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한글목차
임부복 시장은 2024-2029년 28억 6,110만 달러 증가하고, 예측 기간 동안 3.4%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 임부복 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 신흥국의 임부복 수요 증가, 임부복에 대한 인식 증가, 임부복 판매 증가를 위한 전략 실행 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
3.2%
CAGR
3.4%
증가액
28억 6,110만 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
이 보고서는 향후 몇 년 동안 임부복 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 임부복의 편안함, 외관 및 품질에 대한 기술 혁신의 증가를 꼽고 있습니다. 또한, 항균성 및 친환경 임부복에 대한 수요 증가와 맞춤형 임부복의 가용성은 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
임부복 세계 시장 2019-2023년
유통 채널별 부문 분석 2019-2023년
유형별 부문 분석 2019-2023년
재료별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 임부복 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 유통 채널별
시장 부문
비교 : 유통 채널별
오프라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
온라인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 유통 채널별
제9장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
상의 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
하의 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
드레스·튜닉 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 유형별
제10장 시장 세분화 : 재료별
시장 부문
비교 : 재료별
코튼 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
폴리에스테르 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 재료별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
호주 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Adidas AG
Adore Me Inc.
ASOS Plc
Brainbees Solutions Pvt. Ltd.
H and M Hennes and Mauritz GBC AB
Hanesbrands Inc.
Hotmilk Lingerie
Medela
Nike Inc.
Penney IP LLC
SARL CacheCoeur
Seraphine Ltd.
Shaico Fashion Pvt. Ltd.
The Gap Inc.
Tytex AS
제16장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The maternity wear market is forecasted to grow by USD 2861.1 million during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 3.4% during the forecast period. The report on the maternity wear market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growing demand for maternity wear from emerging countries, increasing awareness for maternity wears, and implementation of strategies to increase sales of maternity wear.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
3.2%
CAGR
3.4%
Incremental Value
$2861.1 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's maternity wear market is segmented as below:
By Distribution Channel
Offline
Online
By Type
Tops
Bottoms
Dress and tunics
Others
By Material
Cotton
Polyester
Others
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increasing innovation in comfort, appearance, and quality of maternity wear as one of the prime reasons driving the maternity wear market growth during the next few years. Also, rising demand for antimicrobial and eco-friendly maternity intimate wear and availability of customized and personalized maternity wears will lead to sizable demand in the market.
The report on the maternity wear market covers the following areas:
Maternity Wear Market sizing
Maternity Wear Market forecast
Maternity Wear Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading maternity wear market vendors that include A Mothers Boutique LLC, Adidas AG, Adore Me Inc., ASOS PLC, Brainbees Solutions Pvt. Ltd., H and M Hennes and Mauritz GBC AB, Hanesbrands Inc., Hotmilk Lingerie, Ingrid and Isabel LLC, JoJo Maman Bebe Ltd., Marquee Brands, Medela, Nike Inc., Nine and Co. BV, Penney IP LLC, SARL CacheCoeur, Seraphine Ltd., Shaico Fashion Pvt. Ltd., The Gap Inc., and Tytex AS. Also, the maternity wear market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Distribution Channel
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Material
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Maternity Wear Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Maternity Wear Market 2019 - 2023 ($ million)
5.2 Distribution Channel segment analysis 2019 - 2023