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한글목차
음악 시장은 2024-2029년간 1,846억 9,240만 달러 확대되고, 예측 기간 동안 18.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다.
세계의 음악 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 디지털 음악의 채택 증가, 음악 스트리밍 서비스에 대한 선호도 증가, 라이브 이벤트의 인기 증가 등이 시장을 주도하고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
YOY 2025
15.6%
CAGR
18.1%
증분 금액
1,846억 9,240만 달러
본 조사에서는 향후 몇 년간 음악 시장의 성장을 견인할 주요 요인으로 벤더 간 인수합병(M&A)과 전략적 제휴 증가, 신규 기업의 진입을 꼽고 있습니다. 또한, 음악 스트리밍이 가능한 웨어러블 기기 증가와 인터넷 및 스마트폰 보급률 증가도 이 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택 비율·구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 음악 시장(2019-2023년)
최종사용자별 분석(2019-2023년)
소스별 분석(2019-2023년)
지역별 분석(2019-2023년)
국가별 분석(2019-2023년)
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 음악 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
개인용 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
상업용 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 최종사용자별
제9장 시장 세분화 : 소스별
시장 부문
비교 : 소스별
녹음 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
라이브 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 소스별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
이탈리아 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
네덜란드 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
업계 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Amazon.com Inc.
Apple Inc.
Bertelsmann SE and Co. KGaA
Deezer SA
Kobalt Music Group Ltd.
Sirius XM Holdings Inc.
Sony Group Corp.
Spotify Technology SA
Tencent Music Entertainment Group
TIDAL
Vivendi SE
Warner Music Group Corp.
Yamaha Corp.
YouTube
Zee Entertainment Enterprises Ltd.
제15장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The music market is forecasted to grow by USD 184692.4 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 18.1% during the forecast period. The report on the music market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing adoption of digital music, increasing preference for music streaming services, and increased popularity of live events.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
15.6%
CAGR
18.1%
Incremental Value
$184692.4 mn
Technavio's music market is segmented as below:
By End-user
Individual
Commercial
By Source
Recording
Live
Others
By Geographical Landscape
North America
Europe
APAC
South America
Middle East and Africa
This study identifies the increase in mergers and acquisitions and strategic alliances among vendors and entry of new players as one of the prime reasons driving the music market growth during the next few years. Also, growing wearables with music streaming and rising internet and smartphone penetration will lead to sizable demand in the market.
The report on the music market covers the following areas:
Music Market sizing
Music Market forecast
Music Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading music market vendors that include Amazon.com Inc., Apple Inc., Bertelsmann SE and Co. KGaA, Curb Records Inc., Deezer SA, Kobalt Music Group Ltd., NORTHERN MUSIC Co. Ltd., Pioneer Music Co., Sirius XM Holdings Inc., Sony Group Corp., Spotify Technology SA, Tencent Music Entertainment Group, THEME MUSIC Co. Pvt. Ltd., TIDAL, Universal Music Group N.V., Vivendi SE, Warner Music Group Corp., Yamaha Corp., YouTube, and Zee Entertainment Enterprises Ltd.. Also, the music market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Source
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Music Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Music Market 2019 - 2023 ($ million)