세계의 컨테이너 환적 시장 : 규모, 점유율, 동향 분석(컨테이너 사이즈별, 데이터 소스별, 서비스 유형별, 컨테이너 유형별, 최종사용자 산업별, 지역별), 전망, 예측
Global Container Transshipment Market Size, Share & Industry Analysis Report By Container Size, By Data Source, By Service Type, By Container Type, By End User Industry, By Regional Outlook and Forecast, 2025 - 2032
상품코드 : 1768574
리서치사 : KBV Research
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 518 Pages
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한글목차

컨테이너 환적 시장 규모는 예측 기간 동안 3.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2032년까지 202억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

세계 무역의 끊임없는 성장은 시장 확대의 기초가 되고 있습니다. 각국 경제가 상호 연계됨에 따라 효율적인 해상 물류에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 국제 무역의 약 90%는 해상 수송이며 컨테이너선은 소비재, 전자기기, 공업제품의 대부분을 다루고 있습니다. 이처럼 세계 무역의 확대는 화물량 증가와 다양한 시장을 연결하는 효율적이고 유연한 물류 솔루션의 필요성을 촉진하고 시장을 견인하고 있습니다.

또한 항구 인프라의 현대화와 확장은 시장 성장에 매우 중요합니다. 항구에 투자함으로써 바다에 대한 접근성을 향상시키고 첨단 장비를 필요로 하는 초대형 컨테이너선(ULCV)을 수용할 수 있습니다.

시장 성장 억제요인

지정학적 긴장과 무역 혼란은 불확실성을 낳고 세계의 해상 운송 루트를 혼란시킴으로써 시장을 현저하게 저해합니다. 예를 들면, 홍해에서 발생한 공격으로 인해 운송업자는 희망봉 주변으로 항로를 변경해야만 했고 운송 시간과 연료비가 증가하여 발렌시아나 포트사이드 등 지중해 항만의 화물량이 감소했습니다.

밸류체인 분석

시장의 밸류체인 분석은 세계 공급망 전반에 걸쳐 효율적인 화물 이동을 보장하는 종합적인 프로세스를 개략적으로 설명합니다. 컨테이너 하적 및 핸들링, 그리고 야드 보관 및 컨테이너 적재 단계를 통해 화물을 처리할 준비가 완료됩니다. 다음으로, 적재 조정과 스케줄 설정을 통해 출하 타임라인을 조정하고 원활한 배송을 위해서 컨테이너를 피더선에 적재합니다. 화물이 내륙 목적지에 도착한 후에는 고객 관계 관리와 전략적 파트너십을 통해 장기적인 비즈니스 성장과 협업을 유지합니다.

시장 점유율 분석

COVID-19의 영향 분석

COVID-19 팬데믹은 시장에 심각한 혼란을 일으켜 세계 공급망을 혼란에 빠뜨렸습니다. 락다운과 여행 제한으로 인해 항만 업무가 마비되어 화물의 이동이 정체되었고 광범위한 지연이 발생했습니다. 감염과 검역으로 인한 노동력 감소는 항만의 효율성을 낮추었고 주요 픽업 거점에서 병목 현상이 발생했습니다. 선박의 기항 빈도에 의존하는 소규모 항구는 연결성 유지에 어려움을 겪었지만 대규모 항구는 더 효과적인 대응에 성공했습니다. 이와 같이 COVID-19 팬데믹은 시장에 악영향을 미쳤습니다.

컨테이너 크기별 전망

컨테이너 크기에 따라 시장은 40피트(FEU), 20피트(TEU) 등으로 분류됩니다. 20피트(TEU) 부문은 2024년 시장의 28% 수익 점유율을 획득했습니다. 이 부문은 특히 소량 화물의 운송 및 특정 크기 또는 취급 제한이 있는 항로와 항구로 인해 전 세계 해운에서 여전히 필수적인 부분입니다. 20피트 컨테이너는 크기가 작고 무게 제한 화물 운송에 유리하기 때문에 중량물 운송에 선호되는 경우가 많습니다.

데이터 소스별 전망

데이터 소스에 따라 시장은 해상 운송, 육상 운송, 항공 운송으로 분류됩니다. 육상 운송 부문은 2024년 시장 수익의 11%를 차지했습니다. 이 부문에는 도로망과 철도망을 통한 컨테이너 운송이 포함되어 있으며 항구와 내륙 목적지를 연결하는 중요한 중계자 역할을 합니다. 육상 운송은 국내 물류 및 복합 운송의 원활화에 특히 중요하며 상품이 최종 배송 지점에 효율적으로 도착할 수 있도록 보장합니다.

서비스 유형별 전망

서비스 유형별로 볼 때 시장은 컨테이너 핸들링 서비스, 물류 및 운송 서비스, 창고 및 보관, 통관 및 서류 처리로 분류됩니다. 물류 및 운송 서비스에서는 운송 계획, 조정 및 관리를 다루고 있습니다. 물류 공급자와 화물 전달자는 컨테이너가 다양한 운송 수단으로 효율적으로 이동할 수 있도록 운송 일정을 조정하고 경로 최적화, 화물 추적 등을 수행하는 등 중요한 역할을 수행합니다.

컨테이너 유형별 전망

컨테이너의 유형에 따라 시장은 표준 컨테이너, 하이큐브 컨테이너, 냉장 컨테이너, 오픈탑 컨테이너, 플랫랙 컨테이너로 분류됩니다.

최종사용자 산업 전망

컨테이너 환적 시장은 최종사용자 산업별로 소매업 및 전자상거래, 자동차, 소비자용 전자기기, 농업 및 식품, 의약품 등으로 분류됩니다. 자동차와 공급업체는 컨테이너 환적을 이용하여 차량, 부품 및 부품을 국제 시장 간에 운송하고 있습니다.

지역 전망

지역별로 볼 때 컨테이너 환적 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양, LAMEA(라틴아메리카, 중동, 아프리카)의 4개 지역으로 구분됩니다. 로스앤젤레스, 롱비치, 밴쿠버와 같은 주요 허브 항구는 국내 시장과 국제 시장 모두에서 화물 취급에 중요한 역할을 합니다.

목차

제1장 시장의 범위와 분석 수법

제2장 시장 개관

제3장 시장 개요

제4장 경쟁 분석 : 세계 시장

제5장 컨테이너 환적 시장의 밸류체인 분석

제6장 주요 고객 기준 : 컨테이너 환적 시장

제7장 세계의 컨테이너 환적 시장 : 컨테이너 사이즈별

제8장 세계의 컨테이너 환적 시장 : 데이터 소스별

제9장 세계의 컨테이너 환적 시장 : 서비스 유형별

제10장 세계의 컨테이너 환적 시장 : 컨테이너 유형별

제11장 세계의 컨테이너 환적 시장 : 최종사용자 산업별

제12장 세계의 컨테이너 환적 시장 : 지역별

제13장 기업 프로파일

제14장 컨테이너 환적 시장의 필수 성공 조건

CSM
영문 목차

영문목차

The Global Container Transshipment Market size is expected to reach $20.27 billion by 2032, rising at a market growth of 3.5% CAGR during the forecast period.

The growing demand for bulk and consolidated shipments in key trade routes further strengthens the adoption of 40-foot containers, leading to their dominant position in the market. Many global shipping lines and logistics providers prefer the 40-foot containers for international trade, as they can transport a wide variety of goods efficiently.

Market Growth Factors

The relentless growth of global trade is a cornerstone of the market's expansion. As economies become increasingly interconnected, the demand for efficient maritime logistics has surged. Container transshipment, which involves transferring cargo between vessels at intermediate ports, is essential for optimizing global shipping routes. Approximately 90% of international trade is transported via sea, with container ships handling the bulk of consumer goods, electronics, and industrial products. Thus, global trade expansion drives the market by increasing cargo volumes and necessitating efficient, flexible logistics solutions to connect diverse markets.

Additionally, the modernization and expansion of port infrastructure are pivotal to the growth of the market. Ports are the backbone of transshipment operations, and their capacity to handle large cargo volumes efficiently determines their competitiveness. Investments in deeper berths, advanced cranes, and expanded storage facilities enable ports to accommodate Ultra-Large Container Vessels (ULCVs), which require deep-water access and sophisticated equipment. Hence, port infrastructure development fuels the market by enabling ports to handle larger vessels and higher cargo volumes with greater efficiency.

Market Restraining Factors

Geopolitical tensions and trade disruptions significantly impede the market by creating uncertainty and disrupting global shipping routes. Conflicts, such as those in the Red Sea or the Russia-Ukraine war, have forced shipping lines to reroute vessels, bypassing key transshipment hubs like those near the Suez Canal. For instance, attacks in the Red Sea have led carriers to divert ships around the Cape of Good Hope, increasing transit times and fuel costs while reducing cargo volumes at Mediterranean ports like Valencia or Port Said. In conclusion, geopolitical and trade disruptions restrain the market by creating uncertainty, increasing costs, and forcing rerouting that challenges operational efficiency.

Value Chain Analysis

The value chain analysis of the market outlines a comprehensive process that ensures efficient cargo movement across global supply chains. It begins with Inbound Vessel and Cargo Management, followed by Container Unloading and Handling, and Yard Storage and Container Stacking, which prepare cargo for further processing. Transshipment Coordination and Scheduling then aligns shipment timelines, leading to the Loading of Containers onto Feeder Vessels for continued distribution. Once shipped, Outbound Logistics and Hinterland Connectivity ensure cargo reaches inland destinations. To enhance competitiveness, Value-Added Services are provided, supported by Technology Integration and Data Management. Maintaining Compliance, Security, and Environmental Management is crucial for operational integrity. Finally, Customer Relationship Management and Strategic Partnerships sustain long-term business growth and collaboration. This interconnected value chain enables seamless, secure, and timely container transshipment across international trade routes.

Market Share Analysis

COVID 19 Impact Analysis

The COVID-19 pandemic severely disrupted the market, throwing global supply chains into chaos. Lockdowns and travel restrictions crippled port operations, slowing cargo movement and creating widespread delays. Reduced workforce availability due to infections and quarantines hampered port efficiency, leading to bottlenecks at key transshipment hubs. Smaller ports, dependent on frequent vessel calls, struggled to maintain connectivity, while larger ports managed to adapt more effectively. Thus, the COVID-19 pandemic had a negative impact on the market.

Container Size Outlook

Based on container size, the market is characterized into 40-foot (FEU), 20-foot (TEU), and others. The 20-foot (TEU) segment procured 28% revenue share in the market in 2024. This segment remains an essential part of global shipping, especially for transporting smaller volumes of cargo and for routes or ports with specific size or handling restrictions. The 20-foot containers are often favored for the transportation of heavy goods, as their smaller size can be advantageous for weight-limited shipments.

Data Source Outlook

On the basis of data source, the market is classified into sea-based transshipment, land-based transshipment, and air-based transshipment. The land-based transshipment segment recorded 11% revenue share in the market in 2024. This segment includes the transfer of containers via road and rail networks, often serving as an essential link between sea ports and inland destinations. Land-based transshipment is particularly vital for facilitating domestic logistics and intermodal connectivity, ensuring that goods reach their final delivery points efficiently.

Service Type Outlook

By service type, the market is divided into container handling services, logistics & forwarding services, warehousing & storage, and customs clearance & documentation. The logistics & forwarding services segment garnered 21% revenue share in the market in 2024. This segment encompasses the planning, coordination, and management of the transportation of goods from origin to destination. Logistics providers and freight forwarders play a vital role in ensuring containers are moved efficiently across various modes of transport, often handling the arrangement of shipping schedules, route optimization, and cargo tracking.

Container Type Outlook

Based on container type, the market is segmented into standard containers, high cube containers, refrigerated containers, open top containers, and flat rack containers. The high cube containers segment acquired 14% revenue share in the market in 2024. These containers offer increased internal height compared to standard containers, making them ideal for bulky or voluminous cargo that cannot be efficiently accommodated in regular containers.

End User Industry Outlook

Based on end user industry, the container transshipment market is divided into retail & e-commerce, automotive, consumer electronics, agriculture & food, pharmaceuticals, and others. The automotive segment acquired 17% revenue share in the container transshipment market in 2024. Automotive manufacturers and suppliers use container transshipment to move vehicles, parts, and components across international markets. Efficient transshipment is essential to support complex global supply chains and the timely delivery of parts for production and assembly.

Regional Outlook

Region-wise, the container transshipment market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America segment recorded 12% revenue share in the container transshipment market in 2024. The North America segment encompasses container transshipment in ports across the United States, Canada, and Mexico. Major hubs like Los Angeles, Long Beach, and Vancouver play a vital role in handling cargo for both domestic and international markets.

Recent Strategies Deployed in the Market

List of Key Companies Profiled

Global Container Transshipment Market Report Segmentation

By Container Size

By Data Source

By Service Type

By Container Type

By End User Industry

By Geography

Table of Contents

Chapter 1. Market Scope & Methodology

Chapter 2. Market at a Glance

Chapter 3. Market Overview

Chapter 4. Competition Analysis - Global

Chapter 5. Value Chain Analysis of Container Transshipment Market

Chapter 6. Key Costumer Criteria - Container Transshipment Market

Chapter 7. Global Container Transshipment Market by Container Size

Chapter 8. Global Container Transshipment Market by Data Source

Chapter 9. Global Container Transshipment Market by Service Type

Chapter 10. Global Container Transshipment Market by Container Type

Chapter 11. Global Container Transshipment Market by End User Industry

Chapter 12. Global Container Transshipment Market by Region

Chapter 13. Company Profiles

Chapter 14. Winning Imperatives of Container Transshipment Market

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