세계의 IoT 상업화 및 비즈니스 모델 도입(2024년)
IoT Commercialization & Business Model Adoption Report 2024
상품코드 : 1420453
리서치사 : IoT Analytics GmbH
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문 206 Pages
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한글목차

본 보고서에서는 스마트 커넥티드 IoT 제품의 상업화 프로세스를 6개의 주요 섹션을 따라 분석하여 성공의 특징과 패턴, 빠지기 쉬운 함정, 사례 연구 등을 정리했습니다. 본 보고서에 게재된 정보는 2023년 3분기에 스마트 커넥티드 제품의 OEM100개사를 대상으로 실시한 광범위한 조사에 기초하고 있습니다.

성공 프로젝트와 얻은 학습에 중점을 둔 사례 연구

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게시 기업

  • AWS
  • BMW Group
  • Cisco
  • DMG Mori
  • Hilti
  • IBM
  • John Deere
  • Liebherr
  • Microsoft
  • Oracle
  • Schindler
  • Trumpf
  • UNOX

목차

제1장 주요 요약·조사 하이라이트

제2장 소개

제3장 커넥티드 기기 : 지지의 근거

제4장 IoT 제품 개발

제5장 비즈니스 모델 개발

제6장 IoT 제품 상업화

제7장 상업화의 성공으로부터의 배움

제8장 사례 연구

제9장 부록

제10장 조사 방법

제11장 IoT Analytics 정보

JHS
영문 목차

영문목차

206-page report that analyzes how companies commercialize smart connected IoT products, including success characteristics and patterns, possible pitfalls, case studies, and more.

About the report

The “IoT Commercialization & Business Model Adoption Report 2024” is part of IoT Analytics' ongoing coverage of Industrial IoT and Industry 4.0. The information presented in this report is based on an extensive survey, conducted in Q3 2023, of 100 OEMs of smart, connected products. The purpose of the report is to inform other market participants, most notably other OEMs that start developing their own connected IoT product and their vendors, of the process for creating such products, as well as the benefits they provide. Survey participants were selected randomly, and their knowledge was verified independently. To ensure complete objectivity, IoT Analytics did not alter or supplement any survey results and did not accept participants that were suggested by third parties. The IoT Analytics team added a number of examples to make some of the survey results more "real" for the reader (e.g., pricing examples and examples of specific connected product features introduced by some OEMs).

This publication analyses the process of commercializing smart connected IoT products along 6 main sections:

1. Making the case for connected equipment

2. Developing the IoT product

3. Developing the business model

4. Commercializing the IoT product

5. Learning from successful commercialization

6. Case studies highlighting successful projects and learnings

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Questions answered:

Companies mentioned:

A selection of companies mentioned in the report.

  • AWS
  • BMW Group
  • Cisco
  • DMG Mori
  • Hilti
  • IBM
  • John Deere
  • Liebherr
  • Microsoft
  • Oracle
  • Schindler
  • Trumpf
  • UNOX

Table of Contents

1. Executive summary and survey highlights

2. Introduction

3. Making the case for connected equipment

4. Developing the IoT product

5. Developing the business model

6. Commercializing the IoT product

7. Learning from successful commercialization

8. Case studies

9. Appendix

10. Methodology

11. About IoT Analytics

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