5G Monetization - 5G Pricing Strategies and Pricing Range of Largest Telecom Operators
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리서치사:IDATE
발행일:2024년 04월
페이지 정보:영문 46 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
이동통신사는 5G 라이선스와 네트워크 업데이트 모두에 엄청난 투자를 하고 있지만, 소비자 시장에서 5G에서 어떤 ROI를 기대할 수 있는가?
세계의 각국에서 5G의 수익화(5G Monetization)를 향한 움직임에 대해 분석했습니다.
조사 개요 :
통신 사업자는 무선 서비스에 대해 어떤 가격 전략을 도입하고 있는가?
통신 사업자의 무선 서비스의 주요 분류 기준은 무엇인가?
통신 사업자가 제공하는 서비스에서 서비스 품질은 얼마나 중요해지고 있는가?
통신 사업자의 제공 서비스 중에서 5G는 어떤 위치에 있는가?
5G에서는 무제한 패키지가 주류인가?
5G 요금 플랜에는 어떤 가격 수준이 적용되는가?
5G에 비디오가 번들로 제공되는가?
통신 사업자는 어떻게 5G에 부가가치를 붙이고 있는가?
목차
제1장 주요 요약
제2장 5G의 가격 전략 및 세분화
5G 서비스에 대한 통신 사업자의 가격 전략 개요
5G 요금제의 주요 세분화 기준은 여전히 볼륨/데이터 허용량입니다.
사례-가격대 분석 : 통신량별
사례-가격대 분석 : 통신량 및 비트 레이트별
사례-가격대 분석 : 비트 레이트별
무제한 요금제는 대부분의 경우 고급 요금제로 널리 보급되어 있습니다.
사례 : 무제한 요금제 전용의 제공 품목
자회사나 제휴를 통해서 제공 내용에 부가가치를 주는데 사용되는 컨텐츠
5G 플랜과 번들에 의한 인기 부가가치 서비스
사례-가격대 분석 : 컨텐츠별
한국의 통신 사업자 : 5G의 촉진요인으로서의 증강현실(AR)에 대한 주목
제3장 대기업 사업자의 5G 가격대
5G의 가격 설정 파라미터 : 4G와 거의 동일
대기업 사업자의 5G 가격대(2020년 10월 시점)
대기업 사업자의 5G 가격대(2024년 3월 시점)
5G의 가격은 지역에 따라 크게 다릅니다.-대기업 사업자 간의 차이를 반영
주요 통신 사업자의 5G 서비스의 가격 전략
제4장 국가별 벤치마크
아시아
아시아 최대의 통신 사업자가 제공하는 5G의 가격대
China Mobile 사례(중국)
NTT Docomo 사례(일본)
LG U 사례(한국)
유럽
유럽 최대의 통신 사업자가 제공하는 5G의 가격대
Elisa 사례(핀란드)
Orange 사례(핀란드)
Deutsche Telekom 사례(독일)
TIM 사례(이탈리아)
Telefonica 사례(스페인)
Vodafone 사례(영국)
중동
중동 최대의 통신 사업자가 제공하는 5G의 가격대
STC 사례(사우디아라비아)
DU 사례(UAE)
북미
북미 최대의 통신 사업자가 제공하는 5G의 가격대
AT&T US 사례(미국)
Verizon 사례
LYJ
영문 목차
영문목차
As telcos have been investing huge amounts of money in both 5G licenses and network upgrades, what kind of ROI could they expect from 5G in the consumer market?
This report addresses the following questions:
What kind of pricing strategies have the telcos implemented for wireless services?
What are the main segmentation criteria for their range of wireless services?
How important is quality of service becoming in their offerings?
Where is 5G positioned in their range of services?
Are unlimited packages mainstream for 5G?
What price levels apply to 5G rate plans?
Is video bundled with 5G?
How are the telcos adding value to 5G?
Table of Contents
1. Executive summary
2. 5G pricing strategies and segmentation
2.1. Overview of operators' pricing strategies for 5G services
2.2. Volume/data allowance remains the main segmentation criteria for 5G plans
Examples - Range segmentation by volume
Examples - Range segmentation by volume and bitrate
Examples - Range segmentation by bitrate only
2.3. Unlimited plans are widespread, in most cases as high-end plans
Examples - Only unlimited offerings
2.4. Content used to add value to offerings, through subsidiaries or partnerships
2.5 Popular value add services with 5G plans and bundles
Examples - Range segmentation by content
2.6. The focus of Korean operators on augmented reality as a driver for 5G
3. 5G pricing range of largest operators
3.1. 5G pricing parameters remain largely identical to those used for 4G
3.2. 5G price ranges as of October 2020 for the largest telecom operators
3.3. 5G price ranges as of March 2024 for the largest telecom operators
3.4. 5G prices vary widely across different regions, reflecting differences among the largest operators
3.5 Largest operators' pricing strategies for 5G services
4. Benchmark by country
4.1 Asia
5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in Asia
China Mobile Example
NTT Docomo Japan Example
LG U+ South Korea Example
4.2 Europe
5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in Europe
Elisa Finland Example
Orange France Example
Deutsche Telekom Germany Example
TIM Italy Example
Telefonica Spain Example
Vodafone UK Example
4.3. Middle East
5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in the Middle East
STC Saudi Arabia Example
DU United Arab Emirates Example
4.4. North America
5G pricing ranges offered by the largest telecom operators in North America