세계의 AI를 활용한 고객 지원 에이전트 시장(2025-2029년)
Global Ai-driven Customer Support Agents Market 2025-2029
상품코드 : 1859880
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 244 Pages
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한글목차

AI를 활용한 고객 지원 에이전트 시장은 2024-2029년 동안 130억 7,010만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR은 33.9%로 성장할 것으로 예측됩니다.

AI를 활용한 고객 지원 에이전트(Customer Support Agent) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 고객 경험 향상과 업무 효율화에 대한 수요 증가, 인공지능과 머신러닝 기술의 급속한 발전, 디지털 채널의 확산과 옴니채널 대응의 필요성에 의해 시장이 주도되고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2025년
종료 연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년비 30.8%
CAGR 33.9%
증가액 130억 7,010만 달러

본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석과 함께 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 몇 년 동안 AI를 활용한 고객 지원 에이전트 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유 중 하나로 초개인화와 능동적인 고객 참여를 꼽았습니다. 또한 대화형 AI와 멀티모달 인터랙션의 강화, AI를 탑재한 상담원 지원 도구와 하이브리드 모델의 등장은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 Five Forces 분석

제7장 시장 세분화 : 전개별

제8장 시장 세분화 : 솔루션별

제9장 시장 세분화 : 최종사용자별

제10장 고객 상황

제11장 지역별 상황

제12장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제13장 경쟁 구도

제14장 경쟁 분석

제15장 부록

KSM
영문 목차

영문목차

The AI-driven customer support agents market is forecasted to grow by USD 13,070.1 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 33.9% during the forecast period. The report on the AI-driven customer support agents market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing demand for enhanced customer experience and operational efficiency, rapid advancements in artificial intelligence and machine learning technologies, and proliferation of digital channels and need for omnichannel support.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202530.8%
CAGR33.9%
Incremental Value$13,070.1 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's AI-driven customer support agents market is segmented as below:

By Deployment

By Solution

By End-user

By Geographical Landscape

This study identifies the hyper-personalization and proactive customer engagement as one of the prime reasons driving the AI-driven customer support agents market growth during the next few years. Also, enhanced conversational AI and multimodal interactions and rise of AI-powered agent assist tools and hybrid models will lead to sizable demand in the market.

The report on the AI-driven customer support agents market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading AI-driven customer support agents market vendors that include Adobe Inc., AI Superior GmbH, Amazon Web Services Inc., Five9 Inc., Freshworks Inc., Genesys Telecommunications Laboratories Inc., Google LLC, HubSpot Inc., Intercom Inc., Kustomer, Microsoft Corp., NICE Ltd., Oracle Corp., Salesforce Inc., SAP SE, ServiceNow Inc., Sprinklr Inc., Tidio LLC, Verint Systems Inc., and Zendesk Inc.. Also, the AI-driven customer support agents market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Five Forces Analysis

7 Market Segmentation by Deployment

8 Market Segmentation by Solution

9 Market Segmentation by End-user

10 Customer Landscape

11 Geographic Landscape

12 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

13 Competitive Landscape

14 Competitive Analysis

15 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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