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한글목차
중고 의류 시장은 2024-2029년 2,121억 달러로 예측 기간 동안 14.9%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 중고 의류 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 지속가능성과 윤리적 관행, 소셜 미디어 플랫폼에서 중고 패션에 대한 인식과 수용성 증가, 공급업체와 소매업체 간의 인수합병 증가에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비 2025년
14.6%
CAGR
14.9%
증분 금액
2,121억 달러
이번 조사에서 향후 몇 년 동안 중고 의류 시장의 성장을 견인할 주요 요인 중 하나로 중고 의류 재판매 플랫폼의 부상을 꼽았습니다. 또한 의류 렌탈 서비스 및 구독 서비스의 등장, 의류 소매 산업의 확대도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채용률·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 상황
시장 생태계
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024
시장 전망 2024-2029
제5장 시장 규모 실적
중고 의류 세계 시장 2019-2023
최종사용자별 부문 분석 2019-2023
유형별 부문 분석 2019-2023
지역별 부문 분석 2019-2023
국가별 부문 분석 2019-2023
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 중고 의류 세계 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
구매자의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 상황
제8장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
여성 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남성 : 시장 규모와 예측 2024-2029
아동 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 최종사용자별
제9장 시장 세분화 : 유형별
시장 부문
비교 : 유형별
TTSD : 시장 규모와 예측 2024-2029
리세일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 유형별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029
한국 : 시장 규모와 예측 2024-2029
이탈리아 : 시장 규모와 예측 2024-2029
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
A and E Clothing
Amazon.com Inc.
ASOS Plc
Depop Ltd.
eBay Inc.
Etsy Inc.
Hennes and Mauritz AB
Patagonia Inc.
Poshmark Inc.
The RealReal Inc.
ThredUp Inc
UNIQLO India Pvt. Ltd.
Vestiaire Collective
VINTED INC.
Zalando SE
제15장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The secondhand apparel market is forecasted to grow by USD 212.1 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 14.9% during the forecast period. The report on the secondhand apparel market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by sustainability and ethical practices, increased visibility and acceptance of secondhand fashion on social media platforms, and increased mergers and acquisitions among vendors and retailers.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
14.6%
CAGR
14.9%
Incremental Value
$212.1 bn
Technavio's secondhand apparel market is segmented as below:
By End-user
Women
Men
Kids
By Type
TTSD
Resale
By Geographical Landscape
APAC
North America
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the rise of resale platforms for used clothes as one of the prime reasons driving the secondhand apparel market growth during the next few years. Also, emergence of clothing rental and subscription services and expanding retail apparel industry will lead to sizable demand in the market.
The report on the secondhand apparel market covers the following areas:
Secondhand Apparel Market sizing
Secondhand Apparel Market forecast
Secondhand Apparel Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading secondhand apparel market vendors that include A and E Clothing, Amazon.com Inc., ASOS Plc, Bahaal Technologies Pvt Ltd, Depop Ltd., eBay Inc., Etsy Inc., Hennes and Mauritz AB, leboncoin, Patagonia Inc., Poshmark Inc., SHEIN, The RealReal Inc., ThredUp Inc, UNIQLO India Pvt. Ltd., Vestiaire Collective, VINTED INC., Wallapop, Zagumi, and Zalando SE. Also, the secondhand apparel market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Type
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Secondhand Apparel Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Secondhand Apparel Market 2019 - 2023 ($ billion)