger Coaches), By Advanced Train Type (Battery-Powered Train, and Hybrid Trains), Aftermarket by Rolling Stock (Locomotives, Multiple Units, Passenger Coaches), Aftermarket By Battery Type (lead-Acid, Nickel-Cadmium, Lithium-Ion), Aftermarket by application (starter battery, and auxiliary function battery), Aftermarket by region (Asia Pacific, Europe, and North America), and OE by region (Asia Pacific, Europe, North America and Rest of the World).

Key Benefits of Buying the Report:

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TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 TRAIN BATTERY MARKET, BY APPLICATION & BATTERY TYPE

7 TRAIN BATTERY MARKET, BY BATTERY TYPE & BATTERY TECHNOLOGY

8 TRAIN BATTERY MARKET, BY ENGINE/HEAD

9 TRAIN BATTERY MARKET, BY RAILWAY APPLICATION

10 TRAIN BATTERY MARKET, BY ADVANCED TRAIN TYPE

11 TRAIN BATTERY MARKET, BY REGION

12 TRAIN BATTERY AFTERMARKET, BY ROLLING STOCK

13 TRAIN BATTERY AFTERMARKET, BY BATTERY TYPE

14 TRAIN BATTERY AFTERMARKET, BY APPLICATION

15 TRAIN BATTERY AFTERMARKET, BY REGION

16 COMPETITIVE LANDSCAPE

17 COMPANY PROFILES

18 RECOMMENDATIONS FROM MARKETSANDMARKETS

19 APPENDIX

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