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한글목차
기업 엔터테인먼트 시장은 2024-2029년에 539억 달러 증가하고, 예측기간 중 CAGR은 5.1%로 성장할 것으로 예측됩니다.
기업 엔터테인먼트 시장의 전체적인 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 인터랙티브 비디오의 인기 증가, 소셜미디어의 영향력 확대, 기업내 직원 참여 증가에 힘입어 성장하고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025
종료연도
2029
예측 기간
2025-2029
성장 모멘텀
가속
전년대비
4.2%
CAGR
5.1%
증가액
539억 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 수년간 기업 엔터테인먼트 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 클라우드 스트리밍의 인기 상승을 꼽았습니다. 또한 가상 활동에 대한 수요 증가와 기업 행사에서의 개인화 마케팅에 대한 수요 증가도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
세계의 기업 엔터테인먼트 시장 2019-2023
유형별 부문 분석 2019-2023
용도별 부문 분석 2019-2023
최종사용자별 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
인공지능(AI)이 기업 엔터테인먼트 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
컨벤션 : 시장 규모와 예측 2024-2029
리트리트 : 시장 규모와 예측 2024-2029
오피스 파티 : 시장 규모와 예측 2024-2029
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 유형별
제9장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
25세 미만 : 시장 규모와 예측 2024-2029
25-55세 : 시장 규모와 예측 2024-2029
55세 이상 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 용도별
제10장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
IT 및 통신 : 시장 규모와 예측 2024-2029
BFSI : 시장 규모와 예측 2024-2029
헬스케어 : 시장 규모와 예측 2024-2029
소매 : 시장 규모와 예측 2024-2029
제조업 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 최종사용자별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
브라질 : 시장 규모와 예측 2024-2029
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장의 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
All American Entertainment
Bassett Events Inc.
Blue Moon Talent
Booking Entertainment
Contraband Entertainment
Corporate Entertainment Agency
DNA Entertainment Networks Pvt. Ltd.
Entertainers Worldwide Ltd.
Eventive Marketing Inc.
Green Light Booking
Quintessentially UK Ltd.
Rafanelli Events
Scarlett Entertainment and Management Ltd.
Texas Sounds Entertainment LLC
The Events Co.
제16장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The corporate entertainment market is forecasted to grow by USD 53.9 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 5.1% during the forecast period. The report on the corporate entertainment market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing popularity of interactive videos, increasing reach of social media, and growing employee engagement among corporates.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
4.2%
CAGR
5.1%
Incremental Value
$53.9 bn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's corporate entertainment market is segmented as below:
By Type
Conventions
Retreats
Office parties
Others
By Application
25-55 years
Under 25 years
Over 55 years
By End-user
IT and telecom
BFSI
Healthcare
Retail
Manufacturing
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the growing popularity of crowd-streaming as one of the prime reasons driving the corporate entertainment market growth during the next few years. Also, increasing demand for virtual activities and rising demand for personalized marketing for corporate events will lead to sizable demand in the market.
The report on the corporate entertainment market covers the following areas:
Corporate Entertainment Market sizing
Corporate Entertainment Market forecast
Corporate Entertainment Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading corporate entertainment market vendors that include Alive Network Ltd., All American Entertainment, Bassett Events Inc., Blue Moon Talent, Booking Entertainment, Contraband Entertainment, Corporate Entertainment Agency, DCM Event Management, DNA Entertainment Networks Pvt. Ltd., Entertainers Worldwide Ltd., Eventive Marketing Inc., Green Light Booking, Incognito Artists Ltd., Live Entertainment UK, Quintessentially UK Ltd., Rafanelli Events, Scarlett Entertainment and Management Ltd., Texas Sounds Entertainment LLC, The Events Co., and Top Dog Entertainment. Also, the corporate entertainment market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Corporate Entertainment Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Corporate Entertainment Market 2019 - 2023 ($ billion)