세계의 오피스 문구류 및 용품 B2B 시장(2025-2029년)
Global Office Stationery and Supplies B2B Market 2025-2029
상품코드 : 1660770
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 225 Pages
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한글목차

사무용 문구류·용품 B2B 시장은 2024-2029년에 339억 달러 증가하고, 예측 기간 중 CAGR은 3%로 성장할 것으로 예측됩니다.

오피스 문구류·용품 B2B 시장에 대해 시장 규모 및 예측, 동향, 성장 촉진요인·과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등의 종합적인 분석을 제공하고 있습니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향과 촉진요인, 시장 환경 전체에 관한 최신 분석을 제공하고 있습니다. 시장은 오피스 문구류·소모품 제품의 사업 확대 증가, 커스터마이즈 오피스 문구류의 수요, 오피스 문구류·소모품의 온라인 판매 증가에 의해 촉진되고 있습니다.

시장 범위
기준연도 2025
종료연도 2029
예측 기간 2025-2029
성장 모멘텀 가속
전년대비 2025년 2.9%
CAGR 3%
증가액 339억 달러

이 조사는 업계 주요 참가자의 의견을 포함하여 1차 및 2차 정보를 객관적으로 결합하여 수행되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석, 종합적인 시장 규모 데이터, 지역 분석에 따른 부문, 공급업체 상황, 주요 기업 분석이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.

본 조사에서는 향후 수년간 오피스 문구류·소모품 B2B 시장의 성장을 촉진하는 주요 이유의 하나로 재활용 가능한 문구류 제품에 대한 수요의 증가를 들고 있습니다. 또한 사무용 문구류·용품의 자체브랜드 인기 증가 및 사무용 문구류·용품의 전자 경매는 시장의 큰 수요로 연결됩니다.

목차

제1장 개요

제2장 Technavio 분석

제3장 시장 구도

제4장 시장 규모

제5장 시장 규모 실적

제6장 정성 분석

제7장 Five Forces 분석

제8장 시장 세분화 : 유통 채널별

제9장 시장 세분화 : 유형별

제10장 시장 세분화 : 최종사용자별

제11장 고객 상황

제12장 지역별 상황

제13장 촉진요인·과제·기회·억제요인

제14장 경쟁 구도

제15장 경쟁 분석

제16장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The office stationery and supplies B2B market is forecasted to grow by USD 33.9 billion during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 3% during the forecast period. The report on the office stationery and supplies B2B market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing business expansion in office stationery and supplies products, demand for customized office stationery, and growing online sales of office stationery and supplies.

Market Scope
Base Year2025
End Year2029
Series Year2025-2029
Growth MomentumAccelerate
YOY 20252.9%
CAGR3%
Incremental Value$33.9 bn

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.

Technavio's office stationery and supplies B2B market is segmented as below:

By Distribution Channel

By Type

By End-user

By Geographical Landscape

This study identifies the increasing demand for recyclable stationery products as one of the prime reasons driving the office stationery and supplies B2B market growth during the next few years. Also, growing popularity of private-label brands on office stationery and supplies and e-auctioning of office stationery and supplies will lead to sizable demand in the market.

The report on the office stationery and supplies B2B market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading office stationery and supplies B2B market vendors that include 3M Co., ACCO Brands Corp., Alibaba Group Holding Ltd., Amazon.com Inc., ANTARK INTERNATIONAL PVT LTD, Best Buy Co. Inc., Costco Wholesale Corp., Exacompta Clairefontaine SA, Farook International Stationery, Jarir Marketing Co., Lyreco SAS, Middle East Stationery and Trading Co., PBS Holding AG, Societe BIC, Sycamore Partners, Target Corp., The Hamelin Group Holdham, The ODP Corp., Walmart Inc., and WH Smith PLC. Also, the office stationery and supplies B2B market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Technavio Analysis

3 Market Landscape

4 Market Sizing

5 Historic Market Size

6 Qualitative Analysis

7 Five Forces Analysis

8 Market Segmentation by Distribution Channel

9 Market Segmentation by Type

10 Market Segmentation by End-user

11 Customer Landscape

12 Geographic Landscape

13 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

14 Competitive Landscape

15 Competitive Analysis

16 Appendix

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