B2B 기술 마켓플레이스 : 시장 분석(2024-2030년)
B2B Technology Marketplaces Market Report 2024-2030
상품코드 : 1410438
리서치사 : IoT Analytics GmbH
발행일 : 2024년 01월
페이지 정보 : 영문 216 Page PDF
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,000 ₩ 4,354,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste 및 인쇄가 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,000 ₩ 5,805,000
PDF & 3 Excels (Team User License/Up to 5 Users) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste 및 인쇄가 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,000 ₩ 8,708,000
PDF, 3 Excels & PPTX (Enterprise Premium License) + 1h Discussion with the Analyst Team help
보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


한글목차

기업용 마켓플레이스를 통한 소프트웨어 및 하드웨어/서비스의 판매 기회에 대해 분석했으며, 100건의 마켓플레이스와 50사의 마켓플레이스 플랫폼 프로바이더 리스트를 제공합니다.

샘플

이 보고서는 IoT 소프트웨어 및 플랫폼에 대한 IoT 애널리틱스의 지속적인 연구의 일환입니다. 이 보고서는 2023년 5월부터 12월까지 실시된 다수의 설문조사, 2차 조사, 정성적 조사(클라우드 전문가, 판매자, 최종사용자 인터뷰)의 결과를 바탕으로 작성되었습니다. 이 보고서에는 B2B 기술 마켓플레이스의 정의, 마켓플레이스 플랫폼 프로바이더, 채택 촉진요인, 경쟁 환경, 주요 트렌드와 동향, 사례 연구 등이 포함되어 있습니다.

이 보고서의 주요 목적은 시장의 정의, 규모 측정 및 분석을 통해 독자들이 B2B 기술 시장 현황에 대한 이해를 높이는 데 있습니다.

디지털 B2B 기술 마켓플레이스란?

디지털 B2B 기술 마켓플레이스는 기술 제품의 기업 간 상거래를 가능하게 하는 온라인 플랫폼입니다. 기술 제품에 특화되어 있으므로 다른 B2B 마켓플레이스와 차별화됩니다.

디지털 B2B 기술 마켓플레이스는 현대 첨단 기술 산업의 중요한 컴포넌트입니다. 기업이 기술 제품을 거래할 수 있는 플랫폼을 제공하여 이 분야의 성장과 혁신에 기여하고 있습니다. 그 영향과 잠재력을 충분히 이해하기 위해서는 더 많은 연구와 분석이 필요합니다.

B2B 테크놀러지 마켓플레이스에 대한 지출

소프트웨어가 가장 빠르게 성장하는 카테고리로 부상하고 있습니다. 이러한 급격한 성장은 클라우드와 SaaS(Software as a Service) 솔루션의 확산에 힘입은 바 큽니다.

하드웨어가 2022년 B2B 기술 시장 지출의 절반 미만을 차지하며 완만한 성장세를 보이고 있습니다. 이는 높은 초기 비용과 긴 제품수명주기 등의 요인에 기인합니다.

마지막으로 서비스의 성장률은 완만하지만 안정적입니다. 이러한 추세는 유지보수 및 지원을 포함한 '서비스형' 모델의 부상으로 인해 영향을 받고 있습니다.

이 보고서의 분석 내용

언급된 기업

이 보고서의 분석 대상 기업 중 일부

  • ABB
  • AWS
  • Advantech
  • AppDirect
  • Azure
  • Cancom
  • CloudBlue
  • CrowdStrike
  • Google
  • Mirakl
  • Oro
  • PTC
  • Phoenix Contact
  • RedHat
  • SAP
  • Salesforce
  • Schneider Electric
  • Siemens
  • Splunk
  • Spryker
  • Tackle
  • VMware
  • Verizon
  • Zuora

목차

제1장 주요 요약

제2장 서론

제3장 기술 개요

제4장 비즈니스 모델 고려사항

제5장 마켓플레이스 도입의 촉진요인

제6장 시장 규모와 전망

제7장 경쟁 구도 : 마켓플레이스 플랫폼 프로바이더

제8장 선택된 마켓플레이스 운영자에 관한 인사이트

제9장 마켓플레이스 판매자에 관한 인사이트

제10장 마켓플레이스 고객 채택에 관한 인사이트

제11장 사례 연구

제12장 상세 분석 : IoT 마켓플레이스

제13장 동향과 과제

제14장 분석 방법과 시장의 정의

제15장 IoT Analytics 소개

KSA
영문 목차

영문목차

This publication analyses the opportunity of selling software and related hardware / services via enterprise marketplaces, including, a 216-page market report, list of 100 marketplaces and 50 marketplace platform providers.

SAMPLE VIEW

The “B2B Technology Marketplaces Market Report 2024-2030” is part of IoT Analytics' ongoing coverage of IoT software and platforms. The information presented in this report is based on the results of multiple surveys, secondary research, and qualitative research, i.e., interviews with cloud experts, sellers, and end users between May and December 2023. The document includes definitions for the B2B technology marketplace, marketplace platform providers, adoption drivers, competitive landscapes, key trends and developments, and case studies.

The main purpose of this document is to help our readers understand the current landscape of B2B technology marketplaces by defining, sizing, and analyzing the market.

What are digital B2B technology marketplaces?

Digital B2B Technology Marketplaces are online platforms that enable commercial transactions of technology products between businesses. These platforms are distinct from other types of B2B marketplaces due to their specific focus on technology products.

This analysis does not include B2C technology marketplaces. The functionalities and ecosystems of B2C marketplaces differ significantly from those of B2B marketplaces, as they are designed to cater to individual consumers rather than businesses.

Similarly, B2B non-technology marketplaces are not part of this discussion. The aim is to understand the unique dynamics, challenges, and opportunities within the technology sector.

IoT Analytics excludes single-seller B2B technology marketplaces from this report, as single-seller online platforms are considered eCommerce websites and not marketplaces.

Digital B2B Technology Marketplaces are a significant component of the modern tech sector. They provide a platform for businesses to engage in commercial transactions of technology products, contributing to the growth and innovation in the sector. Further research and analysis are required to fully understand their impact and potential.

There are four main actors in a digital B2B technology marketplace ecosystem

1. Marketplace platform provider

2. Marketplace operator

3. Marketplace seller

4. Marketplace customer

B2B technology marketplace spending

Software has emerged as the fastest-growing category. This surge is largely attributed to the widespread adoption of cloud and Software as a Service (SaaS) solutions.

Hardware, while accounting for less than half of the spending in B2B technology marketplaces in 2022, has experienced moderate growth. This is due to factors such as high upfront costs and longer product life cycles.

Lastly, Services have seen a steady, albeit slower, growth. This trend is influenced by the rise of "as-a-servic" models, including maintenance and support.

Questions answered:

Companies mentioned:

A selection of companies mentioned in the report.

  • ABB
  • AWS
  • Advantech
  • AppDirect
  • Azure
  • Cancom
  • CloudBlue
  • CrowdStrike
  • Google
  • Mirakl
  • Oro
  • PTC
  • Phoenix Contact
  • RedHat
  • SAP
  • Salesforce
  • Schneider Electric
  • Siemens
  • Splunk
  • Spryker
  • Tackle
  • VMware
  • Verizon
  • Zuora

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

3. Technology Overview

4. Business model considerations

5. Marketplace adoption drivers

6. Market size and outlook

7. Competitive landscape: Marketplace platform providers

8. Insights on selected marketplace operators

9. Insights on marketplace sellers

10. Insights on marketplace customer adoption

11. Case studies

12. Deep-dive: IoT Marketplaces

13. Trends and challenges

14. Methodology and market definitions

15. About IoT Analytics

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기