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한글목차
게임 소프트웨어 시장은 2024-2029년 동안 5,630만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 CAGR 6.4%로 성장할 것으로 예측됩니다.
세계의 게임 소프트웨어 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 게임 엔진의 획기적인 개선, 크로스 플랫폼 게임 지원의 진화, 프리미엄 고객의 인앱 구매 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년비
6%
CAGR
6.4%
증가액
5,630만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 몇 년 동안 게임 소프트웨어 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유 중 하나로 e스포츠의 인기 상승을 꼽았습니다. 또한, 소셜 미디어 플랫폼과의 통합과 5G 기술의 등장은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
게임 소프트웨어 세계 시장 2019-2023년
유형별 부문 분석 2019-2023년
수익원별 부문 분석 2019-2023년
플랫폼별 부문 분석 2019-2023년
최종사용자별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 게임 소프트웨어 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
모바일 게임 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
콘솔 게임 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
PC 게임 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 유형별
제9장 시장 세분화 : 수익원별
시장 부문
비교 : 수익원별
박스·CD 게임 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
셰어웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프리웨어 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인앱 구입 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 수익원별
제10장 시장 세분화 : 플랫폼별
시장 부문
비교 : 플랫폼별
게임 엔진 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
게임 툴 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
오디오 엔진 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
물리 엔진 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 플랫폼별
제11장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
개인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기업 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 최종사용자별
제12장 고객 상황
고객 상황 개요
제13장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
러시아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
호주 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제14장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제15장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제16장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Activision Blizzard Inc.
Aristocrat Leisure Ltd.
Electronic Arts Inc.
Konami Group Corp.
Krafton Inc.
Microsoft Corp.
Nintendo Co. Ltd.
Playtika Holding Corp.
Roblox Corp.
Sega Sammy Holdings Inc.
Sony Group Corp.
Take Two Interactive Software Inc.
Tencent Holdings Ltd.
Ubisoft Entertainment SA
Unity Technologies Inc.
제17장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The gaming software market is forecasted to grow by USD 56.3 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 6.4% during the forecast period. The report on the gaming software market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by revolutionary improvements in gaming engines, growing developments in cross-platform gaming support, and in-app purchases from freemium customers.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
6%
CAGR
6.4%
Incremental Value
$56.3 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's gaming software market is segmented as below:
By Type
Mobile games
Console games
PC games
By Revenue Stream
Box and CD game
Shareware
Freeware
In-app purchases
By Platform
Game engine
Gaming tools
Audio engine
Physics engine
By End-user
Individual
Enterprise
By Geographical Landscape
APAC
North America
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the growing popularity of esports as one of the prime reasons driving the gaming software market growth during the next few years. Also, integration with social media platforms and advent of 5g technology will lead to sizable demand in the market.
The report on the gaming software market covers the following areas:
Gaming Software Market sizing
Gaming Software Market forecast
Gaming Software Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading gaming software market vendors that include Activision Blizzard Inc., Aristocrat Leisure Ltd., Bandai Namco Holdings Inc., Capcom Co. Ltd., Electronic Arts Inc., Epic Games Inc., Konami Group Corp., Krafton Inc., Microsoft Corp., Nintendo Co. Ltd., Playtika Holding Corp., Roblox Corp., Sega Sammy Holdings Inc., Sony Group Corp., Take Two Interactive Software Inc., Tencent Holdings Ltd., Ubisoft Entertainment SA, and Unity Technologies Inc.. Also, the gaming software market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Revenue Stream
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Platform
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Gaming Software Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Gaming Software Market 2019 - 2023 ($ million)