촉각 가상현실 시장 : 구성 요소별, 용도별 - 세계 예측(2025-2030년)
Tactile Virtual Reality Market by Component (Hardware, Software), End-Use (Automotive, Electronic, Healthcare) - Global Forecast 2025-2030
상품코드 : 1597843
리서치사 : 360iResearch
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 181 Pages
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한글목차

촉각 가상현실 시장의 2023년 시장 규모는 4억 8,091만 달러로 평가되었습니다. 2024년에는 5억 8,286만 달러에 이를 것으로 예측되며, CAGR 21.29%로 성장하여 2030년에는 18억 5,728만 달러에 달할 전망입니다.

촉각 가상현실(VR)은 햅틱 VR이라고도 불리며, 가상 환경에서 터치 기반의 감각적 피드백을 제공하는 다양한 기술을 포괄합니다. 여기에는 장갑, 슈트 등 촉각을 시뮬레이션하는 장치가 포함되어 디지털 환경에서 실제와 같은 상호 작용을 강화합니다. 촉각 VR의 필요성은 시각이나 청각만으로는 구현할 수 없는 몰입감을 제공함으로써 게임, 의료, 군사 훈련, 원격 조작 등의 분야에 혁명을 일으킬 수 있는 잠재력에서 비롯됩니다. 실제와 같은 시뮬레이션을 통한 외과 수술 교육부터 실제 경험을 제공함으로써 e러닝 환경을 강화하는 것까지 그 용도는 매우 다양합니다. 엔터테인먼트, 교육, 산업 교육 등 다양한 최종 사용 분야는 큰 성장 기회를 제공합니다.

주요 시장 통계
기준 연도(2023년) 4억 8,091만 달러
예측 연도(2024년) 5억 8,286만 달러
예측 연도(2030년) 18억 5,728만 달러
CAGR(%) 21.29%

시장 인사이트는 AI와 머신러닝의 발전으로 촉각 피드백의 정확성과 현실감을 향상시키는 AI와 머신러닝의 발전으로 관심이 증가하고 있으며, 5G와 IoT 기술의 통합은 사용자 경험을 향상시키고 원격 수술과 같은 용도에 필수적인 끊김 없고 반응성이 뛰어난 인터랙션이 가능해졌습니다고 강조했습니다. 인터랙션을 제공합니다. R&D 투자와 전략적 파트너십은 중요한 성장 요인입니다. 그러나 높은 개발 비용과 정확한 햅틱 피드백을 구현하기 위한 기술적 과제는 여전히 큰 걸림돌로 작용하고 있습니다. 정교한 하드웨어와 막대한 초기 투자 비용도 소비자 보급에 걸림돌로 작용하고 있습니다.

비즈니스 성장을 위한 혁신 부문에는 비용 효율적인 촉각 장치와 장치의 경제성과 사용자 친화적인 인터페이스를 개선하는 소프트웨어 솔루션의 개발이 포함됩니다. 치료 및 재활 분야에서의 이용 사례 확대는 큰 기회를 제공하며, 연구 개발을 위한 대학 및 하이테크 기업과의 제휴도 성장을 가속화할 수 있습니다. 현실적인 훈련 시뮬레이션을 원하는 부문와 아방가르드한 체험형 서비스를 갈망하는 시장에도 잠재적인 비즈니스 기회가 있습니다.

촉각 VR 시장의 특성은 현재 틈새 시장이지만, 미래 잠재력은 매우 큽니다. 성공하기 위해 기업은 확장 가능한 모듈식 설계에 초점을 맞추고, 보다 광범위한 접근성을 촉진할 수 있는 클라우드 기반 솔루션을 활용해야 합니다. 특히 비용과 몰입감 사이의 균형은 여전히 과제로 남아있으며, 지속적인 기술 혁신과 전략적 투자가 필요합니다.

시장 역학: 빠르게 진화하는 촉각 가상현실 시장의 주요 시장 인사이트을 공개합니다.

촉각 가상현실 시장은 수요 및 공급의 역동적인 상호작용을 통해 변화하고 있습니다. 이러한 시장 역학의 진화를 이해함으로써 기업은 정보에 입각한 투자 결정을 내리고, 전략적인 의사결정을 정교화하며, 새로운 비즈니스 기회를 포착할 수 있습니다. 이러한 트렌드를 종합적으로 파악함으로써 기업은 정치적, 지리적, 기술적, 사회적, 경제적 영역 전반에 걸친 다양한 리스크를 줄일 수 있으며, 소비자 행동과 그것이 제조 비용 및 구매 동향에 미치는 영향을 보다 명확하게 이해할 수 있습니다.

Porter's Five Forces: 촉각 가상현실 시장 공략을 위한 전략 도구

Porter's Five Forces 프레임워크는 시장 상황경쟁 구도를 이해하는 데 중요한 도구입니다. Porter의 Five Forces 프레임워크는 기업의 경쟁을 평가하고 전략적 기회를 모색하기 위한 명확한 방법을 설명합니다. 이 프레임워크는 기업이 시장 내 세력도를 평가하고 신규 사업의 수익성을 판단하는 데 도움이 됩니다. 이러한 통찰력을 통해 기업은 강점을 활용하고 약점을 보완하며 잠재적 도전을 피함으로써 보다 강력한 시장 포지셔닝을 확보할 수 있습니다.

PESTLE 분석 : 촉각 가상현실 시장에서의 외부 영향력 파악

외부 거시 환경 요인은 촉각 가상현실 시장의 성과 역학을 형성하는 데 있어 매우 중요한 역할을 합니다. 정치적, 경제적, 사회적, 기술적, 법적, 환경적 요인에 대한 분석은 이러한 영향을 탐색하는 데 필요한 정보를 담고 있으며, PESTLE 요인을 조사함으로써 기업은 잠재적인 위험과 기회를 더 잘 이해할 수 있습니다. 이러한 분석을 통해 기업은 규제, 소비자 선호도, 경제 동향의 변화를 예측하고 선제적이고 적극적인 의사결정을 내릴 준비를 할 수 있습니다.

시장 점유율 분석 : 촉각 가상현실 시장 경쟁 구도 파악

촉각 가상현실 시장의 상세한 시장 점유율 분석을 통해 벤더의 성과를 종합적으로 평가할 수 있습니다. 기업은 수익, 고객 기반, 성장률과 같은 주요 지표를 비교하여 경쟁적 위치를 파악할 수 있습니다. 이 분석은 시장의 집중화, 세분화 및 통합 추세를 파악하여 공급업체가 치열한 경쟁에서 자신의 입지를 강화할 수 있는 전략적 의사결정을 내리는 데 필요한 통찰력을 제공합니다.

FPNV 포지셔닝 매트릭스: 햅틱 가상현실 시장에서의 벤더 성과 평가

FPNV 포지셔닝 매트릭스는 촉각 가상현실 시장에서 벤더를 평가할 수 있는 중요한 도구입니다. 이 매트릭스를 통해 비즈니스 조직은 벤더의 비즈니스 전략과 제품 만족도를 기반으로 평가하여 목표에 부합하는 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있으며, 4개의 사분면으로 벤더를 명확하고 정확하게 세분화하여 전략 목표에 가장 적합한 파트너와 솔루션을 식별할 수 있습니다. 전략 목표에 가장 적합한 파트너와 솔루션을 식별할 수 있습니다.

전략 분석 및 추천: 촉각 가상현실 시장에서 성공으로 가는 길을 그립니다.

촉각 가상현실 시장 전략 분석은 세계 시장에서의 입지를 강화하고자 하는 기업에게 필수적입니다. 주요 자원, 역량 및 성과 지표를 검토함으로써 기업은 성장 기회를 식별하고 개선할 수 있습니다. 이러한 접근 방식은 경쟁 환경의 도전을 극복하고 새로운 비즈니스 기회를 활용하여 장기적인 성공을 거둘 수 있는 체계를 구축할 수 있도록 도와줍니다.

이 보고서는 주요 관심 부문에 대한 종합적인 시장 분석을 제공합니다.

1. 시장 침투도 : 현재 시장 환경의 상세한 검토, 주요 기업의 광범위한 데이터, 시장 도달 범위 및 전반적인 영향력을 평가합니다.

2. 시장 개척도: 신흥 시장에서의 성장 기회를 파악하고, 기존 부문의 확장 가능성을 평가하며, 미래 성장을 위한 전략적 로드맵을 기술하고 있습니다.

3. 시장 다각화 : 최근 제품 출시, 미개척 지역, 산업의 주요 발전, 시장을 형성하는 전략적 투자를 분석합니다.

4. 경쟁 평가 및 정보 : 경쟁 구도를 철저히 분석하여 시장 점유율, 사업 전략, 제품 포트폴리오, 인증, 규제 당국의 승인, 특허 동향, 주요 기업의 기술 발전 등을 검토합니다.

5. 제품 개발 및 혁신 : 미래 시장 성장을 가속할 것으로 예상되는 첨단 기술, 연구 개발 활동 및 제품 혁신을 강조합니다.

또한, 이해관계자들이 충분한 정보를 바탕으로 의사결정을 내릴 수 있도록 중요한 질문에 대한 답변도 제공합니다.

1. 현재 시장 규모와 향후 성장 전망은?

2. 최고의 투자 기회를 제공하는 제품, 지역은?

3. 시장을 형성하는 주요 기술 동향과 규제의 영향은?

4. 주요 벤더의 시장 점유율과 경쟁 포지션은?

5.벤더 시장 진입 및 철수 전략의 원동력이 되는 수익원과 전략적 기회는 무엇인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 개요

제5장 시장 인사이트

영문 목차

영문목차

The Tactile Virtual Reality Market was valued at USD 480.91 million in 2023, expected to reach USD 582.86 million in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 21.29%, to USD 1,857.28 million by 2030.

Tactile Virtual Reality (VR), also known as haptic VR, encompasses a range of technologies that provide touch-based sensory feedback in virtual environments. This can include gloves, suits, or other devices that simulate the sense of touch, enhancing realistic interaction within digital landscapes. The necessity of tactile VR stems from its potential to revolutionize fields such as gaming, healthcare, military training, and remote operations by offering an immersive experience that visual and auditory VR alone cannot achieve. Its applications are diverse-from teaching surgical procedures via realistic simulations to enhancing eLearning environments by providing hands-on experiences. End-use sectors span entertainment, education, and industrial training, offering substantial growth opportunities.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 480.91 million
Estimated Year [2024] USD 582.86 million
Forecast Year [2030] USD 1,857.28 million
CAGR (%) 21.29%

Market insights highlight growing interest driven by advancements in AI and machine learning that are bolstering tactile feedback precision and realism. The integration of 5G and IoT technologies is enhancing the user experience, offering seamless and responsive interactions essential for applications like remote surgeries. Investment in R&D and strategic partnerships are critical growth factors. However, high development costs and technical challenges in achieving accurate tactile feedback remain significant hurdles. Consumer adoption is also hampered by the need for sophisticated hardware and substantial initial investment.

Innovative areas for business growth include the development of cost-effective haptic devices and software solutions that improve device affordability and user-friendly interfaces. Expanding use cases in therapeutics and rehabilitation offer substantial opportunities, and partnerships with universities and tech companies for research and development can also accelerate growth. Potential opportunities lie in catering to sectors demanding realistic training simulations and in markets yearning for avant-garde experiential offerings.

The nature of the tactile VR market is currently niche with expansive future potential. To thrive, businesses should focus on scalable modular designs and capitalize on cloud-based solutions that can facilitate broader accessibility. Challenges persist, notably in balancing cost with immersive capability, requiring ongoing technical innovations and strategic investment.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Tactile Virtual Reality Market

The Tactile Virtual Reality Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Tactile Virtual Reality Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Tactile Virtual Reality Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Tactile Virtual Reality Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Tactile Virtual Reality Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Tactile Virtual Reality Market

A detailed market share analysis in the Tactile Virtual Reality Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Tactile Virtual Reality Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Tactile Virtual Reality Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Tactile Virtual Reality Market

A strategic analysis of the Tactile Virtual Reality Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Tactile Virtual Reality Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Autodesk Inc., Dassault Systems SE, Eon Reality Inc., Google LLC by Alphabet, Inc., HaptX Inc., HTC Corporation, Microsoft Corporation, Sony Corporation, TDK Corporation, Ultraleap Ltd., and Unity Technologies.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Tactile Virtual Reality Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

6. Tactile Virtual Reality Market, by Component

7. Tactile Virtual Reality Market, by End-Use

8. Americas Tactile Virtual Reality Market

9. Asia-Pacific Tactile Virtual Reality Market

10. Europe, Middle East & Africa Tactile Virtual Reality Market

11. Competitive Landscape

Companies Mentioned

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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