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한글목차
TV 및 영화 상품 시장은 2024-2029년 1,374억 달러 증가하고, 예측 기간 동안 11.2%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 TV 및 영화 상품 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공하며, E-Commerce 플랫폼의 성장, 모바일 애플리케이션의 증가, TV 프로그램 및 영화 흥행 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
9.2%
CAGR
11.2%
증가액
1,374억 달러
이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 상황, 주요 기업 분석이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
본 조사에서는 향후 몇 년간 TV 및 영화 상품 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나로 굿즈 판매에 자본을 투자하는 엔터테인먼트 기업을 꼽았습니다. 또한, 상품의 3D 프린팅과 고전 TV 프로그램 및 영화의 재출시, 리메이크, 속편은 시장의 큰 수요를 창출할 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio에 의한 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
TV 및 영화 상품 세계 시장 2019-2023년
용도별 부문 분석 2019-2023년
제품별 부문 분석 2019-2023년
연령층별 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : TV 및 영화 상품 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
오프라인 소매 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
온라인 소매 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 용도별
제9장 시장 세분화 : 제품별
시장 부문
비교 : 제품별
의류 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
완구 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
액세서리 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
비디오 게임 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 제품별
제10장 시장 세분화 : 연령층별
시장 부문
비교 : 연령층별
성인 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
청소년 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아동용 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 연령층별
제11장 고객 상황
고객 상황 개요
제12장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
브라질 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 지역 상황별
제13장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제14장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제15장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Aardman Animations Ltd.
Amazon.com Inc.
AT and T Inc.
Banijay Group
Comcast Corp.
Grindstore Ltd.
Hasbro Inc.
LEGO System AS
Netflix Inc.
Sony Pictures Entertainment Inc.
The Walt Disney Co.
Warner Bros. Entertainment Inc.
WildBrain Ltd.
World Wrestling Entertainment Inc.
제16장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The TV and movie merchandise market is forecasted to grow by USD 137.4 billion during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 11.2% during the forecast period. The report on the TV and movie merchandise market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by growth of E-commerce platforms, increase in number of mobile applications, and success of TV shows and movies.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
9.2%
CAGR
11.2%
Incremental Value
$137.4 bn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's TV and movie merchandise market is segmented as below:
By Application
Offline retail
Online retail
By Product
Apparel
Toys
Accessories
Video games
Others
By Age Group
Adults
Teenagers
Children
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the entertainment companies capitalizing on merchandise sales as one of the prime reasons driving the TV and movie merchandise market growth during the next few years. Also, 3d printing of merchandise and re-release, remake and sequels of classic TV shows and movies will lead to sizable demand in the market.
The report on the TV and movie merchandise market covers the following areas:
TV And Movie Merchandise Market sizing
TV And Movie Merchandise Market forecast
TV And Movie Merchandise Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading TV and movie merchandise market vendors that include 41 Entertainment LLC, Aardman Animations Ltd., Amazon.com Inc., AT and T Inc., Banijay Group, Comcast Corp., Grindstore Ltd., Hasbro Inc., LEGO System AS, Mattel Inc., Netflix Inc., Paramount Global, RTL Group SA, Sony Pictures Entertainment Inc., Striker Entertainment LLC, The Walt Disney Co., Warner Bros. Entertainment Inc., WildBrain Ltd., and World Wrestling Entertainment Inc.. Also, the TV and movie merchandise market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Age Group
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global TV And Movie Merchandise Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global TV And Movie Merchandise Market 2019 - 2023 ($ billion)