pc 버전으로 이동 중 [시장보고서]위성 IoT 시장 : 서비스 유형별, 주파수대역별, 최종 용도별 - 러시아 우크라이나 분쟁과 고인플레이션 - 세계 예측(2023-2030년)
위성 IoT 시장 : 서비스 유형별, 주파수대역별, 최종 용도별 - 러시아 우크라이나 분쟁과 고인플레이션 - 세계 예측(2023-2030년)
Satellite IoT Market by Service Type (Direct to Satellite Services, Sat-IoT Backhaul Services), Frequency Band (Ka-band, Ku-band, L-band), End-Use - Russia Ukraine Conflict and High Inflation - Global Forecast 2023-2030
상품코드 : 1293870
리서치사 : 360iResearch LLP
발행일 : 2023년 06월
페이지 정보 : 영문 193 Pages
US $ 3,949 ₩ 5,247,000
Online Access - 1 Year (Single User License)
US $ 4,949 ₩ 6,575,000
PDF, Excel & Online Access - 1 Year (Single User License)
US $ 5,949 ₩ 7,904,000
PDF, Excel & Online Access - 1 Year (Up to 5 User License)
US $ 6,949 ₩ 9,233,000
PDF, Excel & Online Access - 1 Year (Site License)
US $ 8,949 ₩ 11,890,000
PDF, Excel & Online Access - 1 Year (Enterprise User License)


한글목차

세계의 위성 IoT 시장 규모는 2023년 15억 7,176만 달러에서 CAGR 20.09%로 크게 성장하고, 2030년까지 57억 3,319만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

FPNV 포지셔닝 매트릭스

FPNV 포지셔닝 매트릭스는 세계의 위성 IoT 시장을 평가하기 위해서 필수적입니다. 사업 전략과 제품 만족도의 주요 지표를 조사하여 벤더의 종합적인 평가를 제공하고, 사용자가 특정 요구에 기반한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있도록 합니다. 이 고급 분석을 통해 벤더는 성공 정도가 다른 4개 상한으로 정리됩니다 : Forefront(F), Pathfinder(P), Niche(N), Vital(V)입니다.

시장 점유율 분석

시장 점유율 분석에서는 특정 시장 영역에서 벤더의 현황을 파악할 수 있는 인사이트를 제공합니다. 전체적인 매출, 고객 기반, 기타 주요 지표에 대한 벤더의 기여도를 비교하여 기업이 시장 점유율을 놓고 경쟁할 때 자사 실적과 직면하고 있는 상황을 더 깊게 이해할 수 있습니다. 또한 이 분석에서는 조사한 기준 연도에서 특정 부문의 경쟁 정도, 축적, 단편화의 우위성, 합병의 특징에 대해서도 파악하고 있습니다.

이 보고서는 다음 사항에 관한 인사이트를 제공합니다:

1. 시장 침투도 : 주요 기업이 제공하는 시장에 관한 종합적인 정보를 제공합니다.

2. 시장의 발전 : 유리한 신흥 시장에 관한 상세 정보를 제공하고, 시장 성숙 부문의 침투도를 분석합니다.

3. 시장 다양화 : 신제품 출시, 미개발 지역, 최근의 개발, 투자에 관한 상세 정보를 제공합니다.

4. 시장 동향 : COVID-19, 러시아 우크라이나 분쟁, 고인플레이션의 누적 영향을 종합적으로 이해할 수 있습니다.

5. 경쟁 평가와 정보 : 주요 기업의 시장 점유율, 전략, 제품, 인증, 규제 상황, 특허 상황, 제조능력을 종합적으로 평가합니다.

6. 제품 개발 및 혁신 : 향후 기술, 연구개발 활동, 획기적인 제품 개발에 관한 지적 인사이트를 제공합니다.

이 보고서는 다음과 같은 질문에 답변합니다:

1. 위성 IoT 세계 시장 규모 및 예측은?

2. 예측기간 중 위성 IoT 세계 시장을 형성하는 COVID-19의 저해요인과 영향은?

3. 위성 IoT 시장에서 예측기간 중 투자해야 할 제품/부문/애플리케이션/분야는?

4. 위성 IoT 세계 시장의 경쟁 전략은?

5. 위성 IoT 세계 시장의 기술 동향과 규제 체계는?

6. 위성 IoT 세계 시장의 주요 벤더 시장 점유율은?

7. 위성 IoT 세계 시장으로의 진출에는 어떠한 형태나 전략적인 활동이 적합하다고 생각되는가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 개요

제5장 시장 인사이트

제6장 위성 IoT 시장 : 서비스 유형별

제7장 위성 IoT 시장 : 주파수대역별

제8장 위성 IoT 시장 : 최종 용도별

제9장 아메리카의 위성 IoT 시장

제10장 아시아태평양의 위성 IoT 시장

제11장 유럽, 중동 및 아프리카의 위성 IoT 시장

제12장 경쟁 상황

제13장 게재 기업 리스트

제14장 부록

KSM 23.09.20
영문 목차

영문목차

The Global Satellite IoT Market is forecasted to grow significantly, with a projected USD 1,571.76 million in 2023 at a CAGR of 20.09% and expected to reach a staggering USD 5,733.19 million by 2030.

The Cumulative Impact of COVID-19, the Russia-Ukraine Conflict, and High Inflation is expected to have significant long-term effects on the Global Satellite IoT Market. The ongoing research considers the changes in consumer behavior, supply chain disruptions, and government interventions caused by the pandemic. Similarly, the report considers the ongoing political and economic uncertainty in Eastern Europe caused by the Russia-Ukraine Conflict and its potential implications for demand-supply balances, pressure on pricing variants, and import/export and trading. Additionally, the report addresses the impact of High Inflation on the global economy and details fiscal policies measuring and reducing its effects on demand, supply, cash flow, and currency exchange.

Market Segmentation & Coverage:

This research report categorizes the Global Satellite IoT Market in order to forecast the revenues and analyze trends in each of following sub-markets:

Based on Service Type, market is studied across Direct to Satellite Services and Sat-IoT Backhaul Services. The Direct to Satellite Services commanded largest market share of 61.59% in 2022, followed by Sat-IoT Backhaul Services.

Based on Frequency Band, market is studied across Ka-band, Ku-band, L-band, and S-band. The L-band commanded largest market share of 26.31% in 2022, followed by Ku-band.

Based on End-Use, market is studied across Agriculture, Automotive, Energy & Utilities, Healthcare, Maritime, Military & Defence, and Transportation & Logistics. The Military & Defence commanded largest market share of 31.24% in 2022, followed by Energy & Utilities.

Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom. The Europe, Middle East & Africa commanded largest market share of 41.23% in 2022, followed by Americas.

Market Statistics:

The report provides market sizing and forecasts across 7 major currencies - USD, EUR, JPY, GBP, AUD, CAD, and CHF; multiple currency support helps organization leaders to make well-informed decisions. In this report, 2018 to 2021 are considered as historical years, 2022 is base year, 2023 is estimated year, and years from 2024 to 2030 are considered as forecast period.

FPNV Positioning Matrix:

The FPNV Positioning Matrix is essential for assessing the Global Satellite IoT Market. It provides a comprehensive evaluation of vendors by examining key metrics within Business Strategy and Product Satisfaction, allowing users to make informed decisions based on their specific needs. This advanced analysis then organizes these vendors into four distinct quadrants, which represent varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital(V).

Market Share Analysis:

The Market Share Analysis offers an insightful look at the current state of vendors in a particular market space. By comparing vendor contributions to overall revenue, customer base, and other key metrics, we can give companies a greater understanding of their performance and what they are up against when competing for market share. The analysis also sheds light on just how competitive any given sector is about accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits over the base year period studied.

The report provides insights on the following pointers:

1. Market Penetration: Provides comprehensive information on the market offered by the key players

2. Market Development: Provides in-depth information about lucrative emerging markets and analyzes penetration across mature segments of the markets

3. Market Diversification: Provides detailed information about new product launches, untapped geographies, recent developments, and investments

4. Market Trends: Provides comprehensive understanding of the Cumulative Impact of COVID-19, the Russia-Ukraine Conflict, and the High Inflation

5. Competitive Assessment & Intelligence: Provides an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certification, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players

6. Product Development & Innovation: Provides intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments

The report answers questions such as:

1. What is the market size and forecast of the Global Satellite IoT Market?

2. What are the inhibiting factors and impact of COVID-19 shaping the Global Satellite IoT Market during the forecast period?

3. Which are the products/segments/applications/areas to invest in over the forecast period in the Global Satellite IoT Market?

4. What is the competitive strategic window for opportunities in the Global Satellite IoT Market?

5. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Global Satellite IoT Market?

6. What is the market share of the leading vendors in the Global Satellite IoT Market?

7. What modes and strategic moves are considered suitable for entering the Global Satellite IoT Market?

Table of Contents

1. Preface

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

6. Satellite IoT Market, by Service Type

7. Satellite IoT Market, by Frequency Band

8. Satellite IoT Market, by End-Use

9. Americas Satellite IoT Market

10. Asia-Pacific Satellite IoT Market

11. Europe, Middle East & Africa Satellite IoT Market

12. Competitive Landscape

13. List of Company Mentioned

14. Appendix

1. AAC Clyde Space

2. Airbus SAS

3. Alen Space, S.L.

4. Astrocast SA

5. AT&T, Inc.

6. Cowave Communication Technology Co., Ltd.

7. D-Orbit

8. Eutelsat S.A.

9. Exolaunch GmbH

10. Fleet Space Technologies Pty Ltd.

11. FOSSA Systems S.L

12. FreeWave Technologies, Inc.

13. Geespace

14. Globalstar, Inc.

15. Gomspace A/S

16. Ground Control Systems, Inc.

17. Hardwario Ltd.

18. Head Aerospace Group

19. IMT s.r.l.

20. Inmarsat Global Limited

21. Intelsat US LLC

22. Iridium Satellite LLC

23. Myriota Pty Ltd.

24. Northrop Grumman Systems Corporation

25. NuSpace Pte. Ltd.

26. OQ Technology

27. ORBCOMM Inc.

28. Qualcomm Technologies, Inc.

29. Satelio IoT Services, S.L.

30. Skylo Technologies

31. Swarm Technologies Inc.

32. Thales Group

33. Thuraya Telecommunications Company by Yahsat

34. Vodafone Limited

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기