Electronic Shelf Label Market - Forecasts from 2024 to 2029
상품코드:1521035
리서치사:Knowledge Sourcing Intelligence
발행일:2024년 05월
페이지 정보:영문 132 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
전자가격표시기(ESL) 시장은 2024년 19억 6,800만 달러에서 2029년 34억 1,500만 달러에 이르고, 연평균 11.65%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.
전자가격표시기(ESL)는 소매업체가 선반에 가격 및 기타 상품 관련 정보를 표시하는 데 사용합니다. 가격이 변경될 때마다 메인 컨트롤러 서버는 자동으로 상품 가격을 업데이트합니다.
매장의 디지털화, 소매 자동화 추세, 종이 라벨을 대체할 수 있는 비용 효율적이고 시간 절약적인 대안, 대형 소매업체들의 가격 최적화 수요 증가, 실시간 상품 포지셔닝 및 운영 효율성 향상 등으로 인해 세계 시장 규모가 확대되고 있습니다. 또한, 사물인터넷(IoT)의 확산과 소매업의 디지털화가 확대되고 있는 것도 시장에 더욱 큰 영향을 미치고 있습니다.
시장 성장 촉진요인
소매 부문과 슈퍼마켓 시설의 성장 강화가 시장 성장을 가속하고 있습니다.
소매업의 지속적인 성장으로 인해 세계 주요 선진국과 신흥국에서 슈퍼마켓과 대형 마트를 중심으로 한 소매점포가 빠르게 발전하고 있습니다. 멕시코 전국 소매 및 백화점 협회에 따르면 2022년 멕시코의 슈퍼마켓 매장 수는 3,333개로 2021년 대비 49개 증가했습니다.
전자가격표시기(ESL) 외에도 셀프 체크 로봇, 셀프 계산대 등 다른 유사 기술도 소매업체의 수익률 향상에 기여하고 있습니다. 또한, 스마트폰 및 POS 시스템과 같은 기기에서 NFC 기술의 채택은 긍정적인 성장세를 보일 것으로 예상되며, 이러한 NFC의 보급은 소매업체가 ESL을 자사 기기와 결합하여 전체 라벨 설치 비용을 절감할 수 있도록 지원합니다. 이러한 보급은 향후 산업 분야에서도 가속화될 것이며, ESL 시장 확대의 원동력이 될 것입니다.
시장의 과제
ESL에 따른 높은 비용이 시장 성장을 억제합니다.
소매업체가 ESL 태그의 적용을 받으려면 일정 수준의 전자 선반을 설치해야 하고, 많은 수의 전자 선반을 채택하려면 막대한 설비 투자가 필요하기 때문에 특히 소규모 또는 무질서한 소매업체의 경우 ESL 기술 도입 비용이 증가할 수 있습니다. 또한, 개발도상국이나 저개발국에서는 필요한 인프라 지원이 부족하여 전체 제품 설치에 어려움을 겪을 수 있습니다.
또한, 도입 전 소매업체들은 초기 투자 회수율과 적절한 ROI에 필요한 시간도 고려하고 있습니다. 특히 아프리카의 소규모 소매업체들은 운영 비용 절감을 위해 ESL 기술 도입을 미룰 수 있으며, 이는 시장 성장에 걸림돌이 될 수 있습니다.
전자 종이 기반은 크게 성장할 것으로 예상됩니다.
유형별 전자가격표시기(ESL) 시장은 LCD 기반과 전자 종이 라벨로 구분되며, 이 중 전자 종이 라벨이 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. ESL 제공과 관련하여 Innolux Corporation, E Ink Holdings Inc. 등 다양한 기업들이 ESL 생태계를 강화하기 위해 파트너십을 체결하고 있으며, 전자 종이 라벨은 그래픽 형식으로 품목을 투사할 수 있는 등 고성능과 에너지 효율을 향상시킬 수 있습니다. 전자종이 생태계를 강화하기 위해 파트너십을 맺고 전자종이 사업을 강화하고 있습니다.
전자 종이의 주요 용도는 소매 광고, 차량 내 광고 등입니다. 전자 종이 기반은 풀 그래픽 라벨로 세분화되고, 풀 그래픽 라벨은 고대비 성능과 광활한 시야각, 최대 백색 배경을 가진 반사 기술의 채택과 함께 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
NFC 부문은 예측 기간 동안 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
전자가격표시기(ESL) 시장은 기술별로 적외선, NFC, RF 무선 주파수, 블루투스로 나뉘는데, 이 중 NFC 기술은 OEM이 소매업체를 위해 가격 일관성을 유지하는 양방향 통신 시스템을 개발하는 것을 선호함에 따라 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다, 다음으로 NFC 지원 스마트폰 기술의 채택이 확대되면서 소매 분야에서 NFC의 사용이 증가함에 따라 이 부문의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
NFC는 근접성을 이용하여 거래, 데이터 공유 및 단시간 연결을 간소화하는 내장형 기술이며, NFC 지원 디지털 패키지 및 간판은 구매 전에 고객에게 적시에 제품 세부 정보 및 실시간 디지털 오퍼를 제공할 수 있습니다.
전자가격표시기(ESL) 시장에서 대형마트가 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
대형 매장을 수작업으로 관리하기 어렵다는 점이 이 시장의 확대에 기여하고 있습니다. 그 결과, 전산화 된 선반 라벨은 매장 운영을 간소화하기 위해 대형 마트에서 널리 사용되고 있습니다. 대형 마트에서는 이러한 라벨을 사용하여 가격 및 기타 상품 관련 정보를 단시간에 변경할 수 있습니다.
유럽은 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
독일과 프랑스와 같은 국가들이 이 지역에서 ESL을 가장 먼저 도입했기 때문에 유럽이 업계에서 가장 높은 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 프랑스와 같은 EU의 주요 국가에서는 1991년부터 전자식 선반 태그(ESL)를 사용하고 있습니다. 그 결과, 유럽이 시장을 선도하고 전체 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역 시장 확대는 정부 법률과 규제에 의해 촉진될 가능성이 높습니다.
목차
제1장 서론
시장 개요
시장의 정의
조사 범위
시장 세분화
통화
전제조건
기준년과 예측년 타임라인
이해관계자에 있어서의 주요 이점
제2장 조사 방법
조사 디자인
조사 과정
제3장 주요 요약
주요 조사 결과
제4장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
Porter의 Five Forces 분석
업계 밸류체인 분석
애널리스트의 견해
제5장 전자가격표시기(ESL) 시장 : 유형별
서론
LCD 기반 라벨
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
전자종이 기반
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
제6장 전자가격표시기(ESL) 시장 : 기술별
서론
적외선
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
NFC
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
RF
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
Bluetooth
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
제7장 전자가격표시기(ESL) 시장 : 컴포넌트별
서론
디스플레이
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
배터리
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
소프트웨어
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
기타
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
제8장 전자가격표시기(ESL) 시장 : 최종사용자별
서론
슈퍼마켓
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
하이퍼마켓
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
약국
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
기타
시장 동향과 기회
성장 전망
지역 수익성에 관한 통찰
제9장 전자가격표시기(ESL) 시장 : 지역별
서론
북미
유형별
기술별
컴포넌트별
최종사용자별
국가별
남미
유형별
기술별
컴포넌트별
최종사용자별
국가별
유럽
유형별
기술별
컴포넌트별
최종사용자별
국가별
중동 및 아프리카
유형별
기술별
컴포넌트별
최종사용자별
국가별
아시아태평양
유형별
기술별
컴포넌트별
최종사용자별
국가별
제10장 경쟁 환경과 분석
주요 기업과 전략 분석
시장 점유율 분석
합병, 인수, 합의 및 협업
경쟁 대시보드
제11장 기업 개요
Pricer AB
Vusion Group(BOE Technology)
Displaydata Ltd.
E ink Holdings(YFY Inc.)
Solum ESL
Opticon Sensors Europe B.V
M2COMM
Teraoka Seiko Co., Ltd.
Huawei Technologies Co. Ltd.
LSH
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The electronic shelf label market is projected to reach US$3.415 billion in 2029, with a CAGR of 11.65%, from US$1.968 billion in 2024.
Electronic Shelf Labels are used by retailers for displaying prices and other product-related information on shelves. The main controller server updates product prices automatically every time the price changes.
The digitalization of stores and the prevalence of the retail automation trend, as well as a cost-effective and less time-consuming substitute to paper labels, followed by booming price optimization demand among major retailers, and improvement in real-time product positioning and operational effectiveness, are augmenting the market expansion on a global scale. Additionally, the market has been further influenced by the increasing spread of the Internet of Things (IoT) and expanding digitization in the retail sector.
Market Drivers
Bolstering growth in the retail sector and supermarket establishments has propelled the market growth.
Consistent retail growth has resulted in the rapid development of retail outlets, particularly supermarkets & hypermarkets, across key established and emerging nations globally. According to Mexico's National Retailer and Departmental Store Association, in 2022, the country's supermarket strength stood at 3,333 units which represented an increase of 49 units in comparison to 2021.
Besides electronic shelf labels, other related technologies such as self-checking robots, and self-checkout terminals, among other comparable technologies have assisted retailers in improving their profit margin. Additionally, NFC technology adoption in devices such as smartphones and POS systems is expected to show positive growth and this NFC penetration will assist retailers in combining their devices with ESL, thereby reducing the overall label installation cost. Such penetration is likely to accelerate in industrial sectors in the future which will drive the ESL market expansion.
Market Challenges.
High-cost association with E-shelf labeling will restrain the market's growth.
Retailers are required to have a certain strength of electronic shelves to qualify for ESL tags, and to employ a high number of electronic shelves, huge capital investment is required which can increase the cost of ESL technology adoption, especially for small-scale or disorganized merchants. Additionally, necessary infrastructure support which is lacking in developing or underdeveloped nations can also pose a challenge to overall product installation.
Moreover, retailers before installation also take into factor the initial return on investments and the time required for an appropriate ROI. Small-scale retail firms especially in the African region may pass on the ESL technology adoption to reduce their operations expenditures which can hamper the market growth.
E-paper-based is expected to grow at a significant rate.
The electronic shelf label market based on type is analyzed into LCD-based, and e-paper labels, from which the E-paper label is expected to account for a considerable market share which is attributable to e-paper's high-performance benefits such as the ability to project items in graphical form, combined with the possibility of improved energy efficiency. For ESL offerings, various firms such as Innolux Corporation and E Ink Holdings Inc. are forming partnerships to strengthen the e-paper ecosystem, thereby bolstering the e-paper business.
The major applicability of e-papers will be for retail advertising, and in-vehicle advertising, among other applications. E-paper-based is further sub-segmented into full-graphic labels which is anticipated to capture a significant share of the market due to its high contrast capabilities and vast viewing angles, coupled with the adoption of reflecting technology with a maximum white background.
The near-field communication segment is expected to show significant growth during the forecast period.
Technology-wise the electronic shelf label market is divided into infrared, field communication, radio frequency, and Bluetooth, in which the near-field communication technology is expected to constitute a remarkable market share. The growing OEMs' preference for developing 2-way communications systems that maintain price integrity for retailers, followed by the rising usage of NFC in the retail sector due to the growing NFC-enabled smartphone technology adoption has further stimulated the segment growth.
NFC is an embedded technology that employs proximity to simplify transactions, data sharing, and short connections. NFC-enabled digital packages and signs can provide clients with timely product details and a real-time digital offer before purchase.
Hypermarket is expected to hold a considerable share of the electronic shelf-label market.
The difficulties of manually managing huge stores have contributed to the expansion of this market. As a result, computerized shelf labels are becoming more widely used in hypermarkets to streamline shop operations. Hypermarkets can change prices as well as other commodity-related information in less time by using these labels.
Europe is anticipated to constitute a significant share of the market.
Because nations like Germany and France were early adopters of ESL in the region, Europe is expected to hold the highest share of the industry. In major EU nations such as France, electronic shelf labels have found their usage, since 1991. As a result, Europe has a head start in the market, and it is predicted to account for the largest share of the overall market. Market expansion in the region is likely fuelled by government laws and regulations. In France, for instance, the French Parliament approved a Consumer Code stipulating that the price of goods, including shipping and postal costs, must be explicit & transparent to customers.
Key Developments
In September 2023: Shenzhen Minew Technologies Co., Ltd launched "STag58P" which is the latest version of its electronic shelf label powered by Nordic Semiconductor's nRF52833 multiprotocol SoC chip offering Bluetooth 5.4 connectivity.
In February 2023: Qualcomm formed a collaboration with SES-imagotag for the development of electronic shelf label technology based on ESL wireless standards. The collaboration aimed to enhance the retail experience by enhancing the retailer's operational efficiency.
In January 2023: Ynvisible Interactive Inc. launched its latest "Large Format Electronic Shelf Label Display." Which is primarily designed for grocery stores and offers an easy-to-read solution for displaying product pricing and basic information.
Segmentation:
By Type
LCD Based Label
E-Paper Based Label
Segmented Label
Full-Graphic Label
By Technology
Infrared
Near Field Communication
Radio Frequency
Bluetooth
By Component
Display
Battery
Software
Others
By End-User
Supermarket
Hypermarket
Pharmacy
Others
By Geography
North America
USA
Canada
Mexico
South America
Brazil
Argentina
Others
Europe
United Kingdom
Germany
France
Spain
Others
Middle East and Africa
Saudi Arabia
Israel
Others
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Indonesia
Thailand
Taiwan
Others
TABLE OF CONTENTS
1. INTRODUCTION
1.1. Market Overview
1.2. Market Definition
1.3. Scope of the Study
1.4. Market Segmentation
1.5. Currency
1.6. Assumptions
1.7. Base, and Forecast Years Timeline
1.8. Key Benefits to the Stakeholder
2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Research Design
2.2. Research Processes
3. EXECUTIVE SUMMARY
3.1. Key Findings
4. MARKET DYNAMICS
4.1. Market Drivers
4.2. Market Restraints
4.3. Porter's Five Forces Analysis
4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
4.3.2. Bargaining Power of Buyers
4.3.3. Threat of New Entrants
4.3.4. Threat of Substitutes
4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
4.4. Industry Value Chain Analysis
4.5. Analyst View
5. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY TYPE
5.1. Introduction
5.2. LCD Based Label
5.2.1. Market Trends and Opportunities
5.2.2. Growth Prospects
5.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
5.3. E-Paper Based
5.3.1. Market Trends and Opportunities
5.3.2. Growth Prospects
5.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
5.3.4. Segmented Label
5.3.5. Full Graphic Label
6. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY TECHNOLOGY
6.1. Introduction
6.2. Infrared
6.2.1. Market Trends and Opportunities
6.2.2. Growth Prospects
6.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
6.3. Near Field Communication
6.3.1. Market Trends and Opportunities
6.3.2. Growth Prospects
6.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
6.4. Radio Frequency
6.4.1. Market Trends and Opportunities
6.4.2. Growth Prospects
6.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
6.5. Bluetooth
6.5.1. Market Trends and Opportunities
6.5.2. Growth Prospects
6.5.3. Geographic Lucrativeness Insight
7. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY COMPONENT
7.1. Introduction
7.2. Display
7.2.1. Market Trends and Opportunities
7.2.2. Growth Prospects
7.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
7.3. Battery
7.3.1. Market Trends and Opportunities
7.3.2. Growth Prospects
7.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
7.4. Software
7.4.1. Market Trends and Opportunities
7.4.2. Growth Prospects
7.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
7.5. Others
7.5.1. Market Trends and Opportunities
7.5.2. Growth Prospects
7.5.3. Geographic Lucrativeness Insight
8. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY END-USER
8.1. Introduction
8.2. Supermarket
8.2.1. Market Trends and Opportunities
8.2.2. Growth Prospects
8.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
8.3. Hypermarket
8.3.1. Market Trends and Opportunities
8.3.2. Growth Prospects
8.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
8.4. Pharmacy
8.4.1. Market Trends and Opportunities
8.4.2. Growth Prospects
8.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
8.5. Others
8.5.1. Market Trends and Opportunities
8.5.2. Growth Prospects
8.5.3. Geographic Lucrativeness Insight
9. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY GEOGRAPHY
9.1. Introduction
9.2. North America
9.2.1. By Type
9.2.2. By Technology
9.2.3. By Component
9.2.4. By End-User
9.2.5. By Country
9.2.5.1. USA
9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
9.2.5.1.2. Growth Prospects
9.2.5.2. Canada
9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
9.2.5.2.2. Growth Prospects
9.2.5.3. Mexico
9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
9.2.5.3.2. Growth Prospects
9.3. South America
9.3.1. By Type
9.3.2. By Technology
9.3.3. By Component
9.3.4. By End-User
9.3.5. By Country
9.3.5.1. Brazil
9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
9.3.5.1.2. Growth Prospects
9.3.5.2. Argentina
9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
9.3.5.2.2. Growth Prospects
9.3.5.3. Others
9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
9.3.5.3.2. Growth Prospects
9.4. Europe
9.4.1. By Type
9.4.2. By Technology
9.4.3. By Component
9.4.4. By End-User
9.4.5. By Country
9.4.5.1. United Kingdom
9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
9.4.5.1.2. Growth Prospects
9.4.5.2. Germany
9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
9.4.5.2.2. Growth Prospects
9.4.5.3. France
9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
9.4.5.3.2. Growth Prospects
9.4.5.4. Spain
9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
9.4.5.4.2. Growth Prospects
9.4.5.5. Others
9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
9.4.5.5.2. Growth Prospects
9.5. Middle East and Africa
9.5.1. By Type
9.5.2. By Technology
9.5.3. By Component
9.5.4. By End-User
9.5.5. By Country
9.5.5.1. Saudi Arabia
9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
9.5.5.1.2. Growth Prospects
9.5.5.2. Israel
9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
9.5.5.2.2. Growth Prospects
9.5.5.3. Others
9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
9.5.5.3.2. Growth Prospects
9.6. Asia Pacific
9.6.1. By Type
9.6.2. By Technology
9.6.3. By Component
9.6.4. By End-User
9.6.5. By Country
9.6.5.1. China
9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.1.2. Growth Prospects
9.6.5.2. Japan
9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.2.2. Growth Prospects
9.6.5.3. India
9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.3.2. Growth Prospects
9.6.5.4. South Korea
9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.4.2. Growth Prospects
9.6.5.5. Indonesia
9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.5.2. Growth Prospects
9.6.5.6. Thailand
9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.6.2. Growth Prospects
9.6.5.7. Taiwan
9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.7.2. Growth Prospects
9.6.5.8. Others
9.6.5.8.1. Market Trends and Opportunities
9.6.5.8.2. Growth Prospects
10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS
10.1. Major Players and Strategy Analysis
10.2. Market Share Analysis
10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations