Asthma Spacers Market - Forecasts from 2024 to 2029
상품코드:1496003
리서치사:Knowledge Sourcing Intelligence
발행일:2024년 04월
페이지 정보:영문 124 Pages
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한글목차
천식 스페이서 시장은 복합 연간 성장률(CAGR) 4.84%로 성장할 전망이며 2029년까지 26억 9,804만 3,000달러에 이를 것으로 예측됩니다.
천식 스페이서는 일반적으로 흡입기로 알려진 천식 제제기에 설치되는 유지 챔버이며, 약의 천천히 효과적인 흡입을 촉진합니다. 천식 흡입기는 약물을 기체 상태로 전환하여 환자의 폐로 보내고 기도를 엽니 다. 그러나 흡입기에서는 입의 공간이 좁고 약물이기도에 밀려 가기 때문에 약물을 흡입하기 어렵고 낭비 될 수 있습니다.
스페이서는 흡입기에 장착되어 환자가 천천히 약물을 흡입 할 수있게하는 긴 튜브로 낭비를 줄이고 더 나은 흡입을 가능하게합니다. 공해 증가와 만성 질환 증가로 인한 천식 환자 증가는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 특히 소아들 사이에서 천식의 증례가 증가하고 있으며, 소아는 흡입기에서 직접 흡입하기가 어렵기 때문에 시장 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
시장 성장 촉진요인:
천식, 특히 소아에서 천식 환자가 증가함에 따라 천식 흡입기와 스페이서에 대한 우려가 커지고 시장 도입이 증가하고 있습니다.
특히 소아의 천식은 전문적인 치료의 필요성, 조기 발병, 인지도, 천식 관리의 진보 등의 요인에 의해 인기를 끌고 있습니다. 천식 흡입기와 스페이서는 적절한 약물 전달과 치료 효과를 보장하기 위해 권장됩니다. 천식의 증상과 조기 진단에 대한 의식이 높아짐에 따라 의료기관에서 진찰을 요구하는 사람이 증가하고 있습니다. 천식 관리와 환자 교육 프로그램의 진보가이 추세의 원인이되었습니다.
천식은 널리 확산되는 호흡기 계통의 만성 질환으로기도에 영향을 미치고기도 협착과 부종으로 호흡이 어려워집니다. 천식 스페이서 시장의 성장을 가속할 것으로 예상되는 주된 이유 중 하나는 세계적으로, 특히 어린이들 사이에서 천식의 증례가 증가하고 있다는 것입니다. 아시아태평양 알레르기 천식 임상 면역 학회(PACI)의 데이터에 따르면, 전 세계적으로 30억 명 이상이 천식에 시달리고 있습니다.
세계보건기구(WHO)의 데이터베이스에 따르면 2019년에는 46만 1000명이 이 질병으로 사망했습니다. 가계 유전과 대기 오염 증가로 인한 천식 증례 증가는 천식 흡입기와 스페이서 채택을 증가시키고 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
흡입 요법이 임상적으로 받아 들여지고있는 것은 천식 스페이서 수요를 밀어 올리고 있습니다.
천식 스페이서 시장은 약물 전달의 강화, 수술의 향상, 부작용의 저감, 소아나 노인 환자에게의 사용의 용이성, 흡입약의 전신 흡수의 저감 등에 의해 성장하고 있습니다. 이러한 장치는 환자가 코디네이션과 타이밍과 관련된 과제를 극복하는 데 도움이 되어 더 나은 임상 결과로 이어집니다. 또한 입이나 목구멍에 약물의 침착을 억제하고 잠재적인 부작용을 최소화 할 수 있습니다.
스페이서의 사용자 친화적 인 인터페이스는 이러한 사람들이 처방 된 약물을받을 수있게하고 환자의 컴플라이언스를 향상시킵니다. 스페이서는 또한 전신 흡수를 억제하고 약물의 더 높은 비율을 폐로 안내하는 데 도움이 됩니다. 또한 폐에서 약물 침착을 증가시키고 천식 조절을 향상시킵니다. 환자 교육 및 교육 프로그램도 증가하고 있으며, 스페이서 사용을 지원하는 임상 증거도 증가하고 있습니다.
스마트 흡입기 기술과 스페이서의 통합은 매력을 더욱 향상시키고 있습니다. 천식 스페이서는 천식 통제 향상을 위한 세계 노력과 일치하며 시장 성장에 기여하고 있습니다.
시장 성장 억제요인
약제비 전체를 줄이기 위한 스페이서 불필요 기술 시장 개척은 천식 스페이서 시장 성장을 제약하고 있습니다.
천식 스페이서 시장 성장을 제한하는 것은 WHO가 투약의 총 비용을 낮추기 위해 수제 대체 및 스페이서 불필요한 기술의 사용을 권장한다는 것입니다. WHO는 NCDs의 예방과 통제를 위한 세계 행동 계획(2030년)에 따라 세계 천식을 줄이는 것을 목표로 하고 있습니다.
WHO의 조사에 따르면 천식 환자의 1/5만이 흡입기를 사용하고 있었으며 대다수가 스페이서의 사용법과 중요성을 인식하지 못하고 있다고 합니다. WHO는 그 가이드라인과 계발 프로그램에서 페트병을 이용한 홈메이드 스페이서의 제작과 사용을 추진했습니다. 홈메이드 스페이서의 저가는 고가의 치료비와 투약비와 함께, 특히 저소득국가에서 DIY 스페이서를 채택하도록 촉구하여 시장의 유망한 기회를 제약하고 있습니다.
스페이서로 흡입할 필요가 없는 제품의 성장은 천식 스페이서 시장을 방해할 수 있습니다.
흡입에 스페이서를 필요로 하지 않는 기술 개척과 신제품 출시는 천식 스페이서에게 큰 시장 위협이 됩니다. 예를 들어, 테바 파머슈티칼스는 스페이서가 필요 없는 천식약을 처방하는데 성공하여 환자의 호흡을 개선했습니다. QVAR(R) RediHaler(TM)는 FDA가 승인한 스페이서가 필요 없는 기술로 기존과 마찬가지로 효과적으로 약물을 전달합니다. QVAR(R) RediHaler(TM)는 호흡 작동식 흡입기 기술을 중심으로 개발되었으며 4세 이상의 환자에게 적합하며 어린이도 스페이서 없이 사용할 수 있습니다. 이러한 기술의 상승은 천식 스페이서 산업 시장을 방해할 것으로 예상됩니다.
주요 발전
2023년 11월 - Monaghan Medical Corporation은 미국 호흡 케어 협회(AARC)로부터 2023년 제니스상을 수상했습니다. 이 상은 탁월한 제품, 친근한 영업 직원, 대응력, 서비스 실적, 광고의 진실성, 호흡 케어 전문직에 대한 흔들림 없는 지원이 평가된 것입니다. 이 상은 테네시 주 내슈빌에서 개최된 AARC의 제67회 국제호흡기학회(International Respiratory Convention &Exhibition)에서 수여되었으며, 모나한 메디컬의 탁월한 호흡 케어에 대한 대처를 높이 평가했습니다.
2023년 3월 - GSK plc는 중증 호산구성 천식(SEA)의 추가 유지 치료제로 Nucara(메폴리주맙)의 신약 승인 신청을 접수했습니다. 승인되면 누카라는 성인 및 사춘기 SEA 환자를 대상으로 한 중국 최초의 항 인터루킨 5(IL-5) 표적 치료제가됩니다. 이번 신청은 중국 환자를 대상으로 한 3상 임상시험의 양호한 데이터와 세계적인 SEA 개발 프로그램을 기반으로 합니다. 중국의 성인 천식 환자 수는 4,600만 명으로 추정되며, 그 중 6%는 중증 천식 환자입니다. Nucala는 현재 다발 혈관염을 가진 호산구성 육아종증 성인 환자를 대상으로 중국에서 승인되었습니다.
주요 시장 세분화
제품 유형별
AeroChamber
OpticChamber
Easivent
기타
유통 채널별
온라인
오프라인
지역별
북미
미국
캐나다
멕시코
남미
브라질
아르헨티나
기타
유럽
영국
독일
스페인
프랑스
기타
중동 및 아프리카
UAE
사우디아라비아
기타
아시아태평양
일본
중국
인도
한국
대만
태국
인도네시아
기타
목차
제1장 서론
시장 개요
시장의 정의
조사 범위
시장 세분화
통화
전제조건
기준년과 예측년의 타임라인
이해 관계자의 주요 이점
제2장 조사 방법
조사 디자인
조사 과정
제3장 주요 요약
주요 조사 결과
제4장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
Porter's Five Forces 분석
업계 밸류체인 분석
애널리스트 보기
제5장 천식 스페이서 시장 : 제품 유형별
소개
에어로 챔버
시장 기회와 동향
성장 전망
지리적 이익성
옵틱 챔버
시장 기회와 동향
성장 전망
지리적 이익성
이지벤트
시장 기회와 동향
성장 전망
지리적 이익성
기타
시장 기회와 동향
성장 전망
지리적 이익성
제6장 천식 스페이서 시장 : 유통 채널별
소개
온라인
시장 기회와 동향
성장 전망
지리적 이익성
오프라인
시장 기회와 동향
성장 전망
지리적 이익성
제7장 천식 스페이서 시장 :지역별
소개
북미
제품 유형별
유통 채널별
국가별
남미
제품 유형별
유통 채널별
국가별
유럽
제품 유형별
유통 채널별
국가별
중동 및 아프리카
제품 유형별
유통 채널별
국가별
아시아태평양
제품 유형별
유통 채널별
국가별
제8장 경쟁 환경과 분석
주요 기업과 전략 분석
시장 점유율 분석
합병, 인수, 합의 및 협업
경쟁 대시보드
제9장 기업 프로파일
Zydus Cadila
Pari Gmbh
Cipla
Glaxo SmithKline Pharmaceuticals Ltd
Rossmax International Ltd.
Lupin
BJH
영문 목차
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The asthma spacers market is expected to reach a value of US$2,698.043 million by 2029, growing at a CAGR of 4.84% It was valued at US$1,937.567 million in 2022.
An asthma spacer is a holding chamber attached to an asthma medicine dispensing machine, commonly known as an inhaler, facilitating slower and more effective inhalation of the medicine. An asthma inhaler converts the medicine into gas form and delivers it to the patient's lungs, opening the airways. However, the inhaler has less mouth space and rushes the medicine into the person's airways, making it hard to inhale the medicine and even leading to wastage.
A spacer is attached to the inhaler, a long tube that enables patients to slowly inhale the medicine, reducing wastage and enabling better inhalation. Increasing cases of asthma owing to the rise in pollution and growing cases of chronic diseases are expected to drive the market growth during the forecasted period. Rising cases of asthma, especially among children, are expected to drive the market demand since children find it difficult to inhale through the inhaler directly.
Market Drivers:
Growing cases of asthma, especially among children, have raised concerns and increased market adoption of asthma inhalers and spacers.
Asthma, particularly among children, is gaining popularity due to factors such as the need for specialized care, early onset, awareness, and advancements in asthma management. Asthma inhalers and spacers are recommended to ensure proper medication delivery and treatment efficacy. The growing awareness of asthma symptoms and early diagnosis has led to more individuals seeking medical attention. Advancements in asthma management and patient education programs are contributing factors to this trend.
Asthma is a widely prevalent respiratory chronic disease that affects the airways, making it difficult for the person to breathe owing to narrowed and/ or swollen up airways. One of the prime reasons expected to drive the asthma spacers market growth is the increasing cases of asthma worldwide, especially among children. Data from the Asia Pacific Association of Allergy, Asthma, and Clinical Immunology (PACI) shows that globally, more than 3 billion people suffer from asthma.
The World Health Organization (WHO) database shows that 461,000 people died because of this disease in 2019. Increasing cases of asthma owing to family genetics and rising air pollution are expected to increase the adoption of asthma inhalers and spacers, driving the market growth during the forecast period.
Increasing clinical acceptance of inhaled therapies is driving up demand for asthma spacers.
The asthma spacers market is growing due to the enhanced medication delivery, improved technique, reduced side effects, ease of use for children and elderly patients, and reduced systemic absorption of inhaled medications. These devices help patients overcome challenges related to coordination and timing, leading to better clinical outcomes. They also help reduce the deposition of medication in the mouth and throat, minimizing potential side effects.
The user-friendly interface of spacers makes it easier for these populations to receive their prescribed medications, improving patient compliance. Spacers also help reduce systemic absorption, directing a higher proportion of the drug to the lungs. They also increase medication deposition in the lungs, enhancing asthma control. Patient education and training programs are also growing, and clinical evidence supporting spacer use is growing.
The integration of smart inhaler technologies with spacers further enhances their appeal. Asthma spacers align with global efforts for better asthma control, contributing to market growth.
Market Restraints
The development of spacer-free technology to reduce the overall cost of medication constraints the market growth of asthma spacers.
The WHO recommends using homemade replacements and spacer-free technology to lower the overall cost of medication, which is what is limiting the market growth of asthma spacers. The WHO aims to reduce global asthma under its Global Action Plan for the Prevention and Control of NCDs, 2030.
A study by the organization observed that only 1/5th of patients suffering from asthma have access to inhalers, and the majority were not aware of the usage and importance of spacers. In its guidelines and awareness programs, WHO promoted the making and usage of homemade spacers using plastic bottles, which could be substituted for branded asthma spacers. The low cost of homemade spacers, accompanied by high treatment and medication costs, encourages the adoption of DIY spacers, especially in low-income countries, and hence constraints the prospective opportunity for the market.
Growth of products that do not need to be inhaled with spacers could hinder the asthma spacers market.
The development of technology and the launch of new products that do not require a spacer for inhalation pose a significant market threat for asthma spacers. Teva Pharmaceuticals. for instance, has successfully formulated spacer-free asthma medication, which enables better breathing for the patients. QVAR(R) RediHaler(TM) is an FDA-approved spacer-free technology that delivers medication as effectively as its predecessor. QVAR(R) RediHaler(TM) has been developed around breath-actuated inhaler technology and is apt for four-year-old and older patients, which can be used without the spacer, even for children. The rise in such technology is expected to hinder the market for the asthma spacer industry.
Key Developments:
November 2023- Monaghan Medical Corporation was awarded the 2023 Zenith Award by the American Association for Respiratory Care (AARC). The award is prestigious for its exceptional products, accessible sales staff, responsiveness, service record, truth in advertising, and unwavering support of the respiratory care profession. The award was presented at the AARC's 67th International Respiratory Convention & Exhibition in Nashville, Tennessee, highlighting Monaghan Medical's commitment to excellence in respiratory care.
March 2023- GSK plc accepted a new drug application for Nucala (mepolizumab) as an add-on maintenance treatment for severe eosinophilic asthma (SEA). If approved, Nucala would be the first targeted anti-interleukin-5 (IL-5) treatment in China for adult and adolescent patients with SEA. The application is based on positive data from a phase III trial among Chinese patients and the global SEA development program. Asthma affects an estimated 46 million adults in China, with 6% experiencing severe asthma. Nucala is currently approved in China for adults with eosinophilic granulomatosis with polyangiitis.
Key Market Segments
By Product Type
AeroChamber
OpticChamber
Easivent
Others
By Distribution Channel
Online
Offline
By Geography
North America
USA
Canada
Mexico
South America
Brazil
Argentina
Others
Europe
United Kingdom
Germany
Spain
France
Others
Middle East and Africa
UAE
Saudi Arabia
Others
Asia Pacific
Japan
China
India
South Korea
Taiwan
Thailand
Indonesia
Others
TABLE OF CONTENTS
1. INTRODUCTION
1.1. Market Overview
1.2. Market Definition
1.3. Scope of the Study
1.4. Market Segmentation
1.5. Currency
1.6. Assumptions
1.7. Base and Forecast Years Timeline
1.8. Key Benefits to the Stakeholder
2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Research Design
2.2. Research Processes
3. EXECUTIVE SUMMARY
3.1. Key Findings
4. MARKET DYNAMICS
4.1. Market Drivers
4.2. Market Restraints
4.3. Porter's Five Forces Analysis
4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
4.3.2. Bargaining Power of Buyers
4.3.3. Threat of New Entrants
4.3.4. Threat of Substitutes
4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
4.4. Industry Value Chain Analysis
4.1. Analyst View
5. ASTHMA SPACERS MARKET BY PRODUCT TYPE
5.1. Introduction
5.2. AeroChamber
5.2.1. Market Opportunities and Trends
5.2.2. Growth Prospects
5.2.3. Geographic Lucrativeness
5.3. OpticChamber
5.3.1. Market Opportunities and Trends
5.3.2. Growth Prospects
5.3.3. Geographic Lucrativeness
5.4. Easivent
5.4.1. Market Opportunities and Trends
5.4.2. Growth Prospects
5.4.3. Geographic Lucrativeness
5.5. Others
5.5.1. Market Opportunities and Trends
5.5.2. Growth Prospects
5.5.3. Geographic Lucrativeness
6. ASTHMA SPACERS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1. Introduction
6.2. Online
6.2.1. Market Opportunities and Trends
6.2.2. Growth Prospects
6.2.3. Geographic Lucrativeness
6.3. Offline
6.3.1. Market Opportunities and Trends
6.3.2. Growth Prospects
6.3.3. Geographic Lucrativeness
7. ASTHMA SPACERS MARKET BY GEOGRAPHY
7.1. Introduction
7.2. North America
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Distribution Channel
7.2.3. By Country
7.2.3.1. USA
7.2.3.1.1. Market Opportunities and Trends
7.2.3.1.2. Growth Prospects
7.2.3.2. Canada
7.2.3.2.1. Market Opportunities and Trends
7.2.3.2.2. Growth Prospects
7.2.3.3. Mexico
7.2.3.3.1. Market Opportunities and Trends
7.2.3.3.2. Growth Prospects
7.3. South America
7.3.1. By Product Type
7.3.2. By Distribution Channel
7.3.3. By Country
7.3.3.1. Brazil
7.3.3.1.1. Market Opportunities and Trends
7.3.3.1.2. Growth Prospects
7.3.3.2. Argentina
7.3.3.2.1. Market Opportunities and Trends
7.3.3.2.2. Growth Prospects
7.3.3.3. Others
7.3.3.3.1. Market Opportunities and Trends
7.3.3.3.2. Growth Prospects
7.4. Europe
7.4.1. By Product Type
7.4.2. By Distribution Channel
7.4.3. By Country
7.4.3.1. United Kingdom
7.4.3.1.1. Market Opportunities and Trends
7.4.3.1.2. Growth Prospects
7.4.3.2. Germany
7.4.3.2.1. Market Opportunities and Trends
7.4.3.2.2. Growth Prospects
7.4.3.3. Spain
7.4.3.3.1. Market Opportunities and Trends
7.4.3.3.2. Growth Prospects
7.4.3.4. France
7.4.3.4.1. Market Opportunities and Trends
7.4.3.4.2. Growth Prospects
7.4.3.5. Others
7.4.3.5.1. Market Opportunities and Trends
7.4.3.5.2. Growth Prospects
7.5. Middle East and Africa
7.5.1. By Product Type
7.5.2. By Distribution Channel
7.5.3. By Country
7.5.3.1. UAE
7.5.3.1.1. Market Opportunities and Trends
7.5.3.1.2. Growth Prospects
7.5.3.2. Saudi Arabia
7.5.3.2.1. Market Opportunities and Trends
7.5.3.2.2. Growth Prospects
7.5.3.3. Others
7.5.3.3.1. Market Opportunities and Trends
7.5.3.3.2. Growth Prospects
7.6. Asia Pacific
7.6.1. By Product Type
7.6.2. By Distribution Channel
7.6.3. By Country
7.6.3.1. Japan
7.6.3.1.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.1.2. Growth Prospects
7.6.3.2. China
7.6.3.2.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.2.2. Growth Prospects
7.6.3.3. India
7.6.3.3.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.3.2. Growth Prospects
7.6.3.4. South Korea
7.6.3.4.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.4.2. Growth Prospects
7.6.3.5. Taiwan
7.6.3.5.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.5.2. Growth Prospects
7.6.3.6. Thailand
7.6.3.6.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.6.2. Growth Prospects
7.6.3.7. Indonesia
7.6.3.7.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.7.2. Growth Prospects
7.6.3.8. Others
7.6.3.8.1. Market Opportunities and Trends
7.6.3.8.2. Growth Prospects
8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS
8.1. Major Players and Strategy Analysis
8.2. Market Share Analysis
8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations