세계의 게임용 생성형 AI 시장(2025-2029년)
Global Generative AI in Gaming Market 2025-2029
상품코드 : 1777195
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 224 Pages
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한글목차

게임용 생성형 AI 시장은 2024-2029년에 78억 5,020만 달러 증가하고, 예측기간 중 CAGR은 39.2%로 성장할 것으로 예측됩니다. 게임용 생성형 AI 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.

현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 하이퍼소닉화된 역동적인 게임 경험에 대한 수요 증가, 게임 개발 주기 단축 및 비용 효율화의 필요성, AI 모델의 급속한 발전과 개발 플랫폼에 대한 접근성 확대에 힘입어 성장세를 보이고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025년
종료연도 2029년
예측 기간 2025-2029년
성장 모멘텀 가속
전년대비 36.3%
CAGR 39.2%
증가액 78억 5,020만 달러

본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석과 함께 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 벤더 현황 등이 수록되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

이 보고서는 향후 수년간 게임내 생성형 AI 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 동적 AI 컴패니언과 영구적인 비기업 캐릭터의 등장을 꼽았습니다. 또한 핵심 게임 개발 엔진과 플랫폼에 생성형 AI가 깊숙이 통합되고, 종합적인 컨텐츠 제작과 참신한 인터랙션을 위한 멀티모달 AI의 보급이 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 Five Forces 분석

제6장 시장 세분화 : 배포별

제7장 시장 세분화 : 장르별

제8장 시장 세분화 : 최종사용자별

제9장 고객 상황

제10장 지역별 상황

제11장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제12장 경쟁 구도

제13장 경쟁 분석

제14장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The generative ai in gaming market is forecasted to grow by USD 7,850.2 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 39.2% during the forecast period. The report on the generative ai in gaming market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing demand for hyper personalized and dynamic gaming experiences, imperative for accelerated and cost efficient game development cycles, and rapid advancements in ai models and broadened accessibility of development platforms.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 202536.3%
CAGR39.2%
Incremental Value$7,850.2 mn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's generative ai in gaming market is segmented as below:

By Deployment

By Genre

By End-user

By Geographical Landscape

This study identifies the rise of dynamic ai companions and persistent non player characters as one of the prime reasons driving the generative ai in gaming market growth during the next few years. Also, deep integration of generative ai into core game development engines and platforms and proliferation of multimodal ai for holistic content creation and novel interactions will lead to sizable demand in the market.

The report on the generative ai in gaming market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading generative ai in gaming market vendors that include Character.AI, Charisma Entertainment Ltd., DEEPMOTION INC., Electronic Arts Inc., Epic Games Inc., Inworld AI, Kinetix, Latent Technology, Luma AI, Masterpiece Studio, Microsoft Corp., Modl.ai, OpenAI, Promethean AI, Inc., Runway AI Inc., Series Entertainment Inc., Ubisoft Entertainment SA, Unity Technologies Inc., and Zibra AI, Inc.. Also, the generative ai in gaming market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Deployment

7 Market Segmentation by Genre

8 Market Segmentation by End-user

9 Customer Landscape

10 Geographic Landscape

11 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

12 Competitive Landscape

13 Competitive Analysis

14 Appendix

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