천연 식품 향료 시장 : 예측(2025-2030년)
Natural Food Flavors Market - Forecasts from 2025 to 2030
상품코드 : 1627666
리서치사 : Knowledge Sourcing Intelligence
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
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한글목차

천연 식품 향료 시장은 CAGR 7.53%로 성장할 전망이며, 시장 규모는 2025년 80억 6,500만 달러에서 2030년에는 115억 9,400만 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

식물과 동물과 같은 천연 소스에서 유래하는 향료 물질은 천연 식품 향료로 알려져 있습니다. 이 향료는 다양한 식품의 맛을 개선하고 균형을 맞추기 위해 사용됩니다. 향후 5년간 천연 식품 향료 시장은 안정적인 성장이 예상됩니다. 이러한 성장은 선진국과 개발도상국 모두에서 깨끗한 라벨 제품의 필요성에 대한 소비자의 의식이 증가하고 유기농 제품에 대한 수요가 증가함에 기인합니다. 고객은 자연에서 유래한 음식을 좋아하고 먹게 되어 있습니다.

게다가 향후 5년간 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나는 식품 제조 회사에 의한 유기 기반 향료의 사용 확대입니다. 이와 더불어 특히 산업화와 도시화가 급속히 진행되고 있는 신흥국에서는 사람들의 라이프스타일이 급속히 변화하고 있기 때문에 가공식품에 대한 수요가 더욱 높아지고 있어 향후 5년간 시장 성장에 큰 영향을 줄 것으로 보입니다. 그러나 인공식품향료나 천연식품 향료 등의 대체품을 입수할 수 있는 것이 시장 성장 억제요인이 되어 예측기간을 통해 시장 확대를 방해할 것으로 예상됩니다.

천연 식품 향료 시장 성장 촉진요인

식품 향료에 대한 소비자의 기호는 현저하게 변화하고 있습니다. 대부분의 소비자는 진짜 오리지널임을 증명하는 오히려 극단적인 맛을 경험하는 것을 고려하고 있습니다. 자연과 유기농은 다양한 요리와 건강 지향의 선택을 대표하는 맛과 마찬가지로 선택하게 되었습니다. 이러한 요구로부터, 다양한 미각과 기호에 응하는 자극적이고 참신한 풍미의 창조가 확대되고 있습니다. 참신하고 흥미 진진한 맛 옵션을 개발하기 위한 식품 제조 업체의 끊임없는 노력으로, 식품 풍미 시장은 사람들의 취향의 변화를 제공하기 위해 미래를 향해 결집을 계속하고 있습니다.

게다가 지난 몇 년동안 세계의 건강 지향이 증가함에 따라 식품 동향은 크게 변화하고 있습니다. 건강에 대한 충동은 소비자를 비인공적으로 또는 합성적으로 만들어진 향료로 향하게 했습니다. 그러나 자연스럽고 깨끗한 라벨의 미각 솔루션은 인공 성분과 첨가물에 대한 우려로 많은 관심을 끌고 있습니다. 진짜 과일, 허브, 향신료에서 맛을 내는 데 중점을 둔 연구개발에 대한 지출이 증가함에 따라 더 균형 잡힌 건강한 제품군이 나타납니다.

천연 식품 향료 시장의 지리적 전망 :

신흥 경제 국가인 아시아태평양은 인구가 많고 전문직에 종사하는 노동 인구가 많습니다. 아시아태평양에서는 유럽과 미국과 상당히 다른 상황에서 유제품이 소비됩니다. 이는 소비자의 취향과 이 기본 원료가 요구르트에서 음료까지 많은 이국적인 제품으로 변신할 수 있기 때문입니다. 인구 동향은 식용 향료 시장을 추진하는 주요 거시 경제 요인 중 하나입니다. 기타 혜택으로 일부 중견기업은 국제기업, 특히 중국, 인도, 일본 등의 대국으로부터의 투자에 따른 이익을 기대할 수 있습니다.

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업계 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확대, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 천연 식품 향료 시장 : 공급원별

제6장 천연 식품 향료 시장 : 용도별

제7장 천연 식품 향료 시장 : 지역별

제8장 경쟁 환경 및 분석

제9장 기업 프로파일

AJY
영문 목차

영문목차

The natural food flavours market is expected to grow at a CAGR of 7.53%, reaching a market size of US$11.594 billion in 2030 from US$8.065 billion in 2025.

Flavouring substances derived from natural sources, such as plants and animals, are known as natural food flavours. These flavoring agents are utilized to improve and balance the flavor of different foods. Over the next five years, the market for natural food flavours is expected to grow steadily. This growth is due to the rising consumer awareness of the need for clean-labeled products in both developed and developing nations and the growing demand for organic products. Customers have shown a preference for eating foods that come from natural sources.

Further, one of the main factors driving the market's growth over the next five years is the growing use of organically based flavours by food manufacturing companies. This, along with the rapidly changing lifestyles of people, especially in emerging nations where industrialization and urbanization are occurring quickly, has further increased demand for processed foods, which will have a major impact on the market's growth over the next five years. However, the market is anticipated to be constrained by the availability of alternatives, such as artificial and natural food flavourings, hindering its expansion throughout the forecast period.

Natural Food Flavours Market Drivers

Consumer tastes have notably changed about food flavours. Most customers are considering rather extreme flavoring experiences that prove authentic and original. Natural and organic have become the flavours of choice, as well as those representing various cuisines and health-conscious options. Because of this need, the creation of exciting and novel flavour profiles catering to various tastes and preferences has expanded. With the continuous endeavors of food producers toward developing flavor options that are novel and exciting, the market for food flavors continues to rally into the future to provide those changing tastes of people.

Moreover, food tastes have changed enormously in the last few years with the global health and wellness trend. The urge for health has turned the consumer toward non-artificial or synthetically made flavorings. However, natural and clean-label taste solutions garner a lot of interest owing to their artificial ingredients and additives concerns. A more balanced and healthier array of products emerges from increased spending in R&D focused on creating flavors from real fruits, herbs, and spices.

Natural food flavours Market Geographical Outlook:

The developing economy of Asia Pacific has a widely populated and employed professional workforce. People consume dairy products in a quite different context in Asia Pacific compared to Europe and the US. This is because of consumers' preferences and because this basic ingredient can be transformed into many exotic products, from yoghurts to beverages. Population trends are among the major macroeconomic factors propelling the market for edible flavoring agents. Additionally, several mid-tier companies can expect to benefit from investments made by international companies, especially from large countries such as China, India, and Japan.

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Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

The natural food flavours market is segmented and analyzed as follows:

By Source

By Application

By Geography

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. MARKET DYNAMICS

5. NATURAL FOOD FLAVOURS MARKET BY SOURCE

6. NATURAL FOOD FLAVOURS MARKET BY APPLICATION

7. NATURAL FOOD FLAVOURS MARKET BY GEOGRAPHY

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

9. COMPANY PROFILES

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