Self-Cleaning Filters Market - Forecasts from 2024 to 2029
상품코드:1479878
리서치사:Knowledge Sourcing Intelligence
발행일:2024년 02월
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셀프 클리닝 필터 시장은 2022년에 59억 3,800만 달러로 평가되었고, CAGR 7.54%로 성장할 전망이며, 2029년에는 98억 8,400만 달러 규모에 이를 것으로 예측됩니다.
셀프 클리닝 필터는 액체의 자동 여과 및 세척에 도움이 됩니다. 이러한 필터는 상하수도처리, 농업, 식품가공, 발전 등 다양한 산업의 다양한 분야에서 채용되어 제품의 연속 여과, 제품의 흐름에 발생하는 장해의 저감, 제품의 손실이나 오염의 저감을 실현하고 있습니다.
예를 들어, 식품 가공에서는 식품에서 오염물질을 제거하기 위해 셀프 클리닝 필터를 사용하고, 발전 시에는 유체의 효과적이고 효율적인 흐름을 보장하기 위해 터빈에 필터를 설치하고, 하수 처리에서는 폐기물 처리 배관 시스템의 막힘을 최소화하는 데 도움이 되며, 수처리 분야에서는 모든 불필요한 입자가 물에서 확실하게 제거되도록 적용됩니다.
시장 동향 :
수역의 오염 및 오염 증가는 세계에서 큰 우려 사항 중 하나입니다. 정부와 관계 당국은 셀프 클리닝 필터가 중요한 역할을 할 수 있는 오염을 줄이기 위해 엄격한 조치를 취하고 있습니다. 그 외에도 근로자의 안전에 관한 엄격한 규제도 향후 수년간 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 인구 증가, 도시화, 산업화가 셀프 클리닝 필터 시장을 견인하는 주된 이유로 예상됩니다.
시장의 주요 억제요인 중 하나는 이러한 필터에 사용되는 원료 가격의 변동과 제품과 관련된 높은 설치 비용입니다.
시장 성장 촉진요인 :
산업용수 오염 증가가 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예측됩니다.
산업용 물 오염은 수역의 오염 수준 상승의 주요 원인입니다. 산업계는 대량의 오염물질을 수역에 방출하고 있어 수역의 생태계나 인간 생활에 있어서도 위험합니다. 셀프 클리닝 필터는 배수 및 액체로 인한 오염을 제거하는 데 필수적인 역할을 합니다. 예를 들어, 냉각수로 사용되는 물은 폐기 또는 재사용 전에 적절하게 처리되어야 합니다. 따라서 셀프 클리닝 필터로 수처리가 필요합니다.
UNEP의 Global Wastewater Initiative, 세계은행그룹의 Water Resources Management 등 정부와 당국이 세계의 이니셔티브를 시작해 셀프 클리닝 필터 시장에 기회를 가져오고 있는 이 우려의 고조에 주의를 기울이고 있습니다.
급속한 산업화는 셀프 클리닝 필터 시장의 성장에 영향을 줄 수 있습니다.
다양한 산업이 산업화의 진전에 따라 생산 비용 절감, 품질 보증 등 장기적인 이익을 달성하기 위해 세세한 점에 주목하고 있습니다. 따라서 생산 능력 향상, 필터 교체 비용 절감, 유지 보수 비용 절감 등 몇 가지 중요한 이점을 제공하는 셀프 클리닝 필터의 역할은 지난 수십년동안 산업계에서 필수적입니다.
이것은 일반적으로 셀프 클리닝 필터가 제공하는 재사용성의 이점에 의해 달성됩니다. 유체, 액체 및 물을 처리함으로써 생산 공정에서 재사용할 수 있어 낭비를 줄이고 생산 비용을 절감할 수 있습니다. 또한 셀프 클리닝 필터는 다양한 용도 및 기타 혜택으로 의약품, 자동차, 농업, 에너지, 석유 및 가스, 전력 등 다양한 산업에서 채택됩니다.
게다가, 셀프 클리닝 필터는 수작업을 필요로 하지 않고 인건비 절감에 기여하고 있으며, 이러한 요인이 결합되어 산업계는 폐기 비용 절감을 달성할 수 있습니다. 이 때문에 예측 기간 동안 셀프 클리닝 필터 시장을 견인할 것으로 기대됩니다.
억제요인
높은 제조 비용 및 설치 비용:
셀프 클리닝 필터 시장의 주요 억제요인 중 하나는 제품과 관련된 높은 비용입니다. 주된 이유는 원재료 가격의 변동이며, 이로 인해 제품의 비용이 높아지기 때문에 다양한 산업 부문에 설치가 어려워지고 있습니다. 이것은 앞으로 수년간 시장 성장을 방해할 수 있습니다.
그 밖에 시스템을 설치하기 위한 기술적 훈련을 받은 노동자가 확보할 수 없는 것도 시장에 있어서 큰 우려사항이며, 셀프 클리닝 필터 시장의 큰 억제요인이 될 수 있습니다.
아시아태평양은 주요 지역 시장이 될 것으로 예상됩니다.
몇 가지 중요한 요소는 아시아태평양의 셀프 클리닝 필터 시장의 강력한 확장을 뒷받침하고 있습니다. 특히 제조, 식품, 제약, 상하수도처리 등의 산업부문이 성장하고 있는 것이 이 지역의 중요한 촉진요인 중 하나입니다. 아시아태평양의 기업들이 계속 성장하고 있는 가운데 엄격한 규제 기준을 충족하고 업무 효율성을 유지하기 위해 효과적인 필터 솔루션의 필요성이 증가하고 있습니다.
또한, HVAC, 관개, 시정촌의 수처리와 같은 시스템에서의 셀프 클리닝 필터의 요구는 급속한 도시화와 인프라 투자 증가에 의해 증가하고 있습니다. 또한, 물의 보전과 환경의 지속가능성에 대한 주목 증가는 낭비를 없애고, 물을 절약하고, 일반적으로 지속가능성을 높이기 위해 최첨단 필터링 기술을 사용하도록 기업을 밀어 있습니다. 이러한 요인은 아시아태평양의 다양한 분야에서 셀프 클리닝 필터의 이용을 촉진하고 기술 혁신과 시장 성장을 가속하고 있습니다.
주요 발전 :
2023년 7월, Wartsila Water and Waste의 Aquarius UV 밸러스트수 관리 시스템(BWMS)이 완전히 새로운 필터 시스템과 함께 도입됩니다. Wartsila Water and Waste의 파트너인 FilterSafe가 개발한 'Manta' 필터는 독자적인 OneMotion 스캐너를 갖추고 있으며 단 1회전으로 스크린을 세척합니다.
2022년 11월, 알파 라발의 새로운 Moatti 180 필터는 견고하고 작고 신뢰할 수 있는 제품입니다. 아트리움 2.0 기술을 탑재한 이 최첨단 필터는 유압 제어유, 연료유, 윤활유의 고효율 정밀 여과를 실시하면서 압력 손실을 거의 제로로 합니다. 카트리지를 교체할 필요 없이 기계와 오일의 수명을 연장합니다.
목차
제1장 서론
시장 개요
시장의 정의
조사 범위
시장 세분화
통화
전제조건
기준년 및 예측년의 타임라인
이해 관계자의 주요 이점
제2장 조사 방법
조사 디자인
조사 과정
제3장 주요 요약
주요 조사 결과
애널리스트 보기
제4장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장 억제요인
Porter's Five Forces 분석
업계 밸류체인 분석
애널리스트 보기
제5장 셀프 클리닝 필터 시장 : 소재별
서문
스테인레스 스틸
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
탄소
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
기타
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
제6장 셀프 클리닝 필터 시장 : 축 방향별
서문
수평
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
수직
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
제7장 셀프 클리닝 필터 시장 : 최종 용도별
서문
음식
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
행정
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
제약
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
자동차
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
화학 및 전력
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
석유 및 가스
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
농업용 관개 및 가정용수
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
기타
시장 동향 및 기회
성장 전망
지리적 이익성
제8장 셀프 클리닝 필터 시장 : 지역별
서문
북미
소재유형별
축방향별
최종 용도별
국가별
남미
소재유형별
축방향별
최종 용도별
국가별
유럽
소재유형별
축방향별
최종 용도별
국가별
중동 및 아프리카
소재유형별
축방향별
최종 용도별
국가별
아시아태평양
소재유형별
축방향별
최종 용도별
국가별
제9장 경쟁 환경 및 분석
주요 기업 및 전략 분석
시장 점유율 분석
합병, 인수, 합의 및 협업
경쟁 대시보드
제10장 기업 프로파일
Orival Inc.
Russell Finex Ltd.
Alfa Laval AB
The 3M Company
Eaton Corporation PLC
Forsta Filters Inc.
Parker-Hannifin Corporation
Galaxy Sivtek Pvt. Ltd.
Trinity Filtration Technologies Pvt. Ltd.
Amiad Water Systems Ltd.
Rotorflush Filters Ltd.
AJY
영문 목차
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The self-cleaning filters market is evaluated at US$5.938 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 7.54% to reach a market size of US$9.884 billion by the year 2029.
Self-cleaning filters help in the automatic filtration and cleaning of liquids. These filters are employed in various areas of water and sewage treatment, farming, agriculture, food processing, electricity generation, etc., across various industries to achieve the continuous filtration of the product, reduction in the disruption caused in product flow, and reduction in product loss and contamination.
For instance, in food processing, self-cleaning filters are used to remove contaminants from the food; in electricity generation, these filters are fitted in turbines to ensure the effective and efficient flow of fluid; in sewage treatment, these filters help to minimize the clogging of the waste treatment piping system, and its application in the area of water treatment ensures that all unwanted particles are removed from the water.
MARKET TRENDS:
The rising pollution and contamination in water bodies have become one of the major concerns around the globe. Governments and related authorities are taking stringent actions to reduce the contamination in which self-cleaning filters can play an important role. Besides that, strict worker safety regulations are also expected to drive the market in the coming years. The rising population, urbanization, and industrialization are expected to be the primary reasons behind the driving self-cleaning filters market.
One of the major restraints for the market is the volatility in the price of raw materials used in these filters and the high installation cost associated with the product.
MARKET DRIVERS:
An increase in industrial water pollution is anticipated to drive the market's growth.
Industrial water pollution has become a major reason behind the rising contamination levels in the water bodies. Industries release huge amounts of pollutants into the water bodies that can prove dangerous to the water ecosystem and human life as well. Self-cleaning filters play an essential role in eliminating contamination from effluent and liquid. For instance, water used as a coolant must be treated properly before disposal or re-use. At times fragments of plastics, metal, silt, sand, etc., can be present in the water; therefore, water treatment becomes necessary through the self-cleaning filters.
Government and authorities have further launched initiatives like the Global Wastewater Initiative by UNEP, Water Resources Management by World Bank Group, etc., worldwide to pay attention to this rising concern which has opened an opportunity for the self-cleaning filter market.
Rapid industrialization might impact the self-cleaning filter market growth.
Various Industries are focusing on the smallest details to achieve long-term benefits of reduction in production cost, quality assurance, etc owing to the growth in industrialization. Therefore, the role of self-cleaning filters in industries has become necessary in the past few decades as they provide several key advantages like an increase in production capacity, reduced cost of filter replacement and maintenance cost, etc.
This is usually achieved by the reusability advantage provided by the self-cleaning filters. The treatment of the fluids, liquids, and water at times makes them suitable enough to be reused in the production process hence reducing the wastage and cutting down the production cost as well. Moreover, self-cleaning filters are employed in various industries, including pharmaceuticals, automotive, agriculture, energy, oil and gas, power, etc., due to their various applications and additional benefits.
Besides that, self-cleaning filters have eliminated the need for manual labor, which helps bring down labor costs, and these factors combined can help industries achieve reduced disposal costs. This, therefore, is expected to drive the self-cleaning filter market during the forecast period.
RESTRAINTS:
High Manufacturing and Installation Costs:
One of the major restraints for the self-cleaning filter market is the high cost associated with the product. The primary reason behind this is the volatility in the price of raw materials, which makes the cost of the product high, and therefore its installation becomes unaffordable for various industrial segments. This can hamper the growth of the market in the coming years.
Besides that, the unavailability of technically trained labor to install the system is also a major concern for the market, which can serve as a major restraint for the self-cleaning filter market.
Asia Pacific is anticipated to be the major regional market.
Several important factors are propelling the strong expansion of the Asia Pacific self-cleaning filter market. The region's growing industrial sector, especially in the manufacturing, food and beverage, pharmaceutical, and water and wastewater treatment sectors, is one important driver. Effective filtering solutions are becoming more necessary to fulfill strict regulatory standards and preserve operational efficiency as companies in the Asia Pacific area continue to grow.
In addition, the need for self-cleaning filters in systems like HVAC, irrigation, and municipal water treatment is being driven by fast urbanization and rising infrastructure investments. In addition, the growing focus on water conservation and environmental sustainability is pushing enterprises to use cutting-edge filtering technology to cut down on waste, conserve water, and enhance sustainability in general. These factors are propelling the Asia Pacific region's use of self-cleaning filters in a variety of sectors, encouraging innovation and market growth.
Key Developments:
In July 2023, the Aquarius UV Ballast Water Management System (BWMS) from Wartsila Water and Waste is being introduced with an entirely new filtering system. The "Manta" filter, created by FilterSafe, a partner of Wartsila Water and Waste, has a unique OneMotion scanner that cleans the screen in just one revolution. Experiments have demonstrated that even with dense dirt loads, the "Manta" filter can effectively and quickly clean screens.
In November 2022, the new Moatti 180 filters from Alfa Laval are robust, small, and dependable. These cutting-edge filters, which include Atrium 2.0 technology, provide nearly zero pressure drop while providing high-efficiency fine filtering for hydraulic control oil, fuel oil, and lubrication oil. They do away with the need to replace cartridges and prolong the life of the machinery and oil.
Segmentation:
By Material Type
Stainless Steel
Carbon
Others
By Axis-Direction
Horizontal
Vertical
By End-Use
Food & Beverage
Municipal
Pharmaceutical
Automotive
Chemical & Power
Oil & Gas
Agricultural Irrigation & Domestic Water
Others
By Geography
North America
USA
Canada
Mexico
South America
Brazil
Argentina
Others
Europe
United Kingdom
Germany
France
Spain
Others
Middle East and Africa
Saudi Arabia
UAE
Israel
Others
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Taiwan
Thailand
Indonesia
Others
TABLE OF CONTENTS
1. INTRODUCTION
1.1. Market Overview
1.2. Market Definition
1.3. Scope of the Study
1.4. Market Segmentation
1.5. Currency
1.6. Assumptions
1.7. Base, and Forecast Years Timeline
1.8. Key Benefits for the stakeholder
2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Research Design
2.2. Research Processes
3. EXECUTIVE SUMMARY
3.1. Key Findings
3.2. Analyst View
4. MARKET DYNAMICS
4.1. Market Drivers
4.2. Market Restraints
4.3. Porter's Five Forces Analysis
4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
4.3.2. Bargaining Power of Buyers
4.3.3. Threat of New Entrants
4.3.4. Threat of Substitutes
4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
4.4. Industry Value Chain Analysis
4.5. Analyst View
5. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY MATERIAL TYPE
5.1. Introduction
5.2. Stainless Steel
5.2.1. Market Trends and Opportunities
5.2.2. Growth Prospects
5.2.3. Geographic Lucrativeness
5.3. Carbon
5.3.1. Market Trends and Opportunities
5.3.2. Growth Prospects
5.3.3. Geographic Lucrativeness
5.4. Others
5.4.1. Market Trends and Opportunities
5.4.2. Growth Prospects
5.4.3. Geographic Lucrativeness
6. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY AXIS DIRECTION
6.1. Introduction
6.2. Horizontal
6.2.1. Market Trends and Opportunities
6.2.2. Growth Prospects
6.2.3. Geographic Lucrativeness
6.3. Vertical
6.3.1. Market Trends and Opportunities
6.3.2. Growth Prospects
6.3.3. Geographic Lucrativeness
7. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY END-USE
7.1. Introduction
7.2. Food & Beverage
7.2.1. Market Trends and Opportunities
7.2.2. Growth Prospects
7.2.3. Geographic Lucrativeness
7.3. Municipal
7.3.1. Market Trends and Opportunities
7.3.2. Growth Prospects
7.3.3. Geographic Lucrativeness
7.4. Pharmaceutical
7.4.1. Market Trends and Opportunities
7.4.2. Growth Prospects
7.4.3. Geographic Lucrativeness
7.5. Automotive
7.5.1. Market Trends and Opportunities
7.5.2. Growth Prospects
7.5.3. Geographic Lucrativeness
7.6. Chemical & Power
7.6.1. Market Trends and Opportunities
7.6.2. Growth Prospects
7.6.3. Geographic Lucrativeness
7.7. Oil & Gas
7.7.1. Market Trends and Opportunities
7.7.2. Growth Prospects
7.7.3. Geographic Lucrativeness
7.8. Agricultural Irrigation & Domestic Water
7.8.1. Market Trends and Opportunities
7.8.2. Growth Prospects
7.8.3. Geographic Lucrativeness
7.9. Others
7.9.1. Market Trends and Opportunities
7.9.2. Growth Prospects
7.9.3. Geographic Lucrativeness
8. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY GEOGRAPHY
8.1. Introduction
8.2. North America
8.2.1. By Material Type
8.2.2. By Axis Direction
8.2.3. By End-Use
8.2.4. By Country
8.2.4.1. USA
8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
8.2.4.1.2. Growth Prospects
8.2.4.2. Canada
8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
8.2.4.2.2. Growth Prospects
8.2.4.3. Mexico
8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
8.2.4.3.2. Growth Prospects
8.3. South America
8.3.1. By Material Type
8.3.2. By Axis Direction
8.3.3. By End-Use
8.3.4. By Country
8.3.4.1. Brazil
8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
8.3.4.1.2. Growth Prospects
8.3.4.2. Argentina
8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
8.3.4.2.2. Growth Prospects
8.3.4.3. Others
8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
8.3.4.3.2. Growth Prospects
8.4. Europe
8.4.1. By Material Type
8.4.2. By Axis Direction
8.4.3. By End-Use
8.4.4. By Country
8.4.4.1. United Kingdom
8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
8.4.4.1.2. Growth Prospects
8.4.4.2. Germany
8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
8.4.4.2.2. Growth Prospects
8.4.4.3. France
8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
8.4.4.3.2. Growth Prospects
8.4.4.4. Spain
8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
8.4.4.4.2. Growth Prospects
8.4.4.5. Others
8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
8.4.4.5.2. Growth Prospects
8.5. Middle East and Africa
8.5.1. By Material Type
8.5.2. By Axis Direction
8.5.3. By End-Use
8.5.4. By Country
8.5.4.1. Saudi Arabia
8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
8.5.4.1.2. Growth Prospects
8.5.4.2. UAE
8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
8.5.4.2.2. Growth Prospects
8.5.4.3. Israel
8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
8.5.4.3.2. Growth Prospects
8.5.4.4. Others
8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
8.5.4.4.2. Growth Prospects
8.6. Asia Pacific
8.6.1. By Material Type
8.6.2. By Axis Direction
8.6.3. By End-Use
8.6.4. By Country
8.6.4.1. China
8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.1.2. Growth Prospects
8.6.4.2. Japan
8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.2.2. Growth Prospects
8.6.4.3. India
8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.3.2. Growth Prospects
8.6.4.4. South Korea
8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.4.2. Growth Prospects
8.6.4.5. Taiwan
8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.5.2. Growth Prospects
8.6.4.6. Thailand
8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.6.2. Growth Prospects
8.6.4.7. Indonesia
8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.7.2. Growth Prospects
8.6.4.8. Others
8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
8.6.4.8.2. Growth Prospects
9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS
9.1. Major Players and Strategy Analysis
9.2. Market Share Analysis
9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations